Beantwoord

Waarom betaal ik eenmalige kosten bij het wijzigen van mijn abonnement?

  • 19 november 2019
  • 20 reacties
  • 1113 keer bekeken

Goedemorgen,

graag wil ik weten waarom ik eenmalige kosten betaal?

Dit is niet van toepassing naar mijn idee.

Groeten Larissa van Hall.

icon

Best beantwoord door Cecilia Ziggo 20 november 2019, 09:42

Leuk dat je een kijkje neemt op de Ziggo Community @LVANHALL. Welkom!

Logisch dat je wilt weten waar je precies voor betaald. Zoals @Jan F. en @AlexHelpt terecht opmerken betaal je deze eenmalige kosten als je bij een wijziging van je abonnement nieuwe apparatuur ontvangt. Deze eenmalige kosten hebben betrekking op het toesturen van de nieuwe hardware, de activatie en het retourproces van de oude hardware. In jouw geval is de Mediabox XL vervangen voor de Mediabox Next. De eenmalige kosten van € 19,95 zijn dan ook terecht in rekening gebracht. Deze kosten staan ook vermeld op de orderbevestiging die je op 25 september 2019 per e-mail hebt ontvangen. :blush:

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

20 Reacties

Reputatie 6
Badge +19

Hi en welkom Larissa,

 

Eenmalige kosten worden in rekening gebracht als je een nieuw (hoofd)apparaat in bruikleen ontvangt. Toevallig een verandering van abonnement gedaan?

Eenmalige kosten betaalt u als u ten gevolge van een abonnementswijziging nieuwe apparatuur ontvangt. Waarom is dat bij u niet van toepassing? 

Ja verandering van abonnement.

Omdat ik de oude box geretourneerd heb, dit wordt dan verrekend in de volgende factuur?

 

Vriendelijke groet.

Met het terugsturen van een oude box heeft dat niets te maken. Heeft u in plaats van een mediabox XL een mediabox Next gekregen? Dan betaalt u €19.95 eenmalig.

Leuk dat je een kijkje neemt op de Ziggo Community @LVANHALL. Welkom!

Logisch dat je wilt weten waar je precies voor betaald. Zoals @Jan F. en @AlexHelpt terecht opmerken betaal je deze eenmalige kosten als je bij een wijziging van je abonnement nieuwe apparatuur ontvangt. Deze eenmalige kosten hebben betrekking op het toesturen van de nieuwe hardware, de activatie en het retourproces van de oude hardware. In jouw geval is de Mediabox XL vervangen voor de Mediabox Next. De eenmalige kosten van € 19,95 zijn dan ook terecht in rekening gebracht. Deze kosten staan ook vermeld op de orderbevestiging die je op 25 september 2019 per e-mail hebt ontvangen. :blush:

Dus ik ontvang de kosten van oude mediabox terug als ik deze geretourneerd heb?

Nee @LVANHALL , de eenmalige kosten krijg je niet terug als je jouw huidige Mediabox XL hebt teruggestuurd. 

Reputatie 7
Badge +17

De oude box had u in bruikleen. Door deze kosteloos te retourneren voorkomt u dat Ziggo de restwaarde bij u in rekening brengt.

Eenmalige kosten 19,95 waar voor   heb wel eens borg betaald 45.38 toen nog upc

Als ik mijn abonnement wil wijzigen (langzamer internet), waarbij geen apparatuur hoeft te worden gewisseld, moet ik toch 19,95 betalen. Het antwoord van Ziggo gaat dan dus niet op.

Reputatie 5
Badge +7

Als je geen nieuw apparatuur krijgt dan betaal je GEEN eenmalige kosten. moet door je wissel van abo wel een nieuw modem gestuurd worden dan natuurlijk wel omdat je zelf voor de wijziging gekozen hebt

Op de website staat toch echt dat er 19,95 in rekening zal worden gebracht als ik de internetsnelheid langzamer wil. Ik kan er echt niets anders van maken.

Reputatie 5
Badge +7

Wat staat er in je bevestigingsmail die je na wijziging ontvangen hebt?? :wink:

Ik heb geen bevestigingsmail, omdat ik de wijziging niet heb laten doorgaan. Ik schrok van die 19,95 kosten en heb de wijziging (nog) niet doorgezet. In plaats daarvan ben ik op dit forum gaan zoeken en op deze vraag gekomen.

Reputatie 5
Badge +7

Na bestellen kijkt Ziggo na welke apparatuur je hebt en dan krijg je een officiele bevestiging en als er niks veranderd hoeft te worden betaal je geen kosten van €19,95 om apparatuur te wisselen.

Dus die 19,95 staat er dus om mensen af te schrikken?

Lekker dan.

Het is nu dus een gok of dat bedrag uiteindelijke wel of niet op de rekening staat.

Als het er dan wel op staat, moet je weer in actie komen.

Tweede lekker dan.

Rare manier van werken bij Ziggo. Dit is niet duidelijk, of 'transparant’ in moderne termen.

Ik kreeg net van de klantenservice te horen dat dit administratieve kosten zijn die altijd in rekening worden gebracht voor een wijziging van een abonnement. 

Heb een verandering aangevraagd waar alleen internet snelheid wordt aangepast. Dit lijkt me een geautomatiseerd proces. Aan je klanten 20 euro vragen hiervoor is dus niet erg klantvriendelijk. 

Die worden alleen in rekening gebracht als u ten gevolge van de abonnementswijziging andere apparatuur krijgt.

Dat zou heel fijn zijn. Dan zal ik geduldig afwachten. De klantenservice zei namelijk het volgende : 


“Ja dat klopt. Maar het is bij iedere wijziging van je abonnement hetzelfde bedrag. Dat heeft niets te maken met of je wel of niet nieuwe apparatuur krijgt.”

 

Zie ook bijlage.

 

Maar hopelijk gaat het goed. Dankjewel Jan!.

@Ckzscha  Zie https://www.ziggo.nl/tarieven/algemeen/