ysdejong

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Aop vervangen - wanneer is dit nodig?

Wanneer moet je een Aop vervangen. Mijn woning is van 1986.
YS de Jong
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
ysdejong wrote:
De versterker zit op het aop, dus wellicht kun je je voorstellen hoe dit eruit ziet, gewoon een afdekplaatje met twee gaten.



Een 2 gaats AOP is een ud model, wat niet altijd wil zeggen dat daar dan ook wat mis mee moet zijn. Werkt dus alles correct, dan mooi laten zitten. Waarom iets vervangen wat goed is? Maar tegenwoordig gebruikt men eengaats AOP's en dat is natuurlijk niet iets dat men doet uit optisch-, maar uit technisch oogpunt. En dat werkt eigenlijk hetzelfde. Vrijwel alles is daarop aan te sluiten.

Bekijk in context

13 Reacties 13
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Dat ligt eraan hoe oud het AOP is, dat kan veel jonger zijn dan de woning. Als je nu al goed werkend internet hebt, is het vast al eens vervangen. Waarom vraag je het?
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Of even een foto van je aop plaatsen. Ondervind je problemen dan?

Teun
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
ysdejong, zijn er issues en moet het worden vervangen hoef je dat niet zelf te doen. Ziggo doet dit dan kosteloos. Heb je een 2-gaats uitvoering (Radio/TV) dan dient ie sowieso wel te worden vernieuwd.
ysdejong
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bedankt voor de reacties. Ik heb geen problemen met het aop voor zover ik weet. Mijn internet werkt voor zover ik kan bekijken zoals het hoort en mijn mediabox xl ook, maar ik lees wel eens dat het aop vervangen moet worden voor een beter signaal?
Wat ik mij wel afvraag is of het verschil maakt t.o.v. een tweegats aop als je een nieuw eengats aop plaats/laat plaatsen. Is dit technisch anders of alleen maar optisch? Kan ik mijn versterker er nog op aansluiten?

Sorry, 1 foto teveel geplaatst.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Dit is helaas geen foto van je AOP = eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.
Een versterker is zeker te gebruiken met een nieuwe AOP.

Kun je een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
ysdejong wat je hier laat zien is een versterker, en niet het AOP. Deze versterker is geschikt voor frequenties tot 862 MHz. In de toekomst moet dat misschien wel een keer anders. Maar voorlopig, if it ain't broke, don't fix it, denk ik.
Linksboven in de hoek zit nog iets wat ik niet helemaal kan zien. De versterker zal zijn signaal vermoedelijk uit het echte AOP krijgen.
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
efok Linksboven in de hoek lijkt me de connect box.
ysdejong
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
De versterker zit op het aop, dus wellicht kun je je voorstellen hoe dit eruit ziet, gewoon een afdekplaatje met twee gaten.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Steefb wrote:
efok Linksboven in de hoek lijkt me de connect box.

Oh ja tuurlijk. Ik heb een ander modem, had hem zo snel niet herkend.....:confounded:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
ysdejong wrote:
De versterker zit op het aop, dus wellicht kun je je voorstellen hoe dit eruit ziet, gewoon een afdekplaatje met twee gaten.



Een 2 gaats AOP is een ud model, wat niet altijd wil zeggen dat daar dan ook wat mis mee moet zijn. Werkt dus alles correct, dan mooi laten zitten. Waarom iets vervangen wat goed is? Maar tegenwoordig gebruikt men eengaats AOP's en dat is natuurlijk niet iets dat men doet uit optisch-, maar uit technisch oogpunt. En dat werkt eigenlijk hetzelfde. Vrijwel alles is daarop aan te sluiten.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Behalve de versterker die in gebruik is.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
youriy Scherp.:relaxed:

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Zeer scherp inderdaad. In dat geval dus het AOP mooi intact laten als het goed werkt en bij noodzakelijke vervanging ook de versterker aanpassen.

Maar was het niet zo dat je ook één aansluiting van een dergelijke versterker kan gebruiken voor aansluiting op het AOP met bv. een stukje coax? ik meen me dat te herinneren maar onthou ook niet alles...

Uitgelicht topic