Vraag

Bose Soundbar 700 werkt gedeeltelijk met Next afstandsbediening

• 8 augustus 2019
  • 5 Reacties
  • 242x Bekeken

Goedemiddag kan iemand me helpen ? Ik heb sinds kort de next box van ziggo. Alles werkt perfect m.u.v. het koppelen van de soundbar. Ik kom niet verder dan dat hij wel via de afstandsbediening van de next het volume harder en zachter kan aanpassen, hetzij zonder zichtbare volumeschuif in beeld. Alleen het aan zetten van de soundbar moet met zijn eigen Bose afstandsbediening. Dit doet het niet met de next afstandsbediening. Het is een Bose soundbar 700 optisch aangesloten op mijn LG OLED tv.

bij wie werkt dit wel en welke instellingen zijn hiervoor gebruikt ?

5 Reacties

Badge +4
Het forum ook al even doorzocht?

Ik kwam dit iig tegen, misschien heb je er iets aan:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/bose-soundbar-700-bediening-mbv-mediabox-next-39960
Bedankt voor je snelle reactie, echter had alles al doorzocht. Alle stappen 10 tallen keer herhaald. Probleem blijft dat de soundbar wel volume regelt maar niet soundbar mee opstart. Wellicht is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt ?
wellicht staat er ergens een instelling net verkeerd, maar zou niet weten welke.
ik zie graag reacties tegemoet.
Badge +4
Toch even voor de zekerheid: ik ga er vanuit dat je de soundbar via HDMI hebt aangesloten?
Reputatie 7
Hallo @Mike69 welkom op de Community. Met de nieuwe Next wil je natuurlijk je setup ook helemaal lekker voor elkaar hebben. Door de afstandsbediening te koppelen kun je via infrarood je Sonos harder en zachter zetten. Dit gebeurd op de Sonos, je ziet dan ook niets in beeld. Wanneer je op 'uit' drukt gaat onze box uit en geeft deze via HDMI door dat het daarop aangesloten apparaat ook uit kan (dit kun je uitzetten). Dat is je TV. Omdat je de Sonos via een optische kabel hebt aangesloten komt dat commando niet aan vanuit je TV. In die hoek moet je het zoeken, helaas zijn sommige Sonos apparaten niet via HDMI aan te sluiten.
Reputatie 7
Hallo @Mike69 hoe gaat het ondertussen met je zoektocht naar de oplossing?

Reageer