Sticky

Werkt je Netflix app op de Mediabox XL niet goed? Lees deze tips!

Reputatie 4
Hoi iedereen,

Enige tijd geleden hebben we de Netflix app beschikbaar gemaakt voor de Mediabox XL. We merken dat er nog veel onduidelijkheid is over de Netflix App. In dit topic heb ik de meest gestelde vragen verzameld. Heb je nog vragen? Laat het weten!

Werkt de Netflix app ook op de Extra Mediabox XL?
Nee, nog niet. Of dit in de toekomst komt is niet bekend.

Waarom geeft de app geen (5.1) geluid?
De Netflix app zendt standaard Dolby Digital in een DD+(Dolby Digital +) formaat uit, echter het DD+ formaat kan niet worden uitgestuurd door een optische uitgang en niet op de coaxiaal RCA uitgang. Dat geldt niet alleen voor de Mediabox XL (Horizon), maar voor alle apparatuur met een optische uitgang.

Als je hierop gaat zoeken op het internet, dan kom je deze tekst tegen: "Optical digital audio (S/PDIF) connections (optical and coax) can’t do DD+ because the S/PDIF protocol is not able to handle this format."

Gelukkig is Netflix DD+ wel beschikbaar op de Mediabox XL, alleen dan op de HDMI uitgang. Je kunt het geluidsprobleem ook simpel oplossen door naar stereo geluid over te schakelen. Dit kun je doen door tijdens een programma op OK te klikken en dan stereo te selecteren.

Waarom start de Netflix app niet?

Als de Mediabox XL net is aangezet kan het zijn dat Netflix via kanaal 150 nog niet direct te starten is. Dit komt omdat de Mediabox XL op de achtergrond dan nog enkele onderdelen voor de apps aan het opstarten is. Wacht na het aanzetten van de Mediabox XL dus enkele minuten voordat je Netflix start via kanaal 150.

Lukt het starten van Netflix via kanaal 150 helemaal niet? Probeer het dan eens via het Menu > Media > Apps of via Terug toets van de afstandsbediening > twee keer naar links > OK.

Zie je het Netflix logo, maar niet het "laden icoon"? Ga dan naar www.netflix.com en "meld je af van alle apparaten". Dit kun je doen vanuit je accountinstellingen. Herstart de Mediabox XL vanuit de achterzijde (links achter zit een aan/uit knop), wacht totdat de Mediabox XL online is, schakel vervolgens de Mediabox XL weer in en als het goed is moet je kunnen inloggen in de app, waarna het ook weer moet functioneren.

Ik krijg veel blokjes in beeld bij de Netflix app
Er zijn verschillende mogelijke oorzaken voor dit probleem. Uiteraard moet het signaal naar de Mediabox XL goed zijn voor goed beeld! Klik hier voor alle tips & trucs.

Als je jouw Mediabox XL hebt verbonden met het thuisnetwerk, dan kan dit helaas ook in sommige gevallen blokjes bij Netflix veroorzaken. Dit kun je verhelpen door de Mediabox XL uit het thuisnetwerk te halen met de onderstaande stappen:

Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen

Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!

Uiteraard blijven we ook werken aan het verbeteren van de Netflix app. Heb je nog vragen? Dan hoor ik het graag.

238 Reacties

Reputatie 4
Badge +8
Wij kunnen in ieder geval zeggen dat het geweldig werkt! Dat met het thuisnetwerk klopt helemaal. Toen we dit uit hadden werkte het perfect.

Weer zo'n geweldige dienst er bij van Ziggo. Geniet lekker van Netflix via je Mediabox XL. (Lijkt wel verkoop praatje... maar is het niet, komt uit de grond van ons 💓 ) Veel plezier iedereen met kijken!!

Deze maanden is er toch niets op TV, dan is Netflix echt een uitkomst.
Reputatie 3
Badge +5
EnergieBoy schreef:

Wij kunnen in ieder geval zeggen dat het geweldig werkt! Dat met het thuisnetwerk klopt helemaal. Toen we dit uit hadden werkte het perfect.

Weer zo'n geweldige dienst er bij van Ziggo. Geniet lekker van Netflix via je Mediabox XL. (Lijkt wel verkoop praatje... maar is het niet, komt uit de grond van ons 💓 ) Veel plezier iedereen met kijken!!

Betere aanvulling kan ik er niet van maken, met het 💗 getest voor Ziggo door het Klant Test Panel ☑
Badge +2
Helaas werken de apps en netflix op kanaal 150 nu helemaal niet ...
netflix ligt eruit omdat de apps niet werken op de mediabox.
Wat te doen
Badge +1
Hier idem dito
Via mijn media melding apps niet beschikbaar probeer later nog een keer.
Via de terug knop afstandbediening 2xlinks staat niet apps meer , vanmiddag nog wel ?
Reputatie 3
Badge +5
De Media Box even half uur van de stroom via achterkant. Dan de Media box opstarten, let wel op kan nog zeker 15 minuten duren voor alles online is.

Daarna via apps Netflix opstarten of via kanaal 150
Badge +1
Dit is wel raar , netflix en andere apps deden het prima afgelopen 2 weken na het opgelost te hebben via deze topic:
https://community.ziggo.nl/apps-op-je-mediabox-98/apps-starten-niet-dus-netflix-en-videoland-ook-niet-wanneer-een-structurele-oplossing-18784

Echter nu krijg gelijk als ik via mijn media ga naar apps de melding: Apps zijn niet beschikbaar probeer het later nog eens.
Ook via de knop terug op de afstandsbediening en dan 2x naar links staat er niet meer "apps" maar "vergelijkbaar". Eerder stond er dan altijd "apps" en kon ik zo naar apps

Gistermiddag deed het nog perfect, sinds gisteravond dit probleem dus.
Ook al van stroom afgehad enz.
Misschien toch maar weer terug naar fabrieksinstellingen zetten?
EnergieBoy schreef:

inderdaad netflix heel leuk als het werkt op horizonbox app en kanaal 150 werkt niet de ene dag wel de andere dag niet al 50 keer gebeld met de klantendienst het zou opgelost worden pfff nog steeds niet na 2 maanden om heel eerlijk te zijn begin het een beetje beu te worden
Reputatie 4
Allen, we krijgen momenteel meerdere meldingen binnen dat de apps op de Mediabox XL niet werken. We hebben de storing in onderzoek!
Reputatie 4
Badge +8
@Tara50x bellen met de klantenservice bellen is wel heel erg veel zeg. Beter is om je klacht hier op de forum te plaatsen, en als meer mensen dit doen dan merken ze dit gelijk op als storing. Zoals je nu al leest van Thijs Ziggo.

@BelleJe zou eens kunnen kijken onder MENU, MEDIA en dan zie je als het goed is APP's er ook tussen staan. Daar moet die het volgens mij wel doen. Zou je eens willen kijken?!

@Thijs ZiggoVervelend dat er waarschijnlijk een storing is, fijn dat jullie er mee bezig zijn 😀
Badge +2
Ook hier met geen mogelijkheid Netflix op kanaal 150 aan de praat te krijgen. Ook alle apps zijn weg. Maar ik begrijp hier boven van Thijs dat er een storing is. Komt hopelijk snel goed.
Reputatie 4
Badge +8
@HumpieHeb je hier ook naar gekeken?:

Je zou eens kunnen kijken onder MENU, MEDIA en dan zie je als het goed is APP's er ook tussen staan. Daar moet die het volgens mij wel doen. Zou je eens willen kijken?!
Badge +2
@EnergieBoy

Ik schreef dat alle apps weg zijn en dat er volgens Thijs (van Ziggo) een storing is. Als ik naar de apps ga zoals jij vraagt staat er "Apps zijn op dit moment niet beschikbaar. Probeer het later nog eens". Dus wachten we maar af. Meer kun je niet doen.
Reputatie 4
Badge +8
Helemaal gelijk in @Humpie. Er zijn namelijk 2 wegen die naar de app gaan, daarom dus ook mijn opmerking. Maar deze had je al gelopen, wat mij niet duidelijk was via je verhaal. Maar nu wel, dank je wel 😂
Niets werkt inderdaad. Apps zijn momenteel niet beschikbaar. Hopelijk werkt het snel weer!
inderdaad hopelijk word het dit X goed opgelost ik zou er heel blij mee zijn in plaats van elke dag te kijken of ik netflix wel kan kijken op TV heb geen smart TV daarom via horizon mediabox
Reputatie 4
@Tara,
Op dit moment is er geen enkele app. beschikbaar. Zodra je naar Menu -> Mijn Media -> Apps gaat, krijg je de melding "Apps zijn op dit moment niet beschikbaar. Probeer het een andere keer".

Als je elke dag maar weer moet afwachten of Netflix het wel, of niet doet, dan denk ik dat er wat anders mis gaat. Wil je de volgende keer als je een storing ervaart het ook met ons delen? Dan kunnen we eventueel achterhalen wat er mis gaat en naar een oplossing toewerken.
Nog steeds geen netflix via 150
Badge +2
@Wim Poort,

Dat zal ook wel niet gebeuren voordat de apps weer werken.

@Serkan Ziggo, @Thijs Ziggo,

Het is inderdaad buitengewoon vervelend dat de apps niet werken. Krijgen we wel geld terug van Ziggo en Netflix ... ?
Ik vraag me af of het niet iets te maken heeft met dat wat in dat draadje van Ziggo staat over de Ziggo GO.
Dat je wel de melding krijgt "apps niet beschikbaar" en dat in het "onderste" menu de apps niet meer staan, doet bij mij het vermoeden rijzen dat er wat gepland was, maar dat dat misgegegaan is.

Ik belde gistermiddag met de klantenservice en toen vertelde een medewerker mij dat het geen storing was ...
Verder staat (stond?) op de website van Ziggo dat de storing gisteravond om 21:00 uur bekend was.

Ik weet niet waar die werkzaamheden plaatsvinden (wel in Nederland?), maar het zou toch wel heel fraai zijn als het spoedig opgelost wordt.
Ook ik heb vanaf vandaag 17 uur geen toegang meer tot mijn apps. Postcode 5012hd. Hopelijk is er snel een oplossing
Grrrr, zwaar gefrustreerd word ik hiervan. Kanaal 150 en de apps doen het niet, zo vreselijk irritant!
Inderdaad zwaar gefrustreerd! Leuk als je kinderen roepen om Netflix te kijken en de apps niet werken...
Nu zijn het de apps wat niet werken, dan is het weer kanaal 150 wat niet werkt.
Mediabox spanningsloos maken en weer opstarten.... Iedere keer hetzelfde liedje....
Een klantenservice die je van het kastje naar de muur stuurt, ik ben bijna geneigd om toch glasvezel in huis te nemen en eens naar andere providers te gaan kijken.
Zonde om zo een gevoel te krijgen na 18 jaar trouwe Ziggo klant.
Badge +1
@EnergieBoy
Bedankt voor je hulp maar zoals je kunt lezen dat heb ik dus allemaal geprobeerd al 😉

We hopen maar dat de storing gauw opgelost wordt
Het was wel fijn geweest als er een bericht op de storingssite was geplaatst trouwens
Aangezien het gisteravond om 21.00 al bekend was
Netflix doet het nog steeds niet. Alle apps geven de melding Probeer het later nog eens, al de hele dag mee bezig

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics