1
Vraag
2
Reacties
Youpvdz

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarom is een afspraak maken, aansluiten, juist factureren en opzeggen niet mogelijk bij Ziggo?

Lieve Ziggo,

Afgelopen weekend ben ik verhuist. Een aantal weken geleden heb
ik doorgegeven te gaan verhuizen en graag mijn abonnement mee te willen nemen.
Via de website was de verhuizing doorgeven op dat moment niet mogelijk.
Gelukkig was het dmv een telefoontje zo geregeld dat ik vanaf 17-6 internet en
tv zou hebben. Afgelopen week al mijn nieuwe modem ontvangen zodat ik die
maandag zou kunnen aansluiten. Allemaal nog prima.
Na het weekend probeerde ik de modem aan te sluiten, echter
bleek de hoofdaansluiting onvindbaar in de meterkast, kelder, kruipruimte etc. Ik
zag alleen een telefoonlijn het huis binnenkomen. De klantenservice gebeld voor
assistentie: de jongen aan de telefoon kon zien dat er tot maart dit jaar
iemand een Ziggo abonnement gehad zou hebben op mijn adres dus er moest wel een
aansluiting zijn. Zijn suggestie was een monteur in te plannen zodat hij de
aansluiting kon zoeken. Helaas was dit op dat moment niet mogelijk omdat ik
"met twee adressen geregistreerd stond" wat dit ook mocht betekenen.
Dus de volgende dag teruggebeld om te proberen een monteur in te plannen, dit
was nu wel mogelijk voor de donderdagochtend. In de mail van de bevestiging zag
ik echter dat deze op mijn oude adres was ingepland. Weer teruggebeld naar de
klantenservice en de fout kon hersteld worden. Vanochtend vroeg werd ik echter
gebeld door de monteur want hij zag dat hij op twee adressen van mij was
ingepland. Nadat ik hem uitgelegde waar hij moest zijn stond hij even later
voor mijn deur. Helaas kon hij de hoofdaansluiting ook niet vinden terwijl wel
op zijn tekening stond dat deze er moest zijn. Mogelijk was deze nooit doorgetrokken
tot in de woning. Ik kon nog wel een aanvraag doen om de kabel door te laten trekken
via een aannemer maar dan zou dat nog wel 8 weken kunnen duren! De monteur kon
nu verder niks doen. Dit begreep ik ook wel maar het was natuurlijk een dikke
tegenvaller. Vervolgens nadat hij weg was zag ik een mail binnenkomen van de Ziggo
klantenservice met een nieuwe factuur: Of ik even € 35 wilde betalen want ik
was niet thuis toen de monteur langs kwam! Hier zakte mijn broek echt een halve
meter vanaf!
Natuurlijk weer gebeld met de klantenservice of ze deze factuur konden annuleren: “nee dit is niet mogelijk meneer want tot dit bedrag op de factuur staat kan ik niks doen”. In plaats van excuses het verzoek om later nog maar eens te bellen. Ik was er helemaal klaar mee en verzocht haar direct het contract ook maar te beëindigen aangezien ik de komende tijd toch geen producten van Ziggo kon afnemen: “dat kan meneer maar we hebben wel een maand opzegtermijn”. Ik zei dat ik hier niet mee akkoord ging en niet ging betalen voor een product wat ik helemaal niet af kon nemen. Ze kon echter niks voor me doen en oja het opzeggen zelf kon ook weer niet want het systeem gaf weer een foutmelding. Of ik een andere keer kon terugbellen.

Conclusie van dit verhaal: het abonnement dat ik nu maar via de KPN heb aangevraagd gaat pas over twee weken in waardoor ik in totaal 3 weken zonder internet zit, ik heb een maand dubbele kosten door de opzegtermijn die totaal niet op deze situatie van toepassing is en als kers op de taart krijg ik nog belachelijke voorrijkosten in rekening gebracht.

Aangezien de telefonische klantenservice TOTAAL geen service biedt kunnen jullie asje asljeblieft alle kosten annuleren en gewoon mijn abonnement stop zetten!? Dankjewel. Ik ben er klaar mee.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Youpvdz . Jeetje mina. Dit lijkt me echt een gevalletje "als 1 ding mis gaat, gaat alles mis". Dat je van onze diensten af wilt, dat snap ik wel. Wel heel vreemd dat de aansluiting niet te vinden is, gezien er inderdaad nog redelijk recent een abonnement geweest is hier.

Maar goed; dit moet natuurlijk netter worden opgelost. Zowel de voorrijkosten, die natuurlijk onterecht zijn als de opzegtermijn die natuurlijk nergens over gaat zolang er geen diensten geleverd kunnen worden.

Het klopt overigens wel dat mijn collega's geen vergoeding aan kunnen maken voor een kostenpost die nog niet op de factuur staat. Hier zit natuurlijk wel een logica achter, maar jouw situatie vraagt om een aanpak die even iets verder gaat dan de standaard procedures.
Ik vergoed dus bij deze gelijk de voorrijkosten (die zullen dus zowel als kosten als vergoeding op de factuur staan, waardoor het wordt weggeschreven). Daarbij wil ik je "aanbieden" je abonnement per direct op te zeggen. Wil je dit?

Bekijk in context

7 Reacties 7
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Er zijn van die dagen.........en u hebt er blijkbaar een getroffen. Dit is een forum waar klanten elkaar proberen te helpen.
Ik leg dit voor aan een moderator zodat deze in de systemen kan kijken wat en waar er iets is misgegaan.
Als u zorgt dat uw postcode en huisnummer in uw profiel staan, dan kunnen ze voorbereidend werk doen.
U krijgt vandaag of morgen een reactie.
Youpvdz
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de reactie. Door iets openbaar te plaatsen hoop ik dat het beter opgepakt wordt dan bij de klantenservice. Alles staat ingevuld dus ze kunnen contact opnemen, als ze nu het juiste adres kunnen matchen natuurlijk;-)
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Graag gedaan. En met vandaag en morgen bedoel ik uiteraard niet vanavond, maar morgen of anders overmorgen.
Aan het juiste adres had ik ook gedacht. Maar u krijgt wel een melding per mail:wink: als er een reactie op dit forum komt.
Ik heb dit behalve hier, ook alvast aan een moderator voorgelegd.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Youpvdz . Jeetje mina. Dit lijkt me echt een gevalletje "als 1 ding mis gaat, gaat alles mis". Dat je van onze diensten af wilt, dat snap ik wel. Wel heel vreemd dat de aansluiting niet te vinden is, gezien er inderdaad nog redelijk recent een abonnement geweest is hier.

Maar goed; dit moet natuurlijk netter worden opgelost. Zowel de voorrijkosten, die natuurlijk onterecht zijn als de opzegtermijn die natuurlijk nergens over gaat zolang er geen diensten geleverd kunnen worden.

Het klopt overigens wel dat mijn collega's geen vergoeding aan kunnen maken voor een kostenpost die nog niet op de factuur staat. Hier zit natuurlijk wel een logica achter, maar jouw situatie vraagt om een aanpak die even iets verder gaat dan de standaard procedures.
Ik vergoed dus bij deze gelijk de voorrijkosten (die zullen dus zowel als kosten als vergoeding op de factuur staan, waardoor het wordt weggeschreven). Daarbij wil ik je "aanbieden" je abonnement per direct op te zeggen. Wil je dit?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Nu sla ik mezelf voor mijn kop, omdat ik helemaal niet stil sta bij het feit dat je bent verhuisd. Bij deze dus nog even een berichtje ;-). Gefeliciteerd met je nieuwe woning!

Zo'n verhuizing brengt toch vaak al gedoe genoeg met zich mee. Zaken als deze kan je hier helemaal niet bij gebruiken, dus ik baal hier echt ongelooflijk van. Dingen die gebeurd zijn, kan ik niet terugdraaien. Wel hoop ik dat ik de boel zo snel en soepel mogelijk voor je kan oplossen, zodat je het kunt afronden en je kunt genieten van je nieuwe woning :-).
Youpvdz
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Lycke.

Bedankt voor je berichten en het op deze manier oppakken van mijn klachten.
Ik wil inderdaad graag het abonnement opzeggen. Is het voldoende het via dit bericht te doen of heb je meer gegevens van mij nodig?

Bedankt voor je felicitaties, het genieten van de nieuwe woning komt zeker goed:-)
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Ik stuur je even een privébericht! 😄
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic