Sticky

Analoge tv gaat uit en iedereen gaat over naar digitaal!

Reputatie 7
Wat staat er te gebeuren?
In de afgelopen 60 jaar is tv-kijken enorm veranderd. Wij zijn van zwart-wit naar kleur gegaan en van antenne naar kabel. Inmiddels kijkt bijna 90% van de Nederlanders al digitaal televisie en kijken wij tv waar en wanneer we willen.

Wanneer gaan we beginnen?
Wij schakelen het analoge signaal niet in één keer af maar doen dit regio voor regio, stap voor stap. Uiteraard word je hier tijdig over ingelicht zodat jij er ook op tijd klaar voor bent!

Maar ik kijk toch al digitaal?
Die kans is heel erg groot! Ongeveer 90% van jullie kijkt al digitaal. Maak je namelijk gebruik van een digitale ontvanger zoals een Mediabox of bijvoorbeeld een CI+ module, dan kijk je digitaal. Er zijn ook tv’s die het werk van een Mediabox of CI+ module doen. Heb je nog een oude tv op je slaapkamer staan, dan wordt het een ander verhaal. Ben je benieuwd of je met jouw tv digitaal kan kijken? Check hier of de tv geschikt is

En als ik analoge tv kijk?
Heb je een tv in huis die niet digitaal proof is? Dan heb je straks dus ineens geen beeld meer. Hier hebben we natuurlijk ook over nagedacht.

Was je voor 1 juli 2018 al Ziggo klant? Dan kun je de Digitale Ontvanger aanschaffen. Deze ontvanger beschikt over een HDMI- en een SCART-aansluiting. Dit apparaatje zorgt ervoor dat ook op jouw tv digitale tv gekeken kan worden.

Ben je na 1 juli 2018 Ziggo klant geworden? Dan kun je een extra mediabox in bruikleen bij ons afnemen, het tv toestel vervangen of een andere geschikte DVB-C mediabox los aanschaffen (zonder smartcard).

Maar wat kost de Digitale Ontvanger dan?
Kom je in aanmerking voor een Digitale Ontvanger, ontvang je de eerste gratis van ons in bruikleen. Heb je er meer nodig, dan vragen we een eenmalige bijdrage van €29,95 per stuk. Ook deze ontvangers worden geleverd in bruikleen. Let wel dat er een maximum aan zit. In totaal mag je maximaal 3 Digitale Ontvangers afnemen. Net als alle andere situaties kun je niet meer dan 5 digitale tv ontvangers hebben. Als voorbeeld:

1. Mediabox XL
2. CI+ Module
3. Digitale Ontvanger
4. Digitale Ontvanger
5. Digitale Ontvanger

Hoe zit het dan met analoge radio?
De analoge radio blijft voorlopig gewoon bestaan. Een leuke bijkomstigheid, je beschikt nu ook over digitale radio via je tv!

De voordelen digitale tv
• 45+ tv-zenders in digitale beeldkwaliteit (en 4 in HD), op alle tv’s in huis
• Meer dan 30 populaire radiozenders
• Standaard inbegrepen bij alle abonnementen van Ziggo

Moet ik thuis nu ook de bekabeling aanpassen?
Een hogere beeldkwaliteit vereist ook het nodige van de bekabeling. Het verstuurde signaal wat zich een weg baant richting je Digitale Ontvanger of tv is gevoeliger voor interferentie. Dit kan leiden tot slecht beeld. Hoe je dit aanpakt lees je hier.
Heb je thuis al coaxkabels met Kabel Keur? Dan zit je zeker goed. Die geven digitale televisie namelijk heel goed door.

Gerelateerde onderwerpen:
Digitale tv instellen op je huidige tv toestel
De afstandsbediening
Foutcodes
Het instellen van de Digitale Ontvanger
Wat kan de Digitale Ontvanger?
Wat nu met je randapparatuur?
Slecht op geen beeld? Klik hier!

452 Reacties

Reputatie 7
Badge +25
In MAX-gids nummer 21 schrijft een lezer het volgende, ik citeer:
Op 8 mei werd door Ziggo het analoge kanaal uitgeschakeld en is men overgegaan op digitaal. Mooie vooruitgang voor de economie, slecht voor het milieu, Alle oude, nog goed werkende tv's gaan nu de schroothoop op en gezinnen die amper rond kunnen komen, worden hierdoor op extra kosten getrakteerd. Wat een slechte vooruitgang.
Mw. B te L

Ik kon dit niet over mijn kant laten gaan en heb de volgende e-mail aan MAX-magazine geschreven:
Beste mensen,
in Max-gids nummer 21 stelt mevrouw B uit L onder andere dat oude tv’s naar de schroothoop kunnen.
Het ligt iets genuanceerder.
Op de eerste plaats is Ziggo begin mei 2018 begonnen met het uit faseren van het analoge tv-signaal.
Dit gaat echter streeksgewijs en geldt dus niet voor het hele verspreidingsgebied tegelijk.
De oude (analoge) tv’s hoeven de schroothoop dus nog niet op.
Ziggo verstrekt onder bepaalde soepele voorwaarden gratis één eenvoudige digitale decoder
waar de oude tv’s via een SCART- of HDMI-aansluiting op aangesloten kunnen worden zodat men digitale tv kan kijken waarvan 4 zenders in HD en de rest digitaal inclusief radiozenders.
Een 2e en 3e decoder kan eventueel voor een analoge tv in de slaap- of andere kamer besteld worden voor bijna 30 euro activatiekosten per decoder.
De decoders worden in bruikleen verstrekt en moeten retour bij einde abonnement.
Ik hoop hiermee wat duidelijkheid te hebben gegeven.
Vriendelijke groeten,
Reputatie 7
Hey all. Wat een discussie hier, zeg! Ik kom snel even wat duidelijkheid brengen.

Elke klant - die voor 1 juli ook al klant bij Ziggo was - heeft de mogelijkheid gratis een eerste Digitale Ontvanger in bruikleen te bestellen voor een TV die geen Digitale TV via de kabel aankan. Of de klant andere TV's heeft waarop hij/zij (met of zonder Mediabox/module) al digitaal kijkt, doet niet ter zake.
Dus stel een klant heeft bijvoorbeeld een TV Complete abonnement (dus een Ziggo Mediabox XL) met daarnaast nog een standaard Mediabox in bruikleen voor op de slaapkamer. De klant heeft een derde TV zonder DVB-C tuner en Mediabox op de studeerkamer (ik zeg maar wat). Dan mag ook deze klant gewoon een gratis Digitale Ontvanger in bruikleen bestellen.

Kunnen wij controleren of klanten inderdaad een TV hebben zonder Digitale optie? Nee. Maar goed, klanten hebben er niets aan het apparaat te bestellen wanneer ze wel gewoon digitaal via de kabel kunnen kijken. Aan ons en aan de klanten dus de taak om goed te checken of de Digitale Ontvanger ook echt daadwerkelijk nodig is.

Ik hoop dat zo eventuele onduidelijkheden uit de wereld zijn 🙂. Zo niet, dan hoor ik het natuurlijk ook graag en ga ik opnieuw mijn best doen!
Reputatie 2
Tot voor kort was de reden dat je altijd verplicht tv moet afnemen bij internet via de kabel dat Ziggo het analoge signaal niet per abonnee uit kan zetten.

Als anologe tv verdwijnt wordt het dan eindelijk mogelijk om alleen internet af te nemen en niet meer verplicht ook voor tv te moeten betalen?
Reputatie 7
Badge +26
Op de eerste plaats hoef ik mijn verhaal "niet te verkopen" ik geef gewoon mijn mening ook gewoon als klant net als jij. "Maar inderdaad verschrikkelijk als je geen tv meer kan kijken in de badkamer."😉 Mijn oude ouders/oude buurtjes, wat clienten, en etc zien wel degelijk verschil tussen digitaal en analoog. (heb dit kastje een paar dagen bij andere (voornamelijk oudere) uitgeprobeerd) De afstand bediening van de nieuwe 5500 is ook voor oudere ZEER geschikt. GROTE toetsen en simpel vorm gegeven. Zelfs mijn vader kan er zeer goed mee omgaan. En geloof mij dat zegt wel wat. Verder nam je aan dat ik er te snel van uit ging dat ouderen hier mee blij zou zijn. Dat beweerde ik ook niet. Maar mijn ervaring is dus anders dan de jouwe. Dit ook voor mijn werk.

Ik heb dit kastje ook even bij de oude buurtjes aangesloten... Nou ze stonden verbaasd! Dus de ab is al een vooruitgang tav de normale tv ab is zo mijn 1e indruk...Nogmaals ik vind het best hoe jij hier over denkt. En laat dat op mijn manier doen. Een discussie vind ik prima en vaak leuk.. En laten we het ook zo houden. En niet persoonlijk aanvallen en onjuiste aannames rondslingeren.. Hier laat ik het bij. Gr Rob
Reputatie 2
Hallo Lycke,

Jammer dat dugitale tv niet uit kan. Ik wil namelijk geen tv signaal en heb al jaren het gevoel dat ik verplicht betaal voor iets wat ik niet wil. Dat het analoge signaal niet per huishouden uitgezet kan worden kon ik nog enigszins begrijpen, maar het digitale signaal moet gewoon uitgezet kunnen worden. Erg jammer en een gemiste kans wat mij betreft.
Ik schrik er wel van. Ik kan nu zowel digitaal als analoog kijken wat fijn is als mijn ontvanger, een Samsung DCB-H380R weer eens kuren heeft. En dat gebeurt vaak. Vorige week nog bij het aanzetten alle zenders zwart behalve npo 1. Na het aan en uitzetten deed ie het wel weer, maar ik heb ook een keer gehad dat het niet zo was en toen kon ik gelukkig analoog kijken met minder goed beeld. Ook loopt het apparaat regelmatig vast, dan blijft het beeld staan of springt het op roze of groen beeld. Dan doe ik dat kreng uit en kijk dan de rest van de avond maar analoog. Maar ja dat kan straks niet meer. Krijg ik van Ziggo nu straks gratis een nieuwe digitale ontvanger? Een nieuwe die geen kuren heeft? Die geen blokjes meer in beeld geeft, ondanks de dure Hirschmankabel die erop zit? Gelukkig blijft de radio wel zoals het is.
Reputatie 7
Badge +35
@vasco_nl

Met een DVB-C tuner op je TV heb je in het geheel geen CI+ module en smartcard nodig om digitaal TV te kijken.
Je ontvangt dan de Digitale standaardzenders:
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht
Klik op Zonder smartcard (Kabel TV) en je ziet de digitale zenders die je zonder smartcard kunt kijken.

Als je een CI+ module hebt kun je veel meer zenders ontvangen zoals in je abonnement aanwezig zijn.
Klik op Zenderoverzicht digitaal en je ziet de digitale zenders die je met een smartcard kunt kijken. (en de mogelijkheid in oud-Ziggo gebied om interactief te kijken)

Je kunt de Free To Air zenders altijd Digitaal ontvangen met de volgende instellingen als je een DVB-C tuner in je TV hebt zonder CI+ module en zonder smartcard:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/activeringscode-frequentie-netwerk-id-instellen

Klik op Zonder mediabox of CI+ module

In mijn regio TV zonder CI+ module en zonder smartcard:
Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

In mijn regio TV met CI+ module en met smartcard:
Netwerk-ID: 5555 of 05555
Reputatie 7
Het is jammer dat je bij je verhaal blijft en negeert dat wij uitleggen dat het anders zit, @vasco_nl.

"Dus even los van wat een Ziggo monteur die technisch onderlegd zijn verhaal doet en mij letterlijk heeft uitgelegd dat ik dus alleen analoog kon kijken door de blokkering van mijn abo waaruit blijkt dat Ziggo dus kan blokkeren en goedwillende Ziggo gebruikers hier die proberen zonder de gedegen Ziggo monteur opleiding iets te vertellen "

Ja, je abonnement was geblokkeerd (of niet actief. Hoe je het maar wilt noemen). Maar het deel wat niet actief was, was Digitale TV achter je smartcard. Dat betekent dat het signaal nog steeds actief is, maar je kaart simpelweg niet de rechten van ons heeft om de gecodeerde zenders te laten zien. Ik heb meerdere malen aangegeven dat dat gedeelte (digitale TV via een smartcard/Mediabox) inderdaad aan en uit te zetten is (niet het signaal, maar de rechten).
Het kabel signaal is echter niet uit te zetten, zonder dat je dan dus je volledige signaal kwijt bent. Vergelijken met andere providers gaat in dit verhaal niet op, want die bieden hun diensten op een volledig andere manier aan.

Ik probeer het je echt op alle manieren uit te leggen, maar heb het idee dat je je beeld niet graag wilt loslaten. En dat maakt het wel een beetje moeilijk.

Belangrijk is dat je Digitale TV via een smartcard/Mediabox los gaat zien van Digitale Kabel TV. Het tweede is gewoon "het Ziggo signaal". Dit staat altijd al aan en kan niet uitgeschakeld worden zonder dat dan ook het signaal van je modem uitvalt.
Reputatie 4
Badge +3
@rvenverloo
Een typische reactie van iemand die niet veel kijkt, niet veel interesse heeft in de materie.
Hij blijft gewoon analoog kijken en is nu boos dat dit gaat verdwijnen.
Toch kunnen wij hem helpen. Al die monteurs die over de vloer kwamen deden hun stinkende best om groene kabel, aop en modem goed af te leveren. De rest is voor de klant. Dus ook de bekabeling en versterker. Is die versterker trouwens wel nodig? Kan ook de oorzaak van de storingen zijn. Hoe oud en goed zijn de kabels afgeschermd?
Allemaal zaken die nu belangrijk voor hem zijn.
En adsl: dat kan, maar dan gaat tv via internet met alle onbetrouwbaarheid daarvan.
Reputatie 7
Toch vind ik de regeling ook wat raar. Ziggo heeft er belang bij nieuwe klanten te krijgen, waarmee, als alles goed gaat een langdurige relatie kan worden aangegaan.
Tel uit je winst.
Waarom zou er dan geen gratis kastje vanaf kunnen?
Zeker zolang de afschaffing van analoog nog in volle gang is & er voorlichting nodig is over hoe je aan zo'n kastje kunt komen en onder welke voorwaarden.
Laat ik het zo zeggen: hij is misschien niet raar maar wel onhandig.

Op een bepaald punt wordt een klant uiteraard zelf verantwoordelijk voor eigen goede apparatuur.
Kort door de bocht (even iets meer in het extreme, maar in essentie wel gelijk). Een klant heeft ook een TV nodig om op TV signaal te ontvangen. Deze geven we ook niet gratis uit 😉. Een klant heeft ook een device nodig om op te internetten, om zo gebruik te maken van zijn/haar internetabonnement. Ook deze geven we niet uit.

Beetje flauw, maar dat is wel hoe het op gegeven moment is natuurlijk.

@erving. Je geeft aan dat je TV wel een DVB-C tuner heeft. Top! Dan vermoed ik dat je niet de juiste informatie op de site hebt gevonden, maar dat je gewoon digitaal via de kabel kunt kijken op de TV. Sterker nog, misschien doe je dat al! Kan je me vertellen wat je ziet op kanaal 14? 🙂
Reputatie 7
Ja, de Digitale Ontvanger telt inderdaad mee voor het max. aantal digitale apparaten 🙂.
Reputatie 7
Badge +35
@Willem-A je mag volgens mij wel 40 digitale apparaten hebben staan, maar in totaal maar 5 smartcards en/of 5 digitale (media)boxen in bruikleen die geactiveerd zijn in Mijn Ziggo.

De andere 37 digitale apparaten kunnen werken met de Free To Air zenders.
Reputatie 2
Nee, het is totaal onbegrijpelijk.

Jullie kunnen per abonnee extra digitale zenders aan en uitzetten, toch?

Waarom kunnen jullie de basis digitale zenders dan niet aan of uit zetten?
Reputatie 7
Jij snapt hem helemaal, @jvdklis. En je bent #LekkerBezig met deze mooie samenvatting!
Reputatie 7
Badge +35
@jvdklis Volgens mij heb je het perfect omschreven.

*** Antwoord van Lycke was 0,02 seconden sneller.☺ ***
ok mooi !
maar dan is dus wat ze op de radio zeggen niet juist !! ....... (radio 1)
daar zeggen ze (een deskundige) dat je alleen nog maar tv kan kijken met een decoder en dat je niet meer tv kan kijken in de slaapkamer zonder extra decoder.
Ik heb een losse dvd-recorder, waar ik geen aparte box voor heb. Ik neem dus op van analoge kanalen. Dat kan dus niet meer na april als ik het goed begrijp.
Ik heb een box van Ziggo zonder harde schijf, ik kan er geen programma's mee opnemen. Krijg ik nu een box met harde schijf, zodat ik wel op kan nemen? Of moet ik er eentje kopen? Hoe duur is dat? Een extra box voor mijn dvd-recorder lijkt mij praktisch niet handig, afgezien of het wel of niet kan.
Reputatie 7
Badge +25
Hallo @J_Fix,
Het stappenplan noemt op een bepaald punt de keuze "digitaal of analoog of beiden" mijn toestellen hebben daar de keuze "antenne of kabel of beiden".
Bij de keuze digitaal of analoog of beide, kies je voor digitaal.
Bij de keuze antenne, kabel of beide kies je voor kabel.
Reputatie 7
Badge +26
Interessant! Even een persoonlijke ervaring, zowel de mbxl en de Humax 5500 die het beeld opwaarderen ( als je er voor kiest) naar 1080p. Ik ervaar dit als mooier beeld. Iig ondertiteling echt een stuk duidelijker, en beeld en kleur mooier. Ik heb bij de mbxl voor 1080p en ycbcr 4.4.4.4 geselecteerd en zie daar dus echt een mooier beeld belevenis. Dit even ter info. En het leuk vind om dit te delen.
Reputatie 7
Badge +29
@Bradypus, of ze nu een nieuwe tv met nieuwe afstandsbediening krijgen of een nieuwe humax met nieuwe afstandsbediening, maakt toch niet zo heel veel uit? Beide zijn nieuw voor hen en beide zal dus wennen worden. Het voordeel van de Humax is dat die echt heel makkelijk in gebruik is, een duidelijke afstandsbediening heeft en er zitten grote knoppen op 🙂 Hier een topic over de afstandsbediening met een plaatje ervan :)
Ik zou dan zeker die Humax proberen (de eerste is gratis), later een tv kopen kan altijd nog. Het is dat kastje installeren binnen 5 minuten en klaar. Bovendien zet Ziggo extra monteurs in die die kastjes kosteloos kunnen en willen installeren.

Er is geen planning beschikbaar wanneer welke regio omgezet wordt, maar wanneer een bepaalde regio omgezet gaat worden, dan krijgen de mensen die in die regio wonen daar vooraf een brief of mail over.
Je kunt dan ook hier de postcode en huisnummer in vullen om te kijken of het al aanstaande is.

Groet,
Evert
Reputatie 7
Begrijp ik hieruit dat ik zonder mediabox geen tv meer kan kijken?

Dat is zeker niet het geval! Mijn advies is om de eerste post in dit topic nog even goed door te nemen.
Heel veel TV's hebben een ingebouwde DVB-C tuner. Met deze TV's kan je gewoon, rechtstreeks van de kabel, TV blijven kijken. Je kijkt dan digitale kabel TV.
Heeft je TV geen ingebouwde DVB-C tuner, kan je een gratis Digitale Ontvanger in bruikleen van ons ontvangen, waarmee je alsnog digitaal kunt kijken zonder aanpassing in je abonnement.

Om te checken of je TV wel of niet geschikt is voor digitale TV via de kabel, gebruik je dit stappenplan. Mocht het nodig zijn, krijg je aan het eind van dit plan ook de optie de gratis Digitale Ontvanger in bruikleen aan te vragen.

Is de informatie zo duidelijker?
Reputatie 1
[quote=vasco_nl]@vasco_nl

Kortom analoog verdwijnt en dan kan met het deactiveren van de smartcard letterlijk het digitale signaal gestopt worden. Niet mijn worden maar van jullie monteur die kwam kijken of het echt aan de smartcard lag en niet aan mijn installatie. 8 uur na zijn telefoontje met jullie kantoor om de smartcard te activeren werkte het inderdaad ook allemaal weer. Door die deactivatie van mijn smartcard heeft Ziggo ook letterlijk bewezen dat het digitale signaal kan worden gestopt en ik daardoor alleen het analoge signaal kon kijken. Dat analoge signaal verdwijnt dus wordt het mogelijk om abonnementen aan te bieden zonder TV.

De zenders die je kunt kijken via de smartcard (dus de gecodeerde) zijn de HD zenders van de commerciële zenders e.d., deze zenders werken niet zonder smartcard.
Dezelfde commerciële zenders kun je ook in SD kwaliteit zonder smartcard bekijken. Dat is nog steeds digitaal, maar in SD kwaliteit i.p.v HD kwaliteit.

Deze zenders worden dus dubbel verzonden, in HD kwaliteit met codering en in SD kwaliteit zonder codering. Die SD zenders zijn dus ook niet uit te schakelen omdat elke DVB-C tuner deze kan oppikken.
Reputatie 7
Badge +35
@vasco_nl schreef: "Ik kan de kabel in mijn TV steken maar de tuner kan helemaal niets met het digitale signaal aanvangen. Zal toch eerst een smartcard in één of andere module aan de zijkant moeten steken volgens de handleiding van mijn TV."

Dit is volledig onjuist en waarschijnlijk heb je het ook niet geprobeerd, zoals ik eerder omschreven heb.

Je hebt waarschijnlijk een paar berichten eerder mijn bericht niet gezien of niet goed gelezen of je wilt het niet proberen om in discussie te blijven.

Met een DVB-C tuner in je TV heb je in het geheel geen CI+ module en smartcard nodig om digitaal TV te kijken.
Je ontvangt dan de Digitale standaardzenders:
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht
Klik op Zonder smartcard (Kabel TV) en je ziet de digitale zenders die je zonder smartcard kunt kijken.

Je kunt de Free To Air zenders altijd Digitaal ontvangen met de volgende instellingen als je een DVB-C tuner in je TV hebt zonder CI+ module en zonder smartcard:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/activeringscode-frequentie-netwerk-id-instellen

Klik op Zonder mediabox of CI+ module

In mijn regio TV zonder CI+ module en zonder smartcard:
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Reputatie 3
Badge +2
Was je voor 1 juli 2018 al Ziggo klant? Dan kun je de Digitale Ontvanger aanschaffen. Deze ontvanger beschikt over een HDMI- en een SCART-aansluiting. Dit apparaatje zorgt ervoor dat ook op jouw tv digitale tv gekeken kan worden.

Jullie hebben overigens nog een aantal pagina's online staan waar dit (denk ik) ten onrechte niet vermeld wordt;

Zo staat er op https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/kabel-tv-zonder-kastje/ en op https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken-zonder-kastje/ bij veelgestelde vragen dit:

Niets over dat je een digitale ontvanger kunt krijgen waarbij de eerste gratis is en dat je niet eerst je abonnement hoeft uit te breiden (als je al klant was voor 1 juli 2018.)

Ook bij het uitgebreide stroomdiagram voor het instellen van je TV, waar bij je de keuze maakt voor "een tv zonder ontvanger" https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/digitale-en-interactieve-televisie-installeren/#tv-zonder-ontvanger .
Als je hier uitkomt op de pagina die tot de conclusie komt dat je TV geen DVB-C tuner heeft, bijv.; https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/digitale-en-interactieve-televisie-installeren/#tv-zonder-ontvanger/ga-verder/UPC/ander-merk/nee staat ook daar niets vermeld over een optie op een digitale ontvanger voor bestaande klanten van voor 1 juli;

Het zou netjes zijn als ook hier de correcte informatie voor bestaande klanten van voor 1 Juli zou worden toegevoegd, dit zijn tenslotte wel pagina's die klanten van voor 1 Juli zullen raadplegen als ze bijvoorbeeld een nieuwe televisie aanschaffen (of een oudere tweedehands kopen of krijgen), of die bij een google zoek actie naar boven komen.
Reputatie 7
Badge +22
@Erving
U hoeft niet te wachten op de overstap van analoog naar digitaal. Het digitale signaal is nu al aanwezig. U kunt nu de tv al digitaal zenders laten zoeken en daarna genieten van een betere beeldkwaliteit.

Reageer