1
Vraag
2
Reacties
PascalenDiane

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Digitale HDTV op Xbox One zonder decoder?

Om digitale TV te kijken heb je een decoder nodig waar je smartcard in kan, om via de Xbox One te kijken moet je deze decodere aansluiten op je Xbox One.

Ik heb mijn stroom vretende decoder een tijd in de kast gezet, en een CI+ module met de smartcard in mijn tv geplaatst om zo de zelfde digitale tv in HD te kijken.

Nu vraag ik me af of er een mogelijkheid is om digitale tv te kijken op de Xbox One met een smartcard zonder daar een decoder voor te gebruiken. Ik vind het namelijk onzin om twee stroom vretende apparaten te gebruiken om tv te kijken, en zoek daarom naar een oplossing.

Een smartcard reader via usb of hdmi ?

Mijn vragen:

-Kan ik mijn Ziggo (smartcard) aansluiten op een Xbox One zonder daarvoor een decoder te gebruiken.

-Is er iets dat een decoder kan vervangen, zoals een simpele smartcard reader of een zeer eenvoudige decoder die weinig of helemaal geen stroom verbruikt?


Bovenstaande is geen oplossing, met deze digitale tv tuner krijg ik reguliere kabel tv en geen gecodeerde tv, het is wel wat ik zoek alleen dan met een smartcard ingang.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes
Neen, je hebt een CI+ interface nodig, en die heeft de Xbox niet. Je kunt wel naar alle Free-To-Air zenders kijken, en dat zijn er ook flink wat tegenwoordig. Dat is dus het hele basispakket van Ziggo.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bosje

Level 1
  • 610Posts
  • 27Oplossingen
  • 0Likes
Volgens mij niet. Je zal toch de decoder moeten gebruiken met je smartcard erin.
Was het maar waar om digitale tv te kijken zonder decoder.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
De getoonde tv-tuner is zelfs nog niet op de Nederlandse markt, zie http://www.xboxnederland.nl/nieuws/xbox-one-tv-tuner-naar-europa/. Ik denk dat de door u gewenste versie niet beschikbaar is.

Het is wel een rare wereld tegenwoordig, vroeger had je een TV nodig om met een spelcomputer te kunnen werken, nu willen ze TV kijken op een spelcomputer..:cool:
PascalenDiane
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. wrote:
De getoonde tv-tuner is zelfs nog niet op de Nederlandse markt, zie http://www.xboxnederland.nl/nieuws/xbox-one-tv-tuner-naar-europa/. Ik denk dat de door u gewenste versie niet beschikbaar is.

Het is wel een rare wereld tegenwoordig, vroeger had je een TV nodig om met een spelcomputer te kunnen werken, nu willen ze TV kijken op een spelcomputer..:cool:


Deze is wel beschikbaar, het is de bedoeling dat de Xbox One de decoder wordt, is er dan geen mini decoder die ik kan aansluiten op de Xbox One.
caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes
Neen, je hebt een CI+ interface nodig, en die heeft de Xbox niet. Je kunt wel naar alle Free-To-Air zenders kijken, en dat zijn er ook flink wat tegenwoordig. Dat is dus het hele basispakket van Ziggo.
caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes
Zonder decoder kun je het basis pakket alleen is SD bekijken (met uitzondering van NPO1, 2 en 3, die wel in HD)

Voor alle andere HD uitzendingen (en extra betaalde kanalen) heb je een tuner met een CI+ slot en een CI+ module nodig. Die laatste kan een oud type zijn (met een kaartje), of een nieuwe huur-module.
Verwijderd account
Niet van toepassing
caesar wrote:
Zonder decoder kun je het basis pakket alleen is SD bekijken (met uitzondering van NPO1, 2 en 3, die wel in HD)

Voor alle andere HD uitzendingen (en extra betaalde kanalen) heb je een tuner met een CI+ slot en een CI+ module nodig. Die laatste kan een oud type zijn (met een kaartje), of een nieuwe huur-module.

Sportkanaal 14 is óók in HD.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Wat versta je onder een stroomvretende decoder? Tegenwoordig zijn deze doorgaans vrij energiezuinig en is het niet meer zo dat ze hetzelfde in stand-by gebruiken als in gebruik. Maar wat je wil is er volgens mij niet. Ik heb sinds kort wel een Humax TV+H3 in huis, waarmee men 'straks' ook Tv kan kijken via het Internet, en waarvan het verbruik laag ligt, maar een mini decoder die aangesloten kan worden op de X-box ken ik niet.

Maar zoals gezegd hoeft een moderne decoder helemaal geen stroomvreter meer te zijn. Natuurlijk verbruiken deze altijd stroom, maar voorheen maakte het vaak niet uit of ze waren ingeschakeld of in stand-by stonden, en dat is nu niet meer het geval. Een Humax verbruikt in stand-by nog geen Watt. En daar je de X-box ook niet constant zal gebruiken, denk ik dat het verbruik over het algemeen wel zal meevallen.

Ik let ook op het verbruik, maar op ene gegeven moment geloof ik het wel, want ik wil ook nog een beetje normaal gebruik kunnen maken van de spullen in huis... :8

Mvg. Willem.
jphellemons

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hij is ook te koop op bol.com maar werkt deze wel? volgens de bol.com reviews namelijk niet
http://bit.ly/2dcmfxk
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
jphellemons wrote:
Hij is ook te koop op bol.com maar werkt deze wel? volgens de bol.com reviews namelijk niet
http://bit.ly/2dcmfxk


Ik durf het je niet te zeggen. Ik heb daar geen ervaring mee, maar je kan altijd wel een beetje uitgaan van de reviews. Op het Internet staan vast meer ervaringen.

Mvg. Willem
caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes
Waarschijnlijk stamt die recensie van voor de fusie met UPC. Na de fusie heeft Ziggo een groot aantal kanalen Free To Air gemaakt, voor die tijd zat zo goed als alles achter de decoder. FTA kanalen zal deze decoder wel goed kunnen weergeven.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic