1
Vraag
2
Reageer en help mee
Fred K.

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen geluid soundbar

Sony TV met HDMI kabel aangesloten op Sony soundbar. Bij aanzetten TV gaat soundbar aan en geeft geluid. Tenminste tot nu toe.
Na verbinden van mediabox next via HDMI met TV en instellen alles aan/uitzetten met 1 knop gaan tv en soundbar nog wel aan, maar gaat de TV naar TV-speakers. Bij hierna uitzetten/aanzetten van alleen TV geeft de soundbar wel weer geluid.
8 Reacties 8
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Fred K. Hoe staat de instelling bepaal je volume in het menu "beeld en geluid" is de Sony soundbar geselecteerd? Is er aangegeven in een menu op de tv, dat audio via soundbar moet?

Is er verder een mogelijkheid om de next rechtstreeks aan te sluiten op de soundbar?
Fred K.
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Robbo
Dank je voor de reactie.
Instelling op tv staat op audio-speakers.
Next kan met optische kabel naar soundbar. Heb dit ook geprobeerd. Next heeft maar 1 HDMI. Deze gaat naar TV.
Heb van alles geprobeerd, maar kom er niet uit.
Wil graag dat alles werkt via 1 knop op AB van de next.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Fred K. Evt ARC en( evt CEC indien van toepassing) van de tv aangezet?
Fred K.
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ga dit eens uitzoeken. Dank je.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Fred K. Nog even aanvulling: Bij evt optische aansluiting ook aangegeven dat dan de bron dan ook optisch uitdraagt/ moet kiezen op de soundbar?
Fred K.
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank je. Ga er naar kijken.
Fred K.
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Van alles gecheckt en geprobeerd. Tussenoplossing gevonden. Voordat de mediabox en tv met dezelfde knop op de AB van de mediabox wordt uitgezet, de soundbar met eigen AB uitzetten. Bij opstarten tv en mediabox start ook de soundbar automatisch op en gaat het geluid via de soundbar. Misschien niet ideaal, maar het werkt.
Bedankt voor het meedenken.
reneveldkamp

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij gaat met de afstandsbediening van de nieuwe Mediabox Next de Sony Soundbar op Mute en heb ik alleen het geluid van de Sony tv. Als ik op het speakerknopje van de AB druk gaat ie wel aan, maar heb ik dus dubbel geluid.
Als ik alles vervolgens weer uit en aan doe, doet ie ineens weer wel. Hoogst irritant.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic