Ronvanveenendaa

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

woonboot aansluiten

Hallo, ik wil een ziggo coax aansluiting op mijn woonboot. Kan dit gewoon of zijn er specifieke voorwaarden? Ik zag wel onderwerpen over woonboten ergens maar die topics waren al dicht. Dank.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Voor een Woonboot geld iets andere regel als voor een woonhuis.

Als de aansluitingen er zijn dan gaat dit via Kabelaanbieder, Ziggo of andere.

Maar voor aansluiten moet je bij de Provincie en de domeinen, want dit moet anders aangelegd worden en er zijn andere regels voor.

 

Ik heb even bij de buren wezen gluren Woonboot aansluiten - wat er bij komt kijken.

 

Er moet een Walkast komen hier vind je er nog wat informatie over - Walkast

Hier nog wat aanvullende informatieInstallatie op woonboot

Bekijk in context

9 Reacties 9
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Met de postcodecheck kunt u nagaan of een aansluiting mogelijk is. Als dat niet direct mogelijk is en de ligplaats valt in het Ziggo verzorgingsgebied zou u hier een aanvraag kunnen doen en krijgt u te horen wat dat u zou gaan kosten.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ronvanveenendaal wrote:

 Ik zag wel onderwerpen over woonboten ergens maar die topics waren al dicht. 

U kunt dan beter zoeken dan ik. Ik zie binnen deze community geen vergelijkbare topics. Wat staat daar voor informatie?

Ronvanveenendaa
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ronvanveenendaa
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

We zijn met een groepje bewoners. Kosten zijn begrijpelijk. We willen keuzes voorleggen asn de mensen maar eerst weten of het überhaupt kan. Ik hoorde dat er wellicht technische beperkingen zijn bij een woonark. Ze liggen allemaal strak tegen de kant, maar ik wil het toch even zeker weten. ??

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Technisch lijkt het me wel oplosbaar om een flexibele kabel aan te leggen tussen een vaste wal aansluiting en een woonark. Deze heeft u toch ook al voor uw elektriciteit? De belangrijkste vraag is of Ziggo op uw locatie kan leveren.

DrGonzo

Level 6
  • 238Posts
  • 12Oplossingen
  • 44Likes

Het is wel een lastige, mijn schoonmoeder woonde ook op een woonboot. Toen bleek het niet volledig haalbaar. In haar geval en volgens mij altijd bij woonboten zit er een soort van meterkast op de kade. In die kast zat dan ook het AOP. 

 

  • Je zit dan met aanleggen bekabeling richting de boot wat vanaf het AOP je eigen verantwoording is
  • Zij had geen stroom in die kast op de kade. Het modem kon daar dus niet worden aangesloten en een coaxversterker op de kade was ook gelijk geen optie

Technisch gezien in de juiste omstandigheden haalbaar, echter zit er ook een stuk eigen verantwoording naar de boot toe. 

Ronvanveenendaa
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

vreemd genoeg doet ziggo wat lastig hierover zo lijkt het. we hebben stroom, gas, riool, water, telefoon en internet via een kabel die 40cm “door de lucht gaat” en eventueel ook gewoon stroom in de tuin voor iets externs. maar Ziggo lijkt alleen onafgebroken in de grond te willen leggen. het lijkt mij dat bv gas gevoeliger is dan een coax maar.…. 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ronvanveenendaal wrote:

vreemd genoeg doet ziggo wat lastig hierover zo lijkt het. we hebben stroom, gas, riool, water, telefoon en internet via een kabel die 40cm “door de lucht gaat” en eventueel ook gewoon stroom in de tuin voor iets externs. maar Ziggo lijkt alleen onafgebroken in de grond te willen leggen. het lijkt mij dat bv gas gevoeliger is dan een coax maar.…. 

@Ronvanveenendaal  Heeft u dan al contact gehad met Ziggo, al dan niet via mijn aansluiting? Uw medeklanten kunnen u echt niet helpen en zullen er tenzij er zich toevallig een woonbootbewoner bij zit, er weinig over kunnen vertellen. Mijn beoordeling van uw vraag berust op algemene technische kennis. De installatieeisen en -procedures van Ziggo ken ik niet. Voorwaarde is natuurlijk wel dat Ziggo op locatie kan leveren. Welke aansluiting is er voor telefoon en internet? Als Ziggo bij de aanleg van de walfaciliteiten heeft afgezien van de aanleg van een kabelvoorziening, omdat bv aan de rentabiliteit werd getwijfeld, zal het achteraf alleen maar duurder zijn geworden. Mogelijk kunt als collectief meer bereiken, maar dan alleen rechtstreeks bij Ziggo.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Voor een Woonboot geld iets andere regel als voor een woonhuis.

Als de aansluitingen er zijn dan gaat dit via Kabelaanbieder, Ziggo of andere.

Maar voor aansluiten moet je bij de Provincie en de domeinen, want dit moet anders aangelegd worden en er zijn andere regels voor.

 

Ik heb even bij de buren wezen gluren Woonboot aansluiten - wat er bij komt kijken.

 

Er moet een Walkast komen hier vind je er nog wat informatie over - Walkast

Hier nog wat aanvullende informatieInstallatie op woonboot

Uitgelicht topic