Beantwoord

Radio luisteren via Horizon Mediabox naar HarmanKardon, zonder beeld op tv aan te zetten

Is er een aansluitschema beschikbaar over de te gebruiken aansluitingen op de Horizon en op de Harman Kardon, zodat je alle radiozenders van de Horizon kunt luisteren op de Harman Kardon, zonder de tv aan te hoeven zetten.
Alvast bedankt voor de reacties.
icon

Best beantwoord door level4 21 maart 2017, 20:28

langebroeck schreef:

Vandaag foto gemaakt van de backside van HK en Horizon, zodat ik de juiste kabel kan halen om de optische aansluiting te maken. .. Hartelijk dank voor jullie bijdragen. Ik heb mijn vraag snel kunnen oplossen.
GrFrans

Geen probleem hoor.
De kabel die u zoekt heet een 'Toslink' kabel.

Bekijk origineel

18 Reacties

Reputatie 4
Badge
Volgens mij is die niet anders dan de normale opstelling voor TV kijken, er vanuitgaande dat er een losse versterker aanwezig is in deze setup. De TV blijft alleen uit, in plaats van aan.

De vraag is dan wel, hoe kies je een radio-kanaal zonder de bediening te zien op de TV.
Dag level4, dank voor je reactie.
Er is een losse versterker (HK), er is een Horizon. Ook een Tv en die blijft idd uit. Je kunt een radiokanaal kiezen op de Horizon. Het kanaal kun je zien in de display van de Horizon. Alleen krijg ik geen geluid uit de HK, ongeacht welke uitgangsoptie ik kies. Staat de TV aan, dan is er wel (super)geluid van TV naar HK. Uit laten of uitschakelen van de TV schakelt blijkbaar bij ijn huidige aansluiting ook de audio verbinding uit.
Reputatie 4
Badge
Dan loopt het geluid vermoedelijk 'via' uw TV naar de versterker.
Heeft de versterker HDMI in/uitgangen ? Dan kunt u de horizon aansluiten op uw versterker via HDMI, en vanuit de versterker via HDMI naar de TV.

Horizon ---[hdmi]--> Versterker ---[hdmi]---> TV

-

Alternatief zou u ook een optische kabel tussen de horizon en de versterker kunnen toevoegen aan de bestaande setup, om het geluid via die route rechtstreeks naar de versterker te krijgen.

Dan zou de logische route worden:
Horizon ---[optisch geluid]--> Versterker
Horizon ---[hdmi]---> TV. (zoals het nu al vermoedelijk is.)
Idd,
Deze is er al: Horizon ---[hdmi]---> TV
De andere: Horizon ---[optisch geluid]--> Versterker ga ik morgen toevoegen.
Dan kijken (luisteren) wat het oplevert.
Dank voor je reactie.
Reputatie 2
Badge
Sommige versterkers ondersteunen ook HDMI input inderdaad maar vaak wel als de HDMI ook daadwerkelijk geschakeld word. Dus tv aan.
Beste optie is toch echt optical naar versterker. Let wel dat je even je instellingen goed zet.
Reputatie 4
Badge
langebroeck schreef:

Idd,
Deze is er al: Horizon ---[hdmi]---> TV
De andere: Horizon ---[optisch geluid]--> Versterker ga ik morgen toevoegen.
Dan kijken (luisteren) wat het oplevert.
Dank voor je reactie.

Geen probleem! Er moet overigens wel gekozen worden in de horizon instellingen tussen optisch-geluid of geluid via HDMI. Als u die instelling wijzigt loopt het geluid dus uitsluitend naar de versterker, en niet meer via HDMI naar de TV.
Reputatie 2
Badge
Uhmm nee hoor je kan spdif output aanzetten. Je audio blijft dan ook actief op je HDMI.
Reputatie 4
Badge
Darkje schreef:

Uhmm nee hoor je kan spdif output aanzetten. Je audio blijft dan ook actief op je HDMI.

Ah, ik ging er idd blind vanuit dat gekozen moest worden, maar dat scheelt dan weer!
Reputatie 2
Badge
Weken lopen knoeien. We hebben geen coax meer op de versterker. En doen dit zoals TS ook wenst.
Reputatie 4
Badge
Ik pleit vaak ook voor het aansluiten via, in dit geval, de optische aansluiting. Maar dat wordt soms wel wat moeilijker, want je ziet steeds vaker dat digitale ingangen in hoeveelheid afnemen of zelfs verdwijnen. Zo zijn bijvoorbeeld de nieuwe UD spelers van Marantz al helemaal niet meer voorzien in digitale uitgangen. Zelfs de 5.1 analoge uitgangen voor het weergeven van SACD zijn daarop verdwenen. Alles loopt dan via HDMI.

Gr. Willem
Reputatie 2
Badge
Ud serie is ook geen versterker anzich. Maar een home cinema combo. Als je kijkt naar versterkers van yamaha, nad, cambridge etc. Dan zijn gewoon optische ingangen aanwezig.
Reputatie 4
Badge
Darkje schreef:

Ud serie is ook geen versterker anzich. Maar een home cinema combo. Als je kijkt naar versterkers van yamaha, nad, cambridge etc. Dan zijn gewoon optische ingangen aanwezig.

Nee dat klopt niet. Een UD speler is een multispeler, met o.a. Blu ray, DVD, CD en SACD ondersteuning. Maar bij receivers zie je vaak minder digitale ingangen dan voorheen. Ik heb er nog iets van 8, maar dat neemt steeds meer af naarmate er meer HDMI ingangen aanwezig zijn. Ik zie nu receivers waarop nog maar enkele digitale ingangen aanwezig zijn, en de digitale uitgangen daarop nemen ook steeds meer af.

HDMI neemt het toch steeds meer over.
Vandaag foto gemaakt van de backside van HK en Horizon, zodat ik de juiste kabel kan halen om de optische aansluiting te maken.
Momenteel werkt het via de optie om het beeld uit te zetten van de Philips tv.
Audio gaat van Horizon via Tv naar HK. Tv beeld wordt dan uitgeschakeld (Eco-functie) en super geluid blijft.
Hartelijk dank voor jullie bijdragen. Ik heb mijn vraag snel kunnen oplossen.
GrFrans
Reputatie 4
Badge
langebroeck schreef:

Vandaag foto gemaakt van de backside van HK en Horizon, zodat ik de juiste kabel kan halen om de optische aansluiting te maken. .. Hartelijk dank voor jullie bijdragen. Ik heb mijn vraag snel kunnen oplossen.
GrFrans

Geen probleem hoor.
De kabel die u zoekt heet een 'Toslink' kabel.
Dat scheelt zoekwerk. Vriendelijk bedankt.
Reputatie 4
Badge
Als u m nu besteld bij bol, komt de bezorger hem morgen nog bij u langsbrengen.
(dat scheelt een ritje).

Ik ga er wel vanuit dat u die optische aansluiting heeft op uw HK.
Reputatie 4
Badge
langebroeck schreef:

Dat scheelt zoekwerk. Vriendelijk bedankt.

Je kan ook zoeken op optische kabel. Dat kan niet missen. En let op: soms bied men deze behoorlijk prijzig aan, maar een goedkoop exemplaar werkt uitstekend. Er loopt immers geen stroom door dus last van interferentie e.d. is niet aan de orde.

Kijk anders eens oop www.allekabels.nl
Jawel, optische aansluiting op beide apparaten is geen probleem.
Kabel is besteld.
Gr en dank

Wat vind jij?

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)