Beantwoord

Vernieuwde abonnementen met Next, kan ik deze zelf samenstellen?

  • 11 juni 2019
  • 21 Reacties
  • 371x Bekeken

Sinds vandaag zie ik de nieuwe abonnementen met de mediabox next.
Nu heb ik zelf tv compleet Next en internet compleet. waarbij maar 1 internetsnelheid mogelijk was.
Nu heb ik weer de optie terug om deze aan te passen. Klopt dit ?
Kan ik nu bijvoorbeeld tv compleet next en internet max kiezen ?
icon

Best beantwoord door Anne H Ziggo 12 juni 2019, 11:12

Hallo @Mike2000 leuk dat je de Next al een tijdje had. Nu kun je inderdaad je pakket naar smaak samenstellen. Als een downgrade beter bij je past dan worden wij daar ook blij van :)

Kan ik nu bijvoorbeeld tv compleet next en internet max kiezen ?
Ja, dit kan door op onze website je pakket samen te stellen. De nieuwe pakketten hebben een jaarcontract.
Bekijk origineel

21 Reacties

Reputatie 4
Badge +4
@Mike2000

Volgens mij wel ga online naar pakket zelfsamenstellen. Heb zelf ook net internet aangepast naar 50/5 complete tv mediabox next zonder bellen. Al het goed is kun je ook in mijnziggo je pakket wijzigen let wel op dat je de next pakt en niet de xl die staat er nog tussen. Verder je krijgt een nieuw jaarcontract plus activatiekosten zijn nog gratis. Doe je voordeel ermee. Hier binnen een half uurtje mijn nieuwe internetsnelheid binnen na wijziging.
Reputatie 7
Badge +16
Ik ben benieuwd of dat gaat lukken@Mike2000
Als je de next nu al hebt, heb je wellicht ook al een nieuw jaarcontract gekregen dus geen idee of je dat al gelijk weer om kunt zetten of verlagen.
Reputatie 4
Badge +4
@Mike2000

Lijkt me dat het wel zou lukken met upgraden is ook in het voordeel van Ziggo. Downgraden daar deden ze in het verleden wel moeilijk mee als je een jaarcontract hebt. Ik zou zeggen probeer is het mijnziggo optie produkten en als je geluk heb staat er wijzigen als optie. Zo niet bel is naar de Ziggo helpdesk afd wijzigingen/opzeggingen. Misschien kunnen zij wat voor je betekenen.
Reputatie 7
Badge +25
Door de Media Box Next heb je geen jaarcontract meer maar maandelijks opzegbaar tenzij je een korting hebt van 3 of 6 maanden dan moet je dat uitzitten.

Je kan gewoon Complete of Max nemen als jou internet compleetis kan je die op Mac zetten en terug. Als je maar 1 van die 2 pakketten neemt.

En kijk even op welke datum je contract is ingegaan en verleng dan ook op die datum dat scheeld weer overlap kosten, dan krijg je geen extra kosten erbij

Aangepast door moderator in verband met onjuiste informate: Bij de Next pakketten tijdens de Pilot (voor 11 juni) was je pakket inderdaad maandelijks opzegbaar. Bij de Next pakketten die je nu kan bestellen hebben we gekozen voor een jaarcontract.
Reputatie 7
Hallo @Mike2000 leuk dat je de Next al een tijdje had. Nu kun je inderdaad je pakket naar smaak samenstellen. Als een downgrade beter bij je past dan worden wij daar ook blij van :)

Kan ik nu bijvoorbeeld tv compleet next en internet max kiezen ?
Ja, dit kan door op onze website je pakket samen te stellen. De nieuwe pakketten hebben een jaarcontract.
Reputatie 7
Badge +25
Hallo @Mike2000 leuk dat je de Next al een tijdje had. Nu kun je inderdaad je pakket naar smaak samenstellen. Als een downgrade beter bij je past dan worden wij daar ook blij van :)


Kan ik nu bijvoorbeeld tv compleet next en internet max kiezen ?Ja, dit kan door op onze website je pakket samen te stellen. De nieuwe pakketten hebben een jaarcontract.

@Anne H Ziggo de pakketten zijn toch maandelijks opzegbaar.
Reputatie 7

Hallo @Mike2000 leuk dat je de Next al een tijdje had. Nu kun je inderdaad je pakket naar smaak samenstellen. Als een downgrade beter bij je past dan worden wij daar ook blij van :)



Kan ik nu bijvoorbeeld tv compleet next en internet max kiezen ?Ja, dit kan door op onze website je pakket samen te stellen. De nieuwe pakketten hebben een jaarcontract.
@Anne H Ziggo de pakketten zijn toch maandelijks opzegbaar.


Bij de pakketten met de Next is de keuze op een jaarcontract gevallen.
Reputatie 7
Badge +25
Duidelijk @Anne H Ziggo 😊
Reputatie 3
Badge +1
@Anne H Ziggo "Bij de pakketten met de Next is de keuze op een jaarcontract gevallen."
Was deelnemer in Next pilot project met TVCompleet en Internet 250/50. Contract was maandelijks opzegbaar.
Sinds gisteren weer terug naar de snelheden vóór de Next, 500/40, met jaarcontract.
Kan binnen dit jaar het abonnement aangepast worden naar b.v. naar TV Max of 250/50?
Is mijn conclusie verder juist dat na 1 jaar het contract wel per maand kan worden opgezegd?
Reputatie 7
Hallo @Blauwvinger je kan nu inderdaad je pakket met Next naar eigen inzicht samenstellen via onze website. Laat je ons weten of dat is gelukt? Je nieuwe pakket is na een jaar opzegbaar met een maand opzegtermijn.
Reputatie 3
Badge +1
@Anne H Ziggo Het zelf samenstellen (herstellen) van mijn oude pakket was geen enkel probleem.
Bij het nalezen van de bevestiging van de aanpassing viel mijn oog op de contractsduur van 1 jaar.
In de algemene voorwaarden (art. 6) waar naar verwezen wordt in de bevestiging wordt gesproken over een maandelijkse opzegging, waar door ik even aan het twijfelen kwam.
Een en ander is mij nu duidelijk.
(Hoop wel dat de beloofde snelheden 500/40 wat vaker gehaald worden bij de diverse verschillende speedtests.)
@Anne H Ziggo
Wat ik begrijp is dat @Blauwvinger van een lopend Next all-in-1 Complete abo met 1 maand opzegtermijn, Internet-Complete een upgrade heeft gegeven naar Internet Max. In Mijn Ziggo neem ik aan.
En nu is het ineens een jaarcontract geworden.

Dat vind ik opmerkelijk. Sterker: dit lijkt mij niet correct.
Of zit het anders?
@Blauwvinger heb je de Upgrade naar Internet-Max in je mijn Ziggo gedaan?
500/40 hoort geleverd te worden. Bij problemen samen met Ziggo gaan oplossen. Evt hier een Topic starten.
Reputatie 3
Badge +1
@hanh Even voor de duidelijkheid: Heb zelf mijn pilot Next abonnement TV Compleet 250/50 aangepast naar de snelheden 500/40 zoals ik die had bij de Mediabox Xl.
Vind op zich de wijziging van de opzegtermijn van 1 maand naar een contractstermijn van 1 jaar ook vreemd voor alleen een snelheidsaanspassing. Hoewel reeds geruime tijd een glasvezelaansluiting in de meterkast inmiddels aanwezig is, heb ik nog geen argumenten gevonden om over te stappen.
Nog even een aanvulling: De aanpassing heb ik via de link op de website "zelf samenstellen" gedaan.
Nog even een aanvulling: De aanpassing heb ik via de link op de website "zelf samenstellen" gedaan.
Dat is het probleem. Je eerste Next all-in-1 abo werd daardoor vervangen door een nieuw.
Een lopend abo wijzig je via Mijn Ziggo. Dan zal de Update naar Internet-Max je niet ineens een jaarcontract mogen opleveren.

Reputatie 3
Badge +1
@hanh Jouw optie was beter geweest.
Heb op zich geen probleem met een contract van een jaar.
Zie mijn eerdere posting.
Reputatie 4
Badge +4
@Blauwvinger @hanh

Ook ik heb mijn softlaunch pakket Next gewijzigd was complete 250/25 tv complete Next zonder bellen is geworden internet start 50/5, tv complete Next zonder bellen. Na een half uur online al de nieuwe gewijzigde snelheid binnen netjes Ziggo. Zag op mijn bevestigingsmail 12 maanden contract geen activatiekosten. Afijn @Blauwvinger wat jij ook al aangaf beetje onduidelijk allemaal omdat mijnziggo nog steeds maandelijk opzegbaar staat. Vond het een beetje vreemd voor alleen een snelheidsverlaging een jaarcontract. Heb de helpdesk gebeld konden alleen bevestigen dat voor nieuwe klanten een jaarcontract nu geldt. Ook voor bestaande klanten die hun pakket wijzigen op wat voor manier dan ook via Ziggo online zelfsamenstellen dan bent u al klant inloggen naar mijnziggo. Of direct naar mijnziggo produkten wijzigen. Afijn heb een pm gestuurd naar @Ronald Ziggo mod hij gaf aan dat het voor hun ook allemaal effe nieuw was maar idd vanaf nu nieuwe en bestaande klanten met wijziging een jaarcontract. Ook
@Anne H Ziggo heeft dit bevestigd. Driemaal scheepsrecht dus het zal wel kloppen. Heb ik daar moeite mee een jaarcontract nee ben tevreden met Ziggo en andere opties heb ik niet als alleen maar Dsl en dat verrek ik. Gaat het goed 50/5 internet met de Next replay en opnames bekijken ja. Vereiste is wel met een netwerkkabel aansluiten op deze manier sluit je alles uit. Woon alleen surf en mail een beetje. Ben alleen benieuwd als je met 5 man als een gek gaat streamen cq downloaden plus de Next replay of opnames gaat kijken of dat dan ook goed gaat?.
Reputatie 7
@Anne H Ziggo Het zelf samenstellen (herstellen) van mijn oude pakket was geen enkel probleem.
Bij het nalezen van de bevestiging van de aanpassing viel mijn oog op de contractsduur van 1 jaar.
In de algemene voorwaarden (art. 6) waar naar verwezen wordt in de bevestiging wordt gesproken over een maandelijkse opzegging, waar door ik even aan het twijfelen kwam.
Een en ander is mij nu duidelijk.
(Hoop wel dat de beloofde snelheden 500/40 wat vaker gehaald worden bij de diverse verschillende speedtests.)


In dat artikel staat dat er altijd een van een maandelijkse opzegtermijn sprake is, en dat je daar gebruik van kan maken nadat de overeengekomen minimum-abonnementsduur (in dit geval 1 jaar) is afgelopen.
Reputatie 7
@Anne H Ziggo

Wat ik begrijp is dat @Blauwvinger van een lopend Next all-in-1 Complete abo met 1 maand opzegtermijn, Internet-Complete een upgrade heeft gegeven naar Internet Max. In Mijn Ziggo neem ik aan.
En nu is het ineens een jaarcontract geworden.

Dat vind ik opmerkelijk. Sterker: dit lijkt mij niet correct.
Of zit het anders?


Ja, het zit iets anders. Er is een nieuw pakket besteld, met nieuwe voorwaarden die daarbij horen. Er is bij ons nooit sprake van een bestaand pakket aanpassen, het gaat altijd om een nieuwe bestelling.
Reputatie 7

Nog even een aanvulling: De aanpassing heb ik via de link op de website "zelf samenstellen" gedaan.Dat is het probleem. Je eerste Next all-in-1 abo werd daardoor vervangen door een nieuw.
Een lopend abo wijzig je via Mijn Ziggo. Dan zal de Update naar Internet-Max je niet ineens een jaarcontract mogen opleveren.



Interessant, ik zal navragen hoe dit zit. Volgens mij krijg je ook via een Mijn Ziggo 'aanpassing' een bevestiging e-mail van je geheel nieuwe pakket.

Update: Wanneer je via Mijn Ziggo je pakket wijzigt zie je met grote letter bovenaan "Nieuw Abonnement". Daarmee is het voor iedereen duidelijk dat het niet een aanpassing van je huidige abonnement is, maar dat het om een bestelling van een nieuw abonnement gaat. In het geval van de Next zie je tijdens het samenstellen in het rechter overzicht meerdere keren dat er sprake is van een 12 maanden contract.
Nou Anne, Helderder kan het niet. Dat miste ik nog ff.
Had het nog niet getest in Mijn Ziggo.......

Reageer