Sinds kort hebben we een Mediabox Next. Daar zijn problemen mee die naar mijns inziens opgelost kunnen worden door de box te vervangen.
Omdat we een nieuw abonnement hebben wil Ziggo perse dat er een monteur langs komt. Prima! Als ze het maar oplossen.
Een afspraak maken kan altijd pas een paar dagen in de toekomst. Jammer, maar ze zullen het vast druk hebben. Gisteren was het dan zover:
Tussen 17:00 en 22:00 hadden we de afspraak gepland staan.
Vanaf 17:00 is er de hele avond iemand in de huiskamer geweest (met dus zicht op onze voortuin).
Om 20:39 kregen we een smsje met de tekst: "Onze monteur is onderweg. Tot zo, Ziggo”.
Eerder ook al, maar zeker vanaf toen hebben we steeds richting de voortuin gekeken. We hebben een kleine die lag te slapen en ik was vergeten bij de opmerkingen te plaatsen dat ze liever op het raam moesten kloppen in plaats van aanbellen. Vandaar dat we continu een oogje op de voortuin in de gaten hielden om zo snel het aanbellen van de monteur voor te zijn.
Na 21:00 begon ik al een beetje archwaan te krijgen of ze nog wel kwamen.
Na 21:30 begon ik steeds sterker te twijfelen of ze nog wel kwamen.
Om 21:55 ging de telefoon af. Er werd 1x overgegaan en meteen opgehangen (vanaf een onbekend nummer). Ik vermoed dat dit Ziggo was.
Omdat de telefoon maar 1x overging hadden we niet de tijd om op te nemen. Ondanks dat de telefoon recht voor ons op tafel lag!
Ik had graag (eigenlijk na 21:00 al) Ziggo gebeld om te vragen waar de monteur bleef. Echter is de telefonische helpdesk maar tot 20:00 open. Daar was ik al lang te laat voor.
Om 22:30 zijn we dan toch maar naar bed gegaan.
Nu krijgen we vanmorgen een mail over voorrijkosten ?!?
Meteen weer contact opgenomen met de helpdesk. Die blijft dus beweren dat er tussen 21:55 en 22:05 een monteur voor de deur heeft gestaan.
Nu wil het dat we een camera-deurbel hebben. Deze heeft GEEN monteur gezien.
Tussen 21:55 en 22:05 hebben zeker 2 volwassenen uit het raam staan turen of de monteur nog zou komen. Tevens heeft een camera geen monteur kunnen ontdekken. Ondanks deze feiten krijgen we dus toch een rekening voor voorrijkosten en is ons probleem met de Ziggo Next nog steeds niet opgelost.
Ik weet dat dit een klant-helpt-klant forum is, dus hierbij mijn vraag:
Heeft iemand hier ook problemen mee gehad? En welk email-adres van Ziggo zou ik kunnen gebruiken om de camera-beelden naartoe te sturen?
Ik vind het achterlijk dat Ziggo zo met zijn klanten omgaat. Blijven beweren dat er een monteur geweest is, terwijl camerabeelden het tegendeel bewijzen.