Goedemorgen.
Hierbij even belangrijk nieuws over de Philips tv's die de zenders niet vasthouden.
Geachte heer,
Naar aanleiding van ons telefonisch onderhoud willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.
Probeer de volgende stappen uit om te kijken of hiermee wel de zenders worden vastgehouden. Mochten deze stappen geen uitkomst bieden helpen wij u graag verder bij Philips TV Support.
Druk op de "Home"-knop en selecteer:
[Configuratie] > [Installatie] > [Installatie zenders] > [Automatisch installatie] > [OK]
Een pop-up verschijnt. Selecteer nu [Start] en druk op OK. Selecteer nu [Zenders opnieuw installeren] > [Nederland] > [Kabel] > [OK]
• In beeld verschijnt de tekst "Start nu met zoeken naar zenders. Dit kan een paar minuten duren." met daaronder twee opties zichtbaar: [Start] en [Instellingen].
Kies [Instellingen] en druk op OK. Selecteer in het verschenen menu de optie "Terugstellen" en druk op OK. Er verschijnt geen bevestiging, druk nogmaals op OK voor de zekerheid. Selecteer [Klaar] en druk op OK.
U bent weer terug bij de pagina waarin zenders kunnen worden geïnstalleerd, druk op [Start].
De TV toont: "Geef de door uw kabelleverancier opgegeven netwerkfrequentie in. Druk op Annuleer als er geen digitaal DVB-C-kabelnetwerk beschikbaar is."
• Geef de netwerkfrequentie in
• Selecteer [Klaar] en druk op OK
Als de netwerkfrequentie alsnog niet wordt herkend:
- bij een 4 cijferig netwerkfrequentie, voeg een nul toe, bijvoorbeeld "05555".
- controleer bij uw provider (of de website van de provider) of u de juiste netwerkfrequentie heeft
De TV toont: "Geef de door uw kabelleverancier opgegeven netwerk-ID in. Druk op Annuleer als er geen digitaal DVB-C-kabelnetwerk beschikbaar is."
• Geef het netwerk-ID in
• Selecteer [Klaar] en druk op de "OK" toets
De TV start nu met het zoeken naar zenders. Dit kan enige tijd duren, afhankelijk van de signaalkwaliteit van uw netwerk.
__________________
Situatie
De zenders worden niet of niet correct weergegeven in combinatie met een CI+ 1.1 of CI+ 1.2 module.
Checklist
Zorg ervoor dat:
• De televisie is voorzien van de laatste software
• De signaalsterkte en kwaliteit boven de 90% zijn. Druk op de "Options" knop op de afstandsbediening en selecteer [Status] om dit na te kijken
Antwoord
Soms is het nodig de CAM-module te updaten met de laatste software om weer volledige toegang tot alle zenders te krijgen. Dit kan met de modules van Neotion en enkele @SMiT modules (zie stap 3 voor een verdere toelichting).
Ga als volgt te werk om de software van de CAM-module te updaten:
1. Stem de TV af op"Nederland 1" (1 of 901)
Andere opties zijn "Ziggo overzichtkanaal" (998), of een radiozender zoals "Brave Klassiek" (220)
2. Druk op de "Options"-knop op de afstandsbediening van de televisie
En selecteer [CI-Module] (Common Interface)
Voor CAM-modules van het merk Neotion
Neotion wordt aanbevolen door Ziggo.
• Selecteer [Module-info en upgrade] > [TV Modulesoftware vernieuwen] > [Ja] / [OK] , de update zal nu starten.
Voor CAM-modules van het merk @SMiT:
Alleen @SMiT modules met een serienummer beginnend met 'KA' kunnen geüpdatet worden. Controleer hiervoor de het serienummer van de CAM-module.
• Selecteer [Module-info en upgrade] > [TV Modulesoftware vernieuwen] > [Ja]
De update zal nu starten. Dit proces zal ongeveer 10 minuten in beslag nemen.
Na deze update is de module opnieuw geverifieerd
Voor CAM-modules van het merk Quantis:
• Voor Quantismodules zijn geen updates beschikbaar (voor zover bekend in november 2013)
4. Klaar!
Controleer of het zenderoverzicht weer compleet is
Opmerking:
Tijdens de installatie kan het voorkomen dat er geen updatescherm verschijnt. Dit hoort bij het proces van de update. Het kan ook voorkomen dat tijdens het installeren de televisie naar een andere zender verspringt. Ook dit is normaal.
Bij aanhoudende problemen:
5. Activeer de CI+ kaart opnieuw
Neem contact op met de provider om de kaart opnieuw te laten activeren. Dit kan de in de volgende gevallen uitkomst bieden:
• Om er zeker van te zijn dat de CI+ kaart goed werkt
• Als er een foutmelding over "gecodeerd signaal" of een "E16, E19 en E30" melding verschijnt bij het kijken naar "Nederland 2" (op 2 of 902)
• Als Nederland 1 zichtbaar is, maar bij de andere kanalen geen beeld en wel geluid is
• Als een CI+ kaart voor een lange tijd (minimaal 6 maanden) niet is gebruikt.
6. Upgrade naar CI+1.3
Neem contact op met de provider en informeer naar de mogelijkheden van CI+ 1.3
2009- en 2010-modellen i.c.m. Ziggo CAM-module:
Situatie:
Bij opnieuw instaleren van de zenders bij 2009/2010 toestellen via Ziggo kan het zijn dat er niet om een Netwerk ID wordt gevraagd.
Oplossing:
Zorg dat de symboolsnelheid: 6875 is dus geen 6900!
Gebruik [474.00] als netwerk frequentie
en Netwerk ID wordt wel weergegeven, vul [05555] in
Issue solved
Uitvoering:
Druk op de "Home"-knop en selecteer:
[Configuratie] > [Zenders zoeken] > [Zenders opnieuw installeren] >[OK]
Een pop-up verschijnt. Selecteer nu > [Nederland] > [Kabel] > [OK]
• In beeld verschijnt de tekst "Start nu met zoeken naar zenders. Dit kan een paar minuten duren." met daaronder twee opties zichtbaar: [Start] en [Instellingen].
• Kies [Instellingen] en druk op OK.
• Selecteer in het verschenen menu de optie [Resetten] > [OK]. Er verschijnt geen bevestiging, druk nogmaals op OK voor de zekerheid.
• Kies voor [Handmatige installatie]
• Pas de symboolsnelheid aan naar [6875]
• Kies voor [Automatische installatie]
• Selecteer [Klaar] en druk op OK.
U bent weer terug bij de pagina waarin zenders kunnen worden geïnstalleerd, druk op [Start].
De TV toont: "Geef de door uw kabelleverancier opgegeven netwerkfrequentie in. Druk op Annuleer als er geen digitaal DVB-C-kabelnetwerk beschikbaar is."
• Geef de netwerkfrequentie in [474.00]
• Selecteer [Klaar] en druk op OK
Als de netwerkfrequentie alsnog niet wordt herkend:
- bij een 4 cijferig netwerkfrequentie, voeg een nul toe, bijvoorbeeld [05555].
- controleer bij uw provider (of de website van de provider) of u de juiste netwerkfrequentie heeft
- voer de alternatieve netwerkfrequentie voor uw regio in.
De TV toont: "Geef de door uw kabelleverancier opgegeven netwerk-ID in. Druk op Annuleer als er geen digitaal DVB-C-kabelnetwerk beschikbaar is."
• Geef het netwerk-ID in
• Selecteer [Klaar] en druk op de "OK" toets
De TV start nu met het zoeken naar zenders. Dit kan enige tijd duren, afhankelijk van de signaalkwaliteit van uw netwerk.
vr gr Teun (Expert Emmen)