Beantwoord

Afstandsbediening Next en Sonos Playbar telken opnieuw koppelen.

• 11 augustus 2019
  • 19 Reacties
  • 351x Bekeken

Ik moet elke keer de afstandsbediening opnieuw koppelen aan de Sonos playbar.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
icon

Best beantwoord door UniekeGebruikernaam 23 augustus 2019, 16:26

Ow, dus zelfs tijdens het aanstaan. Dan lijkt het alsof een andere verbinding de soundbar 'af pakt'.
Ik heb even overlegd hier, maar ook onze test mods staan hier voor een raadsel :(
Wellicht dat het met deze Philips rare symptomen geeft, maar het testen met een andere tv is nogal wat.
Heb je wellicht andere apparaten in huis welke ook je speakers kunnen aanspreken? Misschien dat je dan kan testen met al die apparaten van de stroom/ van de wifi en van andere verbonden kabels met de tv/soundbar.

Gr,

waarschijnlijk heb ik de oplossing gevonden!

bij de instellingen van de tv, stond de optie easy-link aan. Daarmee sluit, als de tv word uitgezet, automatisch alle aangesloten appartuur ook uit.

de optie easy-link heb ik gisteren uitgezet, en vandaag heb ik de AB nog niet hoeven koppelen

allemaal bedankt voor het meedenken!
Bekijk origineel

19 Reacties

Hier helaas hetzelfde probleem maar dan met een Bose Soundtouch 300 soundbar. De instelling om het volume daarvan te regelen ipv die van de televisie wordt elke keer vergeten.
Reputatie 3
Badge +2
@UniekeGebruikernaam heb je via het menu koppel je audiosysteem -> koppel je afstandsbediening -> S -> Sonos -> voer het modelnummer voor de eerste 4 tekens PBAR hebt gebruikt ?
Zoniet probeer deze dan eens, is misschien de oplossing.
Hoi,

zo koppel ik hem steeds. Ook al via Sonos app gekoppeld. Maar elke keer als Next uit is geweest, moet ik opnieuw koppelen.
Reputatie 3
Badge +2
@UniekeGebruikernaam
Als je de playbar eens van de stroom haalt (alle stekkers, stroom, optisch en internet) 10 minuten wachten en helemaal opnieuw aansluiten ?
Op de next heb je ook je Dolby aanstaan ?
Wil ook weleens helpen
Reputatie 3
Badge +2
@UniekeGebruikernaam je Sonos is wel direct aangesloten op de Next ?
Nee, met een optical op de tv ivm Xbox. Als ik direct op Next aansluit, heb ik geen geluid op de Xbox.

Het gekke is, de eerste paar dagen had ik et geen last van.
Dolby staat uit, en 10 minuten “koud” gezet. Geen effect helaas.
Reputatie 3
Badge +2
@UniekeGebruikernaam Heb geen ervaring met de aansluitingen van een X-box, misschien leest een forumlid dit topic die ook deze combinatie heeft of hier bekend mee is en hiervoor een oplossing heeft. Sorry
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb mijn Sonos playbar ook via optical ook aan mijn TV hangen, maar ik heb in het Next menu alleen mijn TV gekoppeld, en niet een audiosysteem wat prima werkt hier.
Reputatie 3
Badge +2
@DON PAPA Heb alles optisch aangesloten op mijn Sonos alleen via een Switch omdat de Sonos maar 1 ingang heeft. Er lopen dus geen aansluitingen voor geluid via mijn TV.
Goedemiddag @UniekeGebruikernaam,

Welkom op de Community! 😊

Hoe staat situatie er momenteel voor? Heb je al een oplossing gevonden?
Goedemiddag @UniekeGebruikernaam,

Welkom op de Community! 😊

Hoe staat situatie er momenteel voor? Heb je al een oplossing gevonden?

Dank je wel!

helaas moet ik nog steeds iedere keer koppelen.
Reputatie 7
Ik heb even mee gelezen en naar Don Papa's voorbeeld gekeken.
Omdat dit iets is wat vooral uit ervaringen komt, is het toch even zoeken.

Ik heb mijn Sonos playbar ook via optical ook aan mijn TV hangen, maar ik heb in het Next menu alleen mijn TV gekoppeld, en niet een audiosysteem wat prima werkt hier.

@DON PAPA heeft hier aangegeven hoe het bij hem werkt.
Ik heb mijn playbar aan de TV gekoppeld zitten, en heb gewoon voor mijn TV gekozen in het koppel menu van de afstandbediening. En nu werkt de afstandbediening gewoon op de Sonos playbar, ook als de TV uitstaat en ik bijvoorbeeld naar spotify luister kan ik gewoon het volume op de playbar harder en zachter zetten met de Next afstandbediening.

Wellicht dat dit voor jou ook een oplossing is?

Gr,
Ik heb even mee gelezen en naar Don Papa's voorbeeld gekeken.
Omdat dit iets is wat vooral uit ervaringen komt, is het toch even zoeken.

Ik heb mijn Sonos playbar ook via optical ook aan mijn TV hangen, maar ik heb in het Next menu alleen mijn TV gekoppeld, en niet een audiosysteem wat prima werkt hier.@DON PAPA heeft hier aangegeven hoe het bij hem werkt.Ik heb mijn playbar aan de TV gekoppeld zitten, en heb gewoon voor mijn TV gekozen in het koppel menu van de afstandbediening. En nu werkt de afstandbediening gewoon op de Sonos playbar, ook als de TV uitstaat en ik bijvoorbeeld naar spotify luister kan ik gewoon het volume op de playbar harder en zachter zetten met de Next afstandbediening.

Wellicht dat dit voor jou ook een oplossing is?

Gr,

Hoi, ik heb dit geprobeerd maar dit werkt niet, bij mij.

ik heb een Philips 49PUS7101 tv en optical aangesloten tussen de tv en Sonos playbar.
Reputatie 7
Ah, dat is jammer :(

Dus even als zekerheid: Als je de tv selecteert als koppeling, en de tv zit op de soundbar, dan lukt het niet om het volume te bedienen?
Maar dit heeft in het begin wel gewerkt, hoe zet je de Next uit? En in welke standby modus staat hij?

Gr,
Ah, dat is jammer :(

Dus even als zekerheid: Als je de tv selecteert als koppeling, en de tv zit op de soundbar, dan lukt het niet om het volume te bedienen?
Maar dit heeft in het begin wel gewerkt, hoe zet je de Next uit? En in welke standby modus staat hij?

Gr,

als ik de tv selecteer als koppeling, en de soundbar zit met een optical op de tv, dan kan ik niet het volume regelen met de AB. Dit heeft in het begin ook niet zo gewerkt.

De Next zet in nu niet meer uit, maar zelfs dan ontkoppelt de verbinding tussen de AB en de soundbar.

Ik heb de Next nu in de hoogste stand-by staan.

in het begin ontkoppelde de verbinding niet tussen de AB en soundbar en na een paar dagen ineens wel.
Reputatie 7
Ow, dus zelfs tijdens het aanstaan. Dan lijkt het alsof een andere verbinding de soundbar 'af pakt'.
Ik heb even overlegd hier, maar ook onze test mods staan hier voor een raadsel :(
Wellicht dat het met deze Philips rare symptomen geeft, maar het testen met een andere tv is nogal wat.
Heb je wellicht andere apparaten in huis welke ook je speakers kunnen aanspreken? Misschien dat je dan kan testen met al die apparaten van de stroom/ van de wifi en van andere verbonden kabels met de tv/soundbar.

Gr,

Gr,

waarschijnlijk heb ik de oplossing gevonden!

bij de instellingen van de tv, stond de optie easy-link aan. Daarmee sluit, als de tv word uitgezet, automatisch alle aangesloten appartuur ook uit.

de optie easy-link heb ik gisteren uitgezet, en vandaag heb ik de AB nog niet hoeven koppelen

allemaal bedankt voor het meedenken!
Reputatie 7
Yes! Ik was een weekje weg, maar dat is toch een goede vooruitgang die ik hier lees bij terugkomst :)
Bedankt voor het delen van de uiteindelijke oplossing, ik heb hem als antwoord gemarkeerd.

Gr,

Reageer