Blog: Kirsty wordt klant (deel 3)


Reputatie 3
Kirsty werkt sinds november 2016 bij Ziggo. Tot februari was ze nog geen klant, maar daar komt nu verandering in.

Ondertussen staat de mailteller al op 22 stuks. Ben ik blij dat niet alle andere bedrijven me met deze frequentie mailen 🙂
Eerlijk is eerlijk; er zitten heus wel wat nuttige mails bij. Zo zijn we/ze (blijft lastig in welke vorm ik moet praten 😉 ) aan het werk in de buurt en kreeg ik de tip om WifiSpots te installeren. Gratis wifi kan ik zeker gebruiken, want ik weet niet wat m’n mobiel tegenwoordig doet maar hij vreet MB’s. En dat wordt alleen maar meer want…

Ziggo go go go
Ik heb de Ziggo GO app geïnstalleerd. Het lijkt wel alsof ik dit onder Noord-Koreaanse druk schrijf, maar nee… die app is echt super handig! Zeker de optie ‘Opnemen op afstand’. Zat ik namelijk lekker in een restaurant te eten dacht ik opeens: “Sh*t! Wie is de mol?!”. Blijkbaar had ik dit soort apps ook allemaal al bij team groen, maar daar kreeg ik nooit service mails van met handige tips. Vreemd genoeg kreeg ik pas mails met tips toen ik m’n abonnement had opgezegd. Tja, dan zijn jullie al te laat!

Installatie 2.0
In m’n vorige blog gaf ik aan dat ik alleen m’n Ho…eh Ziggo Mediabox XL had geïnstalleerd. De Ziggo Extra Mediabox XL moest ik nog bestellen en m’n telefoon was ook nog niet aangesloten. Dat laatste was een fluitje van een cent, maar het bestellen (of beter gezegd het leveren) van m’n Extra Mediabox XL niet.

Bedankt voor uw bestelling > verwachte leverdatum is over 2 weken.

M’n schoenen uit China zijn er nog sneller. Maar hé niet overdrijven, het is geen primaire levensbehoefte. Even geduld hebben dan maar. Of toch niet? Binnen 4 dagen had ik ‘m in huis én geïnstalleerd. Zonder coaxkabel of netwerkkabel, gewoon draadloos. Dat is een voordeel van op 30m2 wonen 😉
Het verschil tussen 4 en 14 dagen is groot. Je kan zeggen dat ik positief werd verrast, maar m’n eerste ervaring was juist negatief. Voor de rest dik tevreden.

Maar dan….
Wat een modeloverstap. Ik heb ook tijdig een mail van team groen gekregen dat ze m’n overstapverzoek hebben ontvangen. Tot ik 10 dagen na m’n officiële overstap met een doos vol team groen spullen zat en deze mail kreeg:

“Geachte heer / mevrouw,
De datum waarop wij uw order gereedmaken is gewijzigd in 2 17.
Hebt u nog vragen?”


Ja ik heb vragen. Toch maar even een tweetje gestuurd naar team groen. Wat ‘2 17’ voor code was, wist de medewerker ook niet. Geen februari 2017 in ieder geval, want de overstap was niet in gang gezet. Dus nu heb ik 2 abonnementen lopen. Laat ik maar Zwitserland zijn in deze kwestie, maar van binnen denk ik: #teamgroenwatzijnweaanhetdoen

Voorlopig ben ik nog niet af van team groen en staat hier een doos vol groene apparatuur in een oranje doos. Wordt vervolgd.

7 Reacties

Reputatie 4
Badge +7
Kirsty Ziggo schreef:

..... Gratis wifi kan ik zeker gebruiken, want ik weet niet wat m’n mobiel tegenwoordig doet maar hij vreet MB’s. En dat wordt alleen maar meer want…



Een computer is eigenlijk een heel dom ding. Zo'n apparaat doet alleen maar wat er gevraagd wordt. Een mobiel is een zeer gespecialiseerde computer waarvan de hoofdfunctie bellen is. Een smartphone heeft daaraan allerlei "leuke" opties en apps aan toegevoegd. Door die te gebruiken, wat je bewust moet doen, gebruik je de MB's. Veel onbewust gebruik komt door automatische updates van app. Een instelling die alleen updates download als er een WiFi-verbinding is kan het verbruik al fors beperken. De gebruiker behoort het verbruik te bepalen en niet het apparaat.

Verder volg ik je blog met belangstelling.
Reputatie 3
Badge +7
Kirsty Ziggo schreef:



Voorlopig ben ik nog niet af van team groen en staat hier een doos vol groene apparatuur in een oranje doos.



Die ethernet-kabels hoef je waarschijnlijk niet terug te sturen. Lees de retour-instructies hier nog maar eens voor de zekerheid op na. Ik zou zeggen: "Pik in, 't is winter". Met de meeste waarschijnlijkheid worden die kabels niet hergebruikt maar weggegooid.
Reputatie 3
Badge +5
DennyW schreef:

Die ethernet-kabels hoef je waarschijnlijk niet terug te sturen. Lees de retour-instructies hier nog maar eens voor de zekerheid op na.


Hoeft ook niet ingeleverd te worden. Enkel de ontvanger(s), Experiabox, adapters en afstandsbediening(en).
Ook de gratis door hun geleverde 5-poorts Netgear-switch hoefde niet terug

Afgelopen januari is ons pakket retour gegaan.
Reputatie 2
Badge +5
Kirsty schreef:

ik weet niet wat m’n mobiel tegenwoordig doet maar hij vreet MB’s. En dat wordt alleen maar meer want…


Misschien heeft dit er iets mee te maken? 🙂

Ik heb de Ziggo Go app geïnstalleerd.

Reputatie 4
Badge +7
kzin schreef:


Misschien heeft dit er iets mee te maken? 🙂

Ik heb de Ziggo Go app geïnstalleerd.



Zou Kirsty niet zo slim zijn zijn om te bedenken dat ze alleen TV moet kijken met een Wifiverbinding?
Reputatie 3
Hi JanF,

Dankjewel. Dat vind ik een mooie quote: “De gebruiker behoort het verbruik te bepalen en niet het apparaat.”

@DennyW: Goeie tip! Ik dacht laat ik maar het zekere voor het onzekere nemen 😉

@kzin: haha, m’n telefoon was al hongerig voor de Ziggo GO app.
Reputatie 3
Badge +5
Leuke Blogs en zeer goede stappen omschreven, hoop dat je wel snel van Team Groen af bent, zodat je weer je centjes in je huisje of iets anders kan besteden 😊

Reageer

    Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics