Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Belangrijke update Philips tv!

Goedemorgen.

Hierbij even belangrijk nieuws over de Philips tv's die de zenders niet vasthouden.


Geachte heer,


Naar aanleiding van ons telefonisch onderhoud willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.

Probeer de volgende stappen uit om te kijken of hiermee wel de zenders worden vastgehouden. Mochten deze stappen geen uitkomst bieden helpen wij u graag verder bij Philips TV Support.
Druk op de "Home"-knop en selecteer:
[Configuratie] > [Installatie] > [Installatie zenders] > [Automatisch installatie] > [OK]
Een pop-up verschijnt. Selecteer nu [Start] en druk op OK. Selecteer nu [Zenders opnieuw installeren] > [Nederland] > [Kabel] > [OK]
• In beeld verschijnt de tekst "Start nu met zoeken naar zenders. Dit kan een paar minuten duren." met daaronder twee opties zichtbaar: [Start] en [Instellingen].
Kies [Instellingen] en druk op OK. Selecteer in het verschenen menu de optie "Terugstellen" en druk op OK. Er verschijnt geen bevestiging, druk nogmaals op OK voor de zekerheid. Selecteer [Klaar] en druk op OK.

U bent weer terug bij de pagina waarin zenders kunnen worden geïnstalleerd, druk op [Start].
De TV toont: "Geef de door uw kabelleverancier opgegeven netwerkfrequentie in. Druk op Annuleer als er geen digitaal DVB-C-kabelnetwerk beschikbaar is."
• Geef de netwerkfrequentie in
• Selecteer [Klaar] en druk op OK
Als de netwerkfrequentie alsnog niet wordt herkend:
- bij een 4 cijferig netwerkfrequentie, voeg een nul toe, bijvoorbeeld "05555".
- controleer bij uw provider (of de website van de provider) of u de juiste netwerkfrequentie heeft

De TV toont: "Geef de door uw kabelleverancier opgegeven netwerk-ID in. Druk op Annuleer als er geen digitaal DVB-C-kabelnetwerk beschikbaar is."
• Geef het netwerk-ID in
• Selecteer [Klaar] en druk op de "OK" toets

De TV start nu met het zoeken naar zenders. Dit kan enige tijd duren, afhankelijk van de signaalkwaliteit van uw netwerk.

__________________


Situatie
De zenders worden niet of niet correct weergegeven in combinatie met een CI+ 1.1 of CI+ 1.2 module.

Checklist
Zorg ervoor dat:
• De televisie is voorzien van de laatste software
• De signaalsterkte en kwaliteit boven de 90% zijn. Druk op de "Options" knop op de afstandsbediening en selecteer [Status] om dit na te kijken

Antwoord
Soms is het nodig de CAM-module te updaten met de laatste software om weer volledige toegang tot alle zenders te krijgen. Dit kan met de modules van Neotion en enkele @SMiT modules (zie stap 3 voor een verdere toelichting).

Ga als volgt te werk om de software van de CAM-module te updaten:
1. Stem de TV af op"Nederland 1" (1 of 901)
Andere opties zijn "Ziggo overzichtkanaal" (998), of een radiozender zoals "Brave Klassiek" (220)
2. Druk op de "Options"-knop op de afstandsbediening van de televisie
En selecteer [CI-Module] (Common Interface)


Voor CAM-modules van het merk Neotion
Neotion wordt aanbevolen door Ziggo.

• Selecteer [Module-info en upgrade] > [TV Modulesoftware vernieuwen] > [Ja] / [OK] , de update zal nu starten.
Voor CAM-modules van het merk @SMiT:

Alleen @SMiT modules met een serienummer beginnend met 'KA' kunnen geüpdatet worden. Controleer hiervoor de het serienummer van de CAM-module.

• Selecteer [Module-info en upgrade] > [TV Modulesoftware vernieuwen] > [Ja]

De update zal nu starten. Dit proces zal ongeveer 10 minuten in beslag nemen.
Na deze update is de module opnieuw geverifieerd
Voor CAM-modules van het merk Quantis:
• Voor Quantismodules zijn geen updates beschikbaar (voor zover bekend in november 2013)

4. Klaar!
Controleer of het zenderoverzicht weer compleet is



Opmerking:
Tijdens de installatie kan het voorkomen dat er geen updatescherm verschijnt. Dit hoort bij het proces van de update. Het kan ook voorkomen dat tijdens het installeren de televisie naar een andere zender verspringt. Ook dit is normaal.

Bij aanhoudende problemen:

5. Activeer de CI+ kaart opnieuw
Neem contact op met de provider om de kaart opnieuw te laten activeren. Dit kan de in de volgende gevallen uitkomst bieden:
• Om er zeker van te zijn dat de CI+ kaart goed werkt
• Als er een foutmelding over "gecodeerd signaal" of een "E16, E19 en E30" melding verschijnt bij het kijken naar "Nederland 2" (op 2 of 902)
• Als Nederland 1 zichtbaar is, maar bij de andere kanalen geen beeld en wel geluid is
• Als een CI+ kaart voor een lange tijd (minimaal 6 maanden) niet is gebruikt.

6. Upgrade naar CI+1.3
Neem contact op met de provider en informeer naar de mogelijkheden van CI+ 1.3

2009- en 2010-modellen i.c.m. Ziggo CAM-module:

Situatie:
Bij opnieuw instaleren van de zenders bij 2009/2010 toestellen via Ziggo kan het zijn dat er niet om een Netwerk ID wordt gevraagd.

Oplossing:
Zorg dat de symboolsnelheid: 6875 is dus geen 6900!
Gebruik [474.00] als netwerk frequentie
en Netwerk ID wordt wel weergegeven, vul [05555] in
Issue solved

Uitvoering:
Druk op de "Home"-knop en selecteer:
[Configuratie] > [Zenders zoeken] > [Zenders opnieuw installeren] >[OK]
Een pop-up verschijnt. Selecteer nu > [Nederland] > [Kabel] > [OK]
• In beeld verschijnt de tekst "Start nu met zoeken naar zenders. Dit kan een paar minuten duren." met daaronder twee opties zichtbaar: [Start] en [Instellingen].
• Kies [Instellingen] en druk op OK.
• Selecteer in het verschenen menu de optie [Resetten] > [OK]. Er verschijnt geen bevestiging, druk nogmaals op OK voor de zekerheid.
• Kies voor [Handmatige installatie]
• Pas de symboolsnelheid aan naar [6875]
• Kies voor [Automatische installatie]
• Selecteer [Klaar] en druk op OK.

U bent weer terug bij de pagina waarin zenders kunnen worden geïnstalleerd, druk op [Start].
De TV toont: "Geef de door uw kabelleverancier opgegeven netwerkfrequentie in. Druk op Annuleer als er geen digitaal DVB-C-kabelnetwerk beschikbaar is."
• Geef de netwerkfrequentie in [474.00]
• Selecteer [Klaar] en druk op OK

Als de netwerkfrequentie alsnog niet wordt herkend:
- bij een 4 cijferig netwerkfrequentie, voeg een nul toe, bijvoorbeeld [05555].
- controleer bij uw provider (of de website van de provider) of u de juiste netwerkfrequentie heeft
- voer de alternatieve netwerkfrequentie voor uw regio in.

De TV toont: "Geef de door uw kabelleverancier opgegeven netwerk-ID in. Druk op Annuleer als er geen digitaal DVB-C-kabelnetwerk beschikbaar is."
• Geef het netwerk-ID in
• Selecteer [Klaar] en druk op de "OK" toets

De TV start nu met het zoeken naar zenders. Dit kan enige tijd duren, afhankelijk van de signaalkwaliteit van uw netwerk.

vr gr Teun (Expert Emmen)
34 Reacties 34
Jelle Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 456Posts
  • 12Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Teun,

Bedankt voor het plaatsen van je uitgebreide uitleg over het updaten! Nog wel een kleine opmerking. Bij punt 5. heb je nu "Activeer de CI+ kaart opnieuw" staan. Hiermee wordt de smartcard bedoeld, welke in de module zit. Het opnieuw activeren kan je zelf doen via mijn Ziggo. Log hiervoor in op Mijn Ziggo, klik wanneer je ingelogd bent op "Mijn Instellingen" en vervolgens op "smartcard". In het volgende scherm zie je dan de geactiveerde smartcards staan met aan de rechterkant een knopje "Herstel". Hiermee wordt de kaart binnen 1 minuut weer opnieuw geactiveerd (de tv moet dan wel aan staan met de smartcard in de module).
Teun
Topicstarter
Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hallo Jelle.

Graag gedaan, nu maar hopen dat het een beetje gaat werken.


vr gr Teun
Holthuizen

Level 12
  • 705Posts
  • 13Oplossingen
  • 118Likes
Hallo Teun,

Dank voor je uitgebreide bericht, maar wat Philips beschrijft heb ik nu al ongeveer 26 x geprobeerd zonder resultaat, en Philips ook niet verder komt dan “probeer dit of probeer dat”, maar verder geen oorzaak of echte oplossing (software update ??? ) aangeeft. (misschien heeft Ziggo toch gelijk)

Daarom probeer ik het nog 1 keer uit te leggen. het gaat om het type 32PFL6606H/12 met Smit module 1.2 nieuwste software TV Versie: 000.014.105.000

1. Volgens het omschakel verhaal van Ziggo voor Philips TV s, moeten klanten opnieuw de zenders installeren 47400 / 05555 en dat resulteert er in dat bij mij en mijn schoonmoeder en nog een paar andere mensen de HD zenders op nr, 925 en hoger geplaatst worden.

2. In dit geval volgens Ziggo alternatief netwerk ID: 43196 gebruiken, en ” hoera ” alle kanalen staan nu op hun plaats.


3. Helaas na 1 of paar dagen staan alle kanalen weer fout. ( ik vermoed dat dit veroorzaakt wordt door dagelijkse zender update van Ziggo)

Op dit moment heb ik voor mijn 94 jarige schoonmoeder een nieuwe TV gekocht, zodat zij in ieder geval na 3 weken van deze ellende verlost is.
En ik heb mijn TV nu op 47400 / 05555 gezet en de HD kanalen met de hand gewisseld met de SD kanalen en nu maar afwachten !!!
Ook zal ik later proberen om de automatische zender update uit te schakelen, maar weet niet of dat gevolg heeft voor de smartcard update.

tot zover.

Mvg, H
Teun
Topicstarter
Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
hallo

Jammer om te horen. Autom. update zo ik zonder meer uitzetten.

Tot nu toe gaan de philips toestellen bij ons goed. DUIMEN!

toch ook weer vaak een signaal probleem.

we moeten maar wachten op philips.

vr gr teun
Holthuizen

Level 12
  • 705Posts
  • 13Oplossingen
  • 118Likes
Hallo Teun,

Ook met nieuwe CI+1.3 zelfde probleem.

Automatische zender update kan alleen uitgezet worden door als land Belgie of Duitsland te kiezen, is namelijk voor nederland op mijn toestel uitgeschakeld.

Mvg, H
Teun
Topicstarter
Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hallo

Ja, erg vervelend allemaal. jouw software is goed (effe gecheckt op de philips site) de alternatieve codes had je ook al geprobeerd toch??

Wij kregen vandaag weer een mail dat er bij philips aan wordt gewerkt. dus toch maar even wachten??

gr Teun
Grad

Level 5
  • 53Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Hallo Teun

Ik heb exact dezelfde TV (nov. 2011) als Holthuizen met een oude Neotion Ci+ module ook van nov. 2011, maar ik tot op heden nog geen enkel probleem gehad na de overgang medio februari.
Alleen had ik nog de oude software (000.014.099.000),terwijl de update op automatisch staat en deze TV op het netwerk is aangesloten heb ik hiervan géén melding gekregen en gaf ook aan er geen updates beschikbaar waren.
De nieuwe software heb ik van de Philips-site gedownload en daarnavia USB geïnstalleerd.
Na deze installatie zijn alle zenders ook weer normaal beschikbaar, ook de HD-zenders.
Met deze reactie wil ik alleen aangeven, dat het probleem niet bij alle TV's van dit type voorkomt en het nog maar de vraag is of Philips dit kan oplossen

Mvg
Gérard
Grad

Level 5
  • 53Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Hallo Teun

Bij het vorige bericht ben ik vergeten melden, en wat mogelijk van invloed kan zijn, dat ik naast de gebruikelijke frequentie 474.000 niet het netwerk-ID 05555, maar 43201(=regio Venlo) gebruikt heb.
Deze netwerk-ID's zijn per regio in ander topic terug te vinden.

Mvg
Gérard
Teun
Topicstarter
Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hallo Gerard.

Ja inderdaad de meeste zijn wel goed, maar eer zijn enkele hardnekkige tussen. Daarbij komt dat ik van mening ben dat het ook vaak genoeg aan het signaal ligt.

vr gr teun
Teun
Topicstarter
Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Holthuizen wrote:
Hallo Teun,

Ook met nieuwe CI+1.3 zelfde probleem.

Automatische zender update kan alleen uitgezet worden door als land Belgie of Duitsland te kiezen, is namelijk voor nederland op mijn toestel uitgeschakeld.

Mvg, H


heb je al eens gekeken naar je signaalwaardes?? of kun je misschien een lost kastje er tussen zetten, deze zijn wat gemakkelijker en beter uit te lezen.

vr gr Teun
vangoor

Level 7
  • 186Posts
  • 7Oplossingen
  • 7Likes
is der al een nieuwe update van philips dan ?
Holthuizen

Level 12
  • 705Posts
  • 13Oplossingen
  • 118Likes
Holthuizen wrote:
Hallo Teun,

Dank voor je uitgebreide bericht, maar wat Philips beschrijft heb ik nu al ongeveer 26 x geprobeerd zonder resultaat, en Philips ook niet verder komt dan “probeer dit of probeer dat”, maar verder geen oorzaak of echte oplossing (software update ??? ) aangeeft. (misschien heeft Ziggo toch gelijk)

Daarom probeer ik het nog 1 keer uit te leggen. het gaat om het type 32PFL6606H/12 met Smit module 1.2 nieuwste software TV Versie: 000.014.105.000

1. Volgens het omschakel verhaal van Ziggo voor Philips TV s, moeten klanten opnieuw de zenders installeren 47400 / 05555 en dat resulteert er in dat bij mij en mijn schoonmoeder en nog een paar andere mensen de HD zenders op nr, 925 en hoger geplaatst worden.

2. In dit geval volgens Ziggo alternatief netwerk ID: 43196 gebruiken, en ” hoera ” alle kanalen staan nu op hun plaats.


3. Helaas na 1 of paar dagen staan alle kanalen weer fout. ( ik vermoed dat dit veroorzaakt wordt door dagelijkse zender update van Ziggo)

Op dit moment heb ik voor mijn 94 jarige schoonmoeder een nieuwe TV gekocht, zodat zij in ieder geval na 3 weken van deze ellende verlost is.
En ik heb mijn TV nu op 47400 / 05555 gezet en de HD kanalen met de hand gewisseld met de SD kanalen en nu maar afwachten !!!
Ook zal ik later proberen om de automatische zender update uit te schakelen, maar weet niet of dat gevolg heeft voor de smartcard update.

tot zover.
27 februari,
Hallo Teun,

Vandaag melding “GEEN ZENDER GEINSTALLEERD” op kanaal 1 t/ m 11 en div. andere zenders, opnieuw zender zoeken en 98 dig.zenders gevonden, maar met de HD kanalen vanaf nr. 925. ( zenders verplaatsen help dus niet.)

Nu heb ik de zenders opnieuw geïnstalleerd met als land instelling “Duitsland”

nu kan ik wel de automatische zender-update uitzetten. Netwerk 47400 netwerk ID: 43196
“ NU STAAN DE HD ZENDERS VOORAAN EN DE SD ZENDERS OP 925 EN HOGER “

Ik zie nu ook een aantal “UPC zenders” met o.a. UPC testbeeld op kanaal nr. 830
Nu maar weer afwachten , wordt vervolgd.

P.S. Signaalwaarden zijn: op Ned 1 HD, signaal sterkte 92 kwaliteit 100 (BER:0 X 1E-6)

Mvg, H
Teun
Topicstarter
Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hallo

Wil je hem morgen even opnieuw installeren, en dan even afwachten? als het goed is moet het vanaf morgen goed gaan. zo niet dan even melden bij mij met een PB. (met type nr en software versie)

vr gr Teun
Holthuizen

Level 12
  • 705Posts
  • 13Oplossingen
  • 118Likes
Goed nieuws.

Ik heb net het bericht gekregen van de Technicus van Ziggo, dat het probleem met o.a. de Philips ontvangers waarbij de zender instelling voor problemen zorgde is opgelost door een wijziging in het signaal door te voeren. Momenteel voor een deel van Nederland, volgende week de rest.

Vandaag is de wijziging ook door gevoerd in Hilversum, dus vanaf nu zou het probleem zich niet meer voor mogen doen in de volgende regio's:

• Groningen
• Zwolle
• Emmen
• Schoonbron
• Hilversum
• Alkmaar (Gaat verdeeld over Noord 09-03 en Zuid 16-03 over op het nieuwe Ziggo netwerk)
• Capelle (Gaat morgen 06-03 over op het nieuwe Ziggo netwerk)

De overige regio's volgen begin volgende week.


Met vriendelijke groet,

Marijn
vvvfan

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat ook nog geprobeerd kan worden is de fabrieksinstellingen herstellen en dan eerst voor Duits of Engels te kiezen en na de installatie de taal terugzetten op Nederlands
Holthuizen

Level 12
  • 705Posts
  • 13Oplossingen
  • 118Likes
vvvfan wrote:
Wat ook nog geprobeerd kan worden is de fabrieksinstellingen herstellen en dan eerst voor Duits of Engels te kiezen en na de installatie de taal terugzetten op Nederlands


Uw bericht is naar mijn mening onjuist, bij fabriek instellingen worden de kanalen niet gewijzigd, u bedoelt waarschijnlijk “ TV opnieuw instellen “
En het probleem is of wordt op korte termijn opgelost, zoals u kunt lezen in bovenstaande reactie.
FredW

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De CI+ kaart weer geplaatst in de Philips 37PFL8605H/12. Volgens Ziggo zou de encryptie niet meer worden ingeschakeld, maar sinds gisteren zijn de meeste kanalen weer versleuteld. Het gaat nu al een dag goed. De signalen staan nog steeds in de gewenste volgorde.
Theike

Level 5
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes
Heb eenzelfde philips tv op onze slaapkamer,genoten van het beeld maar nu staat weer alles op zwart behalve npo123.
Heb er geen module in dus puur antenne,handig voor een 2 de tv op de slaapkamer schrijft ziggo dan.
M.a.w ik moet nu handmatig de sd kanalen gaan omwisselen met de hd kanalen..heerlijk toch ziggo bedankt....
charlotte

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hebben philips tv uit 2011 en boven de 6000 serie...problemen als hierboven omschreven. Houdt zenders niet vast, verplaatst nederland 1/2/3 na een of enkele dagen etc etc.
Al in totaal keer of zes alles opnieuw geïnstalleerd de afgelopen weken. Net nav tip op forum getracht te doen met code 43198 (den bosch) en nu helemaal verstoord beeld!!!!pffff

Iemand een andere suggestie ben er echt klaar mee! bedankt ziggo voor al dat ongemak

Uitgelicht topic