1
Vraag
2
Reacties
nielsp83

Level 7
  • 175Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Bose® Solo 5 TV sound system met coaxiale audiokabel verbinden met Ziggo Next

Ik wil graag radio luisteren op de Ziggo Next zonder dat de tv aan staat.

Huidige situatie:

  • Ziggo Next via HDMI aangesloten aan Panasonic tv
  • Bose® Solo 5 TV sound system via digitale optische audiokabel aangesloten aan Panasonic tv

Gewenste situatie:

  • Ziggo Next via coaxiale audiokabel aansluiten aan Bose® Solo 5 TV sound system zodat ik kan radio luisteren zonder dat de tv aan staat. Als ik tv uitzet, komt er geen geluid uit de soundbar. Ik veronderstel dat de aansluiting niet helemaal oké is, dus ik ontvang graag tips hoe ik dit wel werkend zou kunnen krijgen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ah, dat probleem ken ik, de Bose Solo 5 merkt zelf op als er een signaal op één van de ingangen komt of blijft.
Er zijn apparaten die een signaal op de uitgang laten staan, ook al zet je ze uit.
De Next heeft hier ook last van, ik had hier twee mediaboxen op de Solo 5 staan en als ik de Next in stand by zette, kwam het geluid van de andere mediabox niet door, wel als ik de Next geheel uitzette met de knop achterop, hier wordt nog een oplossing voor gezocht door Ziggo.

Mogelijk dat er op je TV ook een signaal blijft staan naar de Solo 5, gaat het wel goed als je de TV van de stroom haalt?
Als dat zo is, dan blijft er een signaal op de audio uitgang van de TV staan.

Ik heb nu de Next via de digitale optische audiokabel aangesloten aan Solo 5 en kan de TV/monitor uitzetten en gebruik niet meer de coaxiale audiokabel.
Als je in de afstandsbediening het geluid kiest via een versterker en Bose kiest, dan kun je de Bose via de afstandsbediening van de Next bedienen. Mocht het niet lukken om hem direct in te stellen, vul dan bij model keuze, na een paar keer proberen krijg je die keuzen, Solo in, dan zoekt hij even en werkt de bedienen van de Solo 5.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ah, dat probleem ken ik, de Bose Solo 5 merkt zelf op als er een signaal op één van de ingangen komt of blijft.
Er zijn apparaten die een signaal op de uitgang laten staan, ook al zet je ze uit.
De Next heeft hier ook last van, ik had hier twee mediaboxen op de Solo 5 staan en als ik de Next in stand by zette, kwam het geluid van de andere mediabox niet door, wel als ik de Next geheel uitzette met de knop achterop, hier wordt nog een oplossing voor gezocht door Ziggo.

Mogelijk dat er op je TV ook een signaal blijft staan naar de Solo 5, gaat het wel goed als je de TV van de stroom haalt?
Als dat zo is, dan blijft er een signaal op de audio uitgang van de TV staan.

Ik heb nu de Next via de digitale optische audiokabel aangesloten aan Solo 5 en kan de TV/monitor uitzetten en gebruik niet meer de coaxiale audiokabel.
Als je in de afstandsbediening het geluid kiest via een versterker en Bose kiest, dan kun je de Bose via de afstandsbediening van de Next bedienen. Mocht het niet lukken om hem direct in te stellen, vul dan bij model keuze, na een paar keer proberen krijg je die keuzen, Solo in, dan zoekt hij even en werkt de bedienen van de Solo 5.
nielsp83
Topicstarter
Level 7
  • 175Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Is gelukt! ?

En als ik nu iets met de blu-ray speler wil afspelen, kan ik zeker hef beste die coaxiale audiokabel aansluiten op de Solo 5?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dat zou zomaar kunnen werken, maar bij mij moet ik de Next weer helemaal uitzetten om de Solo 5 de andere mediabox te laten horen, maar dat is dan een minder probleem waar een oplossing voor gaat komen.
nielsp83
Topicstarter
Level 7
  • 175Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Ik heb wel het idee dat als ik nu tv kijk, het geluid een fractie van een seconde niet synchroon met het beeld loopt.

En als ik een tv-app open (bijvoorbeeld Netflix), hoe krijg ik dan geluid?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Netflix zit toch ook op de Next?
nielsp83
Topicstarter
Level 7
  • 175Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Ja klopt! Maar met Mediabox XL was ik gewend de tv-app te gebruiken omdat die 4K ondersteunt.

Kan ook proberen de coaxiale audiokabel van Solo 5 naar tv aan te sluiten.
nielsp83
Topicstarter
Level 7
  • 175Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
nielsp83 wrote:
Ik heb wel het idee dat als ik nu tv kijk, het geluid een fractie van een seconde niet synchroon met het beeld loopt.

Maar kan dit kloppen Be rt ? En is dat nog ergens te wijzigen in de instellingen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Soms helpt het om de Next even van de stroom te halen.
Soms helpt het om even van Dolby naar stereo te gaan in de instellingen en weer terug naar Dolby.

Alles wordt hier gelezen en meegenomen om te onderzoeken en op te lossen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic