Vraag

Verkeerde pakket ontvangen

Ik heb zaterdag mijn abonnement veranderdt bij ziggo en ik heb daar movies en series xl bestelt samen met de Horizon mediabox en vandaag heb ik een humax IRHD-5300C ontvangen maar ik heb deze box niet eens besteld en wou hem ook niet ik snap niet hoe zoeits kan gebeuren ik hoop dat ziggo een oplossing voor mij heeft want ik vind dit heel erg vervelend

17 Reacties

Dat moet duidelijk een fout zijn, want Ziggo levert dat type decoders niet eens, even met de helpdesk bellen.
HUMAX IRHD-5300C dat staat op de doos van het kastje
Dus echt even de helpdesk bellen.
Wij als medeklanten kunnen je er niet mee helpen.
Bedankt
7michou6 schreef:

Bedankt

Graag gedaan.:)
Reputatie 2
Het zou zo maar kunnen dat er een misverstand in het spel is.

Bij een Connect & Play Start abonnement wordt een box geleverd voor het kijken naar digitale TV. Het is geen recorder. Op het plaatje op de website https://www.ziggo.nl/alles-in-1/ zie je duidelijk geen Ziggo Mediabox XL (heette eerst Horizon Mediabox) maar een Humax 5300C die nu Ziggo Mediabox heet, dus zonder XL. Dat is volgens mij dezelfde box als die je kunt huren als Extra Mediabox.
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/mediabox/

Bij de abonnementen Connect & Play Complete en Max wordt wel de Ziggo Mediabox XL geleverd.
Je woont waarschijnlijk in fZiggo-regio, dan krijg je inderdaad deze Ziggo Mediabox (voorheen standaard mediabox), maar het blijft fout als je de Ziggo Mediabox XL (Horizon) moet krijgen.
Reputatie 4
Badge
N.N. schreef:

Dat moet duidelijk een fout zijn, want Ziggo levert dat type decoders niet eens, even met de helpdesk bellen.

Jazeker levert Ziggo deze modellen. Maar da alleen in fZiggo gebied. De 5300c is er dus nog steeds. De andere modellen worden niet meer geleverd.

PS: zag net ook je andere bericht, maar je moet natuurlijk niet aangeven dat Ziggo deze niet eens levert, want als dat zo was, hadden ze de 5300 niet... :)
Reputatie 4
Badge
iMark schreef:

Het zou zo maar kunnen dat er een misverstand in het spel is.

Bij een Connect & Play Start abonnement wordt een box geleverd voor het kijken naar digitale TV. Het is geen recorder. Op het plaatje op de website https://www.ziggo.nl/alles-in-1/ zie je duidelijk geen Ziggo Mediabox XL (heette eerst Horizon Mediabox) maar een Humax 5300C die nu Ziggo Mediabox heet, dus zonder XL. Dat is volgens mij dezelfde box als die je kunt huren als Extra Mediabox.
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/mediabox/

Bij de abonnementen Connect & Play Complete en Max wordt wel de Ziggo Mediabox XL geleverd.

De Humax 5300c is de standaard mediabox van Ziggo, welke alleen wordt geleverd in fZiggo gebied. Maar die titel zou inmiddels wat veranderd kunnen zijn.

Echter is de 5300c wel degelijk een PVR (Personal Video Recorder) en dus geschikt voor opnames. Maar dan dient er wel gebruik te worden gemaakt van een externe schijf. Je kan dan tevens gebruik maken van de Time shift functie. De 5300 is tevens Interactief.

Maar goed, als TS een horizon had moeten ontvangen, is er iets niet goed gegaan. Wellicht komt hij verder bij de helpdesk en anders verwacht ik wel dat een der heren moderatoren dit wel zal oppakken.

Mvg. Willem
Ondersteuning Humax
Willem-A schreef:

N.N. schreef:

Jazeker levert Ziggo deze modellen. Maar da alleen in fZiggo gebied. De 5300c is er dus nog steeds. De andere modellen worden niet meer geleverd.

PS: zag net ook je andere bericht, maar je moet natuurlijk niet aangeven dat Ziggo deze niet eens levert, want als dat zo was, hadden ze de 5300 niet... :)

Je hebt gelijk, later ook gecorrigeerd, ik dacht even teveel in UPC-termen en daar hebben we de Humax nooit gekend.
Sorry hoor:(
Reputatie 4
Badge
Geeft toch niet. Ik zag ook al dat je het later had bijgesteld en gaf dat ook aan. Niet verdrietig zijn hoor... :)

Maar in fUPC gebied doet de Humax het ook prima met de fta zenders. Die worden daar dus ook nog steeds gebruikt.
Reputatie 2
Zolang de TS niet openbaart welk abonnement hij genomen heeft, kunnen we niet vaststellen welke box hij had moeten ontvangen.

Het wordt allemaal niet eenvoudiger nu Ziggo de pakketten en de boxen nieuwe namen heeft gegeven.

Als ik de wegsite van Ziggo bekijk, zie ik overigens geen onderscheid tussen fUPC en fZiggo voor wat betreft de Mediaboxen.
Of om het eenvoudig te houden:
- Connect & Play Start: Ziggo Mediabox (=Humax 5300C)
- Connect & Play Complete en Max: Ziggo Mediabox XL (=Horizon Mediabox)
Reputatie 3
je kunt ook connect complete en play start doen, dan krijg je wel de humax.

Teun
Reputatie 2
Badge
iMark schreef:

Tja zo hou je het wel eenvoudig maar ook fout, die Humax krijg je niet in upc-gebied, alleen in ziggo-gebied!
youriy schreef:

iMark schreef:

Tja zo hou je het wel eenvoudig maar ook fout, die Humax krijg je niet in upc-gebied, alleen in ziggo-gebied!

Zo is het, in fUPC-regio krijg je de PACE-box, nog steeds met UPC-logo en UPC smartcard.
Reputatie 2
Bedankt voor de verduidelijkingen. Uit het plaatje op de website van Ziggo had ik niet opgemaakt dat het hier om een box van Pace gaat.

Maar we hebben nog steeds geen duidelijkheid welk abonnement de TS heeft afgesloten en in welke regio. :D
Reputatie 1
Badge
Ik zag dat je al contact hebt gehad met mijn collega's, 7michou6. Het misverstand is ontstaan door twee verschillende bestellingen. Gelukkig is dit nu opgehelderd. Als er nog iets is wat we voor je kunnen doen, laat het dan weten!

Groet,
Sander

Wat vind jij?

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)