bigsan

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen geluid met Next en mijn Harman Kardon

ik heb de next mediabox gekregen vandaag. alles prima ingesteld behalve het geluid via mijn Harman kardon. Ik moest een optische aansluitkabel kopen. Gedaan en deze aangesloten op de Next en mijn Harman Kardon in het eerste audio hokje. (sorry ben een leek op dit gebied). 

Ik heb geen geluid. Ziggo gebeld instelling veranderd maar helpt ook niet. kon mij niet verder helpen. Kan iemand mij helpen ajb? bij voorbaat dank. 

Ik heb een Harman Kardon AVR 141 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Inderdaad zo’n breed stekertje(die zat in de doos van de Next). Die moet van de Next naar je Harman Kardon HDMI 1.
Dan heb je nog een HDMI kabel nodig. Die gaat van je versterker HDMI out naar je TV. 
Uiteraard moet je versterker wel ingesteld worden zodat hij weet dat de Next voor beeld en geluid via HDMI 1 binnenkomt. De optische kabel in dan niet nodig.

Bij nieuwe type versterkers wordt het signaal van beeld en geluid ook doorgegeven wanneer de versterker uit(stand-by) staat.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik denk dat je op de afstandsbediening de knop digital moet kiezen en dan drukken totdat Digitale ingang 3 optisch of iets dergelijks op het display verschijnt 

Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

op de media next staat de optische altijd aan . 

als de optische kabel op de next en de receiver verbonden staat bv achter op de receiver op optische in  staat nummers bij  1 2 3  zit deze in de optische 1 ingang  kies je op de receiver tv  daar vanuit in het meneu van de receiver kun je handmatig de optische ingangen kiezen  meestal stast deze op analoog ingang  kies dan van optiche 1 en zet deze vast  in de handleiding van de receiver vind je de opies  is deze ogeslagen dan zou je geluid moeten hebben 

bigsan
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

dank jullie wel voor jullie antwoorden ik ga dat straks proberen . Ik ben een leek op dit gebied dus we gaan het zien. ik laat het weten. nogmaals hartelijk dank. fijne dag.

bigsan
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

helaas het lukt niet. en ik heb er totaal geen verstand van. wat kan ik nu het beste doen?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Het is belangrijk om de stekkers ff goed aan te drukken, verder moet je de juiste source (bron) kiezen,  nu heb ik een andere versterker maar ik moest de source AV1 kiezen om geluid via de optische kabel te krijgen., op je versterker zitten knoppen zoals AM/FM, Tuner en dus ook Source, deze Source knop net zolang in blijven drukken tot je geluid hebt.

Verder heb ik op de Next bij Instellingen → Beeld en geluid → Dolby Audio uitgeschakeld omdat ik maar 2 boxen heb maar of dat er wat mee te maken heeft weet ik eigenlijk niet.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3335Likes

Goedemorgen @bigsan

Welkom op de Community! Als de Mediabox Next al staat te shinen op je televisiemeubel dan wil je ook graag dat het geluid via je Harman Kardon in goede banen loopt.

Zo te zien hebben @mguzz en @Fester 538 al wat handige tips gegeven. Hoe gaat het nu? 

bigsan
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

goedemiddag

Helaas moet ik u zeggen dat ik nog steeds geen geluid heb via mijn Harman Kardon.

Bij mijn oude mediabox deed alles het goed. Kan de monteur niet langskomen om dit in orde te maken. Want dat is wel wat Ziggo beloofd dat de monteur pas weggaat als alles het weer doet. 

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

De Ziggo monteur is er niet voor externe apparatuur. U moet dan in ieder geval  voorrijkosten betalen.

The Fons

Level 10
  • 391Posts
  • 15Oplossingen
  • 359Likes

Bij mijn Harman kies je de video uitgang1 en dan kan je daar kiezen voor analoog of optisch. Zet 'm daar op optisch. In principe zou het dan moeten werken, ik kan het niet makkelijker uitleggen. Succes. 

bigsan
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

goedemiddag ik heb de stekker in de next in d.audio uitgang  gedaan. de monteur had mij de audio uitgang gezegd. en heb nu geluid alleen niet via alle 5 de boxen. iemand nog een advies hoe ik dat voor elkaar krijg. heb het proberen in te stellen via de AB maar lukt niet.

bedank allemaal in ieder geval voor alle lieve adviezen. ben erg dankbaar voor. 

 

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Volgens mij heb heb je ook 3 x HDMI ingang en 1 HDMI uitgang. Je kan dus ook de Next via een HDMI kabel aansluiten op de AV versterker(bijv. HDMI 1) en van de versterker met een HDMI kabel naar de TV.
Bij dit type versterker moet deze dan wel altijd aan staan bij TV kijken.
Is er geen behulpzame (technische) buurman of familielid in de buurt?
 

bigsan
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

dank je wel MaxH. nee helaas geen technische buurman in de buurt. hdmi is zo'n breed stekkertje. moet die in de versterker in de in of uitgang. sorry maar ben echt totaal een leek. en moet dan de optische stekker verwijderd worden?

wat bedoel je met Bij dit type versterker moet deze dan wel altijd aan staan bij TV kijken. 

de versterker staat altijd aan als de tv aanstaat anders doet hij het niet.

nogmaals dank je wel.

 

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Inderdaad zo’n breed stekertje(die zat in de doos van de Next). Die moet van de Next naar je Harman Kardon HDMI 1.
Dan heb je nog een HDMI kabel nodig. Die gaat van je versterker HDMI out naar je TV. 
Uiteraard moet je versterker wel ingesteld worden zodat hij weet dat de Next voor beeld en geluid via HDMI 1 binnenkomt. De optische kabel in dan niet nodig.

Bij nieuwe type versterkers wordt het signaal van beeld en geluid ook doorgegeven wanneer de versterker uit(stand-by) staat.

bigsan
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

nogmaals dank je wel voor je uitleg. ik ga kijken wat het beste geluid geeft.

Uitgelicht topic