Gesloten Sticky

Zijn de apps op je Ziggo Mediabox XL verdwenen?

Reputatie 4
Badge +3
Je wilt net een app afspelen op je Ziggo Mediabox XL, maar je ziet helemaal geen apps meer. Dan gaat er dus iets niet goed tussen de Ziggo Mediabox XL en ons netwerk. Om het probleem op te lossen moeten we de verbinding tussen ons netwerk en je Ziggo Mediabox XL opnieuw tot stand brengen. Je kunt het probleem oplossen door de volgende stappen door te lopen:

• Herstart de Ziggo Mediabox XL door hem voor 15 seconden van de stroom af te halen en de Ziggo Mediabox XL opnieuw aan te sluiten. (Dit kan via de knop aan de achterzijde van de Ziggo Mediabox XL of door de stekker uit het stopcontact te halen).
  • Haal de Ziggo Mediabox XL uit stand-by en wacht tot je beeld hebt.
  • Plaats de Ziggo Mediabox XL opnieuw in stand-by en laat hem 15-20 minuten in stand-by staan.
  • Haal de Ziggo Mediabox XL uit stand-by en controleer de apps.

Heeft dit niet geholpen? Doe dan het volgende:

• Laat de Ziggo Mediabox XL een uur aanstaan.
  • Plaats de Ziggo Mediabox XL opnieuw in stand-by en laat hem 30 minuten in stand-by staan.
  • Haal de Ziggo Mediabox XL uit stand-by en controleer de apps.

Kom je er niet uit of heb je nog vragen? Laat het dan weten in een reactie!

38 Reacties

En als dit allemaal niet werkt?

**Moderator Edit**
Contact gehad met @Jwb87 en het probleem is verholpen. De apps functioneerden weer, maar er zijn wel signaalproblemen bij @Jwb87, advies gegeven
Alle stappen doorlopen en Netflx start nog steeds niet. Wat nu?
Ook hier alle stappen doorlopen maar helaas werkt het nog steeds niet
Reputatie 4
Badge +3
Dan gaan we dieper duiken!
Kunnen jullie de apps wel weer vinden? Zo ja, wat voor melding krijg je op de app?

Gr,
in mijn geval de onderstaande melding.
""start netflix niet op?
plobleem verhelpen ga naar www.bit.ly/xlapps voor uitleg.""

And her I am. 😞
Ronald Ziggo schreef:

Dan gaan we dieper duiken!
Kunnen jullie de apps wel weer vinden? Zo ja, wat voor melding krijg je op de app?

Gr,

Nee hier komen geen apps in beeld. Tv springt weer op de zender die ik aan had staan. Geen melding oid
correctie, nu werkt het weer. Iedereen weer happy, voor zolang het duurt. 😉
Reputatie 4
Badge +3
Ok, kunnen jullie aangeven wat er staat bij de datum en tijd van"Software laatst bijgewerkt op".
Deze vind je onder de menu knop > Opties > Diagnostiek.

@Valentijnspost 🙂 top!

Gr,
Netflix werkt weer. Bedankt.
Di 31.01.17 / 18:02 DO 13.07.17
Na de bovenste rij stappen zet ik net de mediabox uit standby weer aan en ik krijg een zwart beeld, met een afbeelding van een mediabox met daaronder een pulserende lijn (doet me denken aan kit van de knightrider) en de woorden "even geduld aub".

Deze melding kreeg ik vanmorgen ook toen ik de mediabox aan zette en na 10 minuten was mijn geduld op, heb ik de box weer (met de knop achterop) uit gezet, waarna hij het weer normaal deed (alleen de apps niet) tot nu dan ik de bovenste rij stappen heb doorlopen.

Geduld weer op, mediabox weer uit en aan gezet....
mediabox doet het weer, apps niet

foutcode 7010
het rode offline lampje brandt idd, nu zou ik dus mijn mediabox weer uit en aan moeten zetten volgens het scherm. Ik blijf bezig met aan en uit zetten?

op de vraag wanneer software laatst bijgewerkt staat er vermeld: onbekend/16.10 vr 14/7/17
Ondertussen zijn de apps weer terug en ook netflix werkt weer.
Dank voor het stappenplan en geduld is toch een schone zaak 😉
Deze "work around" doe ik inmiddels al een jaar lang op mijn Horizon box. Helaas moet ik dit elke keer weer doen wanneer ik de box weer aan zet. Erg jammer dat het niet werkt zoals het zou moeten werken. 😠
Hallo Ziggo,
Ik heb nu sinds gisteren geen apps meer dus geen Netflix!
Stappen zoals hier beschreven gevolgd maar werkt niet.
Laatste software update is van 12-7.
Hoe krijg ik een update voor elkaar??? En dat alles weer werkt :(
Graag reactie
Badge
Gisteren het hele proces doorlopen omdat videoland niet werkte, alles werkte daarna weer, ook vanmiddag werkte videoland gewoon via 151 via apps heb ik toen niet gekeken.
Zojuist wilde ik videoland weer opstarten via 151 maar weer werkte dit niet.
Het is toch niet de bedoeling dat je elke keer het bovenstaande proces moet doorlopen.

Via apps kom ik trouwens momenteel wel in videoland.
Jammer dat de Apps zo vaak niet werken.
Woensdag werkte Netflix (150) niet, gisteren wel en vandaag weer niet.
Wordt tijd dat er een structurele oplossing komt. We hebben hier te vaak last van.
Waarom werkt netflix niet op 2 de horizonbox ?? Deze staat boven
Nou, lekker dan, wil weer Netflix kijken, kan ik eerst twee uur de mediablog uit en aan flipperen dus tegen de tijd dat Netflix het MISSCHIEN weer doet is het middernacht en liggen we waarschijnlijk al te slapen, morgen nog maar eens proberen.

Ben er wel een beetje klaar mee, en daar betaal je dan 85 euro per maand voor...
Beste allen, op miraculeuze wijze werkt netflix weer. Ik had niets meer gedaan na t stappenplan, tv aan laten staan en de horizonbox ook. Zo'n 3 uur lang en ineens had ik weer toegang en was de tekst: Ik hoop dat t zo blijft.
...was de tekst: start netflix niet etc.... weg en had ik weer toegang. Hopen dat t zo blijft🙏🙌

Succes gewenst een ieder.
Groeten
Geldt deze stappenplan ook voor de extra ziggoaansluiting in de slaapkamer (klein kastje)? Op de XL box hebben mijn ouders nl wel apps maar op die andere niet.
Badge
Birkhoff schreef:

Geldt deze stappenplan ook voor de extra ziggoaansluiting in de slaapkamer (klein kastje)? Op de XL box hebben mijn ouders nl wel apps maar op die andere niet.

Op dat kleine kastje, de extra box is niet geschikt voor gebruik van de apps. De apps werken dus allleen op de hoofdbox. Apps op de extra box schijnt men aan te werken, dus wie weet in de toekomst.
Reputatie 4
Badge +3
Het moderatie team is in het weekend niet aanwezig, maar ik plaats wel even een update vanwege de grootte van dit issue. Mocht je echt vast zitten, neem dan even contact op met de helpdesk of via Facebook/Twitter.

Wat JKP zegt klopt inderdaad, voor nu zijn de apps nog niet beschikbaar op de Extra Mediabox.

Iedereen die een bevestiging plaatste dat het weer werkt, bedankt! Maar we zijn er zo te zien nog niet.

Indien je vaker last hebt van problemen met de apps is er meer aan de hand en is het handiger dat we daar persoonlijk naar kijken, specifiek voor Roossien en Ger_25. Kunnen jullie contact opnemen met de helpdesk of via Facebook/Twitter?

@Hedel, hij maakt bij jou blijkbaar geen verbinding omdat de oude update er nog in zit. Loop anders even alle stekkers na dat ze er goed in zitten en probeer de stappen nog eens. Anders moeten we bij jou ook persoonlijk verder kijken.

Gr,
Ik heb geen Facebook of twitter
Badge
Had de problemen ook, nu gaat het wel beter. Alleen valt het op dat wanneer ik van Netflix bijvoorbeeld naar NPO1 ga, dat dat al niet makkelijk gaat en dat terug naar Netflix dan Netflix ook niet meer start. Gelukkig heb ik een smart tv waarop ik Netflix ook kan selecteren, dat wel altijd werkt. Als horizonbox een tijdje op stand-by heeft gestart werkt Netflix meestal wel weer. Ben het wel eens met het commentaar van sommige dat dit geen normale manier van werken is. Geef de klanten dan een korting tot het wel fatsoenlijk werkt. Het mag niet zo zijn dat je zo regelmatig dergelijke handelingen moet verrichtingen om een Netflix te kunnen kijken.
Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics