1
Vraag
2
Reacties
Javawi

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aansluiten Mediabox op receiver, dvd speler en tv

Beste lezers, hier een paar vragen van een leek. Ik heb een nieuwe receiver (Harman Kardon AVR 717 Home cinema set) en Sony BDP-S1700 blu-ray speler gekocht en wil nu alles gaan aansluiten op mediabox en Philips TV. Nu weet ik echt niet meer waar ik naar toe moet met de aansluitkabels, ik bedoel, wat moet met wat in welke verbinding komen. Mijn wensen;
- Ik wil tv kunnen kijken zonder receiver aan te hoeven zetten
- TV met 5.1 kunnen kijken na aanzetten receiver
- DVD kunnen kijken
- CD kunnen luisteren (zonder tv)
- Radio luisteren vanuit Ziggobox ( volgens mij de zenders 850 tot 890) zonder tv aan te hoeven zetten.
- Radio kunnen luisteren zonder Ziggo box aan te zetten

Wie kan mij (op een eenvoudige manier zonder, voor mij, onbegrijpelijke benamingen) advies geven over welke kabels in welke aansluiting moeten. Ik hoop graag spoedig wat te horen want is nu erg saai in huis.

greets, Javawi
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Even een reactie:

Je wil;

- Ik wil tv kunnen kijken zonder receiver aan te hoeven zetten (Het handigst is het dan vaak de Mediabox rechtstreeks, middels HDMI aan te sluiten op de Tv. Een moderne receiver kan doorgaans het HDMI beeldsignaal wel doorzetten naar de Tv, maar zal dan doorgaans ook een hoger stand-by verbruik hebben. Logisch, daar er dan toch een deel van de receiver in werking moet zijn. De receiver moet dan uiteraard middels de HDMI uitgang daarop worden aangesloten op de Tv).

- TV met 5.1 kunnen kijken na aanzetten receiver (In dat geval sluit je de Mediabox (ook) met een optische kabel op de receiver).

- DVD kunnen kijken (Blu-ray/DVD speler rechtstreeks aansluiten op de Tv, of middels HDMI op de receiver. Maar niet al het geluid loppt altijd via HDMI, dus ook digitaal aansluiten op de receiver is aan te bevelen. Vaak kiest men zelfs voor analoog aansluiten als men een CD wil beluisteren via de Blu-ray speler. Ikzelf heb dat niet gedaan, daar ik voor CD en SACD separate spelers gebruik).

- CD kunnen luisteren (zonder tv): (zie het bericht hierboven).

- Radio luisteren vanuit Ziggobox ( volgens mij de zenders 850 tot 890) zonder tv aan te hoeven zetten. (Dat kan dus als je de Mediabox middels HDMI of een digitale, optische verbinding aansluit op de receiver).

- Radio kunnen luisteren zonder Ziggo box aan te zetten (dat kan uiteraard als je een receiver hebt, zonder iets extra's aan te sluiten dan alleen een antennekabel op de receiver. Maar dan maak je gebruik van de analoge tuner welke in de receiver is opgenomen).

Bekijk in context

2 Reacties 2
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Javawi Bij deze een link:https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/mediabox-xl-aansluiten-op-een-geluidsset-24251

Waar ik standaard aansluitingen heb uitgelegd. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. succes. Gr Rob
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Even een reactie:

Je wil;

- Ik wil tv kunnen kijken zonder receiver aan te hoeven zetten (Het handigst is het dan vaak de Mediabox rechtstreeks, middels HDMI aan te sluiten op de Tv. Een moderne receiver kan doorgaans het HDMI beeldsignaal wel doorzetten naar de Tv, maar zal dan doorgaans ook een hoger stand-by verbruik hebben. Logisch, daar er dan toch een deel van de receiver in werking moet zijn. De receiver moet dan uiteraard middels de HDMI uitgang daarop worden aangesloten op de Tv).

- TV met 5.1 kunnen kijken na aanzetten receiver (In dat geval sluit je de Mediabox (ook) met een optische kabel op de receiver).

- DVD kunnen kijken (Blu-ray/DVD speler rechtstreeks aansluiten op de Tv, of middels HDMI op de receiver. Maar niet al het geluid loppt altijd via HDMI, dus ook digitaal aansluiten op de receiver is aan te bevelen. Vaak kiest men zelfs voor analoog aansluiten als men een CD wil beluisteren via de Blu-ray speler. Ikzelf heb dat niet gedaan, daar ik voor CD en SACD separate spelers gebruik).

- CD kunnen luisteren (zonder tv): (zie het bericht hierboven).

- Radio luisteren vanuit Ziggobox ( volgens mij de zenders 850 tot 890) zonder tv aan te hoeven zetten. (Dat kan dus als je de Mediabox middels HDMI of een digitale, optische verbinding aansluit op de receiver).

- Radio kunnen luisteren zonder Ziggo box aan te zetten (dat kan uiteraard als je een receiver hebt, zonder iets extra's aan te sluiten dan alleen een antennekabel op de receiver. Maar dan maak je gebruik van de analoge tuner welke in de receiver is opgenomen).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic