Ziggo Start XXL: upgrade naar 100Mbit

• 18 september 2018
  • 449 Reacties
  • 52838x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

449 Reacties

Reputatie 7
@Michael Ziggo interesse in het Start XXL abo!
Ik zie dat je ook al contact met ons hebt opgenomen. Start XXL is enkel verkrijgbaar in combinatie met een standaard mediabox en niet met een CI+ module.

@Michael Ziggo ik heb eens ingelogd in Mijn Ziggo en zie dat ik dus al een start 40/4 heb (misschien ooit door Ziggo zelf omgezet vanuit een oud basis abonnement? Want ik heb zelf nooit een wijziging doorgevoerd) Maar die nieuwe 100/10 optie staat bij mij niet eens tussen het lijstje om te kunnen upgraden, zie onderstaand screenshot. Is de 100/10 optie inmiddels al weer uit de lucht gehaald? Hoe zit dat?

Je hebt momenteel nog een Alles-in-1 Basis pakket. Je hebt dus nog geen Internet Start, de opties die je ziet zijn de pakketten waar je naartoe kunt upgraden. Als je interesse hebt in Start XXL zal je eerst je pakket moeten omzetten naar Internet Start en TV Start (met een standaard mediabox). Daarna kan je pakket worden omgezet naar Start XXL.
Reputatie 1
@Michael Ziggo : ik snap er echt niets van; nog weer eens ingelogd en er staat achter mijn internet abonnement toch echt "huidig abonnement",

Hoe moet ik dan eerst overstappen naar een start abonnement als ik dat al heb?

Het verhaal van die mediabox/CI module is weliswaar een (beleids)regel die Ziggo bepaalt, daar kan ik het wel of niet mee eens zijn. Maar het is natuurlijk wel krom, aangezien die voorwaarde totaal niets met het internet abonnement te maken heeft.

Het is erg jammer dat Ziggo bestaande langdurig trouwe klanten zo in de kou laat staan en niet behulpzaam kan/wil zijn om een abonnement gewoon te upgraden. Al een paar keer contact gehad met chat en telefonische helpdesk alsmede via dit community kanaal.
En niets heeft geholpen om oplossingsgericht bezig te zijn. Alleen de voorwaarden komen iedere keer naar voren, die ken ik inmiddels genoeg maar bieden geen oplossing voor mijn vraag om ook de komende jaren weer loyaal aan Ziggo te kunnen blijven.

Het komt er nu op neer dat ik alles zelf moet uitdokteren en moet regelen terwijl ik niet eens iets kán regelen.

Ik zou bijna willen schreeuwen:
"Ziggo, regel het nou gewoon voor je huidige klanten die dat willen, ga er flexibel mee om en regel een oplossing". Het is echt zó eenvoudig om klanten tevreden te stellen en tevreden klanten te behouden in plaats van te laten overstappen naar de glasvezel concurrentie".
Reputatie 7
Badge +35
@RoBink

@Michael Ziggo schreef: "Je hebt momenteel nog een Alles-in-1 Basis pakket. Je hebt dus nog geen Internet Start, de opties die je ziet zijn de pakketten waar je naartoe kunt upgraden. Als je interesse hebt in Start XXL zal je eerst je pakket moeten omzetten naar Internet Start en TV Start (met een standaard mediabox). Daarna kan je pakket worden omgezet naar Start XXL. "

Kun je niet op die pagina aanklikken internet Start en TV start en dan op Naar stap 2 rechts bovenin het menu?
Reputatie 6
Badge +8
Je moet mediabox aanvinken.
Reputatie 3
Badge +3
@RoBink Je moet mediabox aanvinken en dan verschijnt er een nieuw abonnement Alles-in-1 Start boven je huidige abonnement Alles-in-1 Basis en dan kun je bestellen. Je moet echter wel snel zijn aangezien de aanbieding geldig is t/m 31 december 2018.
@RoBink Je moet mediabox aanvinken en dan verschijnt er een nieuw abonnement Alles-in-1 Start boven je huidige abonnement Alles-in-1 Basis en dan kun je bestellen. Je moet echter wel snel zijn aangezien de aanbieding geldig is t/m 31 december 2018.

Blijft de CI module gewoon werken als je de mediabox niet aansluit? Zit met precies hetzelfde probleem.

Ziggo wil zelf ab-so-luut niet meedenken/werken met trouwe klant. 3 keer beloftes gedaan via chat dat ik een abo 100mb icm black friday kan afsluiten. Wacht 2 weken en hoor van niemand niets en moet er zelf (door zelf elke keer contact op te nemen) achter komen dat het 100mb abo bij mij niet kan...

@Michael Ziggo kan jij mij hier mee helpen en evt morgen/maandag persoonlijk over bellen?
Reputatie 7
Badge +35
@LangeFrank

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators eens in de paar werkdagen langskomen in ieder topic, dus dat kan nog een paar dagen duren.

Wil je sneller contact met Ziggo, gebruik dan de chat om een antwoord te krijgen op je vraag.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Reputatie 1
@arjan bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken. Ik laat mij overigens niet opjagen naar de deadline van 31/12/2018.

Ongetwijfeld gebruikt Ziggo de nu omgezette 100/10 abonnees als test/pilot en om allerlei reacties te peilen om vervolgens in 2019 het start xxl abonnement wereldkundig te gaan maken. Deze tactiek zou mij niet verbazen en is min of meer logisch. Want er zullen vast en zeker nieuwe en/of bestaande klanten zijn die totaal niet met het start xxl bekend zijn (nooit iets gelezen op de eigen website en/of in een nieuwsbrief). Wellicht moet Ziggo eerst de mankracht en techniek op peil krijgen om aan de verwachte grote vraag te kunnen gaan voldoen zodra dit abonnement eenmaal bekendheid krijgt.
Reputatie 3
Badge +3

@RoBink Je moet mediabox aanvinken en dan verschijnt er een nieuw abonnement Alles-in-1 Start boven je huidige abonnement Alles-in-1 Basis en dan kun je bestellen. Je moet echter wel snel zijn aangezien de aanbieding geldig is t/m 31 december 2018.Blijft de CI module gewoon werken als je de mediabox niet aansluit? Zit met precies hetzelfde probleem.

Ziggo wil zelf ab-so-luut niet meedenken/werken met trouwe klant. 3 keer beloftes gedaan via chat dat ik een abo 100mb icm black friday kan afsluiten. Wacht 2 weken en hoor van niemand niets en moet er zelf (door zelf elke keer contact op te nemen) achter komen dat het 100mb abo bij mij niet kan...

@Michael Ziggo kan jij mij hier mee helpen en evt morgen/maandag persoonlijk over bellen?

Wanneer je een CI+ module hebt die je zelf ooit hebt aangeschaft dan blijft deze werken en hoef je de mediabox die je ontvangt niet aan te sluiten. Ben zelf 2 keer van abonnement veranderd en mijn oude CI+ module met @Home smartcard werkt nog altijd.
Dit werkt echter niet wanneer je een CI+ module in bruikleen hebt. Deze wordt 2 weken na ontvangst van de mediabox gedeactiveerd.
Reputatie 3
Badge +3
@arjan bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken. Ik laat mij overigens niet opjagen naar de deadline van 31/12/2018.

Ongetwijfeld gebruikt Ziggo de nu omgezette 100/10 abonnees als test/pilot en om allerlei reacties te peilen om vervolgens in 2019 het start xxl abonnement wereldkundig te gaan maken. Deze tactiek zou mij niet verbazen en is min of meer logisch. Want er zullen vast en zeker nieuwe en/of bestaande klanten zijn die totaal niet met het start xxl bekend zijn (nooit iets gelezen op de eigen website en/of in een nieuwsbrief). Wellicht moet Ziggo eerst de mankracht en techniek op peil krijgen om aan de verwachte grote vraag te kunnen gaan voldoen zodra dit abonnement eenmaal bekendheid krijgt.

Ik denk dat Ziggo met dit soort acties klanten die dreigen over te stappen naar de concurrent aan zich probeert te binden. Bij telfort krijg je bijvoorbeeld voor 5 euro extra p/m 100 mbit/s i.p.v. 50 mbit/s. Ziggo richt zich met deze actie blijkbaar niet op trouwe klanten.
Reputatie 6
Badge +8

Wanneer je een CI+ module hebt die je zelf ooit hebt aangeschaft dan blijft deze werken en hoef je de mediabox die je ontvangt niet aan te sluiten. Ben zelf 2 keer van abonnement veranderd en mijn oude CI+ module met @Home smartcard werkt nog altijd.

De module is een stuk hardware dat niet geactiveerd of gedeactiveerd kan worden.
De smartcard echter wel. Na de fusie van upc en ziggo stond in de algemene voorwaarden geldend voor oud ziggo gebied een artikel over het blijven werken van smartcards die bij oude abonnementen in gebruik waren. In de nieuwe voorwaarden per 1 juli 2018 zie ik niets meer hierover. Het topic "wat je moet weten over smartcards" op dit forum is inmiddels verwijderd.
Voor mij een reden om niets te wijzigen.
Reputatie 7
Badge +30
De module is een stuk hardware dat niet geactiveerd of gedeactiveerd kan worden.
De smartcard echter wel. Na de fusie van upc en ziggo stond in de algemene voorwaarden geldend voor oud ziggo gebied een artikel over het blijven werken van smartcards die bij oude abonnementen in gebruik waren. In de nieuwe voorwaarden per 1 juli 2018 zie ik niets meer hierover. Het topic "wat je moet weten over smartcards" op dit forum is inmiddels verwijderd.
Voor mij een reden om niets te wijzigen.

Niet (goed) gekeken?

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/info-wat-moet-je-weten-over-smartcards-15040

Verder is de strekking van wat er nu in de voorwaarden over de smartcards staat hetzelfde als wat er vóór 1 juli gestaan heeft, het is alleen anders verwoordt.
Reputatie 6
Badge +8
Blijkbaar via een andere link proberen te bereiken want ik kwam op de bekende "bestaat niet meer" pagina.
Graag hier dan even plaatsen wat er staat in de nieuwe voorwaarden.
Reputatie 7
Hoi iedereen,

In dit topic heb ik al meerdere malen uitgelegd hoe het zit met CI+ modules. Het zijn inderdaad voorwaarden aan dit abonnement en daar kan ik echt niks aan veranderen, hoe graag ik het ook zou willen. Wanneer je een Start/Start abonnement hebt met een mediabox dan kan je contact met ons opnemen om je abonnement om te zetten naar een Start XXL abonnement. Een andere optie is er momenteel simpelweg niet.
Reputatie 6
Badge +8

Verder is de strekking van wat er nu in de voorwaarden over de smartcards staat hetzelfde als wat er vóór 1 juli gestaan heeft, het is alleen anders verwoordt.

Ik vroeg al kun je hier plaatsen wat jij dan vindt dat er dan nu over staat.
Dit is wat er stond in de voorwaarden:

Ik heb interesse in het Start XXL pakket.

Op dit moment heb ik een internet Z1 pakket van 40Mbit/sec en zou misschien wel over willen stappen naar het 100Mbit/sec pakket.

Hoe zou ik dit kunnen regelen?
Reputatie 7

Op dit moment heb ik een internet Z1 pakket van 40Mbit/sec en zou misschien wel over willen stappen naar het 100Mbit/sec pakket.

Helaas is dat nu niet meer mogelijk, het Start XXL aanbod liep t/m 31 december 2018 en was alleen te bestellen door klanten met een TV & Internet Start abonnement (met een Mediabox).
Reputatie 1
De actieperiode (t/m 31/12/2018) is voorbij. Maar niet getreurd, want ik verwacht dat er een vervolg moet gaan komen. Ziggo kan het echt niet meer maken om anno 2019 nog te starten met een 40/4 abonnement en daarbij zelfs iedere keer tarieven te verhogen, waar de glasvezel concurrenten niet hebben stilgezeten met hogere startsnelheden en aantrekkelijkere tarieven als basis / start abonnement

Linksom of rechtsom, er zal toch wat moeten gaan gebeuren: of het 40/4 abonnement gaat in de basis sneller worden. Of er komt toch een variant tussen 40 en het 200 abonnement.
Het verschil is voor de meeste mensen te groot, ofwel onnodig te hoog in snelheid ofwel het grote prijsverschil dat niet is te overbruggen.

Dus er zijn heel veel klanten die een tussenstap wensen maar Ziggo dit simpelweg niet aanbiedt. Een typisch eenvoudig gevalletje vraag en aanbod dat helemaal mank gaat.

Tijd voor Ziggo om eens heel goed te gaan evalueren wat die hele heisa rond dit 100/10 abonnement met zich mee heeft gebracht.
Vooral de starre opstelling en absoluut niet flexibele voorwaarden van die Mediabox/CI+ module (dat totaal helemaal niets met internet te maken heeft) verdient op zijn zachtst gezegd niet de schoonheidsprijs.

Daarnaast kun je uit dit topic concluderen dat de vraag best wel groot is. Maar de groep gewenste overstappers zal voor Ziggo wel weer te klein zijn (anders gezegd niet genoeg in te verdienen?)
Ziggo: trek je conclusie uit dit topic, kijk naar de (glasvezel) concurrentie en je kunt niets ander concluderen dat er echt iets moet veranderen.

Je kunt er zelfs een succes van maken, daar hoef je geen marketingdeskundige voor te zijn. Maak er wat mij betreft een slogan van: "wegens succes verlengd"...........etc. etc.

Ik hou de berichten van een nieuwe ronden, nieuwe kansen met belangstelling in de gaten
Reputatie 5
Het kan ook klantvriendelijker. Mocht Ziggo weer met een Start XXL abonnement komen laat er dan een webpagina komen voor klanten met een oud Ziggo abonnement. Hierop geef je aan het Start XXL abonnement te willen. Vervolgens zorgt Ziggo er voor dat alles netjes wordt overgezet van een oud Ziggo abonnement naar het nieuwe Start XXL abonnement. Tenslotte net als de overige pakketten geen extra kosten in rekening brengen! Belachelijk als je bijvoorbeeld al 20 jaar klant bent om dan € 19,95 activeringskosten in rekening te brengen. Bij Complete en Max worden er ook geen activeringskosten in rekening gebracht.

Verder blijf ik van mening dat het huidige Start pakket van 40/4 eerst een snelheidsverhoging hoort te krijgen zoals Complete en Max allang hebben gehad. Na jaren van prijsverhogingen hoort het Start pakket naar bijvoorbeeld 60/6 te gaan. KPN zit nu op 50/5 met hun Start pakket.
Reputatie 3
Het kan ook klantvriendelijker. Mocht Ziggo weer met een Start XXL abonnement komen laat er dan een webpagina komen voor klanten met een oud Ziggo abonnement. Hierop geef je aan het Start XXL abonnement te willen. Vervolgens zorgt Ziggo er voor dat alles netjes wordt overgezet van een oud Ziggo abonnement naar het nieuwe Start XXL abonnement. Tenslotte net als de overige pakketten geen extra kosten in rekening brengen! Belachelijk als je bijvoorbeeld al 20 jaar klant bent om dan € 19,95 activeringskosten in rekening te brengen. Bij Complete en Max worden er ook geen activeringskosten in rekening gebracht.

Verder blijf ik van mening dat het huidige Start pakket van 40/4 eerst een snelheidsverhoging hoort te krijgen zoals Complete en Max allang hebben gehad. Na jaren van prijsverhogingen hoort het Start pakket naar bijvoorbeeld 60/6 te gaan. KPN zit nu op 50/5 met hun Start pakket.

Helemaal mee eens. Dat "beetje extra meer" hoeft niet meer te kosten. Wij betalen al voor dat "beetje extra meer" , maar wij krijgen het niet. 60/6 vindt ik zeker van deze tijd.

Helaas is dat nu niet meer mogelijk, het Start XXL aanbod liep t/m 31 december 2018 en was alleen te bestellen door klanten met een TV & Internet Start abonnement (met een Mediabox).

Beetje vreemd... Paar maanden maand geleden had ik het idee om hier gebruik van te maken, contact gehad met de klanten"service" en die hebben het me toen afgeraden omdat ik nog een korting had op mijn pakket tot eind januari. Medewerker van de klanten"service" had toen het verhaal dat het geen probleem zou zijn om ook na de "vervaldatum" van deze optie er nog gebruik van te kunnen maken. Nu lees ik dat het niet meer zou kunnen... beetje vage handel weer.

Het is dat ik als enige andere optie VDSL heb en dat ik daar slechts 28 Mbps kan afnemen als maximum, anders was ik al lang overgestapt naar wat anders. Met 4 opgroeiende kinderen zou ik verrekte graag de internet snelheid eens wat opkrikken maar 200 Mbps is net te veel en te duur en de huidige 40 Mbps is vaak krappe hap want er zitten er regelmatig 3 van de 4 te gamen en / of tegelijk online te streamen of dingen te uploaden.... mag echt wel wat omhoog die basissnelheid...
Reputatie 5
Badge +4
We gaan eerst in juli weer een knaakie meer betalen. Dan gaat er mischien in oktober een beetje bij.

En zo zal lineare tv zoals we dat vandaag de dag kennen een stille dood sterven.
Reputatie 2
Schijnbaar was het toch niet zo moeilijk om het juiste abonnement in Mijn Ziggo te tonen.. nu staat het correct abonnement vermeld, echter staat "Internet 100" er ook nog steeds tussen.

Tevens is de info achter de witte i, in de grijze cirkel leeg.

Work in progres?
Reputatie 5
Badge +4
We gaan eerst in juli weer een knaakie meer betalen. Dan gaat er mischien in oktober een beetje bij.

En zo zal lineare tv zoals we dat vandaag de dag kennen een stille dood sterven.

jeetje ik moet waarzegger worden 😛 ...