DEBeheerder

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

CI+ module adapter voor een Samsung UE55NU7100W - 4K TV

Wij hebben een nieuwe tv aangeschaft (zie topic)
Hier past onze oude CI+ module niet in, want deze televisie heeft een andere ingang voor deze module.

Ik vroeg mij dus af of wij (omdat we ook het volledige alles in 1 pakket hebben) een converter/adapter kunnen krijgen voor deze nieuwe ingang

Mvg,
Reinout Mees
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hallo DEBeheerder , van harte welkom!

Wat leuk dat je een gloednieuwe tv hebt gekocht. Het is toch altijd genieten als je nieuwe technologie in huis hebt. De aankomende dagen zul je nog wel veel bezig zijn om de nieuwe tv te leren kennen. Dan is het wel prettig als je ook kunt genieten van digitale tv met je CI+ module. Be rt gaf je al een goede tip over waar je kunt beginnen met zoeken. Ik kijk graag nog verder met je mee.

Als ik het goed begrijp past de CI+ module nu niet meer in de tv. Ik raad je aan om voor de zekerheid op https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/ onder het kopje "Test je tv" te controleren of je tv geschikt is voor een CI+ module. Dit is belangrijk en vertelt ons of de software van de tv en de module met elkaar kunnen samen werken. Als de tv niet is gecertificeerd kunnen wij de werking van de CI+ module niet garanderen. Het is dan wellicht zonde om de adapter bij Samsung aan te schaffen. Ziggo levert deze adapters namelijk niet.

Een oplossing is dan om je abonnement om te zetten, zodat je hierbij een Ziggo Mediabox ontvangt om de CI+ module te vervangen. De Ziggo Mediabox kan op iedere tv aangesloten worden met een HDMI kabel. Je kunt dan gegarandeerd digitale tv kijken op je gloednieuwe 4K televisie 😉

Bekijk in context

33 Reacties 33
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Voor zover ik weet heeft Samsung een adapter om de CI+ module in te kunnen stoppen.
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hallo DEBeheerder , van harte welkom!

Wat leuk dat je een gloednieuwe tv hebt gekocht. Het is toch altijd genieten als je nieuwe technologie in huis hebt. De aankomende dagen zul je nog wel veel bezig zijn om de nieuwe tv te leren kennen. Dan is het wel prettig als je ook kunt genieten van digitale tv met je CI+ module. Be rt gaf je al een goede tip over waar je kunt beginnen met zoeken. Ik kijk graag nog verder met je mee.

Als ik het goed begrijp past de CI+ module nu niet meer in de tv. Ik raad je aan om voor de zekerheid op https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/ onder het kopje "Test je tv" te controleren of je tv geschikt is voor een CI+ module. Dit is belangrijk en vertelt ons of de software van de tv en de module met elkaar kunnen samen werken. Als de tv niet is gecertificeerd kunnen wij de werking van de CI+ module niet garanderen. Het is dan wellicht zonde om de adapter bij Samsung aan te schaffen. Ziggo levert deze adapters namelijk niet.

Een oplossing is dan om je abonnement om te zetten, zodat je hierbij een Ziggo Mediabox ontvangt om de CI+ module te vervangen. De Ziggo Mediabox kan op iedere tv aangesloten worden met een HDMI kabel. Je kunt dan gegarandeerd digitale tv kijken op je gloednieuwe 4K televisie 😉
DEBeheerder
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Marije Ziggo,

Blijkbaar is er wel een adapter geleverd bij de nieuwe tv. Dus dat is geen probleem meer.
Wel hebben wij het maximale abonnement wat inhoudt dat we al een mediaboxje hebben en een CI+ module zodat we op meerdere tv's deze diensten kunnen gebruiken.
Nu hebben we op de nieuwe televisie de CI+ module aangesloten, maar kunnen we nog steeds geen zenders vinden.

Ik vraag mij af of we misschien een andere CI+ module zouden moeten hebben?
Wij hebben nu een Smit en zouden we niet een Quantis moeten hebben?
Wij betalen namelijk voor deze extra Ci+ module , maar kunnen hem niet gebruiken :(.
Kan onze huidige module te verouderd zijn voor onze nieuwe samsung tv?

Mvg,
Reinout Mees
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Bedankt voor je snelle reactie DEBeheerder . Ik ben gelijk met je gaan meekijken hoe het met de CI+ module staat.

De Extra CI+ module die je nu van ons hebt is een 1.3 module en voldoet dan ook aan alle voorwaarden in je abonnement. Als we je een nieuwe module zouden sturen, zou dat precies zo'n zelfde type zijn. Dit zal dan ook op precies dezelfde manier gaan werken.

Heb je naast de Mediabox Next die je bij je abonnement hebt nog een andere mediabox in huis? Je kunt dan bijvoorbeeld die mediabox op de nieuwe tv installeren en dan de CI+ module in de andere tv doen. Op die manier schuif je de apparatuur door, zodat je wel alles kunt gebruiken.

Als dat niet mogelijk is, blijft de oplossing om je Extra CI+ module op te zeggen en te vervangen door een Extra Mediabox. De mediaboxen werken op alle tv's en hoeven daarvoor niet speciaal gecertificeerd te zijn, zoals de CI+ module. Je hebt dan de keuze tussen:

  • Extra Ziggo Mediabox voor € 4,- per maand
  • Extra Mediabox Next voor € 5,- per maand
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
DEBeheerder wrote:
Beste Marije Ziggo,

Blijkbaar is er wel een adapter geleverd bij de nieuwe tv. Dus dat is geen probleem meer.
Wel hebben wij het maximale abonnement wat inhoudt dat we al een mediaboxje hebben en een CI+ module zodat we op meerdere tv's deze diensten kunnen gebruiken.
Nu hebben we op de nieuwe televisie de CI+ module aangesloten, maar kunnen we nog steeds geen zenders vinden.

Ik vraag mij af of we misschien een andere CI+ module zouden moeten hebben?
Wij hebben nu een Smit en zouden we niet een Quantis moeten hebben?
Wij betalen namelijk voor deze extra Ci+ module , maar kunnen hem niet gebruiken :(.
Kan onze huidige module te verouderd zijn voor onze nieuwe samsung tv?

Mvg,
Reinout Mees

Als je de juiste instellingen gebruikt dan zouden alle zenders gevonden moeten worden.

Wel de juiste volgorde endergelijke aanhouden. Dus eerst tv installeren zonder CI+ module.
Zie verder https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/televisie/nieuw-pakket/hoe-kijk-je/#unencrypted-dvb-c/dvb-c/Verder

Vul de juiste postcode in om de correcte ID en frequentie te krijgen. Die kloppen vaak niet met een oude installatie brief.
DEBeheerder
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Marije Ziggo ,

Bedankt voor je snelle antwoord!
Onze CI+ module doet het dus inderdaad niet.
Wij zouden dan graag een extra Ziggo Mediabox Next willen nemen en onze CI+ module opzeggen.

Ik hoop dat u mij kan helpen met dit proces.

Mvg,
Reinout
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Ik ben er gelijk voor je ingedoken, Reinout! Ik heb net ook geprobeerd om je te bellen, maar je was even niet aanwezig.

Ik ben namelijk een dommerd. In al mijn enthousiasme om ervoor te zorgen dat jij alle opties kent, heb ik je aangegeven dat een Extra Mediabox Next een mogelijkheid was.
Alleen is de Extra Mediabox Next sinds korte tijd even niet leverbaar. Daar heb ik dus even niet meer bij stil gestaan, tot ik 'm nu voor je wou bestellen en 'ie er ineens niet meer instond.

Niet heel handig dus, want nu moet ik je daarin teleurstellen. Ik kan je nu geen Extra Mediabox Next sturen. Wat we wel kunnen doen is dat ik je een Extra Mediabox toestuur (van € 4,- per maand). Zodra dan de Extra Mediabox Next weer leverbaar is, wisselen we ze met elkaar om. Ik noteer je dan in mijn eigen agenda, zodat ik je kan contacten als het zo ver is 🙂 Zullen we het dan zo doen?

Super sorry voor het ongemak. Ik hoop dat je mij kunt vergeven.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
DEBeheerder wrote:

Onze CI+ module doet het dus inderdaad niet.


Wat gaat er dan fout?
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Vraag ik mij ook af en ziggo levert toch quantis modules en geen smith??
Hij zou gewoon moeten werken. Denk toch dat TS iets verkeerd doet???

Teun.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Nu komt er een tijdelijke Mediabox XL. Dat wordt extra feest.
Als je de CI+ met kaart gewoon in je tv stopt zonder deze te installeren dan zal het inderdaad niet gaan werken.
Ook al is er geen smartcard dan nog moet de tv alle open kanalen vinden.

Maar dat is twee keer gemeld zonder antwoord of dat ook gedaan is.
Dan houd het op voor mij.
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Even om op Teun in te haken. We leveren meerdere merken modules, afhankelijk van in welk gebied (voormalig UPC of voormalig Ziggo) je woont.Dit zijn CI+ modules van de volgende leveranciers:

  • Quantis
  • @Smit
  • Neotion
  • SmarDTV
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Deze Samsung TV heeft volgens mij nog een adapter nodig om de CI+ module in te kunnen doen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Be rt wrote:
Deze Samsung TV heeft volgens mij nog een adapter nodig om de CI+ module in te kunnen doen.


Volgens mij had ts al benoemd dat hij eentje had. Vind het wel een warrig verhaal, want het moet gewoon kunnen, zowel met een smuith als een quantis 1.3 module. Ook hoor ik niet als er zenders worden gevonden bij het installeren (zonde module erin) ?????

Teun
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Marije Ziggo wrote:
Even om op Teun in te haken. We leveren meerdere merken modules, afhankelijk van in welk gebied (voormalig UPC of voormalig Ziggo) je woont.Dit zijn CI+ modules van de volgende leveranciers:

  • Quantis
  • @Smit
  • Neotion
  • SmarDTV

Oke, duidelijk. Heb in onze regio nog nooit anders uitgeleverd gezien dan de quantis.

Teun
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Sinds de fusie is het quantis of smardtv,
DEBeheerder
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Iedereen bedankt voor de behulpzame reacties!

Wij hebben een @smit CI+ module. Ik ga nog een keer proberen of we volgens het stappenplan de zenders kunnen krijgen, maar ik denk van niet.
Als dat niet werkt zouden wij graag een nieuw Mediabox Next willen hebben.
Weet u Marije Ziggo of iemand anders van Ziggo wanneer die weer leverbaar zijn?

Mvg,
Reinout Mees
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als je nog geen Next hebt, dan kun je die zo bestellen met een pakket waar de Next inzit.
Alleen een 2e is/was tijdelijk niet te bestellen.

Zelf samenstellen https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
DEBeheerder wrote:
Iedereen bedankt voor de behulpzame reacties!

Wij hebben een @smit CI+ module. Ik ga nog een keer proberen of we volgens het stappenplan de zenders kunnen krijgen, maar ik denk van niet.
Als dat niet werkt zouden wij graag een nieuw Mediabox Next willen hebben.
Weet u Marije Ziggo of iemand anders van Ziggo wanneer die weer leverbaar zijn?

Mvg,
Reinout Mees

Graag horen we nog even als het gelukt is. Moet gewoon werken!!

Teun

Uitgelicht topic