1
Vraag
2
Reacties
Kobra6

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarom worden mijn drie gratis Ziggo On Demand bestellingen wel berekend op de laatste factuur?

In Juli krijg ik 23,18 terug. In Augustus een giga faktuur van 157,91 Euro. Bij deze faktuur zit als goedmakertje een aanbod voor 3 gratis films uit het on-demand aanbod.
Nu worden in September toch nog 2 films gefaktureerd, terwijl deze gratis zouden zijn.
Ik weet 100% zeker dat wij niet meer dan 3 films besteld hebben via on-demand.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes
Hi Kobra6. Leuk dat je een kijkje neemt op de Ziggo Community, welkom!

Een forse factuur is altijd even flink schrikken. Vanwege een fout in ons administratiesysteem heb je eerder een factuur ontvangen met een te laag bedrag. Op de factuur van 20 augustus 2019 betaal je de normale abonnementskosten + de abonnementskosten die we eerder niet hebben berekend. Om die reden is het bedrag op deze factuur helaas hoger dan verwacht.

Om deze fout in ons administratiesysteem goed te maken hebben we je 3 gratis Ziggo On Demand bestellingen aangeboden. Zoals je terecht opmerkt heb je niet meer dan 3 films bekeken. Je hebt er namelijk 2 besteld. Deze zijn onverhoopt berekend op de factuur van 18 september. Dit is natuurlijk onterecht en veroorzaakt omdat de juiste kortingsregel hiervoor niet is toegevoegd. Het bedrag van € 11,98 heb ik dan ook vergoed. Dit bedrag wordt verminderd op de eerstkomende factuur 🙂

Je hebt nog recht op 1 gratis Ziggo On Demand bestelling. Je krijgt zo een bevestiging per e-mail dat ik dit aan je account heb toegevoegd. De eerstvolgende film die je besteld zal dan zoals afgesproken niet worden gefactureerd. :blush:

Bekijk in context

12 Reacties 12
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
Zijn er nieuwe abonnementen halverwege aangepast of is er iets bijgekomen, dan verrekenen ze dit met de huidig factuur, soms kan het 2 facturen duren voor het weer normaal gaat.

Gelukkig zijn er maandag tot vrijdag moderators die langs de topic's komen en je hierbij zekers wel willen helpen.

Zet dan wel in je profiel even je huisnummer en je postcode ( niet zichtbaar voor leden - Alleen voor jezelf en moderators)

Mocht de nood echt hoog zijn, horen we graag, dan kan ik het als nog voorleggen.
Kobra6
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dave- wrote:
Zijn er nieuwe abonnementen halverwege aangepast of is er iets bijgekomen, dan verrekenen ze dit met de huidig factuur, soms kan het 2 facturen duren voor het weer normaal gaat.

Gelukkig zijn er maandag tot vrijdag moderators die langs de topic's komen en je hierbij zekers wel willen helpen.

Zet dan wel in je profiel even je huisnummer en je postcode ( niet zichtbaar voor leden - Alleen voor jezelf en moderators)

Mocht de nood echt hoog zijn, horen we graag, dan kan ik het als nog voorleggen.

Bedankt Dave. Ik wacht het even af.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
Oke, ik houd het in de gaten ?
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes
Hi Kobra6. Leuk dat je een kijkje neemt op de Ziggo Community, welkom!

Een forse factuur is altijd even flink schrikken. Vanwege een fout in ons administratiesysteem heb je eerder een factuur ontvangen met een te laag bedrag. Op de factuur van 20 augustus 2019 betaal je de normale abonnementskosten + de abonnementskosten die we eerder niet hebben berekend. Om die reden is het bedrag op deze factuur helaas hoger dan verwacht.

Om deze fout in ons administratiesysteem goed te maken hebben we je 3 gratis Ziggo On Demand bestellingen aangeboden. Zoals je terecht opmerkt heb je niet meer dan 3 films bekeken. Je hebt er namelijk 2 besteld. Deze zijn onverhoopt berekend op de factuur van 18 september. Dit is natuurlijk onterecht en veroorzaakt omdat de juiste kortingsregel hiervoor niet is toegevoegd. Het bedrag van € 11,98 heb ik dan ook vergoed. Dit bedrag wordt verminderd op de eerstkomende factuur 🙂

Je hebt nog recht op 1 gratis Ziggo On Demand bestelling. Je krijgt zo een bevestiging per e-mail dat ik dit aan je account heb toegevoegd. De eerstvolgende film die je besteld zal dan zoals afgesproken niet worden gefactureerd. :blush:
Kobra6
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt, ik heb de mail ontvangen en vanmiddag ook al een SMS.
jorritholwerda

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

 

Ik heb hetzelfde probleem zoals hierboven beschreven. Ik heb 5 gratis films van Ziggo gekregen en de eerste die ik gekeken heb, wordt wel meteen in rekening gebracht. Ik heb hier gistermiddag over gebeld en kreeg als antwoord dat ik iedere keer maar even moest bellen als de gratis films toch in rekening worden gebracht, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn?? Kan dit niet gewoon automatisch verrekend worden??

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @jorritholwerda . Welkom hier!

Ik kijk graag de boel voor je na. Op welke factuur zie je de film in rekening gebracht? En wanneer heb je deze 5 films gratis gekregen?

 

jorritholwerda

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Lycke,

Dank voor je snelle reactie! Ik heb op 10 maart jl. dit telefonisch toegezegd gekregen en dit is op 10 maart ook definitief per email bevestigd. Binnen mijn ziggo zie ik dat de eerste film die ik gekeken heb bij de volgende factuur (juli) in rekening wordt gebracht (gebruikskosten: 5,99). Alvast dank voor je reactie en hulp!

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

Dus de film is nog niet echt gefactureerd? Wss gaat dit op je factuur van juli gewoon wel automatisch en zie je het bedrag bij en af geboekt worden

jorritholwerda

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mooi dat dat de verwachting is, maar zie dat nu nog nergens staan en in het kader van 'voorkomen is beter dan genezen’ neem ik aan dat Ziggo dit na kan kijken, toch? Hierboven wordt namelijk gesproken over een 'kortingsregel' die wel of niet toegevoegd is.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ah, maar ze staan nog niet op je factuur. Dan denk ik dat dit op de factuur zelf wel wordt verrekend hoor! 

Het is een beetje net als bij volop bellen. Als je een volop bellen abonnement hebt, betaal je geen belkosten. De belkosten staan echter wel als "verbruik” op je account. Maar op je factuur wordt herkend dat je volop bellen hebt, dus komen de kosten op 0. Ik ga er vanuit dat dat hier ook zo gaat gebeuren. De gebruikskosten staan op je account, maar als de factuur komt wordt de kortingsregel van de films herkent. Dan wordt hij op 0 gezet. Op de factuur zie je dan als het goed is zelfs hoeveel van je tegoed hebt gebruikt en nog over had. Wacht dus even je factuur af. Ik denk dat het wel goed komt ^^

 

jorritholwerda

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prima, ga ik dat doen en anders meld ik mij hier weer 😉

Overigens heb ik volop bellen, en daar staan mijn belkosten bij verbruik altijd op 0, zowel binnen mijnziggo als uiteindelijk op de factuur…

Dat is bij deze film dus niet het geval, vandaar ook mijn vraag.

Maar nogmaals: ik ga het afwachten en meld mij anders weer.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic