Kirsty Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 139Posts
  • 0Oplossingen
  • 77Likes

Achter de schermen - het Monteur Vragenuurtje. Aan welke Ziggo medewerker wil jij een vraag stellen?

Afgelopen dinsdag hebben de monteurs weer een hoop vragen beantwoord. De vragen varieerden van brommende mediaboxen tot onverklaarbare rode lampjes. Een overzicht van alle vragen vind je hier.

Hoe gaat dat in zijn werk?
Onze monteurs Keesjan, Guus en Gertjan zitten boordevol kennis en beantwoorden dagelijks mondeling vragen van klanten. Een pen of toetsenbord komt er weinig aan te pas. Vandaar dat er een team van editors (toevallig allemaal vrouwen ;)) en moderators aansloot bij het vragenuurtje. En zo krijg je een grote, gezellige club in een verlaten pand. En heel veel pizza.



Monteurs en editors bedankt!
Fijn dat jullie de tijd hebben genomen om na werktijd in te loggen in onze Community en onze leden te helpen. En bedankt leden voor jullie leuke vragen!

Binnenkort organiseren we weer een vragenuurtje. Welke Ziggo medewerker moet er volgens jou aanschuiven?
23 Reacties 23
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
ik heb gekozen voor de manager zenderaanbod. Volgens mij zijn hier vele topics overgeweest inz zenders die verdwijnen, bijkomen, en nu ook de huidige aanpassingen, en etc. De topics die over de zenders gaan kunnen wij evt beantwoorden, mocht het zo zijn dat de zender zelf besluit om de stekker dr uit te halen. Maar de rest is toch allemaal gissen. En natuurlijk persoonlijke interesse en voorkeur van zenders. Maar ik vraag me af hoe ziggo dit ziet, en wat meegewogen wordt om een zender wel of niet wordt doorgegeven. Ik begrijp onderhandeling , kosten, kabelruimte etc, maar bedoel een keuze wat voor zender. Het valt mij op dat de laatst bijgekomen zenders hoofdzakelijk food en livestile programma's zijn, en die hebben we nu wel genoeg. Maar ja wat ik al zei: het is persoonlijk:$. Maar een discusie hierover lijkt mij wel boeiend. Gr Rob
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Persoonlijk heb ik liever een keer een uurtje met de manager klantenservice zodat eens op een rijtje kan komen wat en waar het nu de laatste tijd zo enorm mis gaat. Want ik geloof niet echt dat het alleen te maken heeft met de fusie, maar ook met andere zaken. Er zijn niet alleen sinds de A2000 tijd nog niet zoveel klachten geweest maar ook is de gemiddelde waardering voor Ziggo inmiddels weer rap dezelfde kant op aan het gaan.
En ik denk dat er best wel ideeën zijn om zaken beter te laten lopen...
Kiti

Level 1
  • 124Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Ook ik de klantenservice manager.
Om dezelfde reden.
Daar gaat echt iets goed mis.
axasjaak

Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik zou wel eens willen weten waarom de klantenservice niet eens weet welk modem er bij mij in de meterkast is geplaatst door Ziggo. Aan de hand van mijn klantnummer zou dat toch geregistreerd moeten zijn ?
Hier kwam ik achter toen ik na een storing om een andere adapter moest vragen op het Ziggo servicekantoor in mijn woonplaats : "Wilt u even uitzoeken welk type modem u bekend voorkomt ?"
Bovendien vind ik dat de Nederlandse internetaanbieders hun verantwoordelijkheid afschuiven op het gebied van veiligheid , de prijzen van de abonnementen zijn hoog genoeg om tevens een goed virusprogramma aan te kunnen bieden.
Verwijderd account
Niet van toepassing
axasjaak wrote:
Ik zou wel eens willen weten waarom de klantenservice niet eens weet welk modem er bij mij in de meterkast is geplaatst door Ziggo. Aan de hand van mijn klantnummer zou dat toch geregistreerd moeten zijn ?
Hier kwam ik achter toen ik na een storing om een andere adapter moest vragen op het Ziggo servicekantoor in mijn woonplaats : "Wilt u even uitzoeken welk type modem u bekend voorkomt ?"
Bovendien vind ik dat de Nederlandse internetaanbieders hun verantwoordelijkheid afschuiven op het gebied van veiligheid , de prijzen van de abonnementen zijn hoog genoeg om tevens een goed virusprogramma aan te kunnen bieden.

Dat zouden ze moeten weten, zelf kun je het ook zien in MijnZiggo, daar staat precies het juiste type inclusief MAC-adres vermeld.
Ziggo levert gratis een antivirusprogramma voor 1 PC en een uitgebreide betaalde versie voor maximaal 5 PC's, de betaalde versie zowel als Windows- of OSX-versie.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ziggo bied een gratis virusscanner aan van fsecure. Deze kan je gratis downl. in mijn ziggo. Als het goed is zie je in mijn ziggo welk type modem je gebruikt en zo ook idd ziggo kan zien welk modem je gebruikt lijkt mij... Als is het om je modem te benaderen op afstand. Dit is idd vreemd.
axasjaak

Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Bedankt Robbo en NN voor deze informatie.
Inderdaad heb ik in mijn Ziggo de modemgegevens aangetroffen.
Heeft iemand ervaring met fsecure ? Ook hiervan was ik niet op de hoogte.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Een virusscanner is natuurlijk een persoonlijke keuze. Hoewel ik de ziggo beveiliging niet meer gebruik, is mijn visie dat fsecure vergelijkbaar met andere gratis of betaalde versies /fabriekanten een goede virusscanner is. Dus naar mijn mening kan je deze gerust downl. Iig vind ik hem beter dan de standaard Windows Defender. Succes gr Rob
Verwijderd account
Niet van toepassing
axasjaak wrote:
Bedankt Robbo en NN voor deze informatie.
Inderdaad heb ik in mijn Ziggo de modemgegevens aangetroffen.
Heeft iemand ervaring met fsecure ? Ook hiervan was ik niet op de hoogte.

Ik gebruik de betaalde uitgebreide versie en heb hier goede ervaringen mee, goede instellingen mogelijk ook voor kindvriendelijk surfen (ouderlijk toezicht) e.d.
vanderlaansoede

Level 4
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Manager klantenservice en wel hierom: De klant is koning, waarom moet de klant dan eerst zoveel zelf doen voor er actie wordt ondernomen? Als je apparatuur goed werkt tot een bepaald moment, ligt het niet ineens aan de bekabeling, maar ligt de oorzaak elders.
Ook zou het erg fijn zijn als de wachttijden aan de telefoon bekort worden en er een mailadres klantenservice komt.
Groet, Kees.
Kirsty Z
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 139Posts
  • 0Oplossingen
  • 77Likes
Hi leden,

Bedankt voor jullie feedback tot zover.
Het topic en de poll blijven gewoon open, dus vul gerust aan.
Ondertussen ga ik met de feedback aan de slag 🙂
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Eigenlijk best jammer dat je voor het virus beveiliging pakket van een Mac moet betalen en dat het voor Windows gratis is. Zou dat ook graag voor de Mac gratis gezien hebben. Al hoewel ik me af vraag of het voor een Mac wel echt nodig is om een virusscan te hebben. Op een andere topic zegt men van wel, maar is het ook zo?
Verwijderd account
Niet van toepassing
EnergieBoy wrote:
Eigenlijk best jammer dat je voor het virus beveiliging pakket van een Mac moet betalen en dat het voor Windows gratis is. Zou dat ook graag voor de Mac gratis gezien hebben. Al hoewel ik me af vraag of het voor een Mac wel echt nodig is om een virusscan te hebben. Op een andere topic zegt men van wel, maar is het ook zo?

Voor Windows is het uitgebreide antiviruspakket ook niet gratis, echter voor de gratis versie is tot nu toe alleen nog de Windows versie beschikbaar.
Ook Apple-computers ontkomen niet meer aan een antivirus pakket. De Virusschrijvers worden steeds slimmer en willen dus ook de MAC's te grazen nemen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
robbo wrote:
Een virusscanner is natuurlijk een persoonlijke keuze. Hoewel ik de ziggo beveiliging niet meer gebruik, is mijn visie dat fsecure vergelijkbaar met andere gratis of betaalde versies /fabriekanten een goede virusscanner is. Dus naar mijn mening kan je deze gerust downl. Iig vind ik hem beter dan de standaard Windows Defender. Succes gr Rob

Daar kunnen we ook nog een aardige 😄 discussie over opzetten, ik gebruik defender (in de vorm zoals hij nu nog steeds software matig is, inmiddels 11 jaar, 1e uitrol genaamd Microsoft Forefront en Client Security).
Hierna heb ik geen enkel probleem meer gehad met virussen, spyware of malware en dergelijke.
Maar ik weet ook dat ieder AV zijn voordelen en nadelen heeft en je diegene moet kiezen waar je je het prettigst bij voelt.:cool:
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Idd, zo ben ik weer zeer tevrede over Avira. Draait ook niet zo zwaar, en ik meen dat de gratis versie nog beter was dan een betaalde versie van norton, dit al enige tijd geleden bij ik meen kassa behandeld. Maar weer een paar jaar verder dus dit zal ook wel weer verbeterd zijn. Maar ieder zijn keus. Maar fsecure scoort iig niet slecht. En als ik het zo hoor zijn veel klanten tevrede.
level4

Level 1
  • 2516Posts
  • 129Oplossingen
  • 153Likes
Antiviruspakketten strijden constant om 'de beste' te zijn, ikzelf ben een trouwe Kaspersky gebruiker.

Ieder kwartaal worden alle gangbare pakketten uitgebreid getest, je kunt de resultaten ervan hier inzien: https://www.av-test.org/en/antivirus/

Daarnaast gebruik ik een Fortigate UTM/IPS firewall (hardware) die het verkeer zelf ook op virussen scant, botnet activiteit detecteert en dergelijke.

Daar weer naast draai ik RansomFree om ransomware activiteit te detecteren.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Persoonlijk ben ik niet zo weg van die testsites. De meesten weten al niet eens het verschil tussen een anti-virus pakket en een internet-security pakket en deze twee worden dan ook vaak vrolijk met elkaar vergeleken (als in: appels met peren of: virusscanner met firewall)
level4

Level 1
  • 2516Posts
  • 129Oplossingen
  • 153Likes
AV-TEST is wel echt een begrip hoor.. Er word ook op (functioneel) componentniveau getest.
Wat mij betreft een prima graadmeter als je jezelf orienteert op de aanschaf van een product.

En inderdaad.. Het overgrote deel van de eindgebruikers weet het verschil niet, maar dat kan je de AV producenten moeilijk kwalijk nemen.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Niet alleen de eindgebruikers. Als je in hun lijst kijkt dan staan de AV en internet-security pakketten gewoon door elkaar.
Ik zie liever beide apart getest want ik zit bv niet te wachten op een compleet pakket maar wil gewoon zien hoeveel procent een virusscanner nog doorlaat. En het resultaat is ook een stuk eerlijker lijkt me.
Je kunt ook wel een autotest maken en daarbij ook landbouwvoertuigen betrekken. Die scoren waarschijnlijk hoog in duurzaamheid maar laag in snelheid. :D:D:D:D


Zelf gebruik ik overigens al jaren NOD32. Goedkoop, goed en neemt ook bijna geen resources in.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic