Familie van der

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zoveelste keer prijsverhoging

Geachte heer mevrouw van Ziggo,

We vinden het heel erg jammer dat Ziggo de zoveelste keer prijsverhoging doorvoert.
U zegt dat de prijsverhoging nodig is vanwege investeringen in het netwerk en de kosten
, maar voor mij als eindgebruiker verandert niets. Wij gebruiken dezelfde internetsnelheid, wij kijken op vrijwel dezelfde tv zenders.

Dus prijsverhoging van vrijwel niets. Het is allemaal erg triest.

Familie van der Palen

75 Reacties 75
blueznl

Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Familie van der Palen wrote:

Geachte heer mevrouw van Ziggo,

We vinden het heel erg jammer dat Ziggo de zoveelste keer prijsverhoging doorvoert.
U zegt dat de prijsverhoging nodig is vanwege investeringen in het netwerk en de kosten
, maar voor mij als eindgebruiker verandert niets. Wij gebruiken dezelfde internetsnelheid, wij kijken op vrijwel dezelfde tv zenders.

Dus prijsverhoging van vrijwel niets. Het is allemaal erg triest.

Familie van der Palen

 

Ha! Ik zie dat Ziggo de paginas van de prijsverhoging van verleden jaar ergens anders geparkeerd heeft. Geeft niet hoor, de tekst veranderd toch niet…

 

Eens zien… volgens mij kan ik de oude tekst 1 op 1 posten…

 

Ziggo heeft zojuist (opnieuw) haar prijzen verhoogd. Om 'meer en betere' diensten te kunnen aanbieden.

Op zich niet onredelijk.Alleen is het niet helemaal waar.


De (on)tevreden gebruiker

Nou ja, misschien is het wel een beetje waar, maar wat schiet IK er mee op? Waarom zou ik andere diensten gaan sponsoren?

Ik ben al jaren Ziggo gebruiker. Niet omdat ik Ziggo zo geweldig vind, maar omdat ik niet zoveel keus heb. Begrijp me goed, Ziggo heeft tot op heden uitstekend gefunctioneerd, en ik heb eigenlijk nooit problemen met de Ziggo diensten, dus wat dat betreft geen klachten. Het is alleen het prijs nivo waar ik mijn bedenkingen bij heb, en de laatste tijd begint het een beetje onredelijk te worden.

Want, laten we eerlijk zijn, wat heb ik nou eigenlijk terug gezien voor de prijsverhogingen? Vroeger keek ik nog wel eens TV, maar met het oneindige reclame bombardement doe ik dat al lang niet meer. Digitale TV vind ik niet interessant (een DVD / Bluray is nog altijd beter) en het meest bekeken 'TV' kanaal is (uiteraard) Netflix. Bellen doen we mobiel, dus dan blijft alleen nog maar het Internet over.

Helaas woon ik in een gebied waar ik alleen maar de keus heb tussen teleurstellend traag (A)DSL of Ziggo. En, toegegeven Ziggo is (was?) altijd goedkoper voor een hogere snelheid, vergeleken met de (A)DSL providers die allemaal het netwerk van KPN gebruiken...


Historisch overzicht

Hier een overzichtje...
 

  • 27.01.2011 - 16.95 - Alleen maar kabel
  • 28.03.2012 - 17.20 - Prijsverhoging
  • 26.09.2012 - 17.49 - Prijsverhoging
  • 29.01.2013 - 17.75 - Prijsverhoging
  • 28.04.2015 - 18.25 - Prijsverhoging


Gezien inflatie en dergelijke is een prijs verhoging van een paar procent nog acceptabel. In de periode 2011 tot 2015 waren de prijs verhogingen erg beperkt.

Het was (helaas) tijd om de kosten wat onder controle te krijgen, en dat betekende op zoek naar goedkopere electriciteit en Internet. Dit werden uiteindelijk GreenChoice en Ziggo.
 

  • 28.07.2016 - 28.70 - Gebruik gemaakt van het Ziggo 'Internet erbij voor 10 euro' aanbod


Uiteraard wel gecheckt en expliciet gevraagd of dit een tijdelijke aanbieding was, en nee, dat was het niet. Mooi zo.
 

  • 28.06.2017 - 31.20 - Prijsverhoging, iedereen sneller Internet, behalve de '10 euro' gebruikers


Waarbij ik wil opmerken dat de '10 euro' gebruikers relatief gezien de grootste prijs verhoging kregen. Opmerkelijk is dat deze groep gebruikers in de on-line prijs en snelheids opgaves niet als een aparte categorie werden vermeld, en er niets over terug te vinden was online. Ik heb destijds de klantenservice hierover gebeld, en het antwoord was (vij vertaald, en niet geheel onverwacht): 'u kunt altijd nog opzeggen'.
 

  • xx.xx.2018 - 31.20 - Analoge TV verdwijnt, extra kastje nodig
  • 01.06.2018 - 33.70 - Verwachte prijs na aangekondige prijsverhoging



Tegenprestatie

Met andere woorden: sinds midden 2016 ging de prijs dus bijna 10% per jaar omhoog. En wat was Ziggo's tegenprestatie?
 

  1. Nieuwe diensten die niet standaard zijn maar extra geld kosten.
  2. Hogere netwerk snelheden. Maar niet voor iedereen.
  3. Een extra kastje met nog meer stroom verbruik



Ziggo's uitleg

Laten we eens zien wat Ziggo zelf zegt. Neem bijvoorbeeld Ziggo's aankondiging op de 'Ziggo Community':

https://community.ziggo.nl/abonnement-153/prijswijzigingen-en-nieuwe-voorwaarden-per-1-juli-2018-265...


De tekst:

> Sander Ziggo Moderator 1271 reacties

> Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de tariefwijziging
> van 1 juli 2018. Je krijgt van ons een brief of e-mail wanneer er iets
> wijzigt in je abonnement. Via deze weg willen we alvast de meeste vragen 
> beantwoorden.
>
> Waarom doen we dit?
>
> We zien dat de vraag naar steeds sneller en nog veiliger internet elke 
> dag toeneemt. Er gebeurt steeds meer online. Denk aan het streamen
> van muziek en video’s, online shoppen en het online regelen van je 
> bankzaken. Daarom investeren we dagelijks in een stabiel, snel en
> veilig netwerk. Zo willen we ook in ons tv-aanbod investeren om de
> flexibele manier van tv-kijken, zoals On Demand en online, bij te kunnen
> houden.
>
> Logischerwijs krijgen we daarom te maken met steeds hogere kosten
> als het gaat om het netwerk. Door steeds te blijven werken aan een
> up-to-date en toekomst vast netwerk, vereist dit investeringen en dit gaat
> gepaard met een prijswijziging.
>
> Welke tarieven worden er gewijzigd?
>
> •    We wijzigen de kosten van de bundels
> •    We verlagen de huur van de Extra Mediabox HDDVR
> •    We verhogen de gesprekstarieven van vaste telefonie
> •    We wijzigen telefonie- en voicemailfuncties
> •    We verhogen de kosten van acceptgiro's en papieren facturen
>
> Wanneer zie je dit terug op de factuur?
>
> De eerste prijswijziging gaat in per 1 juli. Dus op de eerste factuur die
> over deze periode gaat, is de wijziging zichtbaar.
>
> Wat gebeurt er met de afgesproken korting?
>
> Heb je een tijdelijk kortingsbedrag afgesproken?
> Dan blijft het kortingsbedrag zoals afgesproken. De korting wordt
> verrekend met het nieuwe maandbedrag.
>
> Heb je een tijdelijk kortingspercentage afgesproken?
> Dan blijft het percentage gelijk maar wordt dit berekend over het nieuwe
> maandbedrag.
>
> Heb je een tijdelijk vast maandbedrag afgesproken?
> Dan gaat de tariefwijziging pas in na deze periode.
>
> De nieuwe voorwaarden per 1 juli 2018
>
> Per 1 juli 2018 zijn de nieuwe voorwaarden van kracht, zodat er voor 
> iedereen dezelfde voorwaarden gelden. De voorwaarden zijn herschreven,
> samengevoegd en op elkaar afgestemd om het geheel korter en duidelijker
> te maken. Wil je de voorwaarden eens rustig doornemen? Dat kan. Op onze
> website www.ziggo.nl/nieuwevoorwaarden staan de nieuwe voorwaarden
> voor je klaar.


Okay... duidelijk, toch?

Ik heb er geen probleem mee wanneer Ziggo de prijzen verhoogt om inflatie te corrigeren, toegenomen kosten te compenseren, of nieuwe diensten aan te bieden. Wat Ziggo echter lijkt te doen is simpelweg de prijs verhogen zonder er daadwerkelijk iets voor terug te geven.
Kleine analyse van het betreffende bericht:

> Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de tariefwijziging van 1 juli 2018.

Persoonlijke? Betekend dit dat verschillende gebruikers verschillende verhogingen krijgen? (Voor de andere Ziggo gebruikers: ik zag een verhoging van 2.50 euro, ik ben een van de 'tientje' gebruikers.)

> Waarom doen we dit?
...
> Logischerwijs krijgen we daarom te maken met steeds hogere kosten
> als het gaat om het netwerk.

Dit is niet helemaal juist. De hogere kosten zijn verwant aan het bieden van nieuwe / uitgebreidere diensten. Deze kunnen op twee manieren worden verhaald: door 1. de diensten aan iedereen te geven in ruil voor een collectieve prijs verhoging, of 2. de nieuwe diensten aan te bieden aan en in rekening te brnegen bij de gebruikers van deze diensten.

Dat is hier niet het geval. Net als bij de vorige prijsverhoging ontvang ik geen additionele diensten, maar betaal wel meer. Hierdoor is Ziggo in staat andere, additionele diensten tegen betaling aan andere gebruikers aan te bieden. Let wel: aan andere gebruikers.

Sterker zelfs nog: bij de vorige prijs verhoging (of is dat al twee prijsverhogingen geleden? Ik raak een beetje de tel kwijt) werd van iedereen de snelheid verhoogd, met uitzondering van mijn type abonnement. Daarentegen werd de prijs van mijn abonnement pro-rato meer verhoogd dan de andere abonnementen. Zoiets laat een zuur gevoel achter, in de trant van: 1. Hier is een lokkertje. 2. Nee, we zullen deze aanbieding later niet terug draaien. 3. Maar we verhogen de prijs zo snel dat je vanzelf wel overstapt.

De opmerking dat je je abonnement mag opzeggen is dus des te zuurder: er is geen andere aanbieder in mijn woongebied, met uitzondering van treurig traag (A)DSL.

Ziggo, ik ben niet onder de indruk.


Stroomverbruik

A propos... heeft iemand al eens een blik geworpen op het stroomverbruik van het Humax digitaal naar analoog kastje, of van de door Ziggo gebruikte Technicolor modems? Mocht je overstappen van bijvoorbeeld XS4All naar Ziggo vanwege de kosten neem dan ook even het verbruik van dat ding in je vergelijking mee.

Het Technicolor modem doet alleen al 40 tot 50 euro per jaar, laten we uitgaan van 4 miljoen ziggo gebruikers, dan praten we over 175 miljoen euro per jaar aan electriciteit. Wow...


Internet only

Hey Ziggo, ik weet dat jullie graag jullie  investeringen in al die TV kanalen willen terug verdienen, maar (een deel van) de gebruikers is daar niet zo in geinteresseerd. Zij (wij / ik ?) willen alleen maar Internet. En Netflix. En misschien een keertje F1 op Zaterdag en Zondag, maar alleen wanneer Max Verstappen wereldkampioen wordt...

(En als je dan de TV ondersteuning gelijk uitzet kunnen we met een wattje of 2 wel toe. Win win!)

 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Ja een prijsverhoging is nooit leuk… Net als huur van de woning  etc etc die jaarlijks wordt gedaan. Ook andere providers hebben hun prijzen verhoogd. Ziggo is niet de enige. Dus… Elk jaar deze discussie. Wat dit niet goed praat natuurlijk  Het is nu eenmaal  zo dat dit jaarlijks gebeurt..En ieder jaar barst de community uit z”n voegen. Wat mag natuurlijk. Je mening mag je geven. Ik heb mij er maar in berust. Al vind ik dit ook niet leuk nogmaals. 

blueznl

Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Je mist het punt. Ik heb geen probleem met de prijsverhoging, zou deze in de pas lopen met de inflatie dan was het geen enkel punt.

 

Maar het is elke keer meer dan inflatie, onder het mom van betere dienstverlening. En dat wordt een beetje ongeloofwaardig na een paar keer… Neem even je oude maandtarief en pas het inflatie tarief toe. De prijsverhoging is elke keer veel meer.

 

Ik snap dat het opkopen van alle concurrentie extra kost. Zeg dan gewoon dat je meer wil verdienen maar kom niet telkens met die smoes van betere dienstverlening. Die wordt een beetje oud...

 

 

 

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@blueznl ,

U heeft problemen met de prijsverhoging want U krijgt er niets extra's voor zegt U. Dus als Uw baas komt met een loonsverhoging weigert U die meteen. Want die verhoging wordt uiteindelijk opgebracht door de klanten meer te laten betalen. Ook al veranderd er bij U niets, bij Ziggo gaan de kosten ook omhoog. En dat wordt aan ons door berekend, hetgeen toch vrij logisch is. Als iedereen zou zeggen MINDER MINDER MINDER, dan pas kunnen we gaan denken aan verlagingen

dipswitch

Level 6
  • 133Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
Sparco1955 wrote:

@blueznl ,

U heeft problemen met de prijsverhoging want U krijgt er niets extra's voor zegt U. Dus als Uw baas komt met een loonsverhoging weigert U die meteen. Want die verhoging wordt uiteindelijk opgebracht door de klanten meer te laten betalen. Ook al veranderd er bij U niets, bij Ziggo gaan de kosten ook omhoog. En dat wordt aan ons door berekend, hetgeen toch vrij logisch is. Als iedereen zou zeggen MINDER MINDER MINDER, dan pas kunnen we gaan denken aan verlagingen


Wat een hoop misvattingen en onwaarheden post je hier in één bericht, potverdorie zeg. Om bij het begin te beginnen:

-een loonsverhoging zou volgens u enkel het gevolg kunnen zijn van een prijsverhoging van het te verkopen product aan de klant? Wat een onzin, wel eens gedacht aan hogere omzet door meer verkoop? Slimmere inkopen? Minder overhead? Efficientie verbeteren?
-”bij ziggo gaan de kosten omhoog” . Wat een dooddoener. “de kosten” gaan helemaal niet omhoog. Sterker nog, de rente staat historisch laag, geld lenen (bijv voor investeringen) was nog nooit zo goedkoop. Daarbij wordt er steeds meer met zzp-ers gewerkt waardoor loonkosten steeds lager worden. En onderhoud en investeringen in netwerken gelden voor iedere provider, niet alleen voor ziggo, en zijn van alle tijden.
Toch bijzonder hoe je blind het beleid van ziggo verdedigd, terwijl de concurrentie vergelijkbare producten aanbied, echter met hogere snelheden, op splinternieuwe glasvezelnetwerken (hoezo investering ) , en daarbij maandelijkse abonneeprijzen hanteert tot wel 40 euro goedkoper dan ziggo. En daar zit geen dubbeltje subsidie bij.

Zelfs als je kijkt naar “het dure” kpn, dan zijn ze met een glasvezel gigabit all-in-one pakket nog tientallen euro’s goedkoper dan een ziggo giganet abonnement. En ga nou niet verkondigen dat kpn geen investeringskosten heeft, die hebben heel de koperbackbone tot in de wijken verglaasd ivm vdsl/vplus, honderden actieve centrales door heel het land neergezet en zijn bezig miljoenen nieuwe PON aansluitingen te realiseren.
 

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@dipswitch ,

Ten eerste zegt U:

“een loonsverhoging zou volgens u enkel het gevolg kunnen zijn van een prijsverhoging van het te verkopen product aan de klant”

Ik zei precies het omgekeerde.

Dan zegt U:  “Wat een dooddoener. “de kosten” gaan helemaal niet omhoog”

Tarieven van gemeenten zijn dus niet omhoog gegaan, Ziggo medewerkers verdienen niet meer, materialen zijn ook niet duurder geworden.

En blind Ziggo verdedigen dat is pure onzin. Zeuren over die prijsverhoging terwijl andere providers, huisbazen, de overheid en vele andere instanties ook verhogingen doorvoeren.

 

BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

Je kan ook opzeggen… dat misschien eem

idee, kijken of het gras bij de buren groener is

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

Met dank aan een klierende buurjongen vind ik mijn eigen bericht leuk

dipswitch

Level 6
  • 133Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
Sparco1955 wrote:

@dipswitch ,

Ten eerste zegt U:

“een loonsverhoging zou volgens u enkel het gevolg kunnen zijn van een prijsverhoging van het te verkopen product aan de klant”

Ik zei precies het omgekeerde.

Dan zegt U:  “Wat een dooddoener. “de kosten” gaan helemaal niet omhoog”

Tarieven van gemeenten zijn dus niet omhoog gegaan, Ziggo medewerkers verdienen niet meer, materialen zijn ook niet duurder geworden.

En blind Ziggo verdedigen dat is pure onzin. Zeuren over die prijsverhoging terwijl andere providers, huisbazen, de overheid en vele andere instanties ook verhogingen doorvoeren.

 


Je spreekt jezelf nu wel erg tegen. En je doet een hoop aannames. Zijn gemeentelijke tarieven omhoog gegaan? Verdienen ziggo medewerkers überhaupt wel meer? Zijn materialen duurder geworden (waar baseer je dit op? sommige materialen zijn juist door massaproductie goedkoper geworden).

Jij vind het feit dat men het niet eens is met een prijsverhoging “zeuren”. Misschien moest je wat meer respect hebben voor je mede ziggo gebruikers. Wanneer anderen zich hieraan storen dan is dit hun recht en hebben ze wellicht een punt. Feit blijft dat er voldoende andere providers zijn die vergelijkbare diensten aanbieden voor lagere prijzen, en ook zij hebben met al deze factoren te maken die je noemt.

 

En dan roepen dat omdat er andere partijen zijn die ook hun prijzen verhogen, dat dit daarom maar geaccepteerd moet worden is wel een hele vreemde vorm van debatteren. Dus als het hele strand bij scheveningen vol toeristen ligt moeten we dit maar normaal vinden omdat iedereen het doet? Er zijn in historische zin nog meer voorbeelden te noemen van diverse groepen die dingen deden en dit algemeen werd geaccepteerd omdat “iedereen het deed”.  Wat ik hier denk te proeven, de sfeer van “het moet allemaal maar goed gevonden worden anders ga je maar weg” is tenminste zeer bedenkelijk te noemen… En zo blijkt dat ik hier niet de enige in ben, anders had notabene de overheid niet aangekondigd dat de zaken bij ziggo heel anders gaan lopen in de toekomst (verplicht openstellen netwerk).

 

Maar fijn dat je je eigen bericht  leuk vind. Zo hou je jezelf in ieder geval bezig.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Ik zeg er maar niet teveel over. Het word toch een herhaling van zetten. Je zal zien, de meeste mensen overleven de prijsverhoging wel weer, maar leuk is het nooit. 

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@dipswitch ,

Voor het leuk vinden van mijn eigen bericht heb ik al een plausibele verklaring gegeven. En ook ik proef nu een sfeertje en zal daarom niet verder op U reageren. Want de hint naar het historische gebeuren gaat mij iets te ver.

dipswitch

Level 6
  • 133Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
Sparco1955 wrote:

@dipswitch ,

Voor het leuk vinden van mijn eigen bericht heb ik al een plausibele verklaring gegeven. En ook ik proef nu een sfeertje en zal daarom niet verder op U reageren. Want de hint naar het historische gebeuren gaat mij iets te ver.


Ik weet niet wat voor rare ideeën je nu weer in je hoofd haalt, maar waar ik aan dacht, in het kader van “iedereen doet het, dus dan is het goed”:
-decennia lang gebruik van gelode benzine , lood vernevelen is schadelijk voor mens en millieu

-decennia lang gebruik van asbest, werd algemeen geaccepteerd

-gebruik van zeer giftige producten in en om het huis (oa. carboleum)

-verbranding en dumping van ALLE afval, vuilnisbelten welke bewust in brand werden gestoken

Dit bedoel ik als voorbeeld om mee aan te geven: het is niet zo dat wanneer iedereen iets doet het daarom wel goed zal zijn. Wat je zelf in je hoofd haalt mag je voor jezelf houden.

“ En ook ik proef nu een sfeertje en zal daarom niet verder op U reageren “ Het doet me deugd te lezen dat je mijn uitspraak herkauwd, ik hoop dat je de rest van mijn argumenten net zo goed opneemt.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Ik denk dat ea nu wel e.a erg uit z'n band wordt gerukt. Er zijn nu eenmaal mensen die een andere mening hebben.. We hebben het hier over prijsverhogingen (jaarlijks) Niet leuk! Daar is iedereen het mee eens. Maar het gebeurt nu eenmaal bij alle bedrijven. Om nu echt allerlei andere voorbeelden er bij te halen als voorbeeld. Energie. Afval etc. Een discussie is ok. Maar respecteer ieder zijn mening, En speel niet op de man. De een berust zich, en de ander is fel. 

 

Alleen ben ik benieuwd of er ook zo naar de Gemeente, energiebedrijf , het rijk ,en de verhuurders wordt gereageerd..

Nogmaals elk jaar wordt deze discussie gehouden hier op het forum. 

 

Klanten die dreigen naar andere provider te gaan. Je ziet ze het hele jaar niet meer reageren. En dan in juni zie je ze weer…, Nogmaals hun goed recht.

 

En ja Ziggo is een commercieel bedrijf die winst maakt… etc etc 

 

En NEE elk jaar diensten die duurder worden is niet fijn! maar helaas gebruikelijk en gewoon geworden.. En daar moet wij mee dealen. Of je het er mee eens bent of niet. ( Hier laat ik het bij)

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Tjsa ik kocht vroeger een pakje sigaretten inhoud 25 stuks voor FL 1,50  > €0,78

Nu koop je datzelfde pakje voor € 10,00 inhoud 25 stuks > FL 22,20 

Als ik de oude gulden <> euro omreken regel gebruik

Dus in ongeveer 45 jaar is een pakje sigaretten van ( gulden ) 1,50 naar 22,50 gestegen.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat prijzen nu eenmaal stijgen Ziggo is duurder geworden maar dat is KPN ook.

En een vergelijk van 25 jaar geleden betreft prijzen van Casema/Caiw/mulitikabel/UPC is dan ook niet meer reëel. 

 

En volgend jaar en het jaar daarop en zo kan ik nog wel ff doorgaan zal het elk jaar duurder worden.

BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

Het onderhoud kost geld. En alles word nu eenmaal duurder. We willen met z’n allen dat het internet en tv sneller en beter moet en we willen dat Ziggo bij de tijd blijft. En dat kost geld! En waar hebben we het over Max €2,-

dipswitch

Level 6
  • 133Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

@RonihdDe prijsstijging van rookwaren vergelijken met internetabonnementen slaat als een tang op een varken. Appels en peren vergelijken. De reden waarom tabak zo enorm in prijs is gestegen is omdat de algehele maatschappelijke census omtrent roken is veranderd en roken inmiddels algemeen is afgekeurd (je gaat er namelijk dood aan, niet zo handig). Met als gevolg dat de prijsstijging vooral is ontstaan door enorme accijns die over het product worden geheven. Ga je bijv. naar een afrikaans lands, waar nauwelijks of geen accijns over tabak worden geheven, dan kost en pakje sigaretten nog steeds maar een paar euro. Op een internetverbinding worden geen accijns geheven, want door het gebruik van een internetverbinding ga je namelijk niet dood. Dat is het verschil. Dus je vergelijking slaat kant nog wal.

 

@robboJe vind het bijzonder dat men zich jaarlijks meld wegens de prijsverhoging, en hierbuiten nauwelijks tot niet. Het is me onduidelijk waarom je hier een probleem in ziet. Als ik kijk naar de reacties die prijsverhoging en ziggo beleid verdedigen, dan zie ik vooral lieden die intrek hier op het forum hebben genomen met 10.000+ reacties. Kijk ik naar jou profiel, dan reken ik je activiteit (14758 reacties) om naar 8+ reacties, ELKE DAG, over de laatste 5 jaar. Het spijt me zeer en met alle respect, maar de meeste mensen hebben daar geen tijd voor. Die moeten werken, hebben kinderen of andere verplichtingen.

 

De oneliner “alle producten / bedrijven worden duurder” is simpelweg onjuist en totale onzin. Zo staat de rente op dit moment historisch laag en kost een vat olie niets (je krijgt er zelfs geld bij). Energieprijzen dalen hierdoor (energieprijzen, dus niet belasting). Krantenkop van 22 april “ De crash van de aardolieprijs doet de prijzen aan de pomp donderdag dalen naar het laagste peil in jaren. “. Er is voortdurend kritiek op prijsbeleid, vooral ook bij gemeenten en woningcoörperaties. Zo heeft een woningcoörperatie in mijn regio recent huurverlagingen doorgevoerd (dus het tegenovergestelde van wat je beweerd).

 

Tot slot, dat ziggo een commercieel bedrijf is, is bijzonder weinig interessant. Dat zijn concurrerende partijen ook en die bieden producten voor lagere prijzen aan. Bovendien ziet liberty global ook kans dividend uit te keren, misschien moesten ze daar voorlopig even mee ophouden, dan hoeft die jaarlijkse prijsstijging er niet telkens doorheen geramd te worden.

 

Wat betreft prijsverchil (laten we grote partijen vergelijken):
-ziggo giganet 1000/50mbit all-in-one €99,- / maand

-kpn glasvezel 1000/500mbit all-in-one €75,- / maand

kleine partij:
-trined 1000/1000mbit all-in-one €63,50 / maand

Respect komt van twee kanten. Dus ook van dagelijkse forumgebruikers voor mensen die enkel hun onvrede komen uiten. Wie zich hier dagelijks ophoudt heeft niet meer rechten dan andere abonnees.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@dipswitch Nu doe je het zelf. Wat je een ander verwijdt. Ik gaf aan dat ik het een goed recht vind dat men klaagt... Het verbazen is iets anders dan iets wat opvalt.. Daar heeft mijn aantal reactie's niets van doen. ( Ik ben ook bezig op de besloten topics deze reactie worden ook mee geteld. Dus vul jij ook je eigen gedachten in. wat je hier Sparco verwijdt. Verder ik geef gewoon mijn mening op de reactie van topic starter.. jij maakt hier een roman van. Mag hoor nogmaals.. maar respecteer de mening van een ander. En nee ik praat niks goed verdedig  jnz verhoging. Ik geef aan dat ik mij er in berust... En verhoging ook niet leuk vind. Verder ben ik er wel klaar mee... Pf. Ben ik toch gaan reageren . Zonde van mij drukke tijd.. ( die ik ook heb)  En oja wie haalde ook weer andere voorbeelden er bij? Doen wij dat dat is het appels met peren vergelijken??? Goed bezig. Maar ik respecteer je mening ondanks... Al is het niet de mijne..

dipswitch

Level 6
  • 133Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

@robbo Ik doe helemaal niets. Je haalt twee dingen door elkaar: een ander respecteren (waar je de mond van vol hebt) en een mening wel of niet delen. Wat ik bemerk is dat zodra mensen hun zin niet krijgen ze beginnen te gillen over “je respecteert mij niet". Grappig om te zien.

Kort samengevat, ik respecteer je heus wel, maar ik ben het absoluut (!) niet met je eens. En dat heeft niets met respect te maken.

Dus de “respect” oneliner blijven herkauwen heeft weinig zin: ik geef je simpelweg geen gelijk. Dat blijft zo, en dat heeft niets met respect te maken. Ik ben enkel van mening dat je de zaken verkeerd voor ogen hebt.

( ik krijg ineens een komisch beeld voor me waar een debatterende 2e kamer verzand in een “je respecteert mij niet” conflict zodra regering en oppositie elkaar in stelling niet kunnen vinden)

BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

@dipswitch Ben jij het niet eens met de prijsverhoging of is dat de TS? Als jij het niet eens bent met de prijsverhoging kun je kosteloos overstappen naar een andere (goedkopere) provider. 

Uitgelicht topic