Vraag

Ziggo geeft valse belofte na verhuizing

  • 9 augustus 2019
  • 37 reacties
  • 2361 keer bekeken

Goede dag

Gesprekken gehad met Ziggo via chat (omdat ik doof bent)

We gaan morgen verhuizen naar nieuwe adres.
Ze hebben gezegd dat per morgen als we daar wonen ook nieuwe pakket krijgen
Had nog hele oude ziggo abbo..
Dus ik blij omdat ik het meteen kan instellen, de Next en een goede modem

Ik gekeken wat de status was en ze zeggen nu opeens dat het pakket niet morgen wordt geleverd maar later in de week... Maar dan ben ik niet in het nieuwe huis maar dan nog in oude huis

Ik boos omdat dat niet afgesproken is, ze gaven toe dat ze het verkeerd gecommuniceerd hebben.

Ik had bij wijze dus een nieuwe abbo kunnen afsluiten op naam van mijn vriendin ( dus geen verhuizing -protocol)

En dan zouden we korting hebben van alles en nog wat

Ik heb geeist dat ze morgen het pakket moeten leveren maar dat willen ze niet.. en ze willen me niet compenseren terwijl het hun fout was..

Wat moet ik doen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

37 Reacties

als ik u was gewoon opzeggen
Reputatie 7
Badge +14
als ik u was gewoon opzeggen

Dat is niet wat TS wil.


En ik denk dat er geen andere mogelijkheden zijn....je kan Ziggo niet dwingen
@Beloki78 Ik vermoed dat er morgen een Ziggo moderator hier langskomt, ene Jan F.☺ heeft ze al ingelicht.
Zij kunnen mogelijk zien wat er speelt en wat de snelste weg is om alles bij je geïnstalleerd te krijgen.

Heeft er op dat nieuwe adres ook al Ziggo gewerkt de laatste tijd, zo nee dan zou ik ook direct een afspraak maken met een installatiemonteur, het kan zijn dat er dan aansluitingen zitten die niet meer van deze tijd zijn, anders duurt alles zo mogelijk nog langer.
Maar dat kan een Ziggo moderator ook zien en voor je mogelijk maken.

Als het mogelijk is, kun je dan een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt in je nieuwe huis?
Dan wordt dat alvast een stuk duidelijker.

Zorg in ieder geval dat je huidige postcode en huisnummer in je community profiel staan, dan kunnen ze direct alle gegevens erbij pakken en zien wat er allemaal mogelijk is om het, vanaf nu, verder zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Het voordeel hiervan is ook dat je dan hier dan een direct aanspreekpunt hebt.
Postcode toegevoegd aan mijn profiel

De vorige bewoners hadden ook Ziggo..

Dus aansluiten moet geen probleem zijn?

Dat gaan we morgen proberen met mijn oude modem etc
Als het mogelijk is, kun je dan toch een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt in je nieuwe huis?

Het kan namelijk een oude aansluiting zijn en je hebt ten slotte installatiegarantie bij een verhuizing.
Ik kom pas morgen in het nieuwe huis...

Hoe kan je zien dat het een oude aansluiting is?
Dan zou ik heel veel foto's moeten plaatsen met de uitleg erbij, dat worden een paar bladzijden, vanwege de diversiteit in heel het land, doordat er nog veel zijn die door allerlei eerdere eigenaren zoals oud-UPC, oud-Ziggo, Essent, @home enz. enz. enz. zijn geplaatst.

Een tekstuele uitleg is niet voldoende, omdat sommige toch flink oude, behoorlijk veel op de huidige lijken, maar in het geheel niet meer geschikt zijn.
IIk maak morgen meteen een foto als ik er bent
Reputatie 7
Hoi @Beloki78 , ik begrijp dat je boos bent over de gang van zaken, dit had zeker niet zo moeten lopen. Helaas is het wel zo dat de levering van het pakket op dit moment niet verder te versnellen is. De verhuizing zorgde ervoor dat de bestelling niet direct werd verwerkt waardoor de levering later wordt gedaan dan normaal. Excuses voor hoe dit is gelopen.

Eén positieve noot, zoals Bert al aangaf, het signaal is direct actief op de nieuwe woning. De 'oude' spullen kun je daar dan dus aansluiten. Daarna komt het pakket met de Next en kunnen we ook met je kijken wat we kunnen doen voor compensatie. Laat je ons weten of het aansluiten allemaal goed gaat?

Er is ook kastje voor glasvezel maar die doen we (nog) niet
Dat ziet er hedendaags uit en zou moeten werken.
Internet werkt, alleen tv nog, mis een f-connector....mijn schoonvader gaat die zo halen thuis
Gelukkig dat dit werkt, laat SVP weten of het verder ook goed gaat?
Reputatie 6
Badge +4
Maar als je doof bent ga je wel veel problemen ondervinden met de ondertiteling voor slechthorenden van de Next, dat schijnt een groot drama te zijn.
Gelukkig dat dit werkt, laat SVP weten of het verder ook goed gaat?
Alles werkt naar behoren
Maar als je doof bent ga je wel veel problemen ondervinden met de ondertiteling voor slechthorenden van de Next, dat schijnt een groot drama te zijn.
Is dat echt waar??

Heb nu een Samsung decorder van Ziggo en de ondertiteling gaat daar automatisch voor doven, zo ingesteld.

Kan dat niet met de Next?
Reputatie 6
Badge +4
Zie https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/problemen-met-slechthorenden-ondertiteling-bij-opnames-op-de-mediabox-next-40105
Artikel gelezen, het gaat dus met name over opgenomen programma's

Dat doen we nooit... Maar we gaan in de gaten houden
Pff....Pakket ontvangen van Ziggo en alleen de Next gekregen en geen modem etc..

Nu weer bezig met Ziggo chat
@Beloki78 Wat zijn de vorderingen?
Morgen of overmorgen krijg ik de modem maar ik moet er steeds achteraan..
Moedeloos word ik ervan
Even hardop denken, als je internet al werkt daar, wat ik eerder las, dan kun je verder toch al alles aansluiten, ook de Next?

En dan later het modem vervangen?

Of begrijp ik iets niet goed? @Beloki78
Ja alles klopt wat je zegt maar ik dacht dat ik het hele pakket in 1 keer kreeg...Ziggo zei eerst dat ze de modem niet gingen afleveren, toen zei ik dat de oude modem de wifi zwaar kut is( gebruik al jaren een router) en nu sturen ze de modem wel op....terwijl ze toegezegd hebben dat ik alles zou krijgen.....ze komen dus hun beloftes niet na en als.ik er achteraan gaat dan kan het wel...
@Beloki78 Welk modem heb je nu nog in huis?
Graag merk model, cijfers en letters.
Puur uit interesse waarom dit modem niet gelijk is omgeruild.

Als je tenminste nog zin hebt om dit te op te zoeken en ik snap het als je dit niet wilt.☺