Sticky

Analoge tv gaat uit en iedereen gaat over naar digitaal!

Toon eerste bericht

445 Reacties

Lycke Ziggo schreef:

Hey @dukster. Op dit zinnetje bleef ik even hangen.
Ik heb (niet zo verrassend) zelf de app van KPN niet. Mag ik vragen wat er bij KPN volledig opengegooid wordt wat bij Ziggo (nog) niet gedaan wordt?

KPN heeft enkele dagen hun Ziggo Go app open gesteld voor alle functies streamend. M.a.w. hetzelfde als de Ziggo app maar dan alles streamend. Ziggo app doet alleen live tv streamen via Apple tv of Google chrome cast. maar uitzendinggemist of later terug kijken enz worden geblokkeerd. Als dat ook bij Ziggo zou gebeuren hoef ik niet te doen aangezien alle tv's al een Apple tv hebben t.b.v. Youtube en Netflix. Een Ziggo go app op de Apple tv 4k zou tof zijn en daarnaast gewoon dat je alles kunt streamen niet alleen live tv. Waarom moet ik naar een in mijn geval hooguit iPad groot scherm tv kunnen kijken via de app 🙂

https://www.iculture.nl/nieuws/kpn-app-chromecast-interactieve-tv/

p.s. het feit dat jij die app niet hebt is niet slim. 🙂. Toen ik o.a. bij WXS/PI Net en Mirabeau/DigitasLBi werkte, stond ik erop dat ik de apps, tools, Enz van de concurrentie als zakelijk vergoed en als test account wilde hebben. Ziggo zou altijd een KPN/T-Mobile enz account moeten hebben in het TechTeam (2e/3e lijns) van de Service desk 😉
Reputatie 7
Badge +16
Olaf79 schreef:

Willem-A schreef:

Olaf79 schreef:

Guido64 schreef:

Ik schrik er ook van. Ik kijk nooit digitaal. Zappen werkt enorm traag digitaal.
Maar goed ik heb geen andere keuze.

Onzin. De mediabox zapt snel omdat de volgende en vorige zender vast worden ingeladen in een soort buffer.

Weet je zeker dat dit klopt? Elke zender zou dan immers gebufferd moeten worden. De box weet niet naar welke zender je gaat overschakelen...

Ja dat weet ik zeker, bij zappen bedoel ik de ch+ en ch- knop op de ab. Dat betekent de volgende en vorige zender worden gebufferd en daardoor is zappen lekker snel

Dan moet je me toch eens uitleggen wat er precies word gebufferd. Zappen gaat wel sneller als de processor sneller is, maar ik zou niet weten wat je moet bufferen om zappen sneller te laten verlopen.
Reputatie 7
Badge +15
@Willem-A De mexiabox XL heeft meerdere tuners en gebruikt (indien ze vrij zijn) de tuners om alvast op het vorige en volgende kanaal af te stemmen, zodat je niet hoeft te wachten op de HDCP handshake en authorisatie. Apparaten met maar 1 tuner of apparaten die deze optie niet hebben, zappen altijd trager. Voordat het kanaal mag worden weergegeven moet er nl eerst een vorm van authorisatie plaatsvinden en gekeken worden of het kanaal met deze smartcard mag worden weergegeven.
Reputatie 7
Badge +16
Maar welke zender zou er dan in de andere beschikbare tuner terecht moeten komen? Als je snel achter elkaar zapt, en dus langs een aantal zenders zapt, zou dit toch al niet kunnen werken? De decoder weet niet naar welke zender je zo snel zapt. Ik kan me hier niet zoveel van voorstellen.
Reputatie 7
Badge +15
Als je bv naar NPO 2 zapt dan leest de tuner ook NPO 1 en NPO 3 in in de andere tuner zodat als je dan doorzapt met de ch+ of - dat kanaal al wordt weergegeven. Inderdaad helpt het weinig bij snel zappen en ook niet als je handmatig naar een kanaal gaat. Maar de vertraging is maar iets van 0.5-1 sec dus over het algemeen merk je het niet
@Witteveen : die versterker kreeg ik destijds van de monteur.die vond dat blijkbaar nodig? ik weet wel dat toen die versterker overleed,niks het meer deed (alleen analoog).heb het toen geprobeerd door rechtstreeks aan te sluiten aan de muur.dat werkte niet.moest dus weer een versterker aanschaffen....kostte me 80 euro! geen enkele monteur die ik al gezien heb,wees me er op dat dat ding NIET nodig zou zijn.
nieuwe goede kabel....had ik destijds aangeschaft (2010),ziggo gecertificeerd.kostte me ook weer erg veel geld.kan me niet voor stellen dat ik zomaar een kabel moet vervangen als die 8 jaar lang gewoon rustig op de grond ligt.dit soort dingen,en wat ik verder allemaal hier lees,maakt mensen toch gek? vooral alle bijbehorende kosten?
stekkers er uit doen,is het eerste wat ik doe bij storingen.daarna weer eens alle kabels na lopen.helpt allemaal niet.helpdesk bellen kan natuurlijk.eerste wat je te horen krijgt is dat het je veel geld kost als het probleem "bij jou" ligt.maar wat is de definitie van "bij jou" ? als het aan mij ligt in de zin van beroerd aangesloten of stekker ergens uit;begrijp ik dat.ik word er eerlijk gezegd wat bang van....na een noodoproep hier,werd ik gebeld door een lieve dame van ziggo en zij zou er voor zorgen dat er een monteur komt,kosteloos.is ook gebeurd.die constateerde dus dat de vorige monteur een kabel (die in de muur,niet de groene) teveel gestripped heeft.dat is herstelt.sindsdien minder problemen,maar niet probleemloos.ik word er dus zo langzamerhand moe van.... dacht ook wel eens dat het mss aan mijn externe decoder lag en dus de kaart rechtstreeks in mijn tv gestoken: zelfde probleem.
die externe decoders....las er net wat over,gratis en zo.... mss is dat hedentendage zo.8 jaar terug niet.werd klant bij ziggo en moest dat ding zelf betalen.na 5 jaar was die al overleden.ziggo gebeld.kon een gratis decoder krijgen,maar moest dan wel een nieuwe abo aan gaan voor een bepaalde periode....naja,had toen geen reden weg te gaan,dus geaccepteerd.oke,kaart kan in de tv.heb daar geen fijne ervaring mee.ja,alles doet het,maar de EPG was nogal beroerd.originele topic ging over analoog.mijn reden voor analoog heb ik aangegeven.speelt mee dat je een analoge kabel door kan trekken naar andere kamers.met digitaal kost je dat dus weer extra geld.ik ken vele huishoudens die die kabel naar de kamers van de kids hebben door getrokken.kan nog steeds natuurlijk,maar nu dan met bijkomende kosten voor decoders/cards.maar goed,dat speelt bij mij niet.heb geen behoefte in de slaapkamer tv te kijken.kan me voorstellen dat het voor anderen wel speelt.was toch ideaal? nu dat allemaal weg valt is er geen reden meer specifiek bij ziggo te blijven.verder hoor ik verhalen van mensen uit mijn omgeving die bij een adsl-aanbieder zitten.die hebben vrijwel nooit problemen.is er iets? ; dan meteen goed geholpen,gewoon nieuwe modem of decoder.geen gedoe.dus ja,alles bij elkaar word ik gesterkt (ook zonder signaalversterker.... 🙂 ) om weg te gaan bij ziggo.het analoge signaal was DE reden om bij ziggo te blijven.als dat weg is,heb ik geen specifieke redenen meer.hooguit de wat snellere internet.maja,ik doe gewoon basis-dingen op internet,download zelden.VOOR 2010,toen ik nog samen woonde,hadden we KPN.dat verliep perfekt,NOOIT problemen,ook niet met de introduktie van de interaktieve tv.ik geef ziggo nog een kans,maar als dit gedoe blijft ga ik naar KPN.hoor deze ergernissen overigens van meerdere mensen uit mijn omgeving.al is het niet uit mijn direkte omgeving (wijk).degenen die overgestapt zijn,hebben sindsdien vrijwel nooit problemen gehad.ik heb het iig op gegeven,geloof er niet meer in dat ziggo GOED gaat kijken naar WAT het nou kan zijn.nu lijkt het alsof ik ziggo haat....is niet perse zo.als ziggo het goed doet,ben ik er ZEER content mee.de vele zenders in het basispakket,het analoog kunnen kijken in nood (...),het terug kijken (tv).maar ook dat laatste gaat vaak mis....ik ben er klaar mee.zodra er weer meer gedoe is,stap ik over.
Reputatie 7
Badge +31
@rvenverloo Ik heb je verhaal bij een Ziggo moderator weggelegd, zij kunnen zien wat je allemaal hebt en gebruikt en naar een oplossing zoeken voor je problemen.
Ziggo moderators komen hier op werkdagen voorbij en zijn zeer effectief.
Reputatie 7
Hey @rvenverloo. Ik heb je een privébericht gestuurd om samen het verhaal op te pakken en ervoor te zorgen dat je weer 100% tevreden gaat zijn met de diensten. Ik hoor graag van je!
Reputatie 7
Badge +25
Getest door totaal tv:
https://www.totaaltv.nl/tests/miniontvanger-met-perfect-digitaal-beeld/
Reputatie 7
Badge +16
Ik vind het niet echt een test. Mis veel onfo over instellingen etc. Er had veel meer kunnen worden toegevoegd aan het artikel.
Reputatie 3
Badge +1
iMark schreef:

Het lijkt me dan ook onzin. Ik kan een onbeperkt aantal digitale ontvangers zonder smartcard aansluiten in huis. Het maakt niet uit of dat een gratis ontvanger van Ziggo, een TV met DVC-ontvanger of een kastje met DVB-C-ontvanger van een willekeurige fabrikant is.

Lycke Ziggo schreef:

Je kunt 5 apparaten van ons gekoppeld aan je klantnummer hebben (Mediabox, CI+ module en kaart, Digitale Ontvanger). Wat je daarnaast aan apparatuur aangesloten hebt voor jezelf, is natuurlijk niet iets waarop wij zicht hebben en iets over kunnen zeggen.

Dit is niet alleen een keuze. Dit "voelt" niet alleen raar of onzinnig. Dat is het ook. Maar goed, die "oude" decoders die ik nog heb staan worden nu ook zonder smartcard nog wat waard 😉.
Reputatie 7
Badge +25
Besproken door de ConsumentenBond
en Hardware.info:
https://www.youtube.com/watch?v=Mazgh6v1Tb8&CID=EML_NB_NL_20180414
https://www.youtube.com/watch?v=pz6tC4eHK48
https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/ziggo-digitale-tv-ontvanger?cid=ext_youtube_Mazgh6v1Tb8
https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/ziggo-zet-analoge-tv-om-naar-digitale-tv
Reputatie 1
Lycke Ziggo duidelijker kan je het niet uitleggen. Top hoor.
Waar men zich druk over kan maken, Maar ja dat is het mooie van de mensheid.
Reputatie 1
Wij kijken nu nog analoog (als we al kijken). Welke zenders gaan we zometeen missen als het digitaal word ?
En dan heb ik het over het "gratis" kijken, niet over de extra pakketten.

Het wordt dus slechter ipv beter, wat jullie ook zeggen.
Reputatie 7
Badge +21
@Ruud T.Nou je krijgt uberhaupt juist meer zenders! en in veel beter kwaliteit! Dus de stelling:Het wordt dus slechter ipv beter, wat jullie ook zeggen. klopt niet hele maal.

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/?ecmp=snb-18817&gclid=EAIaIQobChMImuKz5c7G2gIVQaMYCh38RAAcEAAYASAAEgK1ZPD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CKzgvebOxtoCFZGLdwodZXwI8Q de standaard Free to air zenders zijn te zien als je even kijken zonder smartcard aan klikt.
Reputatie 1
Mijn excuses, dan heb ik verkeerd gekeken.

Ik weet niet beter of BBC1 en 2 zitten in een extra pakket.
Gelukkig zijn dit ook vrije kanalen.
In ieder geval een reden om bij Ziggo te blijven. 😉
Reputatie 7
Badge +21
@Ruud T.Mooi dan krijg ik ook weer mijn bonus😜 Nee hoor grapje , ik ben ook maar klant , Zorg er wel voor dat in iedergeval dat oa coaxkabels nog wel aan de norm voldoen. Echt het beeld wordt veel mooier. Dit al bij een scart verbinding. Heb je de mogelijkheid om een hdmi aansluiting ( tv met hdmi) te realiseren kan je ook nog npo 1,2,3 ziggo sport en ziggo tv in hd kwaliteit met een digitale ontvanger Wat nog een mooier beeld geeft. Je zal je echt verbazen! Maar wat voor tv heb je? Heb je een tv met een dvb c ontvanger? Dan kan je dit al uit proberen.
Reputatie 1
We hebben een Philips smarttv. Volgens mij zit dvb c er wel op, maar nooit gebruikt.

Het beeld is momenteel beroerd, maar dat ligt inderdaad aan de kabels.
Binnenkort maar weer eens onder de grond kruipen om nieuwe kabels te trekken.
Reputatie 7
Badge +21
Probeer dus even je zenders opnieuw digitaal te zoeken! In f ziggo gebied met 474000 / 4444
En f upc evt met codes via deze lijst. http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/netwerktabel.shtml
Nu komt tot de ontdekking dat al mijn televisies (drietal), welke ik boven heb, niet kunnen worden omgezet naar analoog naar digitaal. Betekent dat ik nu een drietal kastjes dient aan te schaffen á € 59,95?
Reputatie 7
Badge +21
1 × gratis. En twee zelf aan te schaffen.
Reputatie 7
Badge +31
Even voor de duidelijkheid. @Denkev @robbo

Je kunt er 3 krijgen in bruikleen.
Als ze defect zijn, worden ze gratis weer omgeruild.

1 wordt gratis verzonden.
2 en 3 worden tegen servicekosten verzonden à € 29,95 per stuk = € 59,90.
Een servicekosten vergoeding mag gevraagd worden bij bruikleen, mits deze vergoeding reëel is.
Deze kosten zijn gebaseerd op verzend-, administratie-, materiaal- en afhandelingskosten.

Ziggo uitleg:
Bruikleen
Je krijgt de digitale ontvanger van ons in bruikleen. Dat geldt zowel voor de eerste als voor een eventuele tweede of derde ontvanger. Na afloop van je contract stuur je de ontvanger weer aan ons terug. Net als andere apparatuur van ons die je in bruikleen hebt.
Reputatie 7
Badge +11
Of er eentje aanschaffen via MP, kosten niet zo veel meer.

Teun
Reputatie 7
Vandaag is het dan zover, Capelle aan den IJssel moet er aan gaan geloven. Geen analoge TV meer en alleen Digitaal kijken. Mocht je nog geen nieuw digitaal Humax kastje hebben? Bel dan de klantenservice van Ziggo of gebruik de chat button op de pagina. Ze helpen je graag verder!

Succes allemaal en vooral de monteurs die misschien wel de hele dag in Capelle zitten 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Er werd een link gegeven om te checken wanneer je regio over gaat naar digitaal :
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/?CMP=url_schakelmee

Maar bij mij werkt die check niet. Als ik mijn postcode/huisnummer ingeef gebeurt er niets (zowel in Chrome als Internet explorer)

Reageer