Vraag

Waardeloze klantenservice helpt niet met deurbel en Sonos instellen

• 14 september 2019
  • 3 Reacties
  • 111x Bekeken

Na de overstap van Tele2 naar Ziggo heb ik:

• Geen verbinding meer met mijn Ring deurbel
  • Geen verbinding meer met mijn Sonos
  • Klantenservice medewerkers zonder technische kennis
Ik snap dat Ziggo niet verantwoordelijk kan zijn voor aansluiting op randapparatuur zoals Sonos en Ring. Tegelijkertijd ben ik als consument nu niet meer in staat om nog gebruik te maken van deze apparaten. Enige oplossing is terug naar Tele2 en dan genoegen nemen met een wat lagere internet snelheid, maar wel een deurbel die werkt en muziek.

Wat ook niet helpt is de bereidwilligheid van de 'technische' medewerkers die of zelf aangeven dat Ziggo een verkeerde keuze is. Niet alleen voor hen zelf om daar te werken, maar ook voor mij als klant.. Gaf een medewerker aan die aangaf dat het zijn laatste werkdag was.. Deze arme jongen kon de klachten regen waarschijnlijk niet langer aan. De andere 'technische' medewerker die aangeeft dat ik wel heel veel vragen stel. Dat is toch echt niet de bedoeling van het klantenservice netwerk.

Als ik iemand een tip mag geven. Stap niet over naar Ziggo als je niet al te technisch bent en te weinig tijd hebt om alle fora af te struinen om de basics zoals Sonos in huis werkend te krijgen.

3 Reacties

Reputatie 2
Badge
Wat gaat er fout bij het instellen van je Ring?
Zover ik weet moet je via de Ring app hem opnieuw verbinden met je nieuwe wifi netwerk, lees even in de handleiding van de Ring hoe je dit doet.
Wij zijn van Kpn terug gegaan naar Ziggo en onze Ring werkt gewoon zonder problemen met Ziggo, na opnieuw verbinden met het nieuwe netwerk.
Reputatie 7
Badge +35
Heb je werkelijk technische mensen aan de telefoon gehad of de standaard helpdesk?

Welk modem heb je in gebruik?
Model staat onderop het modem, graag alle letters en cijfers.

Als dit een Arris modem is, kun je een melding doen in onderstaand topic en krijg je een Compal modem toegestuurd waar Sonos wel goed mee werkt.

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/sonos-werkt-niet-in-combinatie-met-arris-connectbox-37446?postid=464735
Reputatie 7
Hallo @Approach welkom op de Community! Bij een overstap heb je altijd een modem wissel. Meestal loop je dan tegen een aantal zaken aan die je opnieuw moet configureren, als het goed is heb je dat eerder gedaan met die apparatuur. De werking deurbellen en Sonos systemen leveren wij geen ondersteuning op; het moet gewoon kunnen werken maar we kunnen niet samen de settings van die apparatuur doorlopen. Met deze community hopen we klanten onderling met elkaar in contact te brengen om gevonden oplossingen uit te wisselen.

Kun je de vragen van kruijff en Be rt beantwoorden? Samen gaan jullie er dan helemaal uitkomen denk ik 🙂

Reageer