mavical

Level 1
  • 104Posts
  • 2Oplossingen
  • 18Likes

vreemd voorstel bij de verlenging van mijn abonnement

Mijn abonnement loopt af per 1 oktober. Gisteren gebeld met de afdeling behoud. Men deed mij het navolgende voorstel: 3 maanden korting bij het gebruik van de Next (die ik al in mijn bezit heb of evt. 6 maanden korting als ik terug zou gaan naar de Horizon box. Daar kreeg ik dus een discussie over. Waarom wel 6 maanden korting bij het aangaan van een abonnement met de horizonbox en max 3 maanden bij gebruik van de Nextbox. Daar kwam we dus eigenlijk samen niet meer uit. Zag later dat nwe klanten 4 maanden korting krijgen bij gebruik van de Next. Mijn uitgangspunt was om helemaal niet weg te gaan bij Ziggo. Deze gang van zaken bevreemd mij zeer. Verwacht dat Ziggo de horizon zal willen uitfaseren. Zijn er meer gebruikers met deze ervaring ?
10 Reacties 10
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey mavical . Dat is inderdaad wel een vreemde gang van zaken! Sowieso zou je eigenlijk geen korting aangeboden moeten krijgen bij het gewoon verlengen van je abonnement. Je hebt tot april dit jaar nog een flinke korting van 6 maanden gehad. Waar de medewerker opties zo vandaan haalde, durf ik ook niet te zeggen. Zeker de optie om terug te gaan naar de Mediabox XL is natuurlijk een heel vreemde.

Ik zie dat je inmiddels je abonnement volledig opgezegd hebt, jammer dat ja ons gaat verlaten :-(. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen betekenen, hoor ik het graag!
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
mavical wrote:
....... Zag later dat nwe klanten 4 maanden korting krijgen bij gebruik van de Next....


Waar zag u dat?
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
Volgens mij is dat enkel voor nieuwe klanten... anders zou ik ook mezelf weer een jaar vast zetten aan Ziggo als ik 4 maanden voor €39,95 zou krijgen ipv de €78,95 nu :grin:
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
mavical wrote:
Mijn abonnement loopt af per 1 oktober.


Waar haalt u vandaan dat uw abonnement afloopt? Normaal gaat na de eerste contractperioden van 1 jaar het abonnement zonder dat verdere actie nodig is over in een abonnement dat per maand opzegbaar is.
Music19

Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes
Jan F. wrote:

mavical wrote:
Mijn abonnement loopt af per 1 oktober.
Waar haalt u vandaan dat uw abonnement afloopt? Normaal gaat na de eerste contractperioden van 1 jaar het abonnement zonder dat verdere actie nodig is over in een abonnement dat per maand opzegbaar is.

Hij zal een jaarabonnement hebben dat loopt tot 1/10
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
Music19 wrote:

Jan F. wrote:

mavical wrote:
Mijn abonnement loopt af per 1 oktober.
Waar haalt u vandaan dat uw abonnement afloopt? Normaal gaat na de eerste contractperioden van 1 jaar het abonnement zonder dat verdere actie nodig is over in een abonnement dat per maand opzegbaar is.
Hij zal een jaarabonnement hebben dat loopt tot 1/10

En nu wilde de TS weten wat het Ziggo waard was hem te houden als klant. Gezien Lycke Ziggo haar antwoord schijnbaar niet genoeg om te blijven en is de TS aan het overstappen.
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
Lycke Ziggo wrote:

Sowieso zou je eigenlijk geen korting aangeboden moeten krijgen bij het gewoon verlengen van je abonnement.

Waarom zou iemand dan nog hun abo verlengen voor weer een jaar vast? Ik ben inmiddels al zo'n 2½ jaar overstap vrij omdat je als vaste klant geen gebruik kan maken van aanbiedingen. Je doet jezelf weer een jaar verbinden maar Ziggo geeft hier niets leuks (korting) voor terug aan de klant. Zonder contract kun je binnen een maand weg wezen als dat zou moeten.

Bij Vodafone kun je bij een verlenging altijd gebruik maken van de aanbiedingen die dan gelden, dat doen wij elke 2 jaar als de prijs beter is dan we 'nu' betalen en anders wachten we op een mooie aanbieding en verlengen we dan. Helaas geldt dit bij Ziggo niet.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Waarom zou iemand dan nog hun abo verlengen voor weer een jaar vast?


Ik adviseer klanten ook absoluut niet hun contract met een nieuw jaar vast te leggen 🙂 Dat is zonder tegenbod nogal zinloos. Zonder verlenging blijf je inderdaad gewoon contractvrij, maar blijft je abonnement wel gewoon lopen zolang je niets opzegt.
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
Imo zou je als bedrijf toch juist willen dat klanten zich weer een jaar (of zelfs 2) binden aan jou. Wat is dan het 'probleem' voor Ziggo om de verlengers dan bv 2/3 maanden korting te geven als beloning? Nu kan iedereen zomaar weggaan en verdien je aan hen niets meer, en 'zet je de klanten weer vast' dan ben je weer zeker van een jaar inkomsten in ruil voor een (kleine) korting als beloning aan de klant :wink:

Maar de Next is wel een slimme manier van Ziggo om iedereen nu voor een jaar te binden als je na 27 mei de box aangevraagd heb.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Arnold1310 wrote:
Imo zou je als bedrijf toch juist willen dat klanten zich weer een jaar (of zelfs 2) binden aan jou. Wat is dan het 'probleem' voor Ziggo om de verlengers dan bv 2/3 maanden korting te geven als beloning? Nu kan iedereen zomaar weggaan en verdien je aan hen niets meer, en 'zet je de klanten weer vast' dan ben je weer zeker van een jaar inkomsten in ruil voor een (kleine) korting als beloning aan de klant :wink:


Ik zie je punt en ben het deels met je eens. Maar wil je ook het volgende voorhouden;
Stel dat we alle klanten altijd 3 maanden korting zouden geven zodra hun jaarcontract voorbij is en ze het contract verlengen. Dan komt er dus standaard minder binnen op de abonnementen van onze klanten. Want alle klanten zouden natuurlijk elk jaar weer voor korting kiezen. En dat geld moet dan weer ergens anders vandaan komen, toch? Dus ik zou dan verwachten dat de standaard kosten van het abonnement alleen maar hoger zouden worden.

Natuurlijk nu "kan" iedereen zomaar weggaan, waardoor je niets meer aan de klanten verdient. Maar gelukkig doen mensen dit niet. Anders zouden we al niet meer bestaan ;-).

(dit is mijn gedachte/opmerking. Niet iets wat een officieel statement vanuit Ziggo is).

Uitgelicht topic