1
Vraag
2
Reacties
VeronvB

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe kan ik een filmpje of youtube via mijn telefoon of tablet afspelen op TV via de Horizon

Ik zou graag een video of youtube filmpje van mijn smartphone of ipad willen afspelen/streamen naar mijn TV. Het zou mooi zijn als dit via de Horizon box zou kunnen (vergelijk een Google Chromecast).

Weet iemand of dit kan en hoe dat moet?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
level4

Level 1
  • 2516Posts
  • 129Oplossingen
  • 153Likes
VeronvB wrote:
Weet iemand of dit kan en hoe dat moet?


Helaas kan de Horizon niet 'casten' op de manier waarop u dit wilt doen. (youtube, video vanaf een tablet)

Via thuisnetwerk kan wel een DLNA koppeling worden gemaakt, maar dan zou uw tablet of telefoon een DLNA server moeten worden. Daarmee kunnen videobestanden op de tablet worden getoond op de Horizon.

Ik raad daarom eigenlijk de chromecast aan, het is echt een genot om die te gebruiken met een tablet/telefoon + youtube, ziggo go app, etc.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Duracell78

Level 1
  • 39Posts
  • 6Oplossingen
  • 3Likes
Waarschijnlijk lukt dat door de box toe te voegen aan je thuisnetwerk:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/horizon/mediabox/verbinden-met-thuisnetwerk/
Duracell78

Level 1
  • 39Posts
  • 6Oplossingen
  • 3Likes
Nou denk ik trouwens niet dat je dan hetzelfde uitkomt als bv een chromecast, maar is wel het proberen waard.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Er zijn wel mogelijkheden om te streamen naar de TV maar niet naar de HZN.
level4

Level 1
  • 2516Posts
  • 129Oplossingen
  • 153Likes
VeronvB wrote:
Weet iemand of dit kan en hoe dat moet?


Helaas kan de Horizon niet 'casten' op de manier waarop u dit wilt doen. (youtube, video vanaf een tablet)

Via thuisnetwerk kan wel een DLNA koppeling worden gemaakt, maar dan zou uw tablet of telefoon een DLNA server moeten worden. Daarmee kunnen videobestanden op de tablet worden getoond op de Horizon.

Ik raad daarom eigenlijk de chromecast aan, het is echt een genot om die te gebruiken met een tablet/telefoon + youtube, ziggo go app, etc.
VeronvB
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat vermoeden had ik al, jammer.

Beste Horizon ontwikkel team: Een soort screen sharing feature van smartphone/tablet ala chromecast op de Horizon Box zou heel interessant en van toegevoegde waarde zijn.

Zou mooi zijn als deze toegevoegd kan worden.
Jo0Lz

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
level4 wrote:
VeronvB wrote:
Weet iemand of dit kan en hoe dat moet?


Helaas kan de Horizon niet 'casten' op de manier waarop u dit wilt doen. (youtube, video vanaf een tablet)

Via thuisnetwerk kan wel een DLNA koppeling worden gemaakt, maar dan zou uw tablet of telefoon een DLNA server moeten worden. Daarmee kunnen videobestanden op de tablet worden getoond op de Horizon.

Ik raad daarom eigenlijk de chromecast aan, het is echt een genot om die te gebruiken met een tablet/telefoon + youtube, ziggo go app, etc.


Nou, sinds kort is er in de YouTube app een nieuw icoon (iOS 10, iPhone 6s), als ik die aantik, krijg ik een keuze om te verbinden met Horizon. Als ik dat doe, dan komt op de tv het app keuze scherm tevoorschijn, maar verder lijkt er geen koppeling te zijn.

Als ik kijk bij de YouTube app, staat dat ze casten ondersteunen naar tv's, mediaspelers etc, mits ze een YouTube app hebben. En daar lijkt de Horizonbox (Ziggobox?) aan te voldoen. Wellicht iets in ontwikkeling? 🙂
Jo0Lz

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Het werkt nog niet, maar de knop is er nog wel... :?
Ekster

Level 5
  • 76Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Ik vraag me af of het inmiddels wel werkt bij anderen:thinking: ? Ik heb de horizon box aangemeld op mijn thuisnetwerk en als ik op het TV icoontje in YouTube klik, maakt hij wel contact met de tv; ik krijg het icoon van YouTube wel te zien, maar het linken mislukt steeds. Ook lukt het me niet om een tv-code te krijgen, want ik kan op de TV niet bij de instellingen van YouTube komen om daar de code op te halen. Als ik op het kopje info druk, gebeurt er niks en daar staat het icoontje voor de instellingen.

Met een chromecast moet het sowieso wel lukken? Alvast bedankt voor eventuele hulp:slight_smile:

Groet Ekster
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Even wat meer informatie over het thuisnetwerk en de eventuele storingen die dit kan veroorzaken:
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
Ekster

Level 5
  • 76Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Hallo Bert, bedankt voor je reactie, maar wil je dus zeggen dat het inmidels wel mogelijk is om filmpjes van YouTube via je tablet op TV te zien als ik mijn box uit het thuisnetwerk haal?

Ik hem daar overigens aangemeld, omdat ik op afstand wil kunnen opnemen. Ik kreeg de melding dat ik hem dan eerst aan moest melden bij het thuisnetwerk. Desondanks lukt het me niet om programma's op te nemen toen ik in Nederland op vakantie was deze zomer, omdat mijn tablet zich dan niet in hetzelfde wifi netwerk bevindt als mijn tablet. Tja, dat lijkt me nogal logisch... Ik kan wel vanaf mijn bank met de tablet wat opnemen, maar ik neem aan dat Ziggo dat niet bedoeld met op afstand opnemen. Dan kan ik mijn afstandsbediening beter gebruiken.

Is het überhaupt wel mogelijk om op afstand op te nemen? Ik heb mijn box op advies in de hoogste energiestand staan . Juist om die reden.

Dit is sowieso al mijn tweede mediabox, omdat de eerste oververhit werd, maar bij deze nieuwe box heb ik ook alweer een monteur gehad, omdat de box dingen niet opnam die ik wel ingesteld had. Dit probleem is opgelost met nieuwe kabels en een nieuw kastje op de muur waar de kabels ingaan. Ik dacht nu eindelijk van het gedoe af te zijn, maar nu beginnen de opnameproblemen weer. Ik stel bv. alle afleveringen in van een serie, maar de week erop, staat de opname niet meer gepland. Dit is nu alweer meerdere keren gebeurd. Nu moet ik dus steeds checken of het wel wordt opgenomen.

Het kabels opsturen was ook nog zo'n dingetje bij Ziggo. Na een aantal dagen had ik ze nog niet gekregen en heb gebeld. Ze snapten niet hoe dat kon en het zou alsnog worden opgestuurd. Dat heeft maar liefst 4 weken geduurd en ik kreeg de kabels en het kastje in 3 aparte zendingen geleverd! Als Ik iets uit Japan bestel op internet, heb ik het nog sneller in huis...:u5408:

Al met al vind ik het echt heel jammer dat ik zoveel problemen met mijn apparatuur:sweat: heb en ik ben echt aan het overwegen over te stappen naar de KPN:broken_heart: . Erg jammer (en lastig), want totdat ik de mediabox in huis kreeg, was ik al meer dan 10 jaar een tevreden Ziggo klant. Nu zie ik helaas door de bomen het bos niet meer :thinking:

Groetjes Ekster
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Hoe dat precies werkt weet ik niet.

Maar er zijn vast wel anderen die je hier het fijne over kunnen vertellen of een Ziggo moderator die hier eens in een aantal werkdagen langskomt.
Ekster

Level 5
  • 76Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Ok, in ieder geval bedankt:wink: .

Ik hoop dat er nog een moderator of iemand anders die het weet reageert:nerd:

Groet Ekster
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
@Ekster

Jammer om te horen dat het nog niet helemaal duidelijk is wat betreft je Mediabox XL. Ik ga het stapsgewijs voor je bij langs:

- Youtube streamen van app op telefoon naar de Mediabox XL: Dit is met de huidige implementatie van Youtube niet mogelijk. Of dat gaat veranderen durf ik geen uitspraak over te doen. Hierbij is inderdaad een Chromecast een makkelijke optie, bij sommige nieuwere tv's kan het ook direct in de tv zelf.

- Opnemen op afstand: Hiervoor hoeft je Mediabox XL niet verbonden te zijn met het thuisnetwerk. Dat is alleen nodig om de Ziggo GO app als afstandbediening te gebruiken. Als je met de app naar de tv gids gaat dan zie je bij toekomstige programma's een rood bolletje verschijnen. Daar kun je op drukken om de opname in te stellen. Lukt dat niet, verwijder dan de app en installeer deze opnieuw.

- Geplande opnames van series: Een quote uit een ander topic ...Softwarematig kan dit misgaan en daar proberen we dan ook verbetering in aan te brengen. Echter kan het ook komen doordat de EPG-data niet wordt gevuld op de Mediabox XL. De Mediabox XL werkt deze data bij wanneer deze ongeveer een half uur in standby staat. Het is van belang dat dat regelmatig gebeurd zodat er geen gaten in de EPG-data vallen. Zorg er dus voor dat de energiestand in standby op Hoog/Middel staat en de box regelmatig in standby gaat. Zie voor een uitleg ook deze pagina. Daarnaast kan het kabelsignaal zelf ook een factor zijn. Als het signaal niet op orde is of misschien een tuner in de Mediabox XLeen defect vertoont dan kan het gebeuren dat de ene opname wel werkt en de andere weer niet.
Het plannen van een handmatige opname zou, mits het dus geen signaalkwestie is, altijd moeten lukken. Als je een losse aflevering via de EPG opneemt kun je ervoor kiezen iets extra tijd aan toe te voegen, daarmee wordt het een compleet handmatige opname los van de EPG....

Hoor graag of je hier wat mee kan!
Ekster

Level 5
  • 76Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Hallo Thijs, bedankt voor je antwoord:smiley: .

Wat betreft punt 1: jammer, maar dat is dan niet anders.

Wat betreft punt 2: Ik ben gelijk naar de gids in de app gegaan an zag het bolletje staan. Ik heb daarop geklikt en als het goed is, gaat de mediabox dat programma straks opnemen. Dit kan dus ook als ik op vakantie ben begrijp ik. Erg handig! Ik ben blij dat ik dat nu eindelijk weet. Jammer dat dat niet uitgelegd wordt in de handleiding (of ik heb het gemist?). Verder snap ik dan niet de meerwaarde van het gebruiken van je tablet als afstandsbediening:thinking: . Dat heb ik ook eens geprobeerd, omdat ik dacht dat dat de manier was om op afstand op te nemen. Ik vind het niet makkelijker werken dan de gewone afstandsbediening. Toch jammer dat het voor de mensen die dat wel willen dus niet kan. Dat is dan alweer een beloofd iets hetgeen niet mogelijk is; net als punt 1.

Wat betreft punt 3: Aan mijn kabels kunnen de opnameproblemen niet liggen, want die zijn net vervangen door een monteur evenals het kastje aan de muur waar de kabels ingaan. Ik hoop dat deze problemen opgelost zijn nu ik sinds eergister mijn mediabox uit het thuisnetwerk heb gehaald. Zo niet dan hoop ik hier nog een keer uw hulp te kunnen krijgen.

Hoe dan ook, ik had erg zin in de mediabox en betaal voor dit pakket 10 euro meer dan voor mijn vorige pakket, waarbij ik voor 99 euro een opname-apparaat bij jullie had gekocht, maar ik heb nu al meer ellende mee gehad in een klein jaar dan de vorige 3 jaar met dat andere apparaat. Dat vind ik erg vervelend. Ook vind ik het raar dat het opsturen van kabels in drie verschillende zendingen wordt gedaan verspreid over een maand. Dat is geen service meer te noemen.

Daarnaast heeft mijn vaste telefoon er ook al twee keer meer dan een week uitgelegen binnen een aantal maanden. De eerste keer is dat op afstand opgelost, maar de tweede keer werd ik verplicht een monteur te ontvangen terwijl ik precies hetzelfde probleem had. Deze man is ook helemaal voor niks geweest en ik heb voor niks zitten wachten, want het was weer alleen op afstand op te lossen. Ik vind dat ze bij de afdeling klantenservice vaak hetzelfde riedeltje afgaan en dat het in eerste instantie aan je eigen spullen ligt. Je moet dan steeds weer hetzelfde doen terwijl je dat al eerder hebt gedaan en het toen ook niet aan het eigen apparatuur lag. Ik zou graag zien dat ze meer werken met de informatie die (naar ik aanneem) is opgeschreven bij het vorige probleem en dat je dan niet weer van voren af aan van alles moet doen.

En nog een vraagje; waarom worden we niet via een nieuwsbrief op de hoogte gehouden van bv. het feit dat je problemen kunt krijgen als je de box opneemt in het thuisnetwerk en dat streamen vanaf je tablet daardoor ook niet kan en de app als afstandsbediening gebruiken ook niet. Dat lijkt me toch heel veel onduidelijkheden en telefoontjes naar Ziggo schelen? Het is maar een ideetje...

Nogmaals bedankt voor je antwoord en ik hoop dat ik vanaf nu geen problemen meer zal hebben, met opnames instellen:relaxed: .

Vriendelijke groet,

Ekster
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Ai is jou een belofte gemaakt die niet klopt. 😞 Punt 1 had nooit beloofd mogen worden. Er is wel een Youtube app op de box maar dat je daar via je telefoon naar kan streamen kunnen we niet beloven. Misschien komt dat ooit nog maar voor nu geen optie.
Wat is er qua punt 2 precies aan je beloofd wat niet klopt? Je kan wel opnames instellen op afstand alleen op een andere wijze. Of mis ik hier iets? Voor een uitleg zie bijvoorbeeld ook deze pagina.
Zo te horen hebben we dan punt 3 hopelijk ook al getackeld. 🙂

Wat je omschrijft van de kabels en en de helpdesk dat is inderdaad niet wat je van ons mag verwachten, sorry! Sowieso hoort er vanuit je contact met de helpdesk wel een log geplaatst te worden zodat je inderdaad niet telkens hetzelfde hoeft te doen. Als ik alles zo teruglees is het verre van vlekkeloos gegaan allemaal. Als gebaar vanuit Ziggo krijg je van mij drie maanden gratis Movies & Series XL, geniet ervan!

Je feedback om dergelijke zaken mee te nemen in de nieuwsbrief neem ik mee!
Ekster

Level 5
  • 76Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Hallo Thijs,

Het opnemen met de Ziggo Go app is gelukt hoor:grinning:.Ik heb het net nagekeken. Dit kan dus ook als je op vakantie bent ook al zou daar ook een mediabox staan? Nooit geweten dat de remote control funtcie in de app daar niks mee te maken heeft. Wat die belofte betreft, bedoel ik de remote control functie in de app. Die werkt niet, omdat je je box niet op het thuisnetwerk mag aansluiten. Persoonlijk maakt mij dat niks uit, maar andere mensen vinden het wel jammer heb ik gelezen hier op het forum.

Of we punt 3 hebben getackled weet ik niet. Ga je ervan uit dat de problemen over zijn nu ik uit het thuisnetwerk ben:thinking: ? Ik vind het namelijk niet een handige oplossing om alles handmatig te gaan invoeren. Dat is toch juist het makkelijke van de gids, dat je in met 1 druk op de knop alle afleveringen van een seizoen kunt opnemen? Toch is het handig om te weten dat het op die manier wel altijd goed moet gaan (mits er een signaalstoring is).

Verder wil ik je bedanken voor het meenemen van de feedback omtrent de nieuwsbrief en natuurlijk voor de 3 maanden films en series die ik tot mijn verrassing heb gekregen! Hartelijk dank:smiley:

Groet,

Ekster
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Fijn dat het opnemen is gelukt. Het opnemen kan gewoon met de app waar je ook maar bent. Het enige waar je voor moet zorgen is dat je Mediabox XL op 'Hoog' staat ingesteld in standby. 😄 Wat betreft het thuisnetwerk is het met de huidige software inderdaad het geval dat we het gebruik van het thuisnetwerk afraden. Dit komt door een bug in de software, deze willen we uiteraard ook verhelpen! Mocht punt 3 toch nog problemen geven, laat het dan weten! We helpen je dan graag verder. 🙂
Ekster

Level 5
  • 76Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Bedankt:thumbsup: .
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Graag gedaan! 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic