nadine.bakker

Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen sbs6 signaal

Goedemiddag! 

Sinds 2 weken ongeveer hebben wij thuis een nieuwe coax kabel getrokken vanaf een splitter op de eerste etage, die splitter komt vervolgens vanuit de hoofdaansluiting. Sindsdien hebben wij geen beeld op SBS6 en rtl8. Inmiddels van alles geprobeerd, nieuwe connectoren erop gezet en de tv geprobeerd rechtstreeks in de hoofdaansluiting aan te sluiten om te kijken of de zenders het dan doen, de zenders doen het dan inderdaad maar nog altijd onwijs blokkerig beeld. Nu heb ik al een aantal topics hierover gelezen want het schijnt een bekend probleem te zijn met SBS6. Ik heb gekeken op de hoofdaansluiting en daar zit deze antenne aansluiting zonder afsluitdopje. Zou het hier aan kunnen liggen? Zo ja wat moet ik hier voor kopen? Op de tv zitten verder geen open antenne ingangen. Wie kan ons hierbij helpen? 

 

Het gaat om de rechter ingang, die blijft open nadat alles is aangesloten. 

 

11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Wat gebeurt er als je deze splitter eraf haalt en de coax rechtstreeks aansluit?

nadine.bakker
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steefb wrote:

Wat gebeurt er als je deze splitter eraf haalt en de coax rechtstreeks aansluit?

De splitter van de foto bedoel je? Bij de hoofdaansluiting? 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ja die bedoel ik.

nadine.bakker
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steefb wrote:

Ja die bedoel ik.

Zojuist een coax kabel direct van de tv op de hoofdaansluiting bevestigd zonder de splitter, SBS6 doet het nu en scherp beeld. Wat kan ik nu het beste doen? Waar zit het probleem? 

nadine.bakker
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De splitter bij de hoofdingang heb ik nodig omdat de ene naar de tv beneden gaat en de ander naar de tv boven. 

nadine.bakker
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De splitter er nu weer tussen gezet, en weer geen beeld op SBS6. Dit terwijl ik beneden op de tv wel haarscherp SBS6 heb met gebruik van de splitter. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik vermoed dat dan het signaal naar boven te zwak wordt, als je de derde uitgang niet gebruikt is een 2 weg splitter misschien voldoende, anders met een versterker gaan werken.

Als het een al wat oudere kabel is kan daar ook het probleem zitten .

Maar bel even de helpdesk voor een afsluitdop.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/versterken

nadine.bakker
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steefb wrote:

Ik vermoed dat dan het signaal naar boven te zwak wordt, als je de derde uitgang niet gebruikt is een 2 weg splitter misschien voldoende, anders met een versterker gaan werken.

Als het een al wat oudere kabel is kan daar ook het probleem zitten .

Maar bel even de helpdesk voor een afsluitdop.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/versterken

 Het gekke is dat wij voordat wij een nieuwe coax kabel trokken altijd SBS6 hebben ontvangen boven. Daarbij is de signaal sterkte prima rond de 50%. 
 

Een afsluitdop kan ik dus via ziggo krijgen? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een mogelijke oplossing zou ook nog kunnen zijn om dat witte kapje van de splitter af te halen, als dat witte kapje te ver over de splitter zit, dan kan de splitter niet diep genoeg in de wandcontactdoos met storingen tot gevolg.

 

Geen verbetering, dan zou een andere splitter aanvragen bij Ziggo een POA-01, die is precies geschikt voor het splitten naar 2 TV's.

De POA 3 IEC-NL is een radio, data, tv splitter.

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
nadine.bakker wrote:

Goedemiddag! 

Sinds 2 weken ongeveer hebben wij thuis een nieuwe coax kabel getrokken vanaf een splitter op de eerste etage, die splitter komt vervolgens vanuit de hoofdaansluiting. Sindsdien hebben wij geen beeld op SBS6 en rtl8. Inmiddels van alles geprobeerd, nieuwe connectoren erop gezet en de tv geprobeerd rechtstreeks in de hoofdaansluiting aan te sluiten om te kijken of de zenders het dan doen, de zenders doen het dan inderdaad maar nog altijd onwijs blokkerig beeld. Nu heb ik al een aantal topics hierover gelezen want het schijnt een bekend probleem te zijn met SBS6. Ik heb gekeken op de hoofdaansluiting en daar zit deze antenne aansluiting zonder afsluitdopje. Zou het hier aan kunnen liggen? Zo ja wat moet ik hier voor kopen? Op de tv zitten verder geen open antenne ingangen. Wie kan ons hierbij helpen? 

 

Het gaat om de rechter ingang, die blijft open nadat alles is aangesloten. 

 

 

Je hebt dus een splitter op de doos zoals we zien op de foto en daar heb je een X lengte coax kabel achter zitten en daar op aangesloten weer een splitter en dan de TV ?

Zo lees ik het 😉 

Hoe lang is de coax ? 

 

 

 

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ha Nadine,

In vervolg op de terechte vragen van Ron.

Je zegt twee TVs te hebben aangesloten op de Splitter die op het AOP zit, begeep ik eerst. Was dit fout? Ron denkt dat er ook een Splitter is ergens anders. Dat kan ook.

Hoe dan ook: ik zeur nog ff door in de veronderstelling dat ik het goed begreep.
Waar zit je Modem/Router dan op aangesloten? Zo te zien is dat de kabel die ik zie op je Splitter.

Als het een POA 3 IEC-NL is, zoals Bert laat zien, dan is er geen mogelijkheid er 2 TV’s en een Modem/Router op aan te sluiten.
Kun je dit zonodig  ff bekijken, want op je foto is dat niet te zien. Er is ook een 3-voudige Splitter met een ander Type nr waarop dat wel kan. Daarom vraag ik dit,. Voor alle zekerheid.

Uitgelicht topic