Topicplatform

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Analoge radiofrequenties niet meer zichtbaar op de website

De verwijzingen in de topics naar radiofrenquenties op de website van ZIGGO leiden uitsluitend naar digitale TV.
Mijn analoge radiotuners moeten echter via de kabel worden geïnstalleerd op basis van een frequentie en kennen geen kanaalnummers.

Ik zoek een eenvoudige lijst met radiofrequenties voor Capelle aan den IJssel die voorheen gewoon op de website van ZIGGO was te vinden.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
FvdZ

Level 1
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Het zenderoverzicht van de analoge radiozenders is terug en kan je vinden op: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/analoog-radio

Bekijk in context

34 Reacties 34
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dat kon tot recent nog steeds, maar ik zie nu dat de Site wordt gereorganiseerd.
Kan het nu ook even niet zo snel terugvinden.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dat is met geen mogelijkheid te vinden inderdaad:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/alles-over-radio

Zo installeer je analoge radio


  • Sluit je radio met een coaxkabel aan op de radio-aansluiting van je wandcontactdoos.
  • Controleer in de handleiding van je radio hoe je de zenders programmeert.
  • Zoek de analoge radiofrequenties op in ons zenderoverzicht voor radio.


De analoge radiofrequenties zijn ook niet te vinden via deze aangegeven weg.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.
Mogelijk kunnen zij de weg wijzen of vragen om de lijsten weer zichtbaar te maken.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Ik heb deze gevonden, hoe actueel die is weet ik niet.

http://itt.support/ziggo-zenderoverzicht-radio-annaloog/

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/fm-zenderoverzicht-ziggo/
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Overigens hebben redelijk wat analoge radio's een scan functie en in combinatie met RDS zie je dan ook bij veel zenders de naam meteen.
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes
Goedemiddag Topicplatform,

Welkom op de Community! Goed gesignaleerd dat de analoge radiofrequentie niet meer zichtbaar zijn op onze site.

Er wordt momenteel gewerkt aan deze pagina. In de toekomst zullen deze frequenties weer terugkeren op de pagina. Wanneer dit exact zal zijn is nog niet bekend.
Hebben de pagina's welke Steefb had doorgegeven iets voor je kunnen betekenen op dit moment?
Topicplatform
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De bovenstaande doorverwijzingen zijn allemaal volkomen onbruikbaar. Zo vermeldt @Steefb als eerste een frequentie voor NPO Radio 1 op 88.900 terwijl hier op die frequentie Studio Brussel zit.

In de Ziggo Community komt een klant eerder van de regen in de drup dan naar een oplossing. Via die weg stuurt Ziggo haar klanten met een kluitje in het riet.
De door platformbezoekers aangeboden oplossingen zijn (bijna) allemaal op lokale of verouderde gegevens gebaseerd.
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes
Jammer om te lezen dat de tips die zijn gegeven niet meer actueel zijn. Zoals ik in mijn eerdere bericht aangaf zijn we ervan op de hoogte dat dit op de site mist. Deze zullen in de toekomst weer teruggeplaatst worden.
Ben je opzoek naar een frequentie van een specifiek radiokanaal? En in welke regio ben je woonachtig? Dan zoek ik met je mee naar de analoge frequentie voor dat kanaal in je regio.
jdpt

Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 15Likes
Ongeveer 2 weken terug had ik telefonisch contact met ziggo hierover.
Er werd toen gezegd dat het overzicht van de analoge radio gegevens (frequenties) per 1 september weer op de website zouden staan.
Het is 1 nu september. Tot nu toe is dat overzicht echter onvindbaar.
FonsNelen

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Begrijp ook niet waarom het zo moeilijk is om een lijstje met kabelfrequenties te publiceren. Een PDF bestandje volstaat.
jdpt

Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 15Likes
Het is waarschijnlijk verschrikkelijk moeilijk.
De medewerkster van Ziggo die ik hierover sprak, kon pas na veel inspanningen ervan overtuigd worden dat analoge radio nog BESTAAT en dat Ziggo het aanbiedt. Ze ontkende herhaaldelijk het bestaan ervan in alle toonaarden.
Als je ervan uit gaat dat het niet bestaat, wordt zo'n lijstje natuurlijk heel moeilijk.
Tevens werd mij verteld dat analoge radio bij Ziggo volgend jaar (2020) verdwijnt (ondanks dat het "niet bestaat"), en dat alle FM ontvangers en dure tuners de schroothoop op kunnen. Je moet dan maar via de TV naar digitale radio luisteren, of een "SPDIJ 'optical' kabel" aansluiten op een kastje dat ik niet heb.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
jdpt Ziggo heeft een ontheffing om de analoge radio te mogen uitzenden van het Commissariaat voor de Media tot 1 januari 2021.
Dan is analoge radio helemaal weg.

Ook DAB+ is goed te gebruiken om radio te luisteren.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
jdpt wrote:
Ongeveer 2 weken terug had ik telefonisch contact met ziggo hierover.
Er werd toen gezegd dat het overzicht van de analoge radio gegevens (frequenties) per 1 september weer op de website zouden staan.
Het is 1 nu september. Tot nu toe is dat overzicht echter onvindbaar.

Het spijt me dat mijn collega deze belofte heeft gedaan, er is namelijk nog geen datum bekend wanneer deze informatie weer beschikbaar zal zijn op de website.

De enige informatie die ik kan geven is dat het analoge radio overzicht op termijn wel weer beschikbaar zal zijn op onze website. Helaas geen enkele indicatie hoe lang dit zal duren.
SSK46

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ook op vrijdag de 13e heeft Ziggo nog steeds geen overzicht van analoge kabelfrequenties radio beschikbaar. Niet op de website en de een week geleden beloofde toezending via mail is nooit gerealiseerd. Ze zullen de aanpassing van de website wel traineren tot eind 2021...
Dynaco

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Net gebeld met Ziggo. Ik krijg een medewerker die er geen verstand van heeft. Hij zegt zelfs "we zijn geen radiozender" en voor de frequentie van bijvoorbeeld Radio 1 moet ik maar Googlen. Hij weet er dus niks van. Een zender die in het land staat is iets anders dan Ziggo die het signaal van Radio 1 op een bepaalde frequentie op hun kabel 'moduleert'. Onvoorstelbaar hoe slecht Ziggo dit doet. Ook jammer dat de technische kennis vaak zo slecht is. Mijn 'coax kabel' bestond uit duizenden draadjes zei ooit eens een medewerker. Deze sprak dan over de 'massieve kern' van de kabel. Zucht...
Ziggo maak de boel in orde!
Brenno

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Brenno

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dit is Amsterdam.
Dynaco

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb mijn archief nog eens nageplozen. Tytsjerksteradiel. Als er niet meer 'analoog' wordt uitgezonden en er alleen nog maar DAB+ is, dan zul je het signaal toch nog wel kunnen ontvangen op een 'analoge' tuner? Waar vind je hier meer informatie over?

SSK46

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Iemand die een lijst heeft van Stichtse Vecht (of Breukelen)?
Rodesnor

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In het archief nog een deel informatie gevonden. Voor Omgeving Delft, Den Haag

Uitgelicht topic