Psst

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Chromecast maakt geen verbinding met internet en/of Google home

Ik was bijna in staat om de Chromecast 2 samen met de Ziggo Connect Box v5.01 uit het raam te gooien. De Chromecast werd niet gekoppeld aan Home App en kon geen verbinding met Wifi netwerk krijgen.
Dagen ben ik af en aan bezig geweest om de Chromecast 2 te koppelen aan het Wifi-netwerk. Alle topics die hierover gaan op dit forum en anderen doorgespit en alle suggesties geprobeerd zoals (maar niet uitsluitend):
-Chromecast opnieuw opstarten/resetten/terugzetten naar fabrieksinstellingen
-Home-app wifi netwerken vergeten, nieuw huis opzetten, koppelen via ander wifinetwerk
-Wifi adapter van Chromecast getest (op andere locatie werkte het gewoon)

en op de router
-Router opnieuw opstarten
-Router 5 GHz uitzetten, 2,4 GHz kanaal vastzetten op 1, 6, 12, netwerknaam veranderen, spaties uit netwerknaam halen
-Wifi modus naar 802.11g/n, 802.11b/g/n
-Uitzoeken wat AP-isolatie is en waar ik dat kan uitzetten/aanzetten (niet te vinden in router)
-UPnP aanzetten
-MAC adres koppelen aan vast IP
-WPS uitzetten
-Gastnetwerk uitzetten
-Resetten naar fabrieksinstellingen
-Ander modem aangesloten op router en daarop proberen te koppelen
-Etc etc

En al het bovenstaande natuurlijk bij elke verandering opgevolgd met het opnieuw opstarten van modem en hele koppelingsproces te doorlopen. Wat ik ook probeerde de Chromecast kwam niet terecht in de lijst met verbonden apparaten op router.

Toen kwam ik bij een tip op een ander forum waar ik echt de logica niet van zag maar had al het andere al geprobeerd dus tja.. Tot mijn verbazing werkte dit, gelijk!
Ik wilde deze oplossing dan ook hier posten om evt. iemand anders te kunnen behoeden voor dagenlang etteren.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Psst
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Oplossing
-Ontkoppel de Chromecast van de TV en van de stroomadapter
-Sluit de stroomadapter weer aan (dus NIET de HDMI kabel aansluiten)
-Reset de Chromecast
-Stel de Chromecast in via de Google Home-app (deze stap mislukte altijd en ging nu wel)
-Sluit de Chromecast aan op TV met de HDMI kabel
-Eventueel opnieuw opstarten van Chromecast na aansluiten op TV

Klaar, dat was het... De verbinding met de TV via HDMI zorgde blijkbaar voor een onoverkomelijke fout. En storing tussen Samsung TV en Chromecast 2 in bepaalde situaties.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Theotje

Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes
Ik wilde deze oplossing dan ook hier posten om evt. iemand anders te kunnen behoeden voor dagenlang etteren.

Ik zou zeggen post de oplossing, maar je zegt wilde. Nu niet meer?
Psst
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Oplossing
-Ontkoppel de Chromecast van de TV en van de stroomadapter
-Sluit de stroomadapter weer aan (dus NIET de HDMI kabel aansluiten)
-Reset de Chromecast
-Stel de Chromecast in via de Google Home-app (deze stap mislukte altijd en ging nu wel)
-Sluit de Chromecast aan op TV met de HDMI kabel
-Eventueel opnieuw opstarten van Chromecast na aansluiten op TV

Klaar, dat was het... De verbinding met de TV via HDMI zorgde blijkbaar voor een onoverkomelijke fout. En storing tussen Samsung TV en Chromecast 2 in bepaalde situaties.
Psst
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Theotje wrote:
Ik wilde deze oplossing dan ook hier posten om evt. iemand anders te kunnen behoeden voor dagenlang etteren.

Ik zou zeggen post de oplossing, maar je zegt wilde. Nu niet meer?


Ja hoor, nog steeds.. Dit leek me de netste en meest overzichtelijke manier van posten.
Theotje

Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes
Bedankt voor het delen van de oplossing, heb hier zelf geen last van maar wellicht dat het de oplossing geeft voor anderen , Toppie
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Psst dank voor het delen! Wat een specifieke handeling zeg. Sowieso is het bij een HDMI dongle wijs om bij het resetten niet alleen de voeding maar ook de HDMI los te maken, daar zit toch een vorm van voeding op altijd.

Uitgelicht topic