1
Vraag
2
Reacties
JoyceFee

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo levert zomaar een nieuwe box, waardoor ik geen televisie meer heb

Ik plaats een nieuw topic, en heb dit verhaal ook onder mijn oude topic geplaatst. 

Ziggo belooft keer op keer de problemen op te lossen. Inmiddels zit ik zonder televisie en moet ik weer wachten. 

Vorige week is er door een fout in het systeem een Ziggo Mediabox XL naar mij toegestuurd. Op verzoek van Ziggo moest ik deze weigeren aan de deur. Helaas, heeft PostNL deze bij de buren geleverd. Met Ziggo afgesproken dat ik deze nu retour zou sturen. Dit heb ik afgelopen zaterdag gedaan en de box is maandag bij Ziggo bezorgd. Vandaag ontvang ik een brief met retourdoos om mijn Ziggo Mediabox Next retour te sturen, welke helemaal niet retour moet. Opnieuw neem ik contact op met Ziggo, en wat blijkt het systeem heeft de retour gestuurde Mediabox XL al in mijn abonnement gezet en ik heb geen tv meer met de mediabox Next. Ze beweren dat een speciale afdeling het abonnement nu weer moet omzetten en dat hiermee alle problemen zijn opgelost. 

 

Ik geloof er niks van en vraag me af of Ziggo uberhaupt in staat is problemen in hun eigen systeem op te lossen waar de klant keer op keer mee opgezadeld wordt. 

Daarnaast is het nog de vraag of de retour gestuurde Mediabox nu wel goed wordt afgewerkt. Hier ging alles een half jaar terug ook mee mis, waardoor ik nu nog met Ziggo in contact ben. Ze beweren dat het retour proces nu in orde is, maar ik krijg geen bevestigingsmail, beetje gek. 

Het zal toch echt opgelost moeten worden nu, anders ga ik volgende week beginnen met juridische acties tegen Ziggo.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @JoyceFee . Ik kwam je oude topic eerder tegen dan deze, dus heb daar al geantwoord. 

Ik zie dat je Next mediabox binnen een half uur weer actief gezet was. Daarnaast staat er geen retour verzoek meer op je klantnummer. Ondanks dat ik snap dat alle vertrouwen door deze chaos ver te zoeken is, lijkt het in dit geval dus wel snel en goed opgelost te zijn 🙂 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dubbeltopic, je (terechte) ergernis vaker plaatsen levert mi. niets op.

 

https://community.ziggo.nl/abonnement-mijn-ziggo-153/geen-oplossing-na-fout-in-systeem-ziggo-51514

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Dit is een probleem die ik heb voorgelegd bij de moderators en ook gevraagd beide topic’s samen te voegen tot 1 topic.

Dank je @Steefb  voor je alertheid.

JoyceFee
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steefb wrote:

Dubbeltopic, je (terechte) ergernis vaker plaatsen levert mi. niets op.

 

https://community.ziggo.nl/abonnement-mijn-ziggo-153/geen-oplossing-na-fout-in-systeem-ziggo-51514

Excuses @Steefb, mar het is in mijn ogen geen dubbel topic. Het is het tweede probleem waar Ziggo mij mee opzadeld. Mijn vorige Topic ging over mijn factuur en daarin heb ik enkel vermeld dat ze nu door een fout ook een nieuwe box hebben opgestuurd. 

Ik wacht af wat de moderator gaat zeggen. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Beste Joyce,

Als eerste is dit topic aan de moderators voorgelegd, zij kunnen in de systemen  dit zekers oplossen. Ik denk zelf dat door communicatie fout het mis is gegaan, waar weet ik niet, dat laat ik in het midden, wel had de Media Box XL uit het systeem gehaald moeten worden en de Next opnieuw doorgevoerd, daar is het fout gegaan. Op zich is het retour systeem van Ziggo goed werkend, als jij iets opstuurt dan krijg je een track en trace als bewijs en deze kan je in de PostNL app toevoegen en je krijgt bericht als je oude box wordt ontvangen en afgeboekt. Soms gaat dit wat langzaam en krijg je na een paar maanden bericht en vaak gebeurt het vrij snel. Omdat er meer factoren spelen duurt het wat langer als het moet. En tuurlijk is de frustratie en boosheid enorm hoog, wees dan blij met het Ziggo Community Moderator team die er alles aan doet dit zo goed en keurig mogelijk op te lossen.

 

Ik heb het voor je voorgelegd en ze gaan hiermee aan de slag, en ik zit er ook boven op en houd het topic in de gaten.

 

Mocht je vragen hebben kan je ze altijd stellen hier. Zoals je merkt is het een klant helpt klant forum om elkaar te helpen.

JoyceFee
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dave- wrote:

Beste Joyce,

Als eerste is dit topic aan de moderators voorgelegd, zij kunnen in de systemen  dit zekers oplossen. Ik denk zelf dat door communicatie fout het mis is gegaan, waar weet ik niet, dat laat ik in het midden, wel had de Media Box XL uit het systeem gehaald moeten worden en de Next opnieuw doorgevoerd, daar is het fout gegaan. Op zich is het retour systeem van Ziggo goed werkend, als jij iets opstuurt dan krijg je een track en trace als bewijs en deze kan je in de PostNL app toevoegen en je krijgt bericht als je oude box wordt ontvangen en afgeboekt. Soms gaat dit wat langzaam en krijg je na een paar maanden bericht en vaak gebeurt het vrij snel. Omdat er meer factoren spelen duurt het wat langer als het moet. En tuurlijk is de frustratie en boosheid enorm hoog, wees dan blij met het Ziggo Community Moderator team die er alles aan doet dit zo goed en keurig mogelijk op te lossen.

 

Ik heb het voor je voorgelegd en ze gaan hiermee aan de slag, en ik zit er ook boven op en houd het topic in de gaten.

 

Mocht je vragen hebben kan je ze altijd stellen hier. Zoals je merkt is het een klant helpt klant forum om elkaar te helpen.

Beste Dave, excuses als mijn berichten richting jullie negatief zijn overgekomen. Dat is absoluut niet de bedoeling en ik waardeer dat er klanten op de community aanwezig zijn die helpen problemen als deze op te lossen. @Steefb dit is natuurlijk ook voor jou, excuses als mijn bericht verkeerd is overgekomen.

Nog nooit eerder heb ik problemen met Ziggo gehad, net als anderen om mij heen. Ik baal dan natuurlijk ook gewoon dat het bij mij al een half jaar moet duren. 

Wat betreft het retourneren, zoals je in mijn eerdere Topic hebt kunnen zien is dit systeem niet helemaal waterdicht bij Ziggo en daar zijn alle fouten ontstaan. Dit kan natuurlijk gebeuren en gelukkig bezit ik bewijsmateriaal dat mijn eerdere retour in augustus 2019 al bij Ziggo geleverd is, hier heb ik ook een bevestigingsmail van gehad door Ziggo. Ondanks dat ik deze mail netjes heb ontvangen van Ziggo, beweert Ziggo nu ook dat ik mijn box (diegene in augustus) niet heb terug gestuurd. Zolang het dan netjes wordt opgelost, is er niks aan de hand (zoals jij ook benoemt in jouw bericht). Alleen dat is de klantenservice niet gelukt, waardoor het probleem uit deze Topic erbovenop is gekomen. 

De mediabox die ik vorige week door een fout in het systeem heb ontvangen, kan ik nu ook gewoon met Track & Trace volgen. Zoals ik al had aangegeven in mijn eerste bericht is deze al bezorgd bij Ziggo. De klantenservice heeft mij echter gisteren laten weten dat ik geen bevestigingsmail van Ziggo ga ontvangen voor het retouren van dit product, ook niet over een tijdje. Dat is iets wat mij zorgen baart! Bij mij ontstaat de angst dat dit ook een staartje gaat krijgen en ik straks voor dit retour ook facturen ga krijgen. Vandaar dat ik dit ook heb benoemd, naast dat ik nu geen werkende mediabox Next heb. 

Nogmaals wil ik benoemen dat ik jullie hulp ontzettend waardeer, wat enkel bellen en chatten met de klantenservice heeft nog steeds geen oplossing opgeleverd. De problemen met de factuur zijn ook pas opgelost nadat ik dit probleem in de Ziggo Community hebt geplaatst. Fijn dat de moderators het wel is gelukt en ik hoop dat zij ook bovenstaand probleem voor mij kunnen oplossen. 

 

Groetjes, Joyce

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik begrijp je volkomen, als het fout gaat dan is het lastig. En tuurlijk excuus aanvaart en snap het, je wilt het opgelost zien en van de dienst kunnen genieten.

 

Hoop dat er straks een oplossing komt door de moderators geboden.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @JoyceFee . Ik kwam je oude topic eerder tegen dan deze, dus heb daar al geantwoord. 

Ik zie dat je Next mediabox binnen een half uur weer actief gezet was. Daarnaast staat er geen retour verzoek meer op je klantnummer. Ondanks dat ik snap dat alle vertrouwen door deze chaos ver te zoeken is, lijkt het in dit geval dus wel snel en goed opgelost te zijn 🙂 

broekhua

Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes

Dit is een klanten helpt klanten forum waarbij Niet Ziggo medewerkers (klanten van Ziggo) proberen andere klanten van Ziggo door eigen ervaring proberen te helpen met hun gebruikers problemen.

Het valt mij toch regelmatig op dat enkele personen zich mengen in problemen die rechtstreeks te maken hebben met zaken van puur organisatorische aard bij Ziggo.

Ik vraag mij af wat hiervan de reden is. Heeft dat te maken met een grote portie loyalisme richting Ziggo. Ik kan mij toch niet indenken dat zij op deze manier, anders dan het inschakelen van een Modurator, een positieve bijdrage kunnen leveren aan het probleem van klant met Ziggo. Zij scheppen hiermee de verwachting dat er aan hun problemen wordt gewerkt hetgeen absoluut niet het geval hoeft te zijn. Maw., zij fungeren hierbij onbedoeld als een soort filter naar Ziggo toe. Dat lijkt mij niet juist. Advies geven is heel fijn maar probeer niet het falen van Ziggo goed te praten. Dat werkt contraproductief. Misschien zie ik het verkeerd maar zo komt het mij over. 

Groet, Arie

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@broekhua 
Ik zie dit als 2e reaktie:

Dave- wrote:

Dit is een probleem die ik heb voorgelegd bij de moderators en ook gevraagd beide topic’s samen te voegen tot 1 topic.

Volgens mij is dat precies wat je zou willen. Diskussie gesloten. Dat er daarna nog wat heen en weer gepraat wordt, moet je maar voor lief nemen, denk ik. Lijkt meer voor de gezelligheid. Dat mag.

 

broekhua

Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes
hanh wrote:

@broekhua 
Ik zie dit als 2e reaktie:

Dave- wrote:

Dit is een probleem die ik heb voorgelegd bij de moderators en ook gevraagd beide topic’s samen te voegen tot 1 topic.

Volgens mij is dat precies wat je zou willen. Diskussie gesloten. Dat er daarna nog wat heen en weer gepraat wordt, moet je maar voor lief nemen, denk ik. Lijkt meer voor de gezelligheid. Dat mag.

 

Begrijp mij niet verkeerd. Jullie inbreng wordt zeer op prijs gesteld. Echter voor zover het zaken zijn die alleen Ziggo kan oplossen moet niet de indruk gewekt worden dat dit misschien niet nodig is. Het gevaar bestaat dat Ziggo dan op zijn handen gaat zitten en wachten tot het probleem zich misschien zelf oplost. Dat lijkt mij ook niet in het belang van Ziggo. Ik ben in dat geval voor een directe dialoog met een Ziggo medewerker. Dan heb je ook iets om op terug te vallen. Ik zie te vaak dat een probleem met Ziggo onbewust wordt geprobeerd terug te brengen tot iets wat nu eenmaal tijd kost, moeilijk is, lastig aan te pakken of organisatorisch moeilijk ligt. Kom op Ziggo, bedien je klanten zoals het behoort. Snel, zorgvuldig en bekwaam. En dat hoeft geen half jaar te duren. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @broekhua . De Super-Experts hebben een besloten stukje op de Community, waar ze ons kunnen wijzen op topics waar “Ziggo aan zet is”. Topics waar de andere klanten niet kunnen helpen, maar juist een moderator nodig is. @Dave- heeft dit topic daar genoemd, juist om aandacht hiervoor te vragen. Juist om Ziggo (mij, in dit geval) in te schakelen. 

Quote: Het valt mij toch regelmatig op dat enkele personen zich mengen in problemen die rechtstreeks te maken hebben met zaken van puur organisatorische aard bij Ziggo.

 

In dit geval is de “menging” juist dat Dave Ziggo er bij roept, aangeeft hoe het “normaliter” hoort te gaan en nogmaals aangeeft dat hij er een moderator bij geroepen heeft. Dit lijkt me toch juiste “bemoeienis” in deze, of niet? 🙂 

broekhua

Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes

@Dave-

@Lycke Ziggo

Dave heeft mij eea. al uitgelegd in een privébericht. Ik begrijp nu beter waarom zij in de eerste instantie reageren en wat hun functie is in het proces.

Bedankt voor je reactie. 

Gr, Arie

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic