BNadorp

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Waarom zijn mijn abonnementskosten € 5,- duurder?

In een eerder topic al aangekaart, maar daar had iemand zijn abo-tje geupgrade. Ik heb niets aangepast, een brief met een verhoging van 2,50 gekregen en toch betaal ik 5 euro meer. beetje Trumperiaanse toestanden he... Betaal ik nou voor meer uitzendkrachten die meer van dit soort vragen moeten beantwoorden de hele dag? Meer service? Het aanbod op TV wordt er iig NIET beter van 😉
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes
Hi BNadorp,

Welkom op de Community! Het sarcasme straalt van je bericht af, dit kan ik echter wel begrijpen als je zoveel contact hebt gehad en verschillende medewerkers hebt gesproken. Al met al heb je nog geen specifiek antwoord dus ik ga mijn best doen om hier duidelijkheid in te brengen.

Je hebt het pakket Internet Start en Kabel TV voor € 46,50 per maand zoals je ook vind op deze pagina. Bij dit pakket zit onder andere Replay TV via Ziggo Go, je kunt de zenders die bij het Kabel TV pakket zitten via Ziggo Go tot 7 dagen terugkijken. Hetgeen wat mis gaat met jouw facturen is dat er naast het bedrag van € 46,50 nog € 4,- wordt berekend voor Ziggo Go inclusief Replay TV. Ik zie dat mijn collega gisteren een vergoeding aan heeft gemaakt hiervoor, dit heeft het probleem in de achterliggende systemen echter nog niet opgelost. Om deze reden heb ik een taak aangemaakt voor de juist afdeling zodat dit recht wordt getrokken en in de toekomst weer zijn zoals het hoort.

De verrekening hiervan vind je terug op je komende factuur. Mocht je hier vragen over hebben, laat het dan gerust weten!

Bekijk in context

6 Reacties 6
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Misschien moet je eens beginnen met 'Ik neem pakket/dienst... af', 'voorheen betaalde ik €..,.. en per [datum] betaal ik €5 meer', 'Kan iemand mij uitleggen hoe dit nieuwe bedrag is opgebouwd?'.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Graag wel wat meer informatie, want zonder info is een antwoord niet mogelijk.
BNadorp
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een Standaard tv pakket met een standaard internet bij het prachtige bedrijf Ziggo. Met een prachtige Klantenservice waar ze me helaas niet verder kunnen helpen. Hoe hard ze ook hun best doen.
Voor dit prachtige Ziggo pakket betaalde ik altijd 40 euro voor.
Even los van het eindeloze gezeik wat ik met dit prachtige bedrijf Ziggo heb gehad in de afgelopen jaren, ben ik nog steeds bij met de prachtige producten en pakketten die e ons Nederlanders aanbiedt. Had ik al gezegd dat het een prachtig bedrijf is?
Enkele maanden geleden kreeg ik - net als de meeste Ziggo liefhebbers - een brief waarin werd vermeld dat het abonnement met 2,50 euro omhoog zou gaan ten behoeve van de salarissen van Jack v Gelder ... uh beter netwerk en dienstverlening van het prachtige Ziggo.
Prima, hoort erbij.
Maar tot mijn verbazing zie ik dat ik niet 42,50 betaal, niet 45 maar 50 euro in de maand. De liefdevolle medewerker vh prachtige bedrijf Ziggo wist me meteen te vertellen dat 4 euro per maan onterecht werd afgeschreven (iemand had een Ziggo Go abootje toegevoegd en dat was natuurlijk niet de bedoeling). Maar op de vraag waarom ik dan nog altijd 5 euro per maand meer, bleef men het antwoord schuldig.
"Ja, iedereen is meer gaan betalen"
"Die 2,50 in de brief was een gemiddelde"

Die laatste vond ik wel sterk. Dus dan zijn er ook Ziggo-fans die 10 euro meer zijn gaan betalen per maand?
En anderen 1 euro?
Maar Waarom ik, met een basis basis pakket, 5 euro meer?

Wisten ze niet, ze gaven me ook weinig kans dat ik dat ergens bij het prachtige Ziggo het antwoord ging vinden... Dus mijn laatste hoop is dit prachtige forum waar hopelijk experts rondneuzen die hiervoor wel een plausibele verklaring voor hebben.
Vriendelijke groet,
Bas
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes
Hi BNadorp,

Welkom op de Community! Het sarcasme straalt van je bericht af, dit kan ik echter wel begrijpen als je zoveel contact hebt gehad en verschillende medewerkers hebt gesproken. Al met al heb je nog geen specifiek antwoord dus ik ga mijn best doen om hier duidelijkheid in te brengen.

Je hebt het pakket Internet Start en Kabel TV voor € 46,50 per maand zoals je ook vind op deze pagina. Bij dit pakket zit onder andere Replay TV via Ziggo Go, je kunt de zenders die bij het Kabel TV pakket zitten via Ziggo Go tot 7 dagen terugkijken. Hetgeen wat mis gaat met jouw facturen is dat er naast het bedrag van € 46,50 nog € 4,- wordt berekend voor Ziggo Go inclusief Replay TV. Ik zie dat mijn collega gisteren een vergoeding aan heeft gemaakt hiervoor, dit heeft het probleem in de achterliggende systemen echter nog niet opgelost. Om deze reden heb ik een taak aangemaakt voor de juist afdeling zodat dit recht wordt getrokken en in de toekomst weer zijn zoals het hoort.

De verrekening hiervan vind je terug op je komende factuur. Mocht je hier vragen over hebben, laat het dan gerust weten!
BNadorp
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
DANK MAriska,
Zover was ik echter ook al... zo lief dat je collega dat gisteren meteen bemerkte en recht heeft gezet, maar hoe hard ik ook roep of de vraag stel, NIEMAND geeft me antwoord op de vraag van de rest van de (daadwerkelijke) prijsverhoging...

dat pakket heeft me jaren iets van 40 euro gekost. Toen kwam de 2,50 verhogingsbrief maar Ziggo besloot dat mijn pakket 5-6 euro omhoog ging. Waarom 5 euro?

Waarom eerst aangeven dat het met 2,50 is/wordt verhoogd ... en later 5 euro erboven opgooien en dat meteen afschrijven...

En als je antwoord "Verbetering Netwerk" is, dan geef ik het op.

Misschien moet ik het anders formuleren: ik voel me voor de zoveelste keer genaaid door een commerciële partij doordat ik foutief ben voorgelicht en nu (Weer) hemel en aarde moet bewegen om een fatsoenlijk antwoord te krijgen waarom ik een 'dubbele' prijsverhoging heb gekregen.

Hoop dat je daar een plausibele uitleg voor hebt.

Hartelijke groet
Bas
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey BNadorp .

allereest; sorry dat we hier helemaal niet meer hebben gereageerd. Een andere collega had dit topic opgepakt, navraag bij mij gedaan en vervolgens hebben we samen de oplossing gevonden en dachten we beide dat we het hier verder zouden oppakken.
Nu kwam ik het topic gelukkig weer tegen en zag ik dat er nog niets mee gebeurd is. Stom, want je hebt het gevoel dat je genaaid bent, en in dat snap ik wel. We hebben hier namelijk een fout gemaakt.

Wat er is gebeurd; je hebt een ouder abonnement. Dit abonnement is voordeliger dan de huidige abonnementen. Nu is er een prijswijziging geweest waardoor je 2,55 per maand meer gaat betalen. So far so good. De nieuwe prijs van je abonnement moet 43,95 zijn.
Vervolgens heb je je abonnement aangepast en binnen 14 dagen dit terug laten draaien. Dat moet natuurlijk kunnen en is (met wat gedoe) uiteindelijk ook gebeurd. Maar hier is het fout gegaan. Het abonnement is namelijk teruggezet, maar met de "nieuwerwetse" prijzen. En dat klopt natuurlijk niet!

Ik ga hier dus nu een taak aanmaken, om niets aan je abonnement aan te passen, maar de prijs terug te zetten naar 43,95. En uiteraard met terugwerkende kracht, zodat je de teveel betaalde euro's terug krijgt.

Nogmaals excuses. Zowel voor de fout in je maandbedrag als de late reactie!

Uitgelicht topic