Arnold1310 wrote:
Imo zou je als bedrijf toch juist willen dat klanten zich weer een jaar (of zelfs 2) binden aan jou. Wat is dan het 'probleem' voor Ziggo om de verlengers dan bv 2/3 maanden korting te geven als beloning? Nu kan iedereen zomaar weggaan en verdien je aan hen niets meer, en 'zet je de klanten weer vast' dan ben je weer zeker van een jaar inkomsten in ruil voor een (kleine) korting als beloning aan de klant :wink:
Ik zie je punt en ben het deels met je eens. Maar wil je ook het volgende voorhouden;
Stel dat we alle klanten altijd 3 maanden korting zouden geven zodra hun jaarcontract voorbij is en ze het contract verlengen. Dan komt er dus standaard minder binnen op de abonnementen van onze klanten. Want alle klanten zouden natuurlijk elk jaar weer voor korting kiezen. En dat geld moet dan weer ergens anders vandaan komen, toch? Dus ik zou dan verwachten dat de standaard kosten van het abonnement alleen maar hoger zouden worden.
Natuurlijk nu "kan" iedereen zomaar weggaan, waardoor je niets meer aan de klanten verdient. Maar gelukkig doen mensen dit niet. Anders zouden we al niet meer bestaan ;-).
(dit is mijn gedachte/opmerking. Niet iets wat een officieel statement vanuit Ziggo is).