1
Vraag
2
Reacties
Dickie91

Level 6
  • 89Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Ziggo en Vodafone op beide namen abonnement wijzigen

Ik heb een probleem, wij, mijn vrouw en ik hebben alles van Ziggo op mijn naam (omdat we geen twee namen onder een abonnement kunnen zetten??), mijn vrouw heeft een tel.abonnement bij Vodafone op haar naam en ik heb tot 20-04-2020  een tel. abonnement bij Hollandse Nieuwe.

Nu willen wij gebruik maken van Vodafone together die mijn vrouw dus zou kunnen nemen en indien mijn abonnement bij HNW afloop ik dus ook een abonnement neem bij Vodafone als extra together.

hierdoor zouden we een gezamenlijk abonnement van 160Gb hebben.

Als ik dit nu bij Vodafone probeer te regelen dmv het online invullen van een formulier dan gebeurd er niets en mijn vrouw krijgt ook geen sms dat er iets bevestigd wordt, nu heb ik gebeld met Vodafone en die mevrouw snapte het niet of ze wist het niet maar ze eindigde met het verhaal dat het systeem van Vodafone in storing was en zij dus niets kon nakijken.

Nu heb ik het een week later nogmaals geprobeerd maar er gebeurd nog steeds niets, het probleem is ook dat bij Ziggo mijn vrouw dus geen account lijkt te hebben want die staat op mijn naam (wat gebeurd er als ik zou komen te overlijden) en ik heb geen account bij Vodafone want die staat op haar naam terwijl we via Ziggo wel alle extra's hebben gekregen omdat we beide abonnementen op hetzelfde adres (logisch) hebben.
mogelijk kunnen we dit beter bij een Vodafone winkel regelen maar het blijft een beetje vreemd dat mijn vrouw dus eigenlijk niet bekend is bij Ziggo terwijl Ziggo en Vodafone gezamelijk werken.

Omdat we beide erg tevreden zijn met zowel Ziggo als met Vodafone willen we dit toch wel graag eens geregeld hebben en natuurlijk zeker voordat mijn abonnement bij HNW afloopt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Hoi @Dickie91 
Vervelend allemaal en begrijp dat je er niets meer van snapt. Als eerst wil ik je zeggen dat Vodafone & Ziggo achter de schermen 2 verschillende systemen hebben, dus je staat niet in 1 grote administratieve boekhandel. Ieder heeft z’n eigen boekenplank en moeten dus met elkaar communiceren om te zien of mensen wel of geen recht hebben op extra’s bij Ziggo en/of Vodafone.

Je vrouw heeft een Vodafone abonnement en wil graag een Red Together abonnement. Dan is deze info voor jullie van toepassing: Je kunt Red Together alleen activeren als de Red Together en Red Together Extra abonnementen onder één contract of klantnummer vallen. Dat betekent dat je mogelijk een contract moet overdragen. Zie hier hoe dat werkt. We raden je aan om daarna contact op te nemen met de klantenservice. Zij helpen je met het omzetten van de contracten naar een Red Together en Red Together Extra. Dit betekent dat de eventueel aanwezige Ziggo korting op één van de abonnementen komt te vervallen. Wel in ruil voor heel veel data.

Klantenservice Vodafone: 0800 - 020 00 56
Openingstijden: Ma t/m vr 08.00 - 20.00 uur.
Za 09.00 - 18.00 uur


Dit zou je eerst moeten doen en dan kan je met jou nummer overstappen naar Vodafone maar dit moet wel op hetzelfde klantnummer gebeuren als die van je vrouw. De mensen op het 0800 nummer, dat ik hier boven heb geschreven, kunnen je daarmee helpen. 

Let op: ik verwacht dat je nu al wel Ziggo extra’s hebt en ook van Vodafone. Maar als je vrouw overstapt dan gaat de controle opnieuw in en kan het zijn dat je een week, of 2 weken, deze extra’s even niet hebt. Dit komt omdat het systeem weer opnieuw moet kijken of alles wel klopt en dat de adressen met hetzelfde zijn. En ook dit heeft weer te maken dat beide bedrijven niet in 1 boekenkast staan maar naast elkaar 😞

Hopende dat ik je hiermee heb kunnen helpen en anders hoor ik het graag. Daarnaast zijn er moderatoren die je ook kunnen helpen. Echter, mijn advies is om op de Community van Vodafone deze vragen te stellen omdat ze daar meer weten over het omzetten van HollandsNieuwe naar Vodafone dan hier op de Ziggo Community. Overigens, de Ziggo moderatoren zijn ook wel slim genoeg om je te helpen hoor, zo is het niet 🙂 - Maar het is makkelijker om het bij Vodafone neer te leggen dan bij Ziggo!

Bekijk in context

4 Reacties 4
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Hoi @Dickie91 
Vervelend allemaal en begrijp dat je er niets meer van snapt. Als eerst wil ik je zeggen dat Vodafone & Ziggo achter de schermen 2 verschillende systemen hebben, dus je staat niet in 1 grote administratieve boekhandel. Ieder heeft z’n eigen boekenplank en moeten dus met elkaar communiceren om te zien of mensen wel of geen recht hebben op extra’s bij Ziggo en/of Vodafone.

Je vrouw heeft een Vodafone abonnement en wil graag een Red Together abonnement. Dan is deze info voor jullie van toepassing: Je kunt Red Together alleen activeren als de Red Together en Red Together Extra abonnementen onder één contract of klantnummer vallen. Dat betekent dat je mogelijk een contract moet overdragen. Zie hier hoe dat werkt. We raden je aan om daarna contact op te nemen met de klantenservice. Zij helpen je met het omzetten van de contracten naar een Red Together en Red Together Extra. Dit betekent dat de eventueel aanwezige Ziggo korting op één van de abonnementen komt te vervallen. Wel in ruil voor heel veel data.

Klantenservice Vodafone: 0800 - 020 00 56
Openingstijden: Ma t/m vr 08.00 - 20.00 uur.
Za 09.00 - 18.00 uur


Dit zou je eerst moeten doen en dan kan je met jou nummer overstappen naar Vodafone maar dit moet wel op hetzelfde klantnummer gebeuren als die van je vrouw. De mensen op het 0800 nummer, dat ik hier boven heb geschreven, kunnen je daarmee helpen. 

Let op: ik verwacht dat je nu al wel Ziggo extra’s hebt en ook van Vodafone. Maar als je vrouw overstapt dan gaat de controle opnieuw in en kan het zijn dat je een week, of 2 weken, deze extra’s even niet hebt. Dit komt omdat het systeem weer opnieuw moet kijken of alles wel klopt en dat de adressen met hetzelfde zijn. En ook dit heeft weer te maken dat beide bedrijven niet in 1 boekenkast staan maar naast elkaar 😞

Hopende dat ik je hiermee heb kunnen helpen en anders hoor ik het graag. Daarnaast zijn er moderatoren die je ook kunnen helpen. Echter, mijn advies is om op de Community van Vodafone deze vragen te stellen omdat ze daar meer weten over het omzetten van HollandsNieuwe naar Vodafone dan hier op de Ziggo Community. Overigens, de Ziggo moderatoren zijn ook wel slim genoeg om je te helpen hoor, zo is het niet 🙂 - Maar het is makkelijker om het bij Vodafone neer te leggen dan bij Ziggo!

Dickie91
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Hallo @EnergieBoy , ontzettend bedankt voor je uitgebreide uitleg, ik ga inderdaad nog een keer contact opnemen met Vodafone om e.a. te regelen, het is me nu door jou uitleg duidelijk dat dit inderdaad beter bij Vodafone geregeld kan worden.

nogmaals bedankt voor je tijd en je hulp,

groetjes Dick

Dickie91
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Hallo @EnergieBoy ik werd gistermiddag gebeld door Vodafone, -ik had ook op dat forum deze vraag gesteld- en was wel verbaast dat ze nu zelf contact opnamen maar ik werd fantastisch door deze medewerker geholpen en alles werd direct geregeld zoals wij het graag wilde hebben, na het gesprek kreeg ik ook direct alle bevestigingen en contracten gemaild dus ik heb er alle vertrouwen in dat nu alles goed geregeld is, ik wilde je dit toch nog even laten weten voor de moeite die jij gedaan hebt om me te helpen.

zoals eigenlijk altijd ben ik weer blij met Vodafone en Ziggo en zeker ook met mensen zoals jij,

nogmaals bedankt;

Dick

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Fijn om te lezen dat het goed is gekomen. Dan wens ik je bij deze veel plezier en een goed weekend! Bedankt voor de terugkoppeling ??

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic