franshplt

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een knop voor aan en uitzetten werkt niet voor JBL Soundbar

Hi,

Ik heb mijn LG Smart TV en JBL Soundbar gekoppeld aan mijn Ziggo Mediabox Next. Ook heb ik het “Een knop voor aan en uizetten” ingeschakeld

Het uitzetten werkt. Zowel de TV, Soundbar en Mediabox schakelen gelijktijdig uit. Echter bij het aanzetten gaan alleen de TV en de Mediabox aan en blijft de Soundbar uit. Deze moet ik dan handmatig aanzetten.

Iemand enig idee?

 

Mvg,

Frans

9 Reacties 9
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Hoe heeft u een en ander aan elkaar gekoppeld?

franshplt
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn mediabox, Ps4 en Chromecast zijn aangesloten op de Soundbar via Hdmi. De Hdmi out van de Soundbar gaat vervolgens naar de TV.

 

Verder heb ik via het Mediabox Next menu de TV en Soundbar gekoppeld aan mijn afstandsbediening

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @franshplt . Ik zie het nog niet helemaal voor me, moet ik eerlijk bekennen. Je hebt dus 4 apparaten met HDMI aangesloten op je soundbar? En zowel de mediabox als de tv is dus verbonden met je soudnbar? Heeft de mediabox ook nog een rechtstreekse verbinding met de tv, of dat niet?

franshplt
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo wrote:

Hey @franshplt . Ik zie het nog niet helemaal voor me, moet ik eerlijk bekennen. Je hebt dus 4 apparaten met HDMI aangesloten op je soundbar? En zowel de mediabox als de tv is dus verbonden met je soudnbar? Heeft de mediabox ook nog een rechtstreekse verbinding met de tv, of dat niet?

Hi Lycke, dat klopt. De hdmi out van de mediabox, ps4 en chromecast zijn aangesloten op de hdmi in van de soundbar. De hdmi (TV arc) out van de soundbar is aangesloten op de TV. Er is dus geen rechtstreekse verbinding tussen de mediabox en de tv

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemiddag @franshplt,

Mogelijk dat je de afstandsbediening van de Mediabox Next nog moet koppelen aan je soundbar. Op deze pagina lees je hoe je dit precies doet.  
Kijk ook in het menu van de Mediabox Next onder Opties (tandwiel ), Beeld en Geluid en dan Koppel je versterker.  Test dan of de JBL versterker gelijk met de Mediabox Next en TV in en uitschakelt. 
Laat maar weten of het gelukt is. 

franshplt
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Paul,

 

Dit heb ik reeds geprobeerd. Zowel mijn TV als JBL Soundbar zijn gekoppeld met de Ziggo afstandsbediening (zie attachment)

 

Ik kan met de afstandsbediening de volume van de JBL Soundbar regelen. Als ik op de afstandsbediening de uit knop toets, gaat alle apparatuur uit (MediaBox, JBL Soundbar en TV). Echter als ik de ‘aan’ knop toest gaan alleen de MediaBox en de TV aan. De JBL Soundbar blijft uit.

 

Misschien helpt het als ik de JBL Soundbar koppel aan de afstandsbediening middels de code van de JBL Soundbar. Alleen is de vraag waar ik deze code kan vinden. Het betreft de JBL Soundbar SB400

 

 

 

Groeten,

Frans

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@franshplt Je zou inderdaad nog kunnen testen of het lukt de afstandsbediening aan je soundbar te koppelen d.m.v. een code. Heb je al eens geprobeerd om het modelnummer in te vullen?

franshplt
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, ik had sb400 als code ingevoerd, maar dat werkte niet. Bestaat er niet een overzicht met merk/model nummers en codes?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @franshplt

Rot om te lezen dat het niet is gelukt met die code. Ik heb voor je gezocht maar helaas is er geen lijst bekend aan onze kant. Had je deze pagina al gevonden? 

Uitgelicht topic