Banzi79

Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo monteur komt niet opdagen. Ziggo houdt vol dat de monteur wel is geweest.

Sinds kort hebben we een Mediabox Next. Daar zijn problemen mee die naar mijns inziens opgelost kunnen worden door de box te vervangen. 

Omdat we een nieuw abonnement hebben wil Ziggo perse dat er een monteur langs komt. Prima! Als ze het maar oplossen.

 

Een afspraak maken kan altijd pas een paar dagen in de toekomst. Jammer, maar ze zullen het vast druk hebben. Gisteren was het dan zover:

 

Tussen 17:00 en 22:00 hadden we de afspraak gepland staan.

Vanaf 17:00 is er de hele avond iemand in de huiskamer geweest (met dus zicht op onze voortuin).

Om 20:39 kregen we een smsje met de tekst: "Onze monteur is onderweg. Tot zo, Ziggo”.

Eerder ook al, maar zeker vanaf toen hebben we steeds richting de voortuin gekeken. We hebben een kleine die lag te slapen en ik was vergeten bij de opmerkingen te plaatsen dat ze liever op het raam moesten kloppen in plaats van aanbellen. Vandaar dat we continu een oogje op de voortuin in de gaten hielden om zo snel het aanbellen van de monteur voor te zijn.

Na 21:00 begon ik al een beetje archwaan te krijgen of ze nog wel kwamen.

Na 21:30 begon ik steeds sterker te twijfelen of ze nog wel kwamen.

Om 21:55 ging de telefoon af. Er werd 1x overgegaan en meteen opgehangen (vanaf een onbekend nummer). Ik vermoed dat dit Ziggo was.

Omdat de telefoon maar 1x overging hadden we niet de tijd om op te nemen. Ondanks dat de telefoon recht voor ons op tafel lag!

Ik had graag (eigenlijk na 21:00 al) Ziggo gebeld om te vragen waar de monteur bleef. Echter is de telefonische helpdesk maar tot 20:00 open. Daar was ik al lang te laat voor.

Om 22:30 zijn we dan toch maar naar bed gegaan.

 

Nu krijgen we vanmorgen een mail over voorrijkosten ?!?

 

Meteen weer contact opgenomen met de helpdesk. Die blijft dus beweren dat er tussen 21:55 en 22:05 een monteur voor de deur heeft gestaan.

 

Nu wil het dat we een camera-deurbel hebben. Deze heeft GEEN monteur gezien. 

Tussen 21:55 en 22:05 hebben zeker 2 volwassenen uit het raam staan turen of de monteur nog zou komen. Tevens heeft een camera geen monteur kunnen ontdekken. Ondanks deze feiten krijgen we dus toch een rekening voor voorrijkosten en is ons probleem met de Ziggo Next nog steeds niet opgelost.

 

Ik weet dat dit een klant-helpt-klant forum is, dus hierbij mijn vraag:

Heeft iemand hier ook problemen mee gehad? En welk email-adres van Ziggo zou ik kunnen gebruiken om de camera-beelden naartoe te sturen? 

 

Ik vind het achterlijk dat Ziggo zo met zijn klanten omgaat. Blijven beweren dat er een monteur geweest is, terwijl camerabeelden het tegendeel bewijzen. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Banzi79 - goed dat je hier je verslag doet, absoluut een vervelende kwestie.

Ik zie inderdaad dat je contact hebt gehad met een collega hierover en hij aangaf dat de monteur bij je is langs geweest. Dit zijn altijd hele vervelende situaties, omdat het onduidelijk is wat er nou precies is gebeurd. Mogelijk stond de monteur verkeerd of is er iets anders voorgevallen.

In alle gevallen controleren we het verslag van de monteur en uiteraard het verhaal van jou in dit geval. Op basis daarvan besluit ik dan ook om de voorrijkosten te corrigeren, die lijken me niet terecht. Tevens zie ik dat er ook al een nieuwe afspraak instaat, top. Ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen deze keer. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag van je!

Bekijk in context

6 Reacties 6
Chris 1952

Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

Hallo Banzi79

 

Dit forum wordt ook drukbezocht door Ziggo medewerkers, en ik ga er vanuit dat deze contact met je zullen opnemen, dit is tenminste mijn ervaring op dit forum.

Succes verder met Ziggo, mijn ervaringen zijn vrijwel altijd positief.

Chris

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Banzi79  ik ga dit voorleggen aan een moderator dan kunnen hun kijken in de systemen wat er gaande is.

 

Kan je wel je postcode en huisnummer in je profiel vermelden, niet zichtbaar voor leden, alleen voor jezelf en moderators.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Banzi79 - goed dat je hier je verslag doet, absoluut een vervelende kwestie.

Ik zie inderdaad dat je contact hebt gehad met een collega hierover en hij aangaf dat de monteur bij je is langs geweest. Dit zijn altijd hele vervelende situaties, omdat het onduidelijk is wat er nou precies is gebeurd. Mogelijk stond de monteur verkeerd of is er iets anders voorgevallen.

In alle gevallen controleren we het verslag van de monteur en uiteraard het verhaal van jou in dit geval. Op basis daarvan besluit ik dan ook om de voorrijkosten te corrigeren, die lijken me niet terecht. Tevens zie ik dat er ook al een nieuwe afspraak instaat, top. Ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen deze keer. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag van je!

Banzi79
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Alex Ziggo wrote:

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag van je!

Jazeker! Hoe is het met je collega Willem? Niets ernstigs hoop ik?

 

Het geval wil:

  • Fien van Ziggo hoefde de bovengenoemde camerabeelden niet te hebben.
  • Er is een monteur langs geweest die niets anders heeft kunnen doen dan het OAP vervangen (was een OAP uit 2014, waar hoogstwaarschijnlijk niets mis mee was).
  • Ik zat klaar met een Quantum Data 780E (4K HDMI tester) en Anritsu ODTR (RF Tester). De monteur had zijn eigen RF meter bij zich en zag geen noodzaak de Quantum Data te gebruiken (waarschijnlijk ook wegens gebrek aan kennis, wat ik voor een monteur best kan begrijpen).
  • De monteur heeft RF metingen verricht en zag geen gekke dingen (verdeelkast staat 46 meter verderop in de straat)
  • De monteur heeft foto's gemaakt van de installatie en metingen.
  • De monteur zou mijn probleem doorgeven aan 2e lijns service
  • Ik hoorde niets meer, dus heb ik contact gezocht voor een status update
  • Marion van Ziggo (de medewerker bij jullie die niet weet wat DVB-C is) wilde perse een nieuwe monteur sturen, want ze kon op afstand niet zien wat de situatie was.
  • Na de bewaartermijn van 28 dagen van mijn deurbel-camera wil Marion nu ook WEL de beelden van de deurbel-camera hebben.
  • Ondanks dat de monteur foto's heeft gemaakt van de aansluitingen en metingen, denk ik dat deze niet in het dossier toegevoegd zijn.
  • Jennifer van Ziggo reageert dat deze situatie wellicht een leermoment voor Ziggo kan zijn.
  • Willem van Ziggo wil graag het verloop bespreken en afspraken maken.
  • Willem van Ziggo geeft mij een aantal opties voor tijdsblokken voor een terugbel-afspraak.
  • Willem van Ziggo reageert als laatste nog met: "Prima, dan zullen we dit maandagavond 24 februari verder met elkaar bespreken.
  • Ik zat klaar met alle bij elkaar vergaarde informatie.
  • Nooit meer wat van Willem van Ziggo gehoord…

Ik heb er een mail achteraan gestuurd, waar ik nog geen reactie op heb mogen ontvangen.

Nu ben ik bang, dat er iets ernstigs met Willem van Ziggo is gebeurd!!!

Anders had ik vast een mail gehad, dat de afspraak om wat voor reden niet door kon gaan (zoals al eerder aangegeven, de kat van de zus van de ex van de oom van de buren van de monteur kan bevallen zijn. Zou ik volkomen begrijpen!).

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi Banzi, ik zie Willem momenteel niet online maar ik stuur even een reminder naar zijn afdeling. Mocht hij lange tijd afwezig zijn belt iemand anders je alsnog terug, maar ik hoop dat het goed gaat met Willem en hij spoedig contact met je opneemt.

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Ik heb zelden zo kunnen lachten om een topic in dit forum. Bedankt @Banzi79 en sterkte met Willem.

Uitgelicht topic