Vraag

analoog frequentie overzicht radio

• 17 augustus 2019
  • 6 Reacties
  • 594x Bekeken

Nergens op ziggo.nl vind ik de analoge frequenties voor radio via de kabel (niet via de decoder, maar gewoon coax uit de muur). Ik vind wel kanaalnummers voor radio of frequenties voor analoge kabel tv, maar niet wat ik zoek.

6 Reacties

Nee dat is er thans niet, na recente reorganisatie van de zenderoverzichten.
Of dit een vergissing is, of een voorbode van een versnelde opheffing van ook Analoge Radio?
Geen idee.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-stopt-binnen-afzienbare-termijn-met-analoge-fmkabelradio/
Reputatie 7
Badge +16
Dat was ook te verwachten, want de ontheffing om nog analoge radio aan te mogen bieden eindigt meen ik in 2021 en voor die tijd zal Ziggo de stekker eruitgetrokken willen hebben om lange procedures om een nieuwe ontheffing te ontlopen.

Neemt niet weg dat het vreemd is dat er al een tijd geen frequenties zijn. Ook in een ander topic werd erom gevraagd
Laten we het erop houden dat het een vergissing is of gepland uitstel.
Het Analoge radio frequentieoverzicht zit vanouds wat ingewikelder in elkaar, omdat je een gemeentenaam moet invullen. De frequenties verschillen nl per regio.
Ik heb dit nav een zelfde vraag in een ander Topic, al eerder gemeld, op het voor mij hoogste niveau. Bij de Mods dus.
Dat is nog verre van directe invloed op wat de bouwers van de Ziggo Site precies uitspoken. Of evt te weten te komen, waarom dat zo is.
Reputatie 7
Goedemiddag,

De pagina van het zenderoverzicht is enkele weken geleden 'vernieuwd' en n.a.v. deze wijzigingen is het niet meer beschikbaar.

Het is niet de bedoeling dat het niet beschikbaar blijft. We doen ons best om op korte termijn de informatie over de analoge radiofrequenties beschikbaar te maken.
Dat is dan nog niet gelukt. Hoezo op korte termijn. Kan radio1 in Groningen via analoog signaal niet op radio ontvangen.
Reputatie 7
@andre sikkema
Heb je hier misschien wat aan? https://www.nporadio1.nl/frequenties

Ik heb mijn collega's die de pagina in beheer hebben opnieuw benaderd met de vraag wat de status is.

Reageer