Ik was bijna in staat om de Chromecast 2 samen met de Ziggo Connect Box v5.01 uit het raam te gooien. De Chromecast werd niet gekoppeld aan Home App en kon geen verbinding met Wifi netwerk krijgen.
Dagen ben ik af en aan bezig geweest om de Chromecast 2 te koppelen aan het Wifi-netwerk. Alle topics die hierover gaan op dit forum en anderen doorgespit en alle suggesties geprobeerd zoals (maar niet uitsluitend):
-Chromecast opnieuw opstarten/resetten/terugzetten naar fabrieksinstellingen
-Home-app wifi netwerken vergeten, nieuw huis opzetten, koppelen via ander wifinetwerk
-Wifi adapter van Chromecast getest (op andere locatie werkte het gewoon)
en op de router
-Router opnieuw opstarten
-Router 5 GHz uitzetten, 2,4 GHz kanaal vastzetten op 1, 6, 12, netwerknaam veranderen, spaties uit netwerknaam halen
-Wifi modus naar 802.11g/n, 802.11b/g/n
-Uitzoeken wat AP-isolatie is en waar ik dat kan uitzetten/aanzetten (niet te vinden in router)
-UPnP aanzetten
-MAC adres koppelen aan vast IP
-WPS uitzetten
-Gastnetwerk uitzetten
-Resetten naar fabrieksinstellingen
-Ander modem aangesloten op router en daarop proberen te koppelen
-Etc etc
En al het bovenstaande natuurlijk bij elke verandering opgevolgd met het opnieuw opstarten van modem en hele koppelingsproces te doorlopen. Wat ik ook probeerde de Chromecast kwam niet terecht in de lijst met verbonden apparaten op router.
Toen kwam ik bij een tip op een ander forum waar ik echt de logica niet van zag maar had al het andere al geprobeerd dus tja.. Tot mijn verbazing werkte dit, gelijk!
Ik wilde deze oplossing dan ook hier posten om evt. iemand anders te kunnen behoeden voor dagenlang etteren.