weanad

Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

HDMI kabel

Hoi van de een op de andere dag kan ik geen digitale tv meer kijken via de HDMI kabel,ik krijg een melding van(u kunt dit progamma niet via de HDMI aansluiting bekijken omdat uw tv geen digitale kijkrechtenbescherming ondersteunt(HDCP)verwijder de kabel en sluit de tv met een scart-kabel aan.dit probleem heb ik nog nooit gehad,ik kijk digitaal via de humax 5200 met een samsung tv,hoe los ik dit op?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
weanad
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Hoi ik ben dus met de tv en humax naar de tv shop geweest en daar werkte het wel via de hdmi dus conclusie getrokken en wat bleek,een oudere coax kabel vervangen van ong 40 jaar oud dus blij dat het probleem is opgelost.

Bekijk in context

42 Reacties 42
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Komt vaker voor helaas. Ook al ander hdmi aansluiting geprobeerd?

Teun
weanad
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
hoi ja alles al geprobeerd nieuwe kabels de boel gereset haalt allemaal niks uit.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Welke TV heb je in gebruik?
Omdat de melding aangeeft dat je TV geen HDCP ondersteunt.
weanad
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Het is een samsung LT 28E310,altijd gewoon via hdmi kunnen kijkenen eenklaps niet meer is toch raar.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Steeds meer programma's worden beveiligd met HDCP en als je TV dit niet ondersteund, zal er steeds meer niet te zien zijn.

Maar misschien is er een oplossing die ik nog niet ken.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Heb je ook al de andere HDMI ingang geprobeerd?
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Be rt

Hoi Bert, was al gevraagd.

gr Teun
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Ook laatst bij een klant van ons meegemaakt die ook een samsung tv had met een 5200. Niet meer goed te krijgen helaas. Heeft dus maar een mediabox xl genomen en probleem ook over.

Teun
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Teun wrote:
Be rt Hoi Bert, was al gevraagd. gr Teun

Klopt, maar ik had nog geen bevestiging gezien en soms ?
weanad
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
ook geprobeerd krijg een groen beeld
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Dan zou je nog een hdmi splitter van de action kunnen proberen. kost weinig tot niets en heeft vaak resultaat.

Teun
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Of deze nog even proberen.

-Spanning van de Humax halen
-Alle kabels los nemen
-Na 20 minuten de kabels weer aansluiten
-Humax op Tv aansluiten middels scart
-Humax inschakelen
-Meteen na het opstarten een fabrieksreset uitvoeren van de Humax
-Humax opnieuw installeren
-Controleren of de HDMI verbinding met de Tv weer tot stand komt


Teun
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ik weet niet veel van de Humax maar zou het niet kunnen dat er een update is geweest en dat de Humax nu overgegaan is op HDCP 2.2 en dat de betreffende TV dat niet ondersteunt?

Niet alle TV's zijn nl al hdcp 2.2 geschikt. In dat geval zou je een converter kunnen proberen
https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-2-0-hdcp-2-2-naar-hdcp-1-4-converter

Mocht het geen oplossing zijn dan kun je hem altijd nog terugsturen.
weanad
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
@teun heb het geprobeerd zonder resultaat toen bij humax veel gestelde vragen gekeken daar kwam dit uit(
Via HDMI geeft de TV alleen een egaal groen beeld.

Uw TV kan waarschijnlijk niet of niet goed overweg met de digitale kopieerbeveiliging HDCP. Raadpleeg uw TV-fabrikant. Mogelijk kan dit probleem door middel van een software-update van uw TV worden verholpen.
@Nick999 dank je voor gegoogle maar ik ga daar geen extra kosten voor maken temeer dat ik iedere euro dikwijls om moet draaien voordat ik het uitgeef.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Dan moet je ven naar de action zoals ik al zei. De splitter kost bijna niets. Is het proberen waard!

Teun
weanad
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
oke ik ga het proberen Teun
weanad
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
@teun wat voor soort hdmi splitter bedoel je exact?
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Bij de action hebben ze volgens mij maar 1 type, zou iets van 5 tot 10 euro moeten kosten.

Teun
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik meng me er als uitzondering toch maar even in:

Een software update is er niet geweest, maar kan ook nooit zorgen voor een veranderende HDCP versie. Raadzaam is een fabrieksreset van de Tv uit te voeren en de Humax eens aan te sluiten op een of enkele andere Tv toestellen, indien je deze mogelijkheid hebt. Blijft het issue ook dan de kop opsteken kan de 5200c naar Humax/Quantis, al is dit niet een issue dat vaak voorkomt bij dit model. Een groen beeld wijst echter wel op een handshake issue, en was voorheen vooral te zien bij de oudere 5050c. Ook daarbij kon dit echter vrij eenvoudig worden verholpen door Humax, maar voorwaarde is dan uiteraard wel dat het aan de PVR ligt en niet aan de Tv.

Een splitter van de Action kan ook, mits men deze nog heeft. Deze kosten 5 euro en kan altijd van nut zijn om zo meer HDMI ingangen te verkrijgen. Je bent daar dus nooit aan bekocht en ze schakelen in de meeste gevallen ook nog eens automatisch over. Of dat je issue oplost is even de vraag maar wel het proberen waard. Maar zaak is dus te kijken wat de Humax op andere Tv's doet. Maar ook wat andere bronnen (nog)) op de Tv doen waarbij het probleem zich voordoet. En pak ook gewoon eens een andere HDMI kabel. Ook deze zijn bij de Action te koop, en zijn prima geschikt, mits de kabel niet langer dan zo'n 1,5-2 meter behoeft te zijn. .

Uitgelicht topic