Beantwoord

Ziggo's modem duurt even voor hij aangemeld is?

  • 29 december 2017
  • 7 reacties
  • 460 keer bekeken

Goedemorgen, afgelopen woensdag zouden wij overgaan naar ziggo met internet, tv en telefoon. Woensdagavond gestart met de installatie.... Modem aangesloten waarbij de juiste lampjes branden en toen de xl box. Die ontvangt geen signaal. Gisteren de klantenservice gebeld en die meld dat het modem nog niet volledig is ‘ingelopen’ en ook bij de klantenservice nog niet zichtbaar is. Dit heeft tijd nodig, maar voor de zekerheid een monteur afspraak gemaakt voor 2/1.

Vind het toch vreemd!! Nu dus (nog) geen ontvangst van ziggo hier in huis. Gelukkig doet de aansluiting van tmobile het mog anders geen tv en internet voor de kinderen in de vakantie.

Is deze procedure normaal? Oplevering 27/12 moet het toch kunnen werken?
icon

Best beantwoord door Pamajuma 3 januari 2018, 17:58

De monteur is inmiddels geweest en ha onze aansluiting was verouderd. Binnenwerk vervangen, horizon box aangemeld en in het hele huis goede WiFi. De bovenaansluiting moet nog, maar daar moeten we de kabel nog voor aanleggen ?

Was een top monteur... Attent en goed meedenkend voor de oplossing van de WiFi op zolder. Zoonlief is super blij met de goede kwaliteit ivm de ps4!!
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

7 Reacties

Er lijkt geen signaal op uw kabelaansluiting aanwezig te zijn. Had u dat eerder wel of gaat het om een heel nieuwe aansluiting?
Is eerste aansluiting met ‘kabel’. We hebben jaren aansluiting gehad via de telefoonlijn.
Dan lijkt me een installatiemonteur erg nuttig. Hij kan uw aansluiting dan eens goed bekijken en up-to-date maken. Ook in de wijkkast zult u waarschijnlijk moeten worden aangesloten.
Bedankt voor de reactie. Wel jammer dat dit pas bij aansluiten opgemerkt wordt. Datum van aansluiten stond al ruim ren maand gepland.
Reputatie 7
Badge +14
Goedemorgen, afgelopen woensdag zouden wij overgaan naar ziggo met internet, tv en telefoon. Woensdagavond gestart met de installatie.... Modem aangesloten waarbij de juiste lampjes branden en toen de xl box. Die ontvangt geen signaal. Gisteren de klantenservice gebeld en die meld dat het modem nog niet volledig is ‘ingelopen’ en ook bij de klantenservice nog niet zichtbaar is. Dit heeft tijd nodig, maar voor de zekerheid een monteur afspraak gemaakt voor 2/1.

Vind het toch vreemd!! Nu dus (nog) geen ontvangst van ziggo hier in huis. Gelukkig doet de aansluiting van tmobile het mog anders geen tv en internet voor de kinderen in de vakantie.

Is deze procedure normaal? Oplevering 27/12 moet het toch kunnen werken?



Wat ik niet goed uit je verhaal kan opmaken is het feit of je wel of niet internet hebt ? Je vertelt dat de juiste lampjes gaan branden.
En toen de XL box ...........vraag is heb je wel internet ? Dat het modem nog niet zichtbaar zou zijn bij de klantenservice kan zeker maar dan zou je modem al wel internet kunnen hebben let op ik zeg KUNNEN.

Maar als je wel internet hebt ben je wel aangesloten en zou de XL box het ook moeten doen als die goed is aangesloten.
Als je er zin in hebt kan je dan wat foto's maken van hoe het aangeloten zit ( coax en aop en of wcd )
Dit heeft alleen nut als je internet het ook niet doet 😉
Welkom op de Community, @Pamajuma! Jammer dat het modem nog niet helemaal klaar was voor je overstap naar Ziggo. Het kan zijn dat de hoofdaansluiting van je woning verouderd is, waardoor je modem geen contact krijgt met ons netwerk. Omdat het modem niet online komt, wordt deze ook niet geactiveerd in ons systeem. Ik snap dat je dit van te voren niet had voorzien! Aan ons om je te voorzien van een installatiemonteur, zodat deze je aansluiting in orde kan maken. Ik hoop dat de monteur het inmiddels met je heeft opgelost en je het nieuwe jaar goed van start gaat!
De monteur is inmiddels geweest en ha onze aansluiting was verouderd. Binnenwerk vervangen, horizon box aangemeld en in het hele huis goede WiFi. De bovenaansluiting moet nog, maar daar moeten we de kabel nog voor aanleggen ?

Was een top monteur... Attent en goed meedenkend voor de oplossing van de WiFi op zolder. Zoonlief is super blij met de goede kwaliteit ivm de ps4!!