Remi16

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

F-Connector kabel

Wat is er er zo bijzonder aan een ziggo gecertificeerde f-connector kabel .…, zoals technetix 

En worden andere goede merken kabels dubbel of zelfs viervoudig afgeschermde kabels afgeraden...

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes


Nu begrijp ik de vraag! COAX aansluiten middels een connector (bijvoorbeeld een Hirschmann KOSWI3/KOSWI5, geen F-connector) op de ANTENNA.​​​​​​ F-Connector verwijderen en er een KOSWI aanzetten...

Bekijk in context

15 Reacties 15
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Waar zie je dat niet ziggo gecertificeerde  kabels expliciet worden afgeraden?

Als je genoeg kennis van zaken hebt is de keus aan jou.

 

Het is wel zo dat een ziggo gecertificeerde kabel in ieder geval aan de eisen voldoet en daarom wordt aangeraden . Heel vaak komen hier nogal verouderde kabels en aansluitingen voorbij.

 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/hoe-je-een-goede-coax-kabel-herkend-19215

Remi16
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb geïnformeerd bij Allekabels.nl en krijg kort en bondig onderstaand antwoord:

"De andere coax kabels zullen helaas niet goed genoeg zijn".

 

Merkwaardig antwoord en dus reden even hier een topic te starten...

Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dan zal allekabels.nl alleen gecertificeerde kabels willen verkopen.

“allekabels.nl” is mi. een bedrijf dat geheel los staat van Ziggo.

 

Remi16
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

F-connector kabel op de f-connector aansluiting aangesloten (sat) maar moet deze niet op de antenne aansluiting (coax)  of maakt dit niet uit…

 

 

Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Remi16 wrote:

F-connector kabel op de f-connector aansluiting aangesloten (sat) maar moet deze niet op de antenne aansluiting (coax)  of maakt dit niet uit…

 

 

 

Prima F-connector. Deze kun je gewoon gebruiken op bijvoorbeeld Koka799 of 9TS (6.8mm).

Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Steefb wrote:

Dan zal allekabels.nl alleen gecertificeerde kabels willen verkopen.

“allekabels.nl” is mi. een bedrijf dat geheel los staat van Ziggo.

 

 

Klopt, is een apart bedrijf. Zelf wel goede ervaringen mee. Veel op voorraad en snel geleverd.

Remi16
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kabel vanaf meterkast is een belden coax kabel, vanaf aansluiting naar TV is F-connector hirschmann...

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De aanduiding is in mijn ogen gewoon een verkoop praatje net zo goed dat televisie's als ziggo gecertificeerd worden verkocht wat deels onzin is.

Het gaat bij coax kabels puur om een goede afscherming tegen bijvoorbeeld 4G instraling, bijzonder trouwens dat er voor coax kabels en TV's hoe dan ook een Ziggo certificatie bestaat. En voor netwerk kabel moet je afgaan op de specificaties. 

Waar zijn die certificatie eisen vastgelegd?

Aansluitend topic op het andere forum.

https://ziggoforum.nl/topics/ci-zin-en-onzin-van-certificering.65663/

Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Remi16 wrote:

Kabel vanaf meterkast is een belden coax kabel, vanaf aansluiting naar TV is F-connector hirschmann...

 

 

Prima kabel hoor (1mm koper en de diameter is ook 6.8mm)! 

Remi16
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas nog geen antwoord op mijn vraag:

 

Moet coax op antenne aansluiting of sat.

In mijn geval heb ik een f-connector aansluiting vanaf wandcontact doos naar tv, maar is sat aansluiting niet voor de schotel..?

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Sat is kort voor Satelite dus schotel. In principe moet de coax op Cable of in geval van de afbeelding Antenna.

Wat voor apparaat ?

Remi16
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oké duidelijkheid,  maar gaat dit even goed werken of moet de coax echt op antenne.

 

Dan moet ik even een verloop halen.... 

Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes


Nu begrijp ik de vraag! COAX aansluiten middels een connector (bijvoorbeeld een Hirschmann KOSWI3/KOSWI5, geen F-connector) op de ANTENNA.​​​​​​ F-Connector verwijderen en er een KOSWI aanzetten...

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Remi16 wat voor apparaat? Zonder dat antwoord is het moeilijk om te zeggen of iets tijdelijk werkt. Als je op zenders kan scannen probeer het, hoewel je dan in het apparaat satelite als bron moet kiezen.

 

Remi16
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marco1861 wrote:


Nu begrijp ik de vraag! COAX aansluiten middels een connector (bijvoorbeeld een Hirschmann KOSWI3/KOSWI5, geen F-connector) op de ANTENNA.​​​​​​ F-Connector verwijderen en er een KOSWI aanzetten...

Dit was idd mijn vraag zal er een Koswi aanzetten en op de Antenne ingang zetten...

Uitgelicht topic