Jacco1973

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen geluid via reciever Yamaha

Ik heb geen geluid via mijn Yamaha reciever. Ook via de tv niet. Soms is het een paar dagen goed maar plotseling is alle geluid weg. Ik heb mijn mediabox next al op allerlei manieren gekoppelde aan tv en receiver maar niets werkt en is stabiel. Ik krijg het weer enigszins aan de praat als ik de arc kabel er even uit haal en er weer in. Dan is het weer goed gedurende het avondje tv kijken maar de volgende dag bij inschakelen is het probleem weer terug.
5 Reacties 5
Vr4nckuh

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
klinkt misschien overbodig maar toch.
Al eens een andere HDMI gebruikt voor het ARC?
Jacco1973
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat bedoel je met een andere HDMI. Het lijkt erop alsof instellingen niet worden opgeslagen of worden over ruled door iets anders als ik het systeem weer opstart. Want ik krijg het werkend maar zodra ik het systeem uit doe en weer aan zijn de instellingen weer weg
Vr4nckuh

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Het Audio Return Channel ofwel ARC word door een HDMI verbinding opgezet.
Heb je de HDMI kabel, die je aansluit op de ARC ingang van je receiver, al eens vervangen voor een andere HDMI kabel?
Soms met nieuwe apparatuur werken de oude kabels niet altijd goed. Het kan best dat je daarom de boel steeds moet "resetten" als t ware.
Probeer eens een andere kabel uit, puur om uit te sluiten dat het evt. aan de bekabeling ligt. (HDMI 1.4 zou voldoende moeten zijn).
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Vr4nckuh Bedankt voor het meedenken met Jacco1973 .Heb je de Yamaha receiver inmiddels al stabieler gekregen?
Jacco1973
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee werkt nog niet stabiel. Reciever, tv en next starten wel gelijk op maar dan zonder geluid. Bij een herstart van alleen de reciever wel geluid

Uitgelicht topic