1
Vraag
2
Reageer en help mee
JanNauta

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Free to air ontvangst

Ik heb een Edision T265 aangeschaft om Free to Air NPO 1, 2 en 3 te ontvangen. Volgens de gebruiksaanwijzing aangesloten. Hij vindt alleen geen zenders, niet bij de DVB-T, DVB-C of de Netw. ID scan.
Wat gaat er mis?
10 Reacties 10
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Plaats eens een foto van jouw instellingen van het zoekmenu, en zit je in upc- of ziggogebied.
honda

Level 4
  • 842Posts
  • 10Oplossingen
  • 20Likes
ik ken deze ontvangers niet.
mijn vraag is nu is het een DVB-T of eenDVB
en zat er een antenne bij.?
als het een DVB-T onvanger is moet er een antenne bij zitten. die je moet aansluiten.en dan zenders laten zoeken. maar over een paarmaanden stapt KPN over op DVB-T 2 zodat je er dan niets meer aan hebt.
daarom worden ze heel goed koop aan geboden.
ik hoop dat je hier wat aan hebt anders zie ik het wel:clown:vrg honda
JanNauta
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels heb ik de installatie voor elkaar gekregen. Hij heeft alle zenders geladen. Alleen het gekke is nu dat ik omroep Limburg kan zien terwijl ik in Friesland woon en wel de BBC kan ontvangen maar niet de NPO free to air zenders. Het is een DVB-T2/C ontvanger. Zit overigens in het Ziggo gebied. Voorheen UPC. Maakt dat wat uit Youriy?
Er zit geen antenne bij. Met een coax kabel verbonden met de kabel aansluiting van Ziggo.
JanNauta
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
...
honda

Level 4
  • 842Posts
  • 10Oplossingen
  • 20Likes
in Friesland is het nieuwe signaal van digitenne al actief.als je de NPO zenders niet kan krijgen moet je hem opnieuw laten zoeken.
het maakt niet uit in welk gebied je zit . maar je mag hem niet op de coax van zigo aan sluiten.hij moet op een aparte antenne die daar sprciaal voor zijn.van daar dat het niet goed gaat.
ik heb zelf ook digitenne met 3 kaarten. maar binnen kort krijg ik nieuwe ontvangers voor DVB-T2.:clown:vrg honda
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Als ie de npo zenders niet heeft, heeft ie ook niet alle zenders geladen.
Daarom nog steeds de vraag over de zoekinstellingen, hij zou gewoon de ziggo-lijst moeten kunnen laden (incl. alle regionale zenders)

https://www.totaaltv.nl/tests/handig--compact-en-betaalbaar/
honda

Level 4
  • 842Posts
  • 10Oplossingen
  • 20Likes
youriy wrote:
Als ie de npo zenders niet heeft, heeft ie ook niet alle zenders geladen.
Daarom nog steeds de vraag over de zoekinstellingen, hij zou gewoon de ziggo-lijst moeten kunnen laden (incl. alle regionale zenders)

die ontvanger die hij heeft is niet geschikt voor DVB-C ontvangst.
hij zal een aparte antenne moeten gebruiken.
ik heb zelf ook digitenne van KPN en 3 ontvangers waar speciale antennes bij zitten. binnen kort ga ik ook over naar DVB-T2
broekhua

Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes
Volgens de totaaltv revieuw is het wel degelijk een ontvanger met een DVB-C tuner aan boord.
Is lees dat je deze tuner op de coax aansluiting van Ziggo hebt aangesloten.
In het voormalig (fupc) gebied van Ziggo zijn dan de volgende instellingen van belang:
Als je kunt kiezen tussen het ZIGGO of het UPC gebied kies dan voor UPC.
Frequentie 164.000 Mhz
Modulatie 256 qam
Symboolfrequentie 6900
NetwerkID 04444 of 4444
Heb je deze waardes als zodanig ingesteld op je ontvanger?
Mogelijk hoef je de Modulatie en Symboolfrequentie niet in te stellen en gebeurt dit automatisch.
Gr, Arie
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi JanNauta, ben je er inmiddels helemaal uitgekomen met de tips van de andere Communityleden?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
broekhua wrote:
Volgens de totaaltv revieuw is het wel degelijk een ontvanger met een DVB-C tuner aan boord.
Is lees dat je deze tuner op de coax aansluiting van Ziggo hebt aangesloten.
In het voormalig (fupc) gebied van Ziggo zijn dan de volgende instellingen van belang:
Als je kunt kiezen tussen het ZIGGO of het UPC gebied kies dan voor UPC.
Frequentie 164.000 Mhz
Modulatie 256 qam
Symboolfrequentie 6900
NetwerkID 04444 of 4444
Heb je deze waardes als zodanig ingesteld op je ontvanger?
Mogelijk hoef je de Modulatie en Symboolfrequentie niet in te stellen en gebeurt dit automatisch.
Gr, Arie



Hij schrijft ook dat hij heeft gezocht via DVB-T, DVB-C of de Netw. ID scan. Nu kan alleen DVB-C uiteraard worden gebruikt voor de kabel/Ziggo en de Tv heeft dus ook wel degelijk een DVB-C tuner aan boord.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic