Hogric

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

vraag - waarom betaal ik meer dan nieuwe klanten?

hallo

Ik ben eens op mijn factuur gaan kijken daar zie ik dat ik voor het pakket wat ik heb (al jaren zeker 12 jaar) nu 51 euro betaal, terwijl dit basispakket nu door jullie verkocht word op dit moment voor 43,95.
Hoe kan hier nu zo,n prijsverschil inzitten, terwijl de internet snelheid hetzelfde is gebleven (wat zeker niet altijd goed functioneert) maar we elk jaar meer gaan betalen
:thinking::thinking::thinking::thinking:
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Hogric . Welkom hier!


Onduidelijkheden op je factuur moet je natuurlijk niet hebben. Wat hierboven ook al wordt aangegeven, is inderdaad het geval.

Je hebt een abonnement met de naam: "Internet Z1 & TV Standaard Met Smartcard". Een oud abonnement dat niet meer bestaat. Het is qua diensten vergelijkbaar met het Alles in 1 Start abonnement (zie hier de tarieven). Je abonnement kost inderdaad, per 1 juli, 51,00 euro per maand. De euro goedkoper komt doordat je geen vaste telefoonlijn in je abonnement hebt :-).

Is zo alles duidelijker? 🙂

Bekijk in context

14 Reacties 14
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi Hogric
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Vervelend dat je huidige abonnement duurder is dan de abonnementen die nu worden verkocht. Het is natuurlijk aan iedereen zelf om z'n abonnement te blijven bekijken qua prijzen. Tenminste, dat doe ik zelf wel elk jaar want er kunnen verschillen zijn.

Ziggo is samen gegaan met UPC en daarna zijn er zoveel verschillende abonnementen bij gekomen en weer aangepast dat het best kan zijn dat je huidige abonnement anders is dan de huidige prijzen. Daarom mijn advies, neem contact op met de klantenservice van Ziggo. Die kunnen voor je kijken wat voor abonnement je nu hebt en eventueel voor je aanpassen zodat de prijs misschien omlaag kan terwijl je wel alles blijft behouden.

Je kunt het zeker even proberen. Via de community kunnen we je als klanten onder elkaar niet helpen. Een moderator kan dit wel maar die komt langs wanneer die de topics allemaal afleest en dat kan soms wel een tijdje duren. Dus wil je hier echt sneller antwoord op, neem contact op met de klantenservice van Ziggo. Laat ook gelijk even kijken of verder alles nog klopt met je abonnement!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik denk dat je nu iets hebt als dit:
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/start-met-ci-plus/
Daarbij is TV-standaard inbegrepen.
Is ook goedkoper maar gelukkig wat minder.

Als je huidige pakket vergelijkbaar is met Alles-in-1 start van 43,95 = Kabel-TV + 50/5 Internet (zonder Bellen) dan is het prijsverschil wel erg pijnlijk. Wellicht is enige compensatie mogelijk in dit geval. Zoals EnergieBoy al schrijft: altijd zelf ook goed in de gaten houden. Niet alleen bij Ziggo.
Die 50/5 is sinds recent. Daarvoor was het heel lang 40/4 ondanks tussentijdse snelheidsverhoging van snellere abo's. Tot groot verdriet van velen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Hogric . Welkom hier!


Onduidelijkheden op je factuur moet je natuurlijk niet hebben. Wat hierboven ook al wordt aangegeven, is inderdaad het geval.

Je hebt een abonnement met de naam: "Internet Z1 & TV Standaard Met Smartcard". Een oud abonnement dat niet meer bestaat. Het is qua diensten vergelijkbaar met het Alles in 1 Start abonnement (zie hier de tarieven). Je abonnement kost inderdaad, per 1 juli, 51,00 euro per maand. De euro goedkoper komt doordat je geen vaste telefoonlijn in je abonnement hebt :-).

Is zo alles duidelijker? 🙂
Hogric
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
maar hoe kan het dan als je als nieuwe klant voor dat start pakket (waar ons pakket vergelijkbaar zou zijn) maar 43.95 betaald
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
43,95 is het abonnement op Internet start en kabelTV. Jij hebt TV standaard :-).
Hogric
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
wat heeft het tv standaard dan meer omdat het duurder id
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Lycke Ziggo
Even een puntje van orde.
All-in-1 Start = Internet Start en Kabel TV.
Kijk maar:
https://www.ziggo.nl/pakketten

Het abo dat de klant aangeboden krijgt is alles-in-1 Start met CI+ Module.
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/start-met-ci-plus/
Dat staat niet bij de 3 alles-in-1 pakketten.

Aldus de Ziggo Site. Buitengewoon verwarrend allemaal.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Met TV standaard kijk je ook via de smartcard die je hebt. Daarbij zit er een verschil in het aantal zenders. Kijk maar eens in het zenderoverzicht :-)
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
hanh wrote:
Lycke Ziggo
Even een puntje van orde.
All-in-1 Start = Internet Start en Kabel TV.
Kijk maar:
https://www.ziggo.nl/pakketten

Het abo dat de klant aangeboden krijgt is alles-in-1 Start met CI+ Module.
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/start-met-ci-plus/
Dat staat niet bij de 3 alles-in-1 pakketten.

Aldus de Ziggo Site. Buitengewoon verwarrend allemaal.



Ik ben het er mee eens dat het verwarrend is, en dat is intern ook al doorgezet.
De link die je geeft noemt het pakket alleen niet letterlijk "alles in 1 Start". maar "start" (yes, hier zit een stomme onhandigheid, helemaal mee eens. De beheerders van de site hebben echter een andere mening 😉 ). Op de tarieven-pagina die ik eerder plaatste, zie je de juiste bedragen bij de juiste abonnementen en is daarom iets handiger om er bij te pakken in dit geval.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Hogric
Kabel-TV omvat de vrije digitale zenders op de Ziggo kabel.
Daarvan zijn er slechts 6 in HD.
Standaard-TV is uitgebreider en heeft veel meer zenders in HD.

Voor Standaard TV heb je een CI+Module+Smartcard nodig of een MediaBox met losse Smartcard of ingebouwde Smartcard functie. Anders kun je het pakket niet ontvangen.

Voor details zie:
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/
Hogric
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dank jullie wel voor alle info
het is inderdaad allemaal heel verwarrend. ik lees het allemaal nog eens door. (het klopt dat ik Ziggo go kan zien op mijn tablet )
dus dat is dan door het 51 euro pakket en dat zit in die 43.95 niet

maar er staat beter internet omdat snelheid anders is geworden maar ik heb vaak dat het gewoon wegvalt
waar zou dat aan kunnen liggen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Omdat uw abonnement al 12 jaar "oud" is, kan de aansluitapparatuur ook wel eens sterk verouderd zijn. Wilt u foto's maken van het AOP (waar de groene kabel uw huis binnenkomt) en de bekabeling binnenshuis en deze hier plaatsen?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hogric wrote:
dank jullie wel voor alle info
het is inderdaad allemaal heel verwarrend. ik lees het allemaal nog eens door. (het klopt dat ik Ziggo go kan zien op mijn tablet )
dus dat is dan door het 51 euro pakket en dat zit in die 43.95 niet

maar er staat beter internet omdat snelheid anders is geworden maar ik heb vaak dat het gewoon wegvalt
waar zou dat aan kunnen liggen


Ziggo GO zit ook bij KabelTV. Het verschil is het feit dat je een smartcard in gebruik hebt en TV standaard zenders (80+) ziet en niet enkel de kabelTV zenders (50+). Op welke manier kijk je momenteel tv? Met een CI+ module of Mediabox?

Waar staat "beter internet"? Ik ben je even kwijt.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Hogric Volg het advies van KBX458 .
Wegvallen van internet heeft niks te maken met het gedoe over je abonnement.
Er is iets mis met de aansluitingen.

Uitgelicht topic