Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Waarom krijg ik mail van Vodafone?

Ik krijg de volgende mail:


Als ik dergelijke mails naar een x-aantal mensen zou sturen, zou ik worden afgesloten van het internet in verband met het sturen van spam. Ik heb geen contract met Vodafone, alleen een abonnement bij Ziggo. De afzender is: vodafone@nl-nieuwsbrief.net
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Jan F. met mijn Vodafoonabonnement krijg ik altijd een kort sms bericht dat de nota klaar staat. Nog nooit mail gehad.
Zou dit phishing kunnen zijn?
Temeer omdat er geen geachte heer of mevrouw "eigen naam" wordt vermeld.

Zie ook dit onderwerp op de vodafoon community.
De door jou ontvangen mail lijkt er veel op.

Bekijk in context

6 Reacties 6
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Jan F. met mijn Vodafoonabonnement krijg ik altijd een kort sms bericht dat de nota klaar staat. Nog nooit mail gehad.
Zou dit phishing kunnen zijn?
Temeer omdat er geen geachte heer of mevrouw "eigen naam" wordt vermeld.

Zie ook dit onderwerp op de vodafoon community.
De door jou ontvangen mail lijkt er veel op.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Ik ben ook bang dit phishing mail is Jan F. ik heb wel beide diensten zoals Vodafone abonnement en Ziggo Alles in 1 pakket. Van Ziggo krijg ik elke maand een mail met uw factuur staat online. En van Vodafone krijg ik altijd keurig een SMS met uw rekening staat klaar.

Beschouw deze als niet verzonden.

Hier op de community van Vodafone zag ik dit topic > Mobiel - Spam/Phishing
Misschien helpt dit je gerust stellen.

Ik heb in mijn 20 jaar als klant bij Vodafone nog nooit een nieuwsbrief gekregen.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Afwijkend lettertype, typfouten ("Tekst" :sweat_smile:), phishing.

Wel een behoorlijk goede.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik ga altijd met de cursor op de link staan, in dit geval Vodafone.nl/mijnvodafone, je ziet dan linksonder in beeld waar de link naar verwijst en dat zal niet Vodafone zijn :grin:
ShelLuser

Level 8
  • 228Posts
  • 10Oplossingen
  • 81Likes
Ik ben er (redelijk) zeker van dat dit legitiem en geen phishing is. Sinds een paar weken heb ik ook een Vodafone abonnement (Ziggo heeft mij verleid met leuke films & series :open_mouth:) en heb ook een nieuwsbrief van Vodafone gekregen, meerdere zelfs.

Wat ik je aanraad is om zelf even naar de Mijn Vodafone omgeving te gaan, deze link in specifiek. Hier kan je instellen hoe je de nieuwsbrief al dan niet wilt ontvangen.
Jan F.
Topicstarter
Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ik ben een beetje in verwarring gebracht omdat ik, hoewel alleen abonnee van Ziggo, bij het inloggen in mijn Ziggo toch eerst in een Vodafone omgeving terecht kom. Ziggo en Vodafone zijn kennelijk zo close, dat ze de klantomgeving niet kunnen scheiden.

Uitgelicht topic