1
Vraag
2
Reacties
Banzi

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Waarom krijg ik geen korting op mijn abonnement bij een upgrade?

We willen graag over op de Mediabox Next, vanwege het lage energie-verbruik en de snelheid van het apparaat.

Bij het openen van de Ziggo website viel mijn oog op de volgende aanbieding:
- 6 maanden korting op Ziggo Internet & TV Complete en Max
- Nu tijdelijk zonder eenmalige kosten t.w.v. 19,95
Omdat ik nu met alleen CI+ kaarten werk, zou ik het Max abonnement nemen + 1x CI+. 
Als nieuwe abonnee kun je via een cashback-site ook nog eens cashback krijgen, waardoor het eerste jaar ongeveer net zo duur wordt als het TV standaard abonnement wat we nu hebben. Daarbij is de internet-snelheid ook nog eens verdubbeld.

Maar als bestaande abonnee (met opzegbaar abonnement) kom je voor niets van dit in aanmerking. Dan betaal je zelfs wel “aansluitkosten” terwijl we al Ziggo hebben.

Welke criteria hanteert Ziggo bij de definitie van “bestaande abonnee”?
We neigen nu namelijk naar de volgende handelswijze:
- ik zeg het abonnement op
- mijn partner neemt een nieuw abonnement (waarbij de abonnementskosten van dezelfde en/of rekening afgeschreven zullen gaan worden)
- Ziggo stuurt allemaal nieuwe apparatuur op
- ik stuur allemaal oude zooi terug naar Ziggo (exclusief enkele decoders die niet via Ziggo zijn verkregen)

Dat kan toch allemaal veel efficiënter? Laat staan, dat het veel milieu-vriendelijker is om de al bestaande hardware te blijven gebruiken (het modem zou de hogere snelheid nog gewoon aan moeten kunnen)

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Banzi . Sorry voor mn late reactie! Ik dacht hier al iets geplaatst te hebben, maar het is niet doorgekomen zie ik. 

Tjah, we kunnen er lang over in gesprek maar het is denk ik al heel lang bekend dat het kan lonen om je abonnement jaarlijks op te zeggen, over te stappen of zoals jij nu voorstelt op een andere naam te bestellen. En vind je het al het gedoe waard, dan kan je dit dus zeker doen :-). Een alternatief (dus de korting alsnog krijgen zonder opzeggen/opnieuw aanvragen) heb ik persoonlijk niet voor je, maar wie weet kan de afdeling opzeggen hier wel iets voor je in betekenen. 

Bekijk in context

13 Reacties 13
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hoi @Banzi 
Om even bij het laatste te beginnen, je moet zo ie zo alles terug sturen wat je niet meer gebuikt en wat niet eigendom is. Dus Ziggo spullen opsturen en/of terug sturen is er altijd, daar verander je niet zoveel aan. Ik weet niet of je CI+ eigendom is of van Ziggo.

Wat betreft het omzetten van je abonnement bij bestaande klanten, het zijn geen aansluitkosten maar administratiekosten. Deze kosten zijn er omdat er achter de schermen iemand een nieuwe Next voor je moet inpakken, opsturen, zorgen dat je een retour doos krijgt voor je oude spullen en deze moeten dan ook weer terug, administratief verwerkt worden enz enz enz. 

De optie die je aanbrengt is natuurlijk wel slim bedacht. Alleen denk ik dat je dan beter even kunt wachten op een medewerker van Ziggo en/of anders per telefoon contact op kunt nemen met de klantenservice van Ziggo. Misschien dat die nog iets voor je kunnen betekenen en dat je dan niet zoveel handelingen hoeft te doen. Maar eerlijk is eerlijk, de gedachten zijn wel slim!

Ik zou even wachten op antwoord van een medewerker en anders, mocht je niet kunnen wachten, bellen met de klantenservice. Of een chat starten op de pagina, mochten er voldoende medewerkers aanwezig zijn om mee te chatten.

Succes in ieder geval en wie weet komt het allemaal nog wel goed.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
EnergieBoy wrote:

Maar eerlijk is eerlijk, de gedachten zijn wel slim!
 

De consequentie dat e-mailadressen die verbonden zijn aan het abonnement komen te vervallen zie ik in de overwegingen niet meegenomen.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Jan F. wrote:
EnergieBoy wrote:

Maar eerlijk is eerlijk, de gedachten zijn wel slim!
 

De consequentie dat e-mailadressen die verbonden zijn aan het abonnement komen te vervallen zie ik in de overwegingen niet meegenomen.

Ja, dat is ook zo. 
Maar daar heeft de klant het niet over en denkt slim te zijn. Dan verwacht ik dat deze daar ook over na heeft gedacht 

Banzi
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Jan F. wrote:
EnergieBoy wrote:

Maar eerlijk is eerlijk, de gedachten zijn wel slim!
 

De consequentie dat e-mailadressen die verbonden zijn aan het abonnement komen te vervallen zie ik in de overwegingen niet meegenomen.


De Ziggo email-adressen worden hier in het geheel niet gebruikt. Daar hebben we een andere provider voor.
Opgenomen programma's staan op een los gekochte decoder (die dus niet terug hoeft). De decoder die eventueel wel terug moet is een trage energie-vreter van 6 jaar oud. Ook daar lig ik niet echt wakker van.

Banzi
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Jammer…

 

Ik zie Ziggo wel reageren in andere topics, maar niet in deze.

Bij deze dus inderdaad maar het abonnement opgezegd.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Snap je stap. Dit Topic is duidelijk onopgemerkt gebleven bij de Mods.

Ik kan een extra alert geven aan de Mods om snel (= maandag) iets namens Ziggo te komen zeggen.
Wil je dat nog?

Banzi
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
hanh wrote:

Snap je stap. Dit Topic is duidelijk onopgemerkt gebleven bij de Mods.

Ik kan een extra alert geven aan de Mods om snel (= maandag) iets namens Ziggo te komen zeggen.
Wil je dat nog?

De chat kon niets voor me betekenen.

De telefonische helpdesk is op zondag voor opzeggingen gesloten.

Via het opzegformulier zag ik dat ik sowieso binnen 3 dagen teruggebeld zou worden.

Ja, als ik niet moeilijk hoef te doen met alles terugsturen en alles opnieuw aansluiten heeft dat mijn voorkeur. 
 

Het scheelt letterlijk honderden euro’s om het abbo op te zeggen en opnieuw te beginnen. 
 

Ik hoop zsm deze discussie met Ziggo zelf aan te kunnen zwengelen. Dus als je een tag toe kan voegen: graag!

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

OK. De alert aan de Mods heb ik gegeven & verwacht maandag bezoek.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“Welke criteria hanteert Ziggo bij de definitie van “bestaande abonnee”?”

Je abonnement is gekoppeld aan postcode en je abonneenummer en voor een nieuwe abonnee geld, bij mijn weten, 6 maanden geen abonnee geweest te zijn en een controlevraag bij de helpdesk is, wat zijn de laatste 3 nummers van je rekening nummer?, dus dat is ook gekoppeld.

Kan het nog inventiever?

Banzi
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ook grappig (of juist niet!) om te zien wat cookies met de prijzen doen.

 

Als je de Ziggo-website opent met een browser waarmee je nog niet op Ziggo bent geweest, dan krijg je de eerste 6 maanden MAX voor € 39,95.

Kijk je een dag later nog een keer op de Ziggo-website, dan kost hetzelfde abonnement € 49,50 voor de eerste 6 maanden.

 

Tegelijkertijd de website weer geopend met een nieuwe andere browser en whoppa: De eerste 6 maanden zijn weer € 39,95 voor de eerste 6 maanden MAX. Scheelt toch weer 6 tientjes...

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ja, zo gaat dat. Probeer je dan dat abo met korting te bestellen, loop je later aan tegen een controle of je niet toch een bestaande klant bent.

Vlgs mij moet je truuk, opzeggen en weer een nieuw abo nemen, kunnen, maar dan alleen als de klantgegevens van het nieuwe abo voldoende afwijken. Bv ook ander bankrekeningnr.

Als het huidige abo nog een looptijd heeft van meer dan de standaard opzegtermijn van een maand, dan komt er een boete voor het opzeggen aan te pas (50% van wat nog betaald had moeten worden voor de resterende looptijd).

Voorts is die truuk gedoe, dat ik er niet voor over zou hebben.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Banzi . Sorry voor mn late reactie! Ik dacht hier al iets geplaatst te hebben, maar het is niet doorgekomen zie ik. 

Tjah, we kunnen er lang over in gesprek maar het is denk ik al heel lang bekend dat het kan lonen om je abonnement jaarlijks op te zeggen, over te stappen of zoals jij nu voorstelt op een andere naam te bestellen. En vind je het al het gedoe waard, dan kan je dit dus zeker doen :-). Een alternatief (dus de korting alsnog krijgen zonder opzeggen/opnieuw aanvragen) heb ik persoonlijk niet voor je, maar wie weet kan de afdeling opzeggen hier wel iets voor je in betekenen. 

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hi @Banzi 
Het verschil in prijzen is niet alleen bij Ziggo het geval.
Netflix experimenteert zo ook met verschillende browsers. Via Safari krijg je altijd de hoofdprijs te zien en als je Firefox neemt dan krijg je opeens 1 euro korting. Hoef je nu niet meer te testen overigens, dat is nu niet meer zo. Maar een half jaar geleden dus wel en ook per land was dit verschillend.

Neem een hotel boeken. Als je via een IP vanuit het oosten een hotel boekt krijg je soms meer korting dan wanneer je gewoon vanuit Nederland of omliggende landen wil boeken. Raar, maar waar! Dus niet alleen Ziggo is hier schuldig aan!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic