Vraag

geen netwerkverbinding Pioneer versterker/receiver

  • 11 november 2019
  • 11 Reacties
  • 276x Bekeken

mijn Pioneer versterker/receiver SX-N30AE maakt geen verbinding met het netwerk, niet draadloos en ook niet bekabeld.

Op mijn PC wordt de Pioneer wel herkend maar geeft geen verbinding aan.

Inmiddels Ziggo Cisco router/modem vervangen door Ziggo Connectbox, maar geen verbinding.

Ethernetkabel is nieuw.

Verschillende malen modem gereset en WiFi setup uitgevoerd zowel wired als draadloos, maar lukt niet.

SSID wordt wel gezien door de Pioneer, maar kan niet verbinden, ook niet met handmatig invoeren van het wifi ww.

Diverse malen reset gedaan van de Pioneer, zonder resultaat.

Heeft iemand suggesties?

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +11

Zie op de site van pioneer nieuwe software. Ook al geprobeerd? 

https://www.pioneer-audiovisual.eu/nl/firmware_update/15558

 

Teun

Beste Teun.

ja, heb al een firmware update uitgevoerd, maar helaas geen resultaat.

Bij deze wat meer informatie.

 

Heb een Pioneer receiver met ingebouwde chromecast audio die geen verbinding kan maken met het netwerk, niet draadloos en ook niet bekabeld.
Op mijn pc wordt de Pioneer wel in het netwerk herkend, maar met status niet verbonden

Voorafgaand al het nodige gedaan:

- I.o.m. Ziggo de router/modem Cisco vervangen door connect box van Ziggo
- firmware update uitgevoerd
- router/modem meermalen van de stroom afgehaald
- meermalen reset van de Pioneer uitgevoerd
- meermalen wifisetup bekabeld en draadloos uitgevoerd:
Resultaat:
SSDI wordtgezien maar na invulling van het WIFi wachtwoord (handmatig of automatisch) wordt telkenskeer vergeefs naar verbinding gezocht.
- alle ander apparaten werken wel:
iPad en mobiele telefoons draadloos; desktopPC bekabeld.

NB:
Eenzelfde probleem heeft zich eerder voorgedaan met de vergeefse aansluiting van een googleaudiocast dongle op mijn oude versterker:
ook geen netwerkverbinding

Technische info instellingen Pioneer receiver SX N30 AE 5158 CE:
- IP 0168178.12
- gateway 192168178.1
- DSN server 841164621
- subnetmark 255255255
- DHCP "enable"

Enig idee wat de bron van het probleem zou kunnen zijn?
Moet ik iets aan mijn instellingen wijzigen? Zo ja, hoe doe ik dat?

Bij voorbaat dank voor ieders medewerking!

M.v.g. Hans Hessels




 

Reputatie 7
Badge +11

Heeft de connectbox ook 2 verschillende ssid's voor de 2.4 en 5ghz?

 

Teun

Reputatie 7
Badge +14

@Hesselsmierlo 


Technische info instellingen Pioneer receiver SX N30 AE 5158 CE:
- IP 0168178.12
- gateway 192168178.1
- DSN server 841164621
- subnetmark 255255255
- DHCP "enable"

 

Ik mag aannemen dat je bij ip 192.168.178.12 bedoeld ? 

Inmiddels geeft de Pioneer geen gegevens meer, d.w.z. Ik kan alleen nog maar het MAC adres uitlezen.

IP, DSN, Gateway,subnetmask staan op 0, misschien t.g.v. de herhaalde resetts?

 

Heeft iemand enig idee hoe ik weer terug kan gaan naar de originele waarden?

 

De Connectbox ondersteunt 5 GHz.

Of hij ook 2 verschillende ssid’s heeft, weet ik niet, mijn kennis is beperkt!

Is dat belangrijk?

 

IP is inderdaad 192.168.178.12

Een deel van het nummer  was niet  meegekopieerd.

 

 

Of hij ook 2 verschillende ssid’s heeft, weet ik niet, mijn kennis is beperkt!

Is dat belangrijk?

Zover ik weet kan een Connectbox standaard gelijke namen hebben voor de SSIDs van 2.4 en 5 Ghz Wifi.
Daar kan een apparaat problemen mee hebben. Ik vermoed dat Pioneer alleen 2.4 aankan. Check dit ff.
Maak ze om te testen verschillend.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/netwerknaam-wijzigen/

Ik maak me wel wat zorgen omdat je meldt dat het bekabeld ook niet lukt.
Was de Pioneer bekabeld verbonden toen de netwerkgegevens ineens verdwenen?
Het is verstandig eerst te proberen de boel bekabeld aan de praat te krijgen. Met een kabel waarover geen twijfel kan zijn dat die die goed is. Kan je testen door hem bv op een laptop aan te sluiten.

Bedankt voor je reactie Han.

Heb even de specificaties gelezen van de Pioneer:

hij ondersteunt 2,4ghz/5ghz band

 

De Ethernetkabel  is een nieuwe cat. 7 kabel dus dat lijkt mij niethetprobleem.

De netwerkgegevens was ik al eerder kwijtmaar vervolgens verschenen ze weer, is een raadsel.

Ga een resetdoen en kijken of dat iets oplevert.

 

Na reset heb ik de netwerkinstellingen weer terug, pffff…

 

Ron, heb jouw reactie over het hoofd gezien.

Weet niet precies wat je bedoeld.

Advies voor een andere router met 2  accespoints?

Vooralsnog geen nieuwe suggesties.

Reputatie 7
Badge +14

Ron, heb jouw reactie over het hoofd gezien.

Weet niet precies wat je bedoeld.

Advies voor een andere router met 2  accespoints?

 

bedoel je mij ? ;-)