basco

Level 1
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Wat gaat Ziggo doen mbt stoppen met analoog signaal

ik heb 4 tv.,s staan die op het analoog signaal aangesloten staan nu dit signaal wegvalt verwacht ik wel van ziggo een gebaar bv een hele goedkope decoder die de signalen omzet naar scart of tulp stekkers of een riante korting op nw tv,s Het kan toch niet zo zijn dat ik opeens van ziggo alle 4 de extra tvs moet weg gooien Waarom kan ik geen vragen stellen op FB terwijl anderen dit wel doen Het lijkt wel of ziggo mijn FB geblokkeerd heeft , waarom is dat en waarom weet ik dat dan niet vlgns FB zijn jullie verplicht een FB blokkade te melden
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @basco. Jij bent duidelijk enorm geschrokken van de aankondiging. En dat kan ik me best heel goed voorstellen. Het is niet niks, zo'n verandering en in jouw situatie komen er natuurlijk helemaal een hoop vragen naar boven!

Ik raad je allereerst aan om de informatie die hier wordt gegeven eens goed door te lezen. Hier staat een hoop in van wat je kunt verwachten. Zeker onder het kopje 'En als ik analoge tv kijk?'

De 4 TV's waarop je nu analoog TV kijkt, zouden best al geschikt kunnen zijn voor digitaal kijken zonder extra apparaat. Check de TV's, met dit stappenplan.
Mocht je 1 of meerdere TV's hebben die niet klaar zijn voor digitaal kijken, is er nog geen man over boord. Daarvoor is de Digitale Ontvanger in het leven geroepen.


Wat betreft je Facebook en het niet kunnen reageren: ik weet niet precies wat er aan de hand is. Waar wil je precies op reageren? En wat lukt er niet? Krijg je iets van een foutmelding en heb je misschien een printscreen?

Bekijk in context

17 Reacties 17
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @basco. Jij bent duidelijk enorm geschrokken van de aankondiging. En dat kan ik me best heel goed voorstellen. Het is niet niks, zo'n verandering en in jouw situatie komen er natuurlijk helemaal een hoop vragen naar boven!

Ik raad je allereerst aan om de informatie die hier wordt gegeven eens goed door te lezen. Hier staat een hoop in van wat je kunt verwachten. Zeker onder het kopje 'En als ik analoge tv kijk?'

De 4 TV's waarop je nu analoog TV kijkt, zouden best al geschikt kunnen zijn voor digitaal kijken zonder extra apparaat. Check de TV's, met dit stappenplan.
Mocht je 1 of meerdere TV's hebben die niet klaar zijn voor digitaal kijken, is er nog geen man over boord. Daarvoor is de Digitale Ontvanger in het leven geroepen.


Wat betreft je Facebook en het niet kunnen reageren: ik weet niet precies wat er aan de hand is. Waar wil je precies op reageren? En wat lukt er niet? Krijg je iets van een foutmelding en heb je misschien een printscreen?
cjcaspers

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wellicht een vraagje voor de mensen die al langer zijn geabonneerd op digitale TV. Ik betaal momenteel 4 euro per maand in mijn abonnement voor een 2e digitale box. Worden de kosten hiervoor straks nog steeds ingehouden? Dit lijkt me vrij oneerlijk tov. de mensen die nu (gedwongen) overstappen naar digitale TV.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @cjcaspers. Ook een heel goede vraag! Leuk dat je de Community gevonden hebt om deze vraag te stellen. Je kijkt, met een tweede Mediabox, alle zenders uit je abonnement. In jouw geval dus TV standaard en Movies & Series L.
Met een Digitale Ontvanger, kijk je enkel de zenders, die onder Kabel TV vallen. In het zenderoverzicht zie je het verschil.

In feite veranderd er voor jou dus niets. Ook nu kan je al TV's gratis aansluiten op de kabel en (digitaal) kabel TV kijken.
cjcaspers

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb echter nog een slaapkamer TV, waarop ik alleen analoog kijk. Kan ik daarvoor dan wel een extra digitale box krijgen voor alleen de borg? Ik heb daar namelijk geen behoefte aan het volledige digitale pakket.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Heb je al gekeken of je TV klaar is voor het digitale signaal? Je kunt dit hier nakijken, Veel TV's kunnen namelijk zonder een Digitale Ontvanger al Digitale Kabel TV ontvangen.
cjcaspers

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
De TV is al wat ouder, daar heb ik toch echt een aparte box voor nodig. (Heeft ook nog geen HDMI en dergelijke)
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Dan kan je inderdaad gewoon de Digitale Ontvanger gratis in bruikleen aanvragen. Het stappenplan dat ik je net stuurde, leidt daar naartoe.
cjcaspers

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank je voor de info
basco
Topicstarter
Level 1
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
ziggo vind dat ze met het digitale tijdperk mee moeten gaan dus stop het met analoge tv, mischien moet ziggo eerst toch maar eens het bestaande digi tv optimaliseren, er zijn nog steeds dagelijks tv storingen zie alle storingen .nl ook kan ziggo geen eens kleine wijk storingen detecteren ik heb vorig jaar ruim een maand alleen maar tot kanaal nr 10 kunnen kijken en wat doet ziggo het ligt niet aan ziggo ,maar aan mijn apparatuur zij konden geen storingen vinden !!!!!!! intussen moest ik van alles opnieuw installeren de smart krt werd meerdere keren opnieuw opgewaardeerd ik kreeg zelfs een nw card maar niets hielp zo werk ziggo dus nog tot op de dag van vandaag ze hebben de huidige techniek nog steeds niet onder controle. de Analoge tv was de afgelopen 10 jr nooit uitgevallen deed het altijd !!!! waaro iets weg doen waar nooit geen storing mee is ????????????????????????
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
basco een Ziggo moderator kan hier misschien meer betekenen, zij kunnen diep in het systeem en zijn vasthoudend.
basco
Topicstarter
Level 1
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
ziggo is alleen vasthoudend mbt de klachten naar het zgn ,, Klantdomein ,, verwijzen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @basco.
Vorige week heb je telefonisch een heel lang gesprek met mijn collega gevoerd. De reden dat hij je belde, was omdat je in meerdere topics dezelfde vragen stelde en we graag al je onrust wilden wegnemen.
Op al je vragen heb je antwoord gekregen en aan het eind van het gesprek gaf je dan ook aan dat alles nu duidelijk is.

Ik weet niet goed hoe ik moet reageren op de nieuwe berichten die je nu plaatst. Je geeft aan dat je vorig jaar een maand zonder (een deel van je) zenders gezeten hebt. Super naar natuurlijk, maar ik heb niet de mogelijkheid om terug in de tijd te gaan en ervoor te zorgen dat je vorig jaar geen storingen hebt gehad. Laten we ons richten op een goede toekomst!
Op dit moment vraag ik me dus af wat je eventuele vragen op dit moment nog zijn, die nog niet beantwoord zijn. Daar helpen we je natuurlijk graag mee.
basco
Topicstarter
Level 1
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
ik heb en had geen vragen meer ,maar ik zeg wel zorg er eerst eens voor dat de bestaande digi tv storings vrij werkt en blijft werken , voordat je bewezen goede oude technieken de de deur uit doet
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
basco wrote:
ik heb en had geen vragen meer ,maar ik zeg wel zorg er eerst eens voor dat de bestaande digi tv storings vrij werkt en blijft werken , voordat je bewezen goede oude technieken de de deur uit doet


Tja, maar eenmaal dat gezegd hebbende, is het toch gezegd? Je kan dingen niet terug draaien en we moeten nou eenmaal ook met de tijd mee, anders zeggen anderen straks weer dat Ziggo dat niet doet en het wel eens tijd word voor vernieuwing. Het is dus best moeilijk het allemaal goed te doen.

Dus volg Lycke Ziggo haar advies, en ga anders nogmaals in gesprek indien nodig. Daar kom je verder mee als het op deze manier uiten.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
basco wrote:
...... bewezen goede oude technieken ..........


De goede oude analoge techniek leverde bij mij nogal wat zenders met "sneeuw" op, vooral door interferentie met een 4G-mast hier in de buurt. Met het nieuwe kastje heb ik perfect beeld. Ik denk dat er een heleboel mensen blij van worden...
cjcaspers

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Inmiddels boxje ontvangen voor mijn laatste analoge TV. 5 minuten installeren en werkt meteen perfect. Goed beeld zonder sneeuw. Prima oplossing!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
cjcaspers wrote:
Inmiddels boxje ontvangen voor mijn laatste analoge TV. 5 minuten installeren en werkt meteen perfect. Goed beeld zonder sneeuw. Prima oplossing!


Super om te lezen. Bedankt voor de terugkoppeling, @cjcaspers!

Uitgelicht topic