Beantwoord

geen tv signaal

  • 12 juni 2019
  • 17 Reacties
  • 526x Bekeken

  • Gedreven Ontdekker
  • 9 reacties
Hallo,

Sinds een aantal weken geeft mijn Samsung smart tv geen tv signaal meer door op alle zenders. De zenders worden wel opgehaald maar niet weergegeven (melding ‘geen signaal’). Acties ondernomen:

  • nieuwe coax kabel van Ziggo: geen verschil
  • tv herstart naar fabrieksinstellingen: geen verschil
  • ci+ module opnieuw geïnstalleerd: geen verschil
  • ci+ module laten checken in de winkel: werkt goed
data werk goed, WiFi matig (maar dat is altijd zo geweest). TV werkt verder ook prima. Alle functies/bronnen/smart hub werken.

Wat zou het probleem kunnen zijn? AOP kapot?
icon

Best beantwoord door Be rt 17 juni 2019, 23:48

wat betreft de coax: zelfs een gloednieuwe van jullie werkt niet ;-)
Ik ben geen Ziggo medewerker, zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Ik had inderdaad nog niet geprobeerd de coax direct op het AOP aan te sluiten. Dan werk de tv inderdaad wil. Het lijkt dus in de verdeler te zitten...
Als de verdeler defect is, wat zomaar zou kunnen, dan kun je contact opnemen met Ziggo en om een splitter vragen, vraag gelijk een andere kabel voor je modem, want de huidige past dan niet in je splitter.
Ze worden gratis thuisgestuurd.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

17 Reacties

Reputatie 7
Badge +17
Als je modem werkt is er met de AOP niets mis.

Wat bedoel je overigens met tv werkt via ook prima? Via een mediabox?
De HDMI kanalen (Stream nu via de ziggo go app icm chromecast), smart tv etc. Zo het dan in de TV zitten?
Reputatie 7
Hey @WPS . Welkom hier!

Het is me niet geheel duidelijk wat er nu precies aan de hand is.
Op welke manier kijk je TV? En wat is de exacte melding op de tv?
Hi,
startpost!
groet,
wouter
Reputatie 7
Badge +35
Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Zijn er daarna nog meer splitters en wandcontactdozen, dan ook graag een foto hiervan.
Reputatie 7
Is de melding enkel "geen signaal", meer niet?
Kan je wel de vrije zenders (zonder CI+ module) kijken?
Ja Alleen de melding geen signaal. Geen enkele zender wordt weergegeven ook niet zonder CI module. Zenders worden wel opgehaald maar dus niet weergegeven.
Reputatie 7
Dan lijkt het er op dat je geen signaal binnenkrijgt op de tv. Kan je ons laten zien (door midden van foto's) hoe de TV aangesloten is?
En welke instellingen heb je precies gebruikt, op de tv?

Reputatie 7
Badge +35
Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Zijn er daarna nog meer splitters en wandcontactdozen, dan ook graag een foto hiervan.
Hi Bert,
groene kabel komt in de woonkamer binnen, televisie staat op ongeveer 10 meter afstand. Verder geen splitters of versterkers

Reputatie 7
Badge +35
Hangt die AOP zo los in de ruimte?

Wat gebeurt er als je de splitter van het AOP afhaalt, een beetje naar links draaien en hij komt er van af en de TV rechtstreeks aansluit op het AOP.
Heb je dan wel TV?

Ik zou ook even goed kijken of de kabel naar de TV nog wel in goede staat is, zit de kern nog goed vast en maakt de mantel nog wel goed contact met de binnenkant van de stakker.
Een coax kern kan zomaar afbreken of er kunnen draadjes van de buitenmantel de kern raken en dan is je signaal weg.
Hallo Bert,
dat klopt, niet zo geweldig gemonteerd door de monteur een paar jaar terug. Hij zit in een kast en lastig van voren te bereiken, uiteraard heb ik hem al eens los geklikt. Kabel zit er stevig in en als dat niet het geval zou zijn, zou ik dan wel radio ontvangst en internet hebben denk je? Dat werkt namelijk prima (bekabeld dan, WiFi is weer een hele ander discussie)
groet,
wouter
wat betreft de coax: zelfs een gloednieuwe van jullie werkt niet 😉
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Ik had inderdaad nog niet geprobeerd de coax direct op het AOP aan te sluiten. Dan werk de tv inderdaad wil. Het lijkt dus in de verdeler te zitten...
Reputatie 7
Badge +35
wat betreft de coax: zelfs een gloednieuwe van jullie werkt niet ;-)
Ik ben geen Ziggo medewerker, zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Ik had inderdaad nog niet geprobeerd de coax direct op het AOP aan te sluiten. Dan werk de tv inderdaad wil. Het lijkt dus in de verdeler te zitten...
Als de verdeler defect is, wat zomaar zou kunnen, dan kun je contact opnemen met Ziggo en om een splitter vragen, vraag gelijk een andere kabel voor je modem, want de huidige past dan niet in je splitter.
Ze worden gratis thuisgestuurd.
Hangt die AOP zo los in de ruimte?

Wat gebeurt er als je de splitter van het AOP afhaalt, een beetje naar links draaien en hij komt er van af en de TV rechtstreeks aansluit op het AOP.
Heb je dan wel TV?

Ik zou ook even goed kijken of de kabel naar de TV nog wel in goede staat is, zit de kern nog goed vast en maakt de mantel nog wel goed contact met de binnenkant van de stakker.
Een coax kern kan zomaar afbreken of er kunnen draadjes van de buitenmantel de kern raken en dan is je signaal weg.


het bleek uiteindelijk de splitter te zijn, dank voor de gouden tip, Be rt!